Zobacz wątek - yamaha xj 600 diversion opona

yamaha xj 600 diversion opona

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

yamaha xj 600 diversion opona

Postprzez ujarani » 18/2/2014, 15:03

witam. chcialem dzis sciagnac samemu oponki z motoru ale dostalem rade zeby lepiej samemu nie sciagac bo lepiej dac do servisu.

dwa szybkie pytania - czy ma ktos jakiś filmik jak sciagnac i założyc oponki na ten motor ?


czy co roku trzeba sprawdzac zbierznosc ?
ujarani
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 9/2/2014, 10:49


Postprzez Sykopson » 18/2/2014, 15:35

jak chcesz je ściągnąć i potem wywalić na śmietnik bo są już zużyte, to polecam użyć do tego celu noża i jakiegoś sekatorka do gałązek. A zakładać lepiej w serwisie, bo możesz sobie zepsuć albo felgę albo oponę :wink: poza tym koło trzeba potem wyważyć i tak a tego już nie zrobisz
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez ujarani » 18/2/2014, 15:46

z tym problem ze chcialbym sam sciagnac opone z felgą , bo na tej niechce nigdzie lepiej ruszac (druty juz na wierzchu )

i tak jak pisalem , szukam jakiegos filmiku itp jak ją sciagnac i potem założyc bo to jednak nie rower jest
ujarani
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 9/2/2014, 10:49

Postprzez jaroaro » 18/2/2014, 16:18

Ale jesteś uparty. Szkoda Ci 50zł na wymianę opony w warsztacie? Sam to prędzej przetniesz oponę przy zakładaniu, a nawet jak Ci się uda to jak wyważysz koło?
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: się biorą wszy

Postprzez ujarani » 18/2/2014, 16:31

napisalem ze chcialbym sam sciagnac opone z felgą ( opona na feldze ) i tak zawiesc opone na wywarzenie bo te którą mam obecnie na motorze nigdzie sie nie rusze :)
ujarani
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 9/2/2014, 10:49

Postprzez jaroaro » 18/2/2014, 16:40

A nie możesz zdjąć koła, zapakować do bagażnika i pojechać do warsztatu?
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: się biorą wszy

Re: yamaha xj 600 diversion opona

Postprzez Walenty » 18/2/2014, 17:04

ujarani napisał(a):dwa szybkie pytania - czy ma ktos jakiś filmik jak sciagnac i założyc oponki na ten motor ?


Tak samo jak w jawce lub wuesce. Tylko narobisz się jak osioł i porysasz felgę.

Jak chciałbyś ustawić zbieżność? :roll:
Watch out, we got a badass over here!
Avatar użytkownika
Walenty
Moderator
 
Posty: 3597
Dołączył(a): 14/2/2012, 16:28
Lokalizacja: SKL

Postprzez Sykopson » 18/2/2014, 17:44

Kolega się źle wyraził na początku :wink:

Teraz już zrozumiałem że chcesz ściągnąć całe koło, to nie pisz opone :P
Koło dość łatwo odkręcić. Tylko że musisz motocykl jakoś podwiesić na czymś na czas kiedy nie bedzie kół, a tu już jest problem. Jeśli masz to ogarniete i oba koła są w powietrzu to tak:

Z tyłu odkręcasz to napięcie łańcucha żeby go poluzować (nie wiem jak to się fachowo nazywa :P ) potem tak łopatologicznie odkręcasz nakrętkę z jednej albo drugiej strony (tą co trzyma koło) następnie wykręcasz ośkę i koło powinno wypaść, i musisz uważać bo zapewne wypadnie parę pierdół typu podkładki, jakieś dystanse, te pierdółki do napinania łańcucha itp. najlepiej sobie je poukładać po bokach motocykla w takiej kolejności jak powinny być potem założone.

Z przodu sprawa jest prostsza. Musisz poluzować śruby w goleni te w pobliżu ośki, które zacieśniają goleń w miejscu mocowania na ośce. Możliwe że nie masz takich srub wtedy pomijasz ten krok. Dalej po prostu wykręcasz ośkę (ew. jeśli jest to odkręcasz nakrętkę przeciwstawną) i koło wyskakuje. Jeśli będą też jakieś podkładki czy inne wichajstry to też je sobie poukładaj żeby dobrze potem założyć, ale z przodu raczej nie powinno być takich. Ważne jest żeby nie zaciskać hamulca jak nie bedzie tarcz w zaciskach bo sobie zapowietrzysz hamulec :wink:

Nie wiem czy o to chodziło, ale mam nadzieję że pomogłem, generalnie to ja jak pierwszy raz odkręcałem koło i z przodu i z tyłu, to robiłem to na czuja, skoro na tej śrubie trzyma się koło to trzeba odkręcić, jeśli nie wychodzi to jeszcze odkręcę to i to itd. co prawda w ten sposób można sobie mnóstwo rzeczy skomplikować ale przynajmniej się nauczysz raz na zawsze.
Polecałbym jednak wybrać się z motocyklem do warsztatu i podpatrzeć jak oni wykręcają dokładnie co robią itd. Powolutku motocyklem dojedziesz jakoś.
Zbieżności się w motocyklu nie ustawia, tylko koła się wyważa, a to powinien Ci zakład zrobić automatycznie przy zakładaniu opony :wink:
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez melvin » 18/2/2014, 18:17

xj 600 ma podstawkę centralną, więc poluzuj wszystkie śruby kół jak moto stoi na bocznej stopce, postaw na centralną, kawałek deski/balika pod kolektory i moto będzie sobie stało a ty wyjmij koła i zawieź na wulkanizację.
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8392
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr