Zobacz wątek - Problem z zaciskami hamulcowymi GSXR
NAS Analytics TAG

Problem z zaciskami hamulcowymi GSXR

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Problem z zaciskami hamulcowymi GSXR

Postprzez Warning19 » 8/2/2014, 17:13

Witam, ostatnio przygotowywałem motocykl GSXR K1 do sezonu i zauważyłem że przednie koło bardzo ciężko się kreci.To wykręciłem cały układ pompke rozebrałem i przeczysciłem, przewody przedmuchałem , zaciski rozkreciłem i nasmarowałem tłoczki, jednak po skreceniu minimalnie pomogło . Koło obkreci się maxymalnie 0,5 obrotu (wydaje mi się zę mało).Dodam jeszcze że dwa zaciski tak jak by trzymaja, klocki maja sezon. Cały układ odpowietrzałem na różne sposoby od dołu strzykawką , tradycyjnie i tak samo .Jeżeli macie jakieś pomysły prosze o pomoc. Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Warning19
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 28/2/2012, 16:54


Postprzez Nepri » 8/2/2014, 18:21

A felga prosta?
Riders on the strom :D
Avatar użytkownika
Nepri
Świeżak
 
Posty: 191
Dołączył(a): 9/3/2011, 18:30
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Warning19 » 8/2/2014, 18:26

z tego co pamietam to mieściła się w normie bo sprawdzałem.Tylko to trze cały czas a gdyby byla felga krzywa to by chyba nie tarło cały czas? Tak mi sie przynajmniej wydaje
Avatar użytkownika
Warning19
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 28/2/2012, 16:54

Postprzez sebek4385 » 8/2/2014, 18:32

może tarcze zwichrowane
Ogar 200 > gsxr k3 600 > gsxr k4 1000 > gsxr srad 750
sebek4385
Świeżak
 
Posty: 238
Dołączył(a): 17/9/2012, 10:25
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez miki1406 » 8/2/2014, 18:33

U mnie byla krzywa os. Mikroskopijnie, a jednak tarcza parla na zacisk i nawet jak pchalem ja do garazu to czulem sie jakbym mial goldasa ;-)
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez Warning19 » 8/2/2014, 18:42

Co to ośki to nie sprawdzałem, pewnie"domowym " sposobem tego nie sprawdze?
A gdy są zwichrowane tarczę to możliwe żęby klocki były rownomiernie starte?
Avatar użytkownika
Warning19
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 28/2/2012, 16:54

Postprzez melvin » 8/2/2014, 22:37

klocki zawsze dotykają tarczy, nie ma opcji żeby cofnęły się na tyle żeby między klockami a tarczą była przerwa.
profilaktycznie zrzuć zaciski na bok i sprawdź czy łożyska nie stawiają oporu. ja dzisiaj założyłem przednie koło do moto, ale nie powiem ci ile obrotów robi bo mam nasmarowane i cofnięte tłoczki i nie zamierzam ich wypychać do sezonu.
ale nie kojarzę żebym w jakimkolwiek motocyklu z hamulcami tarczowymi zakręcił kołem i żeby jakoś lekko się kręciło...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez Warning19 » 8/2/2014, 23:15

Koło bez zacisków kręci się normalnie , więc raczej łożyska są dobre. Z tego co czytałelem na innych forach to koło powinno zrobic ok 1,5 obrotu.

Będę chciał jeszcze raz wszystko wyczyścić i odpowietrzyć, ale nie za bardzo wiem jak sprawdzić pompke hamulcową czy ona cofa płyn ?Da się to jakoś sprawdzić ?
Avatar użytkownika
Warning19
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 28/2/2012, 16:54

Postprzez Repsol » 9/2/2014, 08:26

Demontowałaś teraz lub w przeszłości koło?
Na ośce są tulejki dystansowe (symetryczne lub nie), jeśli zostaną zamienione stronami, to będzie właśnie taki efekt o jakim piszesz. Nie pamiętam juz jaki jest w K1, ale możliwe że jest oska zespolona i nie sposób tego zamienić, więc mój post będzie bez sensu. Sprawdź to.

Możliwe też, że dramatyzujesz i szukasz dziury w całym :) Problem może sam zniknąć na wiosnę po pierwszej przejażdżce. Teraz zima, wilgoć - nalot na tarczach. W dodatku wszystko rozbierałaś, a w takiej sytuacji to wszystko musi się na nowo ułożyć.
2 x ZX6R
Avatar użytkownika
Repsol
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 7/4/2008, 10:19

Postprzez melvin » 9/2/2014, 08:57

tak mi teraz przyszło, nie masz czasem zawiasu przestawionego lekko w półkach? może przez to tarcza dotyka klocków bardziej niż powinna?
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez Warning19 » 9/2/2014, 12:20

Co to koła to ściagałem cały przód , z kołem lagami, a w kole przednim nie mam tulejek dystansowych.A co do zawiasów to nie mam pojęcia , nie sprawdzałem. Dodam że w zaciski wkładałem klucz 13 , i po zaciśnięciu i puszczeniu klucz również wychodził z oporem ,a chyba powinien wyjść lekko ?
Avatar użytkownika
Warning19
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 28/2/2012, 16:54

Postprzez melvin » 10/2/2014, 02:14

Obracająca się tarcza minimalnie pracuje na boki, w czasie gdy nie hamujesz rozepchnie klocki na boki. Przynajmniej tak mi się wydaje.
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez Warning19 » 12/2/2014, 20:09

No i witam, wczoraj wziąłem się za te swoje zaciski.Po raz 3 rozkreciłem je i wyczyściłem , tłoczki lekko papierem wodnym przejechałem i wszystko nasmarowałem smarem do tłoczków.Zakupiłem też nowy płyn i zamontowałem stare klocki.I efekt końcowy sam mnnie zaskoczył o wiele wiele lepiej. Więc dzięki wielkie za wszelkie podpowiedzi .Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Warning19
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 28/2/2012, 16:54



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr