Suzuki Gs500 problem z silnikiem Pomocy !!!
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Suzuki Gs500 problem z silnikiem Pomocy !!!
Witam ma problem z suzuki gs500 motocykl bardzo ciężko pali ,jak już łaskawie odpali to ciężko wkręca się przed chwile na obroty i nie chce chodzić na ssaniu trzeba bawić się manetko po chwilce chodzi na ssaniu ,następnie jak już oczywiście silnik jest cieplutki nie chce wkręci się powyżej 6-6,5 tys obrotów kich i gaśnie .Niekiedy po przejazdze chodzi w miarę normalnie ale strasznie słabo kręci się od 6 tysięcy w górę i przy 9 tys motocykl przerywa i gaśnie . Koledzy co mu może być byłem u 2 mechaników i sprawdzali zawory rozrząd itp. Poprawił i wyczyścił gaźniki i też nie chudził mi po wyżej 9 tys i przerywał , a teraz to do 9 tys. nie chce dojść . Wcześniej mi chodził tylko w czasie jazdy coś się stało .Z góry dzięki i proszę o pomo
- mat1818
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 19/10/2013, 18:08
- Lokalizacja: Rzeszów
A zapłon jest na stałe tak tu przeczytałem http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=710&view=next
dlaczego nie przeczytałeś regulaminu
za następny post pod swoim postem ostrzeżenie.
senekkorzenna
dlaczego nie przeczytałeś regulaminu

za następny post pod swoim postem ostrzeżenie.
senekkorzenna
- mat1818
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 19/10/2013, 18:08
- Lokalizacja: Rzeszów
Koledzy dzisiaj prubowałem się nim pobawic naprawic i odpala juz normalnie ,ale w airboxe było pełno bezyny.I druga sprawa wchodzi do 8 tys obrotów i przerywa i niepujdzie nadal dalej ,a po zamknięciu dopływu powietrza do odpowietrzenia gażników wchodzi normalnie na obroty tylko że jak puszcze gaz to gaśnie .
- mat1818
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 19/10/2013, 18:08
- Lokalizacja: Rzeszów
Zacznij może od serwisu podstawowego. Zawory, gaźniki, czyszczenie i synchro. Sprawdź czy nie masz więcej oleju niż miałeś (czy nie wymieszał się z nadmiarem paliwa). Sprawdź poprawność działania kranika, czy nie leje grawitacyjnie.
Sprawdź czy nie wywala paliwa odpowietrznikiem gaźników...
Paliwo w airbox'ie to objaw przelewania gaźników...
I nie jeździj tak po pogniesz korby... Jak będzie się lało na garki... Cieczy nie da się tak sprężyć jak mieszanki i uderzający w nią tłok spowoduje rozwalenie silnika...
Sprawdź czy nie wywala paliwa odpowietrznikiem gaźników...
Paliwo w airbox'ie to objaw przelewania gaźników...
I nie jeździj tak po pogniesz korby... Jak będzie się lało na garki... Cieczy nie da się tak sprężyć jak mieszanki i uderzający w nią tłok spowoduje rozwalenie silnika...
Jak fenix z popiołów 

-
miki1406 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2847
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
- Maciek_z94
- Świeżak
- Posty: 36
- Dołączył(a): 24/7/2010, 10:54
- Lokalizacja: Szczytno
Jeżeli w airboxe było paliwo to samo jest w silniku,odkrec korek wlewu oleju jeżeli czuć paliwo no to masz problem rozwiązany spusc to ,zalej nowy olej i masz po problemie.
- piotr_motoland
- Świeżak
- Posty: 245
- Dołączył(a): 26/7/2011, 07:19
- Lokalizacja: polska
Dokładnie, rozrzedzony olej jest przesysany przez pierścienie, spalany i tworzy osad na świecy, który uniemożliwia zapłon, wypalanie świec nad kuchenką daje efekt na 5 minut. Dodatkowo rzadki olej to krótka droga do zatarcia
Jak fenix z popiołów 

-
miki1406 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2847
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
Koledzy no faktycznie mam w oleju paliwo , ale dlaczego jak to się stało co zrobić aby paliwo nie szło do oleju .Jak naprawić taki defekt bo gaźniki niby są ok bo mi sprawdził mechanik i czyścił ,zawory robione 2 tys temu.
- mat1818
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 19/10/2013, 18:08
- Lokalizacja: Rzeszów
Oki dzięki , wymieniłem olej zaworki na gaźnikach i niby wszystko ma być git ,a nadal nie jest odcina mi obroty jak go krence to przy 9 i przerywa nie było tego wcześniej ,a jeżeli zatkam odpowietrzenie gaźnika to wkręci się tak jak było kiedyś aż do 11 tys .
- mat1818
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 19/10/2013, 18:08
- Lokalizacja: Rzeszów
senekkorzenna napisał(a):Nie spotkałem innego systemu jak :poziomo to zamknięcie,do góry to rezerwa a w dół to otwarty.
Jeszcze jedno : jak trzyma zaworek iglicowy pływaka to choć by był otwarty kranik całą noc i dzień nie ma prawa zalać silnika.
Już mam dość odsyłania ludzi do instrukcji oryginalnej np GSX600F'a, która mówi wyraźnie, że pozostawienie kranika w pozycji PRI może spowodować uszkodzenie silnika

To jest pozycja AWARYJNA i SERWISOWA!!!
Służy do napełnienia gaźników, przed zajechaniem rozrusznika i akumulatora, po np. braknięciu paliwa, albo do odpalenia po zimie (jak ktoś spuszcza benzynę z gaźników).
Nowsze motocykle gaźnikowe mają po to pompki. W pozycjach ON i RES, paliwo puszczane jest po pojawieniu się podciśnienia na kraniku i uchyleniu membrany.
Zaworki iglicowe trzymają w motocyklach świeżych, producenci byli świadomi niedoskonałości tego rozwiązania i zrobili podciśnieniowy kranik, ale zabezpieczyli możliwość grawitacyjnego napełniania. Pozostawienie na tej pozycji powoduje po dłuższym czasie przelewanie paliwa na zawory, przesączanie na tłok, dalej przez pierścienie i do oleju. Nie dość, że zmywa zabezpieczający film olejowy, to jeszcze rozrzedza olej, który jest przesysany i spalany, tworzy nagar na świecach, ten tworzy mostki i iskra wali na boki.
Dalej są problemy z wolnymi obrotami, świecami, a finalnie przy jeździe na siłe zatarcie...
Także wymień olej, sprawdź sprawność i pozycje swojego kranika, i jeździj.. Wiosną

Załącznik 1 :
http://www.suzuki-moto.pl/modele/instrukcje/k3%20i%20starsze/gsx%20600%20f%20do%201997.pdf (otwórz link)
czytaj strona -> 16 i 17 (na 17 grubym drukiem!!!)
Jak fenix z popiołów 

-
miki1406 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2847
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości