pierwsza zabawka dla kruszyny :)
Posty: 18
• Strona 1 z 1
pierwsza zabawka dla kruszyny :)
Witam,
to mój pierwszy post więc wypada się przedstawić
Łukasz vel kruszyna
mieszkam sobie na co dzień w NL. Prawko na motor zrobiłem kilka lat temu tylko ze względu wprowadzania nowych przepisów, zawsze chciałem mieć motór jednak mój anioł stóż przemawiał do mnie dość dosadnie.
Nadeszła 25 wiosna, w głowie można powiedzieć "coś", powoli człowiek myśli o życiu, tym przyszłym, ale gdy wraca się do wspomnień i przypomina sobie tą śliczną literkę "A" na małym różowym plasticzku aż serce ściska że moje doświadczenie do tej pory kończy się na kilku przejażdżkach czyimś sprzętem, było super moto, próbowałem coś ala enduro po lesie (z moją wiedzą ja to tak nazywam), była przejażdżka stara szosówką bmw troche za mocna jak dla mnie 750, mega wygoda ale jednak. . .
Czyli doświadczenie zerowe, jak i wiedza. I tego się trzymajmy.
Od około roku czytam, oglądam filmiki i myślę. Jaram się po trochu enduro, ale wiem że to jest dla mnie temat na przyszłość jako druga maszyna.
Na czym mi zależy, to motor który wybaczy, ale taki który mi pomoże w nauce bo to mi potrzebne jako pierwsze.
Z zakupem się nie śpieszę, na pierwszy motor chciał bym wydać około 2000-2500 euro z małym marginesem. Motor będzie mi służył na początku do weekendowego podszkalania gdzieś tam, na pewno nie bedzie to trening zrywania. Chce kiedyś polatać szybko, na jednym kółku itp.. kiedyś...Może odbędzie się to już na pierwszej maszynie. Celuje raczej w motor który będę posiadał z 2-3 sezony w tym wmiare możliwości inwestował aby wytrwał. Bezpieczeństwo podstawa. Strój kask podstawa. Jako że sezon w nl dość długi mam zamiar go dosadnie wykorzystywać. Jednak podkreślam na co dzień samochód. Czasem zdarzy się przejazd praca - dom.
Jaki motor mnie interesuje ;
-odpowiedni do moich wymiarów 204 cm, 110-115kg
-Do 2500 + maks 500 ( pierwszy motor )
- nauka jazdy, mała zabawa, prosta eksploatacja
- typ bardzo podobaja mi się motory typu naked ale widywałem na ulicy tylko "małe" sztuki.
- boje się motorów typu hayabusa, cbr 1100xx może za kilka długich sezonów
- motor przy którym mógł bym się sam na podwórku "pobawić" jako czysty laik.
- myśle że na motor 150-200 euro to maks jaki mógl bym przeznaczyć w miesiącu, nie wliczając w to kosztów paliwa, oc itp.
z góry dziękuje i proszę o wiele wiele propozycji, krytyki etc.
by kruszyna
to mój pierwszy post więc wypada się przedstawić

mieszkam sobie na co dzień w NL. Prawko na motor zrobiłem kilka lat temu tylko ze względu wprowadzania nowych przepisów, zawsze chciałem mieć motór jednak mój anioł stóż przemawiał do mnie dość dosadnie.
Nadeszła 25 wiosna, w głowie można powiedzieć "coś", powoli człowiek myśli o życiu, tym przyszłym, ale gdy wraca się do wspomnień i przypomina sobie tą śliczną literkę "A" na małym różowym plasticzku aż serce ściska że moje doświadczenie do tej pory kończy się na kilku przejażdżkach czyimś sprzętem, było super moto, próbowałem coś ala enduro po lesie (z moją wiedzą ja to tak nazywam), była przejażdżka stara szosówką bmw troche za mocna jak dla mnie 750, mega wygoda ale jednak. . .
Czyli doświadczenie zerowe, jak i wiedza. I tego się trzymajmy.
Od około roku czytam, oglądam filmiki i myślę. Jaram się po trochu enduro, ale wiem że to jest dla mnie temat na przyszłość jako druga maszyna.
Na czym mi zależy, to motor który wybaczy, ale taki który mi pomoże w nauce bo to mi potrzebne jako pierwsze.
Z zakupem się nie śpieszę, na pierwszy motor chciał bym wydać około 2000-2500 euro z małym marginesem. Motor będzie mi służył na początku do weekendowego podszkalania gdzieś tam, na pewno nie bedzie to trening zrywania. Chce kiedyś polatać szybko, na jednym kółku itp.. kiedyś...Może odbędzie się to już na pierwszej maszynie. Celuje raczej w motor który będę posiadał z 2-3 sezony w tym wmiare możliwości inwestował aby wytrwał. Bezpieczeństwo podstawa. Strój kask podstawa. Jako że sezon w nl dość długi mam zamiar go dosadnie wykorzystywać. Jednak podkreślam na co dzień samochód. Czasem zdarzy się przejazd praca - dom.
Jaki motor mnie interesuje ;
-odpowiedni do moich wymiarów 204 cm, 110-115kg
-Do 2500 + maks 500 ( pierwszy motor )
- nauka jazdy, mała zabawa, prosta eksploatacja
- typ bardzo podobaja mi się motory typu naked ale widywałem na ulicy tylko "małe" sztuki.
- boje się motorów typu hayabusa, cbr 1100xx może za kilka długich sezonów
- motor przy którym mógł bym się sam na podwórku "pobawić" jako czysty laik.
- myśle że na motor 150-200 euro to maks jaki mógl bym przeznaczyć w miesiącu, nie wliczając w to kosztów paliwa, oc itp.
z góry dziękuje i proszę o wiele wiele propozycji, krytyki etc.
by kruszyna
Fly
-
kruszyna88 - Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 10/1/2014, 18:09
- Lokalizacja: NL - Dordrecht
-
kruszyna88 - Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 10/1/2014, 18:09
- Lokalizacja: NL - Dordrecht
Nadeszła 25 wiosna, w głowie można powiedzieć "coś", powoli człowiek myśli o życiu, tym przyszłym, ale gdy wraca się do wspomnień i przypomina sobie tą śliczną literkę "A" na małym różowym plasticzku aż serce ściska że moje doświadczenie do tej pory kończy się na kilku przejażdżkach czyimś sprzętem, było super
Człowieku jak chcesz pisać książki to próbuj sił gdzieś indziej

Masz punkty spróbuj się w nich zmieścić bez opisów historii swojego życia bo nikomu się nie chce tego czytać

Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
-
malomi - Bywalec
- Posty: 829
- Dołączył(a): 5/7/2013, 11:47
SkoQ napisał(a):Nadeszła 25 wiosna, w głowie można powiedzieć "coś", powoli człowiek myśli o życiu, tym przyszłym, ale gdy wraca się do wspomnień i przypomina sobie tą śliczną literkę "A" na małym różowym plasticzku aż serce ściska że moje doświadczenie do tej pory kończy się na kilku przejażdżkach czyimś sprzętem, było super
Człowieku jak chcesz pisać książki to próbuj sił gdzieś indziej
Masz punkty spróbuj się w nich zmieścić bez opisów historii swojego życia bo nikomu się nie chce tego czytać
trochę bez sensu, jestem na forum nowy chciałem się przywitać i napisać coś o sobie.
Dla tych opornych i mniej chcących wypisałem punkty poniżej mojej wypociny, ale widzę że za dużo tu mądrych głów a za mało osób do pomocy.
btw. "Żeby ktokolwiek odpowiedział sensownie na pytanie "jaki motocykl dla mnie", musisz przedstawić pewne dane wejściowe (im więcej nam powiesz, tym lepiej Ci doradzimy): ..."
mam tylko nadzieje że nie kupie jakiejś beznadziejnej maszyny na której zrobie sobie krzywde bo za dużo napisałem o sobie pytając o motor dla mnie

Fly
-
kruszyna88 - Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 10/1/2014, 18:09
- Lokalizacja: NL - Dordrecht
Pokusiłem się o przeczytanie twoich wypocin robisz wrażenie osoby spokojnej i poukładanej, ale właśnie, ale to zazwyczaj zostaje gdzieś z boku w momencie założenia kasku.
Kupując teraz motocykl trzeba barć poprawkę na to, że to właśnie on zaliczy parkingówkę (osobiście nie znam osoby, której nie zaliczyła) ;]
Jesteś kawał chłopa ja na twoim miejscu szukałbym coś pokroju Bandit i tym podobnym, ale przy takich gabarytach bez przymiarki to się nie obejdzie.
Kupując teraz motocykl trzeba barć poprawkę na to, że to właśnie on zaliczy parkingówkę (osobiście nie znam osoby, której nie zaliczyła) ;]
Jesteś kawał chłopa ja na twoim miejscu szukałbym coś pokroju Bandit i tym podobnym, ale przy takich gabarytach bez przymiarki to się nie obejdzie.
CBR f4i sport
-
malomi - Bywalec
- Posty: 829
- Dołączył(a): 5/7/2013, 11:47
Jak mówiłem zdarzało mi się jeździć, myślę że około 300-400 km po drodze, około 4 - 4,5 godziny po lesie, nie za jednym razem gdzie wielokrotnie zdarzało się podnosić się z ziemi. Czas jazdy po lesie zaliczam tylko jako jazdę. Niby nic ale spróbowałem. Więcej przyglądania.
Możesz polecić coś na konkretnych parametrach? albo powiedzieć w jaki sposób moge oceniać motor. Czytałem o możliwościach podniesienia siodełka, nawet wymiany kierownicy. Jest ktoś w stanie mi polecić motor który mógł by zostać poddany takiej modyfikacji ( podejrzewam że nie graniczy to z cenami w tysiacach). Motor nie musi krecić od 2 tysiecy i osiąać 250 km/h, chciałbym jednak nauczyć się jeździć, bo czyimś wiadome, jedziesz innaczej.
Możesz polecić coś na konkretnych parametrach? albo powiedzieć w jaki sposób moge oceniać motor. Czytałem o możliwościach podniesienia siodełka, nawet wymiany kierownicy. Jest ktoś w stanie mi polecić motor który mógł by zostać poddany takiej modyfikacji ( podejrzewam że nie graniczy to z cenami w tysiacach). Motor nie musi krecić od 2 tysiecy i osiąać 250 km/h, chciałbym jednak nauczyć się jeździć, bo czyimś wiadome, jedziesz innaczej.
Fly
-
kruszyna88 - Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 10/1/2014, 18:09
- Lokalizacja: NL - Dordrecht
Ja bym poleciał w sportowo-turystyczne. No i leć w maks. 500ccm. Tak jak mówisz że chcesz się nauczyć to Honda CB500 nie jest to demon prędkości i przyśpieszenia a b.dobrze się nauczysz na nim jeździć.
Simson s51 jest, Jawa 350 typ.632 jest
-
cioracz - Mieszkaniec forum
- Posty: 2129
- Dołączył(a): 2/1/2014, 20:15
- Lokalizacja: Opatów/Kielce
sprawdz w g ceny kursu takie o2o jak aprilia pegaso lub bmw g650.
mniemam, że powinny spełnić twoje potrzeby. szczególnie bmka ze względu na zawias.
mniemam, że powinny spełnić twoje potrzeby. szczególnie bmka ze względu na zawias.
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
madcap napisał(a):sprawdz w g ceny kursu takie o2o jak aprilia pegaso lub bmw g650.
...
- BMW G 650 XCountry, świetny wygląd, jednak cena wydaje mi się duża jak na pierwszą zabawkę, mój próg to 2x mniej.
- Aprilia pegaso 650 wygląd zadowalający, cena zadowalająca, nawet wydaje się dość kusząca w porównaniu z bmw. Czytam jednak opinie i wszystko jest ok poza silnikiem, ponoć średnio wykonany, zapożyczony z Yamahy. Ktoś miał z tym motorem do czynienia?
malomi napisał(a):Jesteś kawał chłopa ja na twoim miejscu szukałbym coś pokroju Bandit i tym podobnym, ale przy takich gabarytach bez przymiarki to się nie obejdzie.
Jesteś Ty, albo ktoś w stanie podać konkretne modele na które mógł bym zwrócić uwagę? może ktoś ma jakieś doświadczenie, szczególnie z ewentualnymi przeróbkami pod osobę wyższą.
Fly
-
kruszyna88 - Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 10/1/2014, 18:09
- Lokalizacja: NL - Dordrecht
Ja tak jak w poście wyżej mam wysokiego znajomego, który lata obecnie na bandita 650 i sobie bardzo chwali.
Zaraz może mi się oberwać, bo jednak bandzior to bandzior można polecieć dalej turystycznie, ale i ostrzej polatać po winklach...
Zaraz może mi się oberwać, bo jednak bandzior to bandzior można polecieć dalej turystycznie, ale i ostrzej polatać po winklach...
CBR f4i sport
-
malomi - Bywalec
- Posty: 829
- Dołączył(a): 5/7/2013, 11:47
to masz jeszcze starszegobrata: BMW F650
skąd ty wziąłeś info o silniku pegaso, że to dzieło zapożyczone z Yamahy?
wysposażona była w silnik rotax-a.
silnik Yamahy to już wersja Pegaso Strada i tez jest nie do skatowania bo jest z XT660
skąd ty wziąłeś info o silniku pegaso, że to dzieło zapożyczone z Yamahy?
wysposażona była w silnik rotax-a.
silnik Yamahy to już wersja Pegaso Strada i tez jest nie do skatowania bo jest z XT660
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
madcap napisał(a):skąd ty wziąłeś info o silniku pegaso, że to dzieło zapożyczone z Yamahy?
wysposażona była w silnik rotax-a.
silnik Yamahy to już wersja Pegaso Strada i tez jest nie do skatowania bo jest z XT660
"Przez dotychczasowe 18 lat produkcji i wiele znaczących modyfikacji Pegaso powoli zmieniało charakter, coraz śmielej patrząc w stronę szosy, by w obecnej generacji, wyposażonej w zapożyczony z Yamahy silnik, stać się pojazdem całkowicie ukierunkowanym na asfaltowe, a w najgorszym przypadku utwardzane drogi. Tak, tak, nie przewidzieliście się! Serce Pegaso jest identyczne jak to zastosowane w modelach Yamaha XT660R/X, XT660Z oraz MT-03. Stali czytelnicy z pewnością pamiętają, że silniki te, przynajmniej w moich oczach, nie zyskały szczególnego uznania. Ciekawe zatem czy tym razem coś ulegnie zmianie...."
http://www.motogen.pl/Aprilia-Pegaso-65 ... ,7891.html
Nie jest to jedyna niekoniecznie pozytywna opinia o tym silniku, co więcej udało mi się na ten temat wyczytać, może on sprawiać problemy osobą uczącym się jeździć, którzy nie traktują tak łagodnie manetki ( nie chodzi tu o prędkość ).
Jednak ma też wiele pozytywnych opinii co nie powinno go skreślać dlatego poprosiłem o opinie ludzi którzy mogli mieć z tym do czynienia.
Fly
-
kruszyna88 - Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 10/1/2014, 18:09
- Lokalizacja: NL - Dordrecht
Prawde powiedziawszy, jesli silnik przezyl 10-15 lat, to juz wylacznie od trybu eksploatacji i ilosci fachowych/niefachowych remontow zalezy, czy padnie za 100km, czy nie. Jesli bylo stabilnie dobrze - raczej juz dobrze pozostanie.
650'tka BMW zalicza sie do - moze nie klasykow - ale solidnych konstrukcji. To byl dobry wybor, jesli ktos szukal wiekszej pojemnosci dla poczatkujacego.
650'tka BMW zalicza sie do - moze nie klasykow - ale solidnych konstrukcji. To byl dobry wybor, jesli ktos szukal wiekszej pojemnosci dla poczatkujacego.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
jest stare powiedzenie: jak dbasz tak masz.
rozpatrywane przez ciebie o2o to nie są bajki przeznaczone tylko i wyłącznie na asfalt. nimi również się jezdzi po terenie, mimowolnie wówczas pojawia się pisne wilekimi literami hasło: SERWIS.
lepiej kupić coś za 2k, kupując sprawdzić od razu kompresję, potem za pozostałe 0,5 k E dokonać solidnego serwisu.
nikt, jeśli nie jest zmuszony sytuacją, nie wystawi przeserwisowanego o2o na sprzedaz. taka praktyka jest we wszystkich krajach.
stąd były propozycje na starych dobrych rotax-ach a Ty szukasz modeli już przynajmnej 2004/2008.
rozpatrywane przez ciebie o2o to nie są bajki przeznaczone tylko i wyłącznie na asfalt. nimi również się jezdzi po terenie, mimowolnie wówczas pojawia się pisne wilekimi literami hasło: SERWIS.
lepiej kupić coś za 2k, kupując sprawdzić od razu kompresję, potem za pozostałe 0,5 k E dokonać solidnego serwisu.
nikt, jeśli nie jest zmuszony sytuacją, nie wystawi przeserwisowanego o2o na sprzedaz. taka praktyka jest we wszystkich krajach.
stąd były propozycje na starych dobrych rotax-ach a Ty szukasz modeli już przynajmnej 2004/2008.
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
Mówimy o Bmw i Aprili ponieważ padło ich hasło, sam bym raczej nie trafił na aprilie, a w przedziale cenowym z lekką dopłatą jestem w stanie kupić taka maszynie nie 10-15 letnia po nie wiadomo jakich serwisach. Być może uda mi się kupić motor serisowany
jak będzie trzeba poczekam nawet sezon bądź znaczną jego część, by dopłacić. Może się okazać nawet 3 letni sprzęt za przeproszeniem spierdolony przez jedną wizyte gdzieś. Po to są serwisy by sprawdzać przed zakupem, liczę się z zakupem motoru który trzeba przepuścić przez ręce serwisu kontrolnie przed i po zakupie w celu usunięcia usterek. W tym celu zawitałem na forum pytam i prosze o opinie i wypowiedzi bo trafie na motory, których zapewne nigdy bym nie wziął pod uwage.
A jak poczytasz wcześniej co mam nadzieje się stało, miałem doczynienia z terenem i bardzo się tym jaram. Chciał bym do tego podejść po asfalcie, na sprzęcie tylko do tego. A to że taką Apką polece po szutrze tylko się cieszyć że nie masz do dyspozycji tylko miasta i trasy wszystkim dobrze znane
)
Proszę o dalsze propozycje może ktoś jakieś "banditki" poleci ? pamiętając o moich wymogach
))

A jak poczytasz wcześniej co mam nadzieje się stało, miałem doczynienia z terenem i bardzo się tym jaram. Chciał bym do tego podejść po asfalcie, na sprzęcie tylko do tego. A to że taką Apką polece po szutrze tylko się cieszyć że nie masz do dyspozycji tylko miasta i trasy wszystkim dobrze znane

Proszę o dalsze propozycje może ktoś jakieś "banditki" poleci ? pamiętając o moich wymogach

Fly
-
kruszyna88 - Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 10/1/2014, 18:09
- Lokalizacja: NL - Dordrecht
z takich rzeczy w podstawach masz jeszcze africę, klekota i trampka.
możesz też pomysleć o drz-ecie, wr-ce i xt i KTM.
z tym, że ostatnie to generalnie typowe enduro.
no i dl650 ale podejrzewam, że będzie poza planowanym budżetem.
możesz też pomysleć o drz-ecie, wr-ce i xt i KTM.
z tym, że ostatnie to generalnie typowe enduro.
no i dl650 ale podejrzewam, że będzie poza planowanym budżetem.
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości