Zobacz wątek - A2 Suzuki SV650s VS Suzuki GSX-F 650

A2 Suzuki SV650s VS Suzuki GSX-F 650

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, rosiboj, lagiboy, Landryss25, kravec, andy7, Boshi, Black-Ghost

A2 Suzuki SV650s VS Suzuki GSX-F 650

Postprzez fliper210 » 2/2/2014, 21:51

Witam
Już prawie od pół roku marzy mi się SV ale ostatnio wpadła mi do głowy trochę bardziej turystyczna siostra GSX-F, myślałem także o Aprili RS 250 ale ciężko z częściami .
Motocykl ma mi służyć jako sprzęt do spędzania wolnego czasu/zabawy ( do normalnej jazdy będzie samochód )
waga 75kg
wzrost 175cm
trasy 70-100km bez plecaczka
na moto mam 10-13 tysięcy budżet na niespodziewany serwis (usterki) raczej nieograniczony wolałbym moto z ABS
doświadczenie to 2k na romet division i 11k na RS125 2t
oczywiście rozważę inne propozycję no ale nic ciekawszego i świeżego nie przychodzi mi do głowy
Avatar użytkownika
fliper210
Świeżak
 
Posty: 139
Dołączył(a): 17/6/2012, 19:21
Lokalizacja: KRK


Postprzez Marsjanin » 2/2/2014, 22:38

Zajrzyj tutaj: forum.scigacz.pl/about94850-0.html i tutaj forum.scigacz.pl/about13001-0.html

Każdy chwali swoje, więc ja Ci sv polecę. Moto daje dużo frajdy i przy Twoich gabarytach będzie Ci elegancko pasować.
MT-07
Avatar użytkownika
Marsjanin
Bywalec
 
Posty: 797
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48

Postprzez cioracz » 2/2/2014, 22:49

No bo na aprille to nie ma co patrzeć bo to typowy egzotyk :)
Simson s51 jest, Jawa 350 typ.632 jest
Avatar użytkownika
cioracz
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2129
Dołączył(a): 2/1/2014, 20:15
Lokalizacja: Opatów/Kielce

Postprzez Sykopson » 2/2/2014, 22:50

Marsjanin napisał(a):Każdy chwali swoje, więc ja Ci sv polecę. Moto daje dużo frajdy i przy Twoich gabarytach będzie Ci elegancko pasować.


Podpisuję się rencami i nogami :D
Szczególnie że interesowała Cię RS250 czyli pełnokrwisty supersportowy motocykl,
to GSXF będzie mega rozlazły. SVka jest lżejsza, zwinniejsza i bardziej usportowiona
a w:
trasy 70-100km bez plecaczka

nada się idealnie, niepotrzebny Ci GSXF zupełnie przy takich przelotach.
Dodatkowo mam prawie identyko wymiary jak Ty i czuję się na SV świetnie (nie ma wilekiej różnicy gabarytowo-masowo-mocowej między gaźnikiem a wtryskiem).
Będziesz zadowolony (genialny dźwięk gratis :D ).
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez fliper210 » 2/2/2014, 23:00

Marsjanin napisał(a):Zajrzyj tutaj: forum.scigacz.pl/about94850-0.html i tutaj forum.scigacz.pl/about13001-0.html
.

hym... w pierwszym temacie jest poszukiwane moto do turystyki w drugim nie te roczniki
czytałem te tematy już wcześniej ale dzięki za pomoc ;)
Avatar użytkownika
fliper210
Świeżak
 
Posty: 139
Dołączył(a): 17/6/2012, 19:21
Lokalizacja: KRK

Postprzez miki1406 » 2/2/2014, 23:06

RS250 podobnie jak RG250, świetna ale egzotyczna... Prawdziwa kosa, miałem przyjemność poprowadzić takie cudo. Powiem bez jaj, że dobry zawodnik objedzie tym 500, a może i słabsze 600 na torze... Straszny wymiatacz...

Nie wiem czy A2 ogarnia SV'ke, ale jeśli tak to bierz ją. Bardzo ciekawy motocykl... Świetnie się prowadzi i bardzo ciekawie oddaje moc... Znam kilka osób, które weszły w SV i już nie wyszły przesiadając się na SV1000.
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez Sykopson » 2/2/2014, 23:17

że dobry zawodnik objedzie tym 500


Nie znam żadnej 500 4t która objechałaby RS250 na torze, albo chociaż za nią nadążała (z RS125 mają problem często), a do rozjechania 600tki wcale nie trzeba super zawodnika, wystarczy troszeczkę bardziej ogarnięty niż ten na 600. Ten motocykl jest bardziej sportowy niż nie jedna CBR czy GSXR :wink:
Jednym słowem legenda i motocykl którym muszę się kiedyś przejechać (a może przy odrobinie szczęścia kiedyś stanę się jego właścicielem). :)

Bardzo ciekawy motocykl... Świetnie się prowadzi i bardzo ciekawie oddaje moc... Znam kilka osób, które weszły w SV i już nie wyszły przesiadając się na SV1000.


Zgadza się! Niektórzy już nie chcą się z nią rozstawać. Jest jeden gość na forum SVki który tak jak kupił gaźnikową SV, tak już nie chce jej sprzedać, wsadził tam inne koła, inne hamulce, USD, inny amor z tyłu, wahacz od ZX6R, pozmieniał wałki, a teraz właśnie jest w trakcie rozwiercania do 750ccm, wymiany wałków na jeszcze ostrzejsze i wiekszych gaźników. Spodziewa się uwaga! 150koni :shock: nie wiem czy pyknie tyle, ale będę w szoku nawet jeśli przekroczy 130. Wątpię żeby się gość kiedyś rozstał z nią, także jak widać potrafi to moto rozkochać w sobie, może nawet do przesady :P
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez miki1406 » 2/2/2014, 23:19

Bo z moto jest jak z kobietami, po prostu możesz trafić taki model, że już się z nim nie rozstaniesz... Ideał...
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez Marsjanin » 2/2/2014, 23:51

A2 łapie SVkę, ale po zablokowaniu. Ja mam anglika o pełnej mocy, ale w dokumentach 35kW, więc i nawet takie rzeczy się zdarzają.
MT-07
Avatar użytkownika
Marsjanin
Bywalec
 
Posty: 797
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48

Postprzez fincher » 3/2/2014, 15:21

Każdy poleca swoje?

To ja dorzucam Fazera :) FZ6 wygodny, szybki, ekonomiczny, łatwy w prowadzeniu :)



Ps Nie wiem jakim cudem po rozwierceniu SV650 do 750 koleś spodziewa sie 150 czy nawet 120KM skoro 1000 ma o ile pamietam 120KM
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45

Postprzez Sykopson » 3/2/2014, 15:33

fincher uwierz mi że zna się na pewno lepiej niż ja czy Ty i nie rzucałby takich proroctw na wiatr. Tu nie samo rozwiercenie gra rolę, silnik z tego co wiem ma zostać zakuty żeby w miarę bezpiecznie zmniejszyć stopień sprężania, gaźniki będą znacznie większe niż seryjne, ostre wałki jakiejś hi-endowej firmy, do tego kompletny dobrze dobrany wydech, rozwiercone kanały i inne rzeczy w silniku oraz pewnie masę innych pierdół o których nie mam pojęcia. W każdym razie modyfikacje na baardzo wysokim (i drogim) poziomie. Koleś ma pojęcie co robi i szacuje że moc wyskoczy między 130 a 150 koni :wink: Ja jestem w stanie w to uwierzyć, ale zobaczymy, do sezonu ma być silnik złożony :)
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez Marsjanin » 3/2/2014, 16:00

Ja tam pamiętam jak swego czasu na allegro wisiała svka przerobiona na streeta. Biała z czerwoną ramą. Rozwiercona o ok. 100cc i moc z tego, co pamiętam podskoczyła jakieś 15 koni. Oprócz modyfikacji w silniku wymienił masę innych części. Moto ślicznie się prezentowało, a nikt nie chciał brać.. 8 tysi bez kilku groszy.

Sykopson, zarzuć linka do tego projektu :)
MT-07
Avatar użytkownika
Marsjanin
Bywalec
 
Posty: 797
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48

Postprzez Karol20 » 3/2/2014, 16:16

Suzuki SV650s k7
Karol20
Bywalec
 
Posty: 595
Dołączył(a): 11/7/2012, 19:16

Postprzez Sykopson » 3/2/2014, 17:17

już kolega Karol rzucił :wink:

W gaźnikowej moc skacze o ok. 10koni po samej podmianie wałków rozrządu. Nie pamiętam dokładnie, ale to polega mniej więcej na tym że zamiast wydechowego wrzuca się ssący, a zamiast ssącego ssący albo wydechowy z wtryskowej SV (mniej więcej bo to pewnie jakoś inaczej ta kombinacja wyglądała). Koszt raczej symboliczny, tyle co zakup wałka bądź wałków z nowszej SV na alledrogo, przy czym wtryskowa nie ma już możliwości tak prostego modu i jest bezproblemowo zjadana przez gaźnikową po nim. Mam znajomka (też jest na forumSV) po tym i nie można bagatelizować tych "tylko" 10 koni bo to moto idzie jak szatan w porównaniu z seryjną, różnica jest baardzo wyraźna. Może się skusze za jakiś czas, na razie starczy mi seryjnej mocy :wink: i muszę w końcu wygar wystrugać :P

EDIT: Znalazłem z forum pewnego taki cytat co do tej modyfikacji:
Mówiąc w skrócie: w miejsce wałków ssących zamontowałem wałki ssące z wersji wtryskowej, a w miejsce wałków wydechowych zainstalowałem odpowiednio obrócone wałki ssące. Efekt po tej modyfikacji był piorunujący, w subiektywnym odczuciu - nie ten sam silnik. Radykalna poprawa osiągów w zakresie obrotów od ok 5 tys do odcinki. Subiektywne odczucia w pełni potwierdzają wyniki z hamowni zacytowane w pierwszym linku. Żadnych ujemnych stron powyższych zmian nie zauważyłem, mam wrażenie że zmienił się nieco ton dźwięku z wydechu.
Koleś twierdzi tam też że wałki od wtryska abył okazjonalnie za 35PLów :P

Mówiąc w skrócie autorze tematu, bierz SV w gaźniku :lol:
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez fliper210 » 3/2/2014, 18:25

Sykopson napisał(a):
Mówiąc w skrócie autorze tematu, bierz SV w gaźniku :lol:


czytam właśnie temat "SV650S na sterydach" ale to prawie 50 stron więc trochę tego jest
zależało mi na nowej wersji po zmianach po pierwsze wygląd (tylne światła) i ABS.
Wcześniej jakoś nie myślałem o ABSie ale po wypadku który miałem myślę o tym, wypadku nie pamiętam i nie wiem dlaczego nie hamowałem/ czy hamowałem ,
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4da ... 93b76.html
znałem +/- granice na której blokowały się koła i nieraz wyszedłem z sytuacji podbramkowej znając właśnie możliwości mojego sprzętu, zastanawiam się czy brać moto z abs.

EDIT:

"Marsjanin"
Za rozwieracanie i mody silnika się pewnie nie weźmiesz?

-wątpię, planuję następnie jakiegoś typowego plastika po 2-4 latach chyba że się zakocham w V to wtedy przesiadka na tysiaka

"Marsjanin"
Tylko czy styknie na abs?
- http://allegro.pl/suzuki-sv-650-abs-kat ... 17301.html
+ te półtorej koła aby coś dociągnąć/naprawić
Ostatnio edytowano 3/2/2014, 19:26 przez fliper210, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
fliper210
Świeżak
 
Posty: 139
Dołączył(a): 17/6/2012, 19:21
Lokalizacja: KRK

Postprzez Marsjanin » 3/2/2014, 18:58

Aaa, tą historię ze Słoniem znam, ale nie sądziłem, że przyjdzie mu do głowy tak niecny plan. Jestem szalenie ciekaw, co z tego wyjdzie, jakie będą osiągi, a na końcu ciekawi mnie spalanie i ogólna eksploatacja.

Wiesz, ja jeżdżę bez absu, Sykospon też, za to Karol20 już z. Mówi się, że na gaźniku była zrywniejsza, ale czy aż tak Ci zależy na minimalnej różnicy? Za rozwieracanie i mody silnika się pewnie nie weźmiesz? Budżet pozwala Ci wyrwać ładną sztukę już po 2003, więc co tu dużo mówić.. Bierz nowszą, jeśli Ci się bardziej podoba. Inżynierowie poprawili tam smarowanie, więc i z gumowaniem i panewkami nie ma takiego problemu. Nad czym się zanstanawiać? Tylko czy styknie na abs?
MT-07
Avatar użytkownika
Marsjanin
Bywalec
 
Posty: 797
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48

Postprzez Karol20 » 3/2/2014, 20:46

Moja nie ma abs'u. Z ulepszenia hamulcow mam tylko oplot z przodu.
Suzuki SV650s k7
Karol20
Bywalec
 
Posty: 595
Dołączył(a): 11/7/2012, 19:16

Postprzez Marsjanin » 3/2/2014, 21:27

Od 2007 nie wprowadzili produkcji z abs'em?
MT-07
Avatar użytkownika
Marsjanin
Bywalec
 
Posty: 797
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48

Postprzez Karol20 » 3/2/2014, 21:29

To nieznaczy ze musi byc.
Suzuki SV650s k7
Karol20
Bywalec
 
Posty: 595
Dołączył(a): 11/7/2012, 19:16

Postprzez leff » 3/2/2014, 23:48

ABS fajna sprawa i moze uratowac d00psko ale da sie bez niego zyc
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4442
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr