Zobacz wątek - Volvoline

Reklama

NAS Analytics TAG

Volvoline

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Volvoline

Postprzez sebek4385 » 25/1/2014, 15:54

Witam co cadzicie o tym oleju valvoline durablend 10w40 znajomy wlasnie taki poleca i filtr MW 65 pracuje w inter motors i mowi ze na valvoline nikt nie nazekal a na motula i castrola owszem
Ogar 200 > gsxr k3 600 > gsxr k4 1000 > gsxr srad 750
sebek4385
Świeżak
 
Posty: 238
Dołączył(a): 17/9/2012, 10:25
Lokalizacja: Legionowo


Postprzez SpeedyGonzales » 25/1/2014, 18:04

A gdyby jedna osoba polecała Ci Coca Colę, a druga Pepsi stwierdził byś na podstawie którejś opini które jest lepsze? Szczerze mówiąc nigdy nie stosowałem go (chodzi o markę nie typ 10w40)ani do silnika, ani do skrzyni czy zawieszenia. Jednak zabieram głos w sprawie, bo moim zdaniem jakość współczesnych olejów nawet półsyntetycznych (takim jest 10w40) jest wystarczająco wysoka, niezależnie czy lejemy Castrol, Mobil, Shell czy inny. Widzę że lubisz gikserki, więc podam Ci przykład. Masz (przykładowo) GSX z 2000r, więc na chwilę obecną ma on 14 lat. Jego silnik więc (teoretycznie, nie jestem znawcą modelu i chodzi tu o obrazowość) mógł być zaprojektowany w roku 1998 (znów przykład). Więc wiek techniczny tego silnika to już 16 lat, a przez półtorej dekady nawet tanie oleje (nie mówię tu o mixolu czy selektolu, lecz np 'kwiecie' Lotosu że tak się wyrażę) są wystarczająco dobre, powiem więcej, często przewyższają, to nie pomyłka wymagania takiego silnika. Powiedzmy że taki silnik wymaga klasy jakościowej SF (wartości C dla diesli w moto chyba nie potrzebujemy;)), a dziś olej typu Lotos czy Orlen ma jakość SL. Poza tym teraz większość ludzi wymieni moto na nowsze, zanim 4t się zużyje, więc wystarczy lać olej dobry jakościowo w rozsądnej cenie, i wg mnie nie ma większego znaczenia jaką markę wybierasz jeśli parametry się zgadzają. No chyba, że ścigasz się na torze z panem z numerem 46, ale wtedy byś miał własnych inżynierów... Odnośnie filtra to jest dużo dobrych marek, jeśli tylko nie będzie to tzw noname to napewno spełni swoje zadanie. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez sebek4385 » 25/1/2014, 20:32

Zeby to był fb dał bym ci lajka :) wiesz taka natura niektórych ludzi ze lubią sie dopytywac choć sami wiedza to samo :) a pan z nr 46 jest cienki za każdym razem go obierzdzam :) he kolega ma honde z tym nr ;)
Ogar 200 > gsxr k3 600 > gsxr k4 1000 > gsxr srad 750
sebek4385
Świeżak
 
Posty: 238
Dołączył(a): 17/9/2012, 10:25
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez SpeedyGonzales » 25/1/2014, 21:51

Od tego jest forum żeby dopytać przepytać i ewentualnie zmienić poglądy;) Akurat temat olejowy przerabiałem już kilka razy, gdy znajomi kłócili się przy wyższości oleju x nad y:)
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez hubertkatana1999 » 15/2/2014, 21:07

Mnie to zawsze zastanawia jak sprzedawca mówi że jeden olej jest lepszy od drugiego. Ciekawe na jakiej podstawie tak twierdzą. Nie ma żadnych testów żeby można było je porównać a opinii jest tyle samo ile opiniujących. Trzeba zaufać marce i tyle, Najważniejsze by był to markowy olej, z pewnego źródła, wiec nie sprzedawany z beczki w nieoryginalnym opakowaniu bo w tedy nie wiesz co wlewasz i koniecznie musi to być olej motocyklowy, inaczej będzie ci się ślizgać sprzęgło na oleju samochodowym.
Avatar użytkownika
hubertkatana1999
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 15/2/2014, 19:24
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez sebek4385 » 16/2/2014, 08:33

ja sprzedawałem oleje i wymieniałem przez 7 lat jako mechanik i np wiem że silniki vw bdb chodzą na oleju shell
Ogar 200 > gsxr k3 600 > gsxr k4 1000 > gsxr srad 750
sebek4385
Świeżak
 
Posty: 238
Dołączył(a): 17/9/2012, 10:25
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez melvin » 16/2/2014, 10:50

a ja używam w większości olejów zalecanych przez producenta silnika.
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez henio12323 » 16/2/2014, 12:04

a to zalezy ile lat ma sprzęt, bo jak moto ma 15 lat np. to oleje sprzed 15 lat są bez porównania gorsze niż dzisiejsze. i dzisiejsze mineralne pewnie lepsze niz stare syntetyki ;P wiec to też nie do konca super opcja

co do valvoline - do wyczynówki bym tego nie zalał ale mam jeden sprzet i nim zalewam i chodzi w porządku, do samochodu VW :P też leje valvoline i na krótką mete nie widze zadnych róznic.

jakies lepsze opinie mozna by robic po przejechaniu iluśtam tysiecy km i ocenie stanu zuzycia :D ale raczej amator takich testów nie robi
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez melvin » 16/2/2014, 12:08

Źle mnie zrozumiałeś, używam olejów na zasadzie jak BMW zaleca Castrol to leję Castrol, jak renault zalecało elfa to lałem elfa fiat selenię to lałem selenie itd. I to by było na tyle bo staram się lać najlepsze na co mnie stać z produktów zalecanych producentów, a czy to syntetyk czy pół, zależy już tylko od stanu silnika...


Do T4 od 4 lat leję castrol magnatec czy jakoś tak i po wymianie uszczelniacza na wale auto nie wykazuje zużycia oleju, mimo że ma już około 280kkm realnego przebiegu (bo licznik oczywiście mówi co innego :))
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez sebek4385 » 16/2/2014, 14:49

ja przez 7 lat naprawy aut dużo serwisowałem taxi na nich można było najwięcej się dowiedzieć bo raz w miesiącu zmieniali oleje pamiętam kilka przypadków oto one;

każdy z VW,audi wykazywał mniejsze zużycie oleju shell

do renault i Peugeot lałem Total klijęci najbardziej chwalili że najmniej go zużywa

o dziwo do swojego poprzedniego bmw 540i wlałem elfa i na 9 tyś km nie dolewałem później został sprzedany więc nie wiem ale mobila wpieprzał jak trzeba

robiłem kilka remontów silników i mogę się grubo pod tym podpisać po castro-lu jest więcej nagaru niż jakim koldwiek oleju samochody wykazują dużo większe zużycie

a do moto zalałem valvoline bo nie miałem z nim w ogóle do czynienia a jestem podatny na NOWOŚCI :p
Ogar 200 > gsxr k3 600 > gsxr k4 1000 > gsxr srad 750
sebek4385
Świeżak
 
Posty: 238
Dołączył(a): 17/9/2012, 10:25
Lokalizacja: Legionowo

Re: Volvoline

Postprzez Invi » 19/2/2014, 21:06

sebek4385 napisał(a):Witam co cadzicie o tym oleju valvoline durablend 10w40 znajomy wlasnie taki poleca i filtr MW 65 pracuje w inter motors i mowi ze na valvoline nikt nie nazekal a na motula i castrola owszem


Nikt nie narzekał bo prawie nikt nie kupuje :twisted: Na Castrola narzekają bo od dawna wiadomo że to gówno, a Motula najwięcej schodzi to i najwięcej narzekań, tym bardziej że to dość przeciętny i jak na swoją jakość drogi olej.

To sobie lepiej zrób eksperyment z Bel-Rayem, ja od kilku lat leje BelRay EXP zamiast 5100, jedno i drugie pół syntetyk na estrach, a EXP jest tańszy i lepszy, zarówno na papierze (kilka klas jakości wyżej) i w praktyce (nie skleja sprzęgła, a 5100 się zdarzało, silnik zużywa go zero, a 5100 wymagał lekkiej dolewki w sezonie, EXP po całym sezonie przy zlewaniu wygląda lepiej niż 5100 po 1000km)
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6275
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr