Zobacz wątek - Sprzęgło w Honda cr 125
NAS Analytics TAG

Sprzęgło w Honda cr 125

Enduro, Cross
_________

Postprzez Riex » 9/2/2014, 20:51

kris514 Na kostce mam dopiero pierwszy moto i nie wiem czym to moze być spowodowane, ale może masz racje że przy takich oponach to nie jest nic nowego :P
Honda CR 125 2T 1999r
Honda CRF 250 4T 2007r
Riex
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 12/11/2011, 14:28
Lokalizacja: Dęblin-Ryki-Bobrowniki


Postprzez kris514 » 9/2/2014, 20:57

Dodatkowo zatrzesz motor jak będziesz tak jeździł
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce


Postprzez Riex » 9/2/2014, 21:18

Nie jeździłem cały czas na max tylko przeciągnąłem go na max jaki mógł osiągnąć i odpuszczałem gaz na 1/3,także chyba powinno być ok.
Honda CR 125 2T 1999r
Honda CRF 250 4T 2007r
Riex
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 12/11/2011, 14:28
Lokalizacja: Dęblin-Ryki-Bobrowniki

Postprzez Street4Fun » 9/2/2014, 21:34

Jeden taki przejazd, odpuścisz gazu i się zatrze, tyle na temat jazdy na prostej.
Smarowanie poprzez mieszankę, więc jeżeli go rozbujasz na max. i odetniesz mu mieszanki to motor może tego nie wytrzymać.
Jak już ci zależy na sprawdzaniu go na prostej, to zamiast odejmować gazu, to sprzęgło i hamuj hamulcami - nigdy silnikiem.
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez Riex » 9/2/2014, 21:47

dobrze wiedzieć, cały czas się uczę obecnie. To cały czas gaz trzymać i dopiero hamować? a w terenie jak to jest na mniejszych biegach dają na maxa i jest dobrze czy może się mylę .
Honda CR 125 2T 1999r
Honda CRF 250 4T 2007r
Riex
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 12/11/2011, 14:28
Lokalizacja: Dęblin-Ryki-Bobrowniki

Postprzez kris514 » 9/2/2014, 22:05

na prostej wkręcony jest dłużej niż w terenie (w terenie jest wkręcany często na krótki czas) co mu nie szkodzi. Jeżdżąc 2t trzeba unikać hamowania silnikiem
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Riex » 10/2/2014, 08:28

Dzięki za rady jak szukałem takiej Cr to nie wiedziałem ze to ma tyle siły, jak się pierwszy raz przejechałem to sie przestraszyłem jej mocy po godzinie jazdy myślałem że mi ręce odpadną :P Ale jak bys miał jeszcze jakieś porady dotyczące techniki jady to był bym bardzo wdzięczny. A co do oleju do paliwa to leje Statoil 2T Way Low Smoke ( taki niebieski) Zmienić go na inny czy zostawić na, co myślicie na temat tego oleju i jaką dawkę stosować.
Honda CR 125 2T 1999r
Honda CRF 250 4T 2007r
Riex
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 12/11/2011, 14:28
Lokalizacja: Dęblin-Ryki-Bobrowniki

Postprzez kris514 » 10/2/2014, 12:12

Zmień na castrol racing 1 2t (jest to syntetyk nie jak ten co lejesz) z tego co pamiętam to honda zaleca mieszankę 1:30
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 10/2/2014, 12:43

a o technice poczytaj w istniejących tematach nawet na tym forum są materiały video jak kurowski chyba uczy jeździc - wiec radze pooglądac i poczytac.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez mati22252 » 10/2/2014, 13:30

Gdzieś na youtubie widziałem szkołę jazdy na crossie w Polskim wydaniu. Bardzo ciekawa i uczy choćby przyjmowania odpowiednich pozycji na moto a daje to bardzo dużo.
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań

Postprzez Riex » 10/2/2014, 14:18

Dzięki bardzo, dziś będę sprawdzał kompresje bo wydaje mi się że coś jest nie tak ale może się mylę.
Honda CR 125 2T 1999r
Honda CRF 250 4T 2007r
Riex
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 12/11/2011, 14:28
Lokalizacja: Dęblin-Ryki-Bobrowniki

Postprzez hondacr1989 » 11/2/2014, 01:57

Henio a ja mysle ze na 99 procent honda cr 125 ma 5 biegowa skrzynie:) jak ci tarcze sklei to ponaciskaj szybko z kilkanascie razy dzwignie sprzegla potem wbij jedynke poszarp przod tyl i dwojke przod tyl pusci na sete, i jest druga opcja wyciag tarcze i podkladki poscieraj lekko papierem ewentualnie kosz tez , sklei ci nawet jak bedziezz miec tyle oleju ile masz miec , co do oleju leje zawsze motul transoil ale niedawno mialem 1 raz w crce z tym problem coprawda motor stal bo kontuzja moze temu posklejalo a moze temu ze juz sprzeglo za niedlugo do wywalenia a moze temu ze zima xd co do mieszanki serwisowka podaje 1.-32 ale jak bedziesz lal 1-35 1-40 to tez okej polecam olej motul off road 800, co drgan kola tak jak koledzy napisali sprawdzic lagi, lozyska glowki ramy, lozyska kola, czy szprychy dociagniete i czy felga nie krzywa , umnie przednie kolo drgalo przy wiekszych predkosciach co mnie stresowalo xd , lozyska nowe, lagi zrobione, szprychy podociagane a felga krzywa :( filmiki sa na tej stronie z Panem Kurowskim i dosc fajnie pokazane co i jak dzieki nim przy pierwszym moim skoku nie zaliczylem gleby:) pewnie nie ogladajac go bym wykonal skok w pozycji ala romet ogar
hondacr1989
Świeżak
 
Posty: 182
Dołączył(a): 30/10/2011, 21:43

Postprzez Landryss25 » 11/2/2014, 09:10

Qrak dobrze tłumaczy i na tyle łopatologicznie że każdy zrozumie. Jak ktoś ma w miarę blisko to polecam, choć jak ktoś ma dalej też bo czasem organizuje 2-3 dniowe więc można się zorganizować. Byłem u niego na jednym szkoleniu i na pewno jeszcze się wybiorę.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Riex » 11/2/2014, 19:23

Jak jest z tyłu rolka która prowadzi łańcuch(Ta blisko małej zębatki) to mam problem taki że jak podnoszę za koło jak jest moto na stojaku w górę to jest luz i przyuważyłem właśnie że rusza się to tam gdzie jest ta rolka( w tym sensie że na tej wysokości) to trzyma amortyzator do ramy przy silniku i nie wiem jak to się dokładnie nazywa żeby wymienić. Sory że tak nie po polsku trochę napisałem ale nie wiem jak to lepiej ująć.
Honda CR 125 2T 1999r
Honda CRF 250 4T 2007r
Riex
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 12/11/2011, 14:28
Lokalizacja: Dęblin-Ryki-Bobrowniki

Postprzez Effendi » 11/2/2014, 19:41

Chodzi Ci o łożyska wahacza, średnio wiem o co chodzi, bo dziwnie to wytłumaczyłeś. A takie inne pytanie, jesteś z okolic Białego?
Jeżdżę na KTM exc 450, a obok niego stoi Honda Transalp 650
Effendi
Świeżak
 
Posty: 248
Dołączył(a): 20/5/2013, 17:36
Lokalizacja: Białystok

Postprzez henio12323 » 11/2/2014, 20:28

pewnie chodzi o kiwaczek czyli ten cały system dzwigienek - skoro masz luz to musisz go zlikwidować :P wymieniajac minimum łozyska i uszczelniacze a moze też i tulejki
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Riex » 11/2/2014, 20:44

http://zapodaj.net/9714ea33d3386.jpg.html
http://zapodaj.net/1d41909fb3020.jpg.html
http://zapodaj.net/0f7a2570d31c8.jpg.html
Tu są te 3 zdjęcia zaznaoczne miejsca to te w którym jest ten luz jak byście mogi podać mi pełna nazwę żebym wiedział czego szukać albo jakiś link z tym. Jest minimalny luz ale wole juz się tym zająć
Honda CR 125 2T 1999r
Honda CRF 250 4T 2007r
Riex
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 12/11/2011, 14:28
Lokalizacja: Dęblin-Ryki-Bobrowniki

Postprzez henio12323 » 11/2/2014, 22:00

zestaw naprawczy łącznika wahacza - lub szukasz w katalogach lub z pomiarów dowiadujesz sie jakie tam są łozyska i kupujesz je w sklepach z łozyskami
opcja 1 - masz sprawdzone dopasowane łozyska ale drożej, dodatkowo masz tulejki których raczej nie opłaca sie dorabiać
opcja 2 - jak tulejki sąw dobrym stanie mozesz wyremontowac kiwaczek za kilkadziesiat zł a nie kilka stówek
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Riex » 11/2/2014, 22:29

To tak muszę to rozebrać tak czy tak, po rozebraniu sprawdzam stan tych tulejek(jeżeli są już dość wytarte to nie ominie mnie zakup całego zestawu naprawczego którego nie mogę znaleźć) jeżeli są w stanie dobrym (ale jeżeli jest wyczuwalny luz w górę i w dół to pewnie tulejki są do wyrzucenia) to kupuje łożyska i montuję je i jest git. Ogólnie naprawa jest łatwa czy to wymaga wizyty u mechanika? A i jeszcze jedno pytanie w związku z zawieszeniem tylnym, jak jest miękki amorek to można go jakoś tak zrobić żeby był twardszy? I czy jakoś można sprawdzić stan tego amortyzatora(jak?) na co zwracać szczególną uwagę, moim zdaniem nie powinno być aż tak miękkie zawieszenie. Ale pewnie się mylę.
Pozdrawiam
Honda CR 125 2T 1999r
Honda CRF 250 4T 2007r
Riex
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 12/11/2011, 14:28
Lokalizacja: Dęblin-Ryki-Bobrowniki

Postprzez Riex » 11/2/2014, 22:31

Effendi jestem z okolic Ryk, Dęblina, Puław sam szukam jakiś towarzyszy do jazdy :P
Honda CR 125 2T 1999r
Honda CRF 250 4T 2007r
Riex
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 12/11/2011, 14:28
Lokalizacja: Dęblin-Ryki-Bobrowniki

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê