Zobacz wątek - Ciuchy na jazdy enduro po "torze"

Ciuchy na jazdy enduro po "torze"

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

Ciuchy na jazdy enduro po "torze"

Postprzez xtropx » 10/1/2014, 00:36

Witam. Zakładam nowy temat, bo tamten już wykonał swoje zadanie i jest lekko nieaktualny. Teraz przymierzam się do zakupu ciuchów na dt 125. Na wiosnę (marzec) będę jeździł po dość długim polu (ok 200-300 metrów prostej, dużo szerokości, zjazdy z górki itp, to wszystko na rodzinnym nieużytku :) ). Nie wiem jak to dokładnie wygląda, ale wiem, że jest cholernie długi, jest taką typową łąką + ma zjazd w dół + hopka. Czasami też odwiedzę tor motocrossowy i będę jeździł po polach i polnych drogach. Zatem, co kupić? Zależy mi na taniości i w miarę bezpieczeństwie. Mogą być używane. Wypatrzyłem na ten moment taką zbroję : http://www.ebay.co.uk/itm/STERN-MOTOCRO ... 0486781318? i taki zestaw na to : http://allegro.pl/komplet-fly-f-16-quad ... source=mlt . Pytanie : opłaca się kupić jedno i drugie? Jak nie, to co kupić? Zależy mi głównie na butach + kask + google + rękawice + ochraniacze + koszula i spodnie, buzer, reszta jest raczej zbędna.
xtropx
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 23/11/2013, 16:57
Lokalizacja: Rzeszów


Postprzez Street4Fun » 10/1/2014, 16:45

Na chwilę obecną pokazałeś praktycznie najmniej przydatne elementy.
Zacznij od kasku(nowy v1 idzie teraz kupić za 300zł) szukaj czegoś też z używek. Następnie buty, buty możesz kupić używane, warto ocenić stan podeszwy i zapięć( w przypadku używek, niekiedy idzie dorwać naprawdę drogie buty za połowę ceny, bo komuś nie pasują, bądź znudziła go jazda, potem gogle, rękawiczki, spodnie i ochraniacze na kolana, potem szukaj bluzy.
Cenowo szukaj w granicach : Kask-400-500zł, Buty-450-600, Google-100-150, Rękawiczki-80-100, Spodnie-190-220, Ortezy-100-200, Bluza-80-120zł. Ceny podane za nówki średniej półki. Podjedź do najbliższego sklepu motoryzacyjnego i kup to wszystko razem, w tym okresie warto szukać rzeczy, gdyż jakieś ostatki zawsze przeceniają i można jakiś grosz zaoszczędzić. Przez internet średnio jest sens zamawiania, gdyż sam ostatnio się tak na kasku przejechałem.
Idź do sklepu i szukaj to co ci wypisałem, masz podany średni przedział cenowy, popatrz ile masz w portfelu i nie oszczędzaj.
Fajnie też by było gdybyś na początku napisał ile masz na całość, bo raczej by ułatwiło.
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez xtropx » 10/1/2014, 19:26

Niestety nie mam dużo, na wiosnę będę miał coś koło 1500 zł max na ubrania bo jeszcze trzeba te felgi kupić :evil:
A jeśli rozmiar m jest na mnie za mały w kasku off road, a w kasku on road L jest idealne, to brać to pod uwagę przy zakupie kasku off road?
xtropx
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 23/11/2013, 16:57
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez Street4Fun » 10/1/2014, 21:41

Z kaskiem to trzeba uważać, brać tylko na miejscu i tysiąc razy przymierzać. Każdy producent może mieć lekko inny rozmiar i przykładowo gdy od jednego producenta pasuje M, to u innego M może być troszkę mały i będzie niewygodnie, podane przez producenta cm obwodu głowy też nie są trafne, kask może być tak skonstruowany, że cię będzie uciskał na policzki i już problem, a drugi na odwrót. Jeżeli już z internetu kask zamawiać, to tylko jeżeli go wcześniej na głowie miałeś i wiesz, że będzie dobry. No to z takim budżetem to kup podstawowy ekwipunek, mianowicie : Kask, buty, gogle, rękawiczki i spodnie pewnie kupisz nawet.

Jedź do sklepu z akcesoriami i przymierz kilka kasków, nie tylko jednej firmy, po prostu będziesz miał porównanie i sprecyzujesz sobie dokładnie jaki rozmiar jest dla ciebie idealny.
Buty tak samo przymierzaj, nie bierz z neta jak nie jesteś pewien czy będzie pasowało.
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez henio12323 » 10/1/2014, 23:33

do jazdy potrzebujesz
1) kasku, na nim chyba najmniej warto oszczędzać powiedzmy 300 to minimum na początek
2) buty - tutaj też wazna sprawa, szukaj do enduro czyli ze stalowymi noskami ( crossowe poznasz bo nie mają nosków, i są zwykle na wyzszej podeszwie ) kupuj uzywane to Cie najtaniej wyniesie. uzywane niezłe buty mozna za nieco ponad 300 zł wyrwac ( w cenie nowych za np niecały tysiąc wiec 1/3 ceny jest do uzyskania ) aby nie kupowac parchów
3) ciuchy czyli spodnie i bluza - tutaj obojętne kup crossowe bo są najtansze, kwestia modelu firmy itp pozostawiam tobie bo to kwestia co ci sie podoba, no a cenowo - im wiecej dasz tym pancerniejszy bedzie. fly to jedna z gorszych firm, w podobnej kasie kupisz thora i powinny byc pancerniejsze. i tez pomysl o uzywkach, bo mozna za grosze kupic doby strój nie zuzyty
4) buzer- a podałes zbroje, wiec nie wiem czego szukasz. to co podałes to szajs zbroi nie kupuj bo sie zagotujesz, kup buzer, cyzli 2 płyty na przód i tył. nie ochraniacze na siatce. buzer kupisz od 150 zł ( poluj na wyprzedazach albo uzywka )
5) pas nerkowy - do buzera w terenie jak dla mnie konieczny, nie kosztuje duzo bo jakies crossowe sie od 50 zł zaczynają
6) rękawiczki - no tutaj to co kto lubi
7) ochraniacze kolan ( nie oretzy jak kolega wyzej napisał bo ortezy za 200 zł to sam chętnie bym kupił jakby nawet za sztuke były ;D najtansze ortezy kosztują po jakies 800 zł / sztuka ) ochraniacze kolan, to też wazna sprawa wiec nie kupuj chinszczyzny, polecam fox raptor 150 zł na allegro, sprawdzone, wytrzymałe. i prawie nie czuć ze są na kolanie bo mają 2 zawiasy i mieszcza sie fajnie pod spodniami
8) mozesz dobrać jeszcze ochraniacze łokci na początek ;P wydatek nie duzy bo od 70 zł mozna cos kupic


napisałem tutaj do 7 punktu to co moim zdaniem jest wymagane żeby w miare bezpiecznie jeździc. ceny pisałem mniej więcej od najnizszych które mozna dać. ponizej tych cen lepiej nie schodzic, bo to bedą albo słabe jakosciowo rzeczy, albo nie chroniące. ale im więcej dasz na wszystko tym bezpieczniej.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26014
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez xtropx » 10/1/2014, 23:45

Ok, to czekam teraz na luty-marzec, na tą chwilę chyba tylko kask kupię.
A mam jeszcze pytanie ; nie chce zaśmiecać forum następnym pytaniem więc spytam się tu, jak zrobić na yamaszce wheelie i stoppie? Na simsonie stawałem na podnóżkach, gaz i podrzut do góry, dało się ujechać 5 metrów. Ale w yamaszce nie wiem jak się za to zabrać : jak nogi rozłożyć, manewrować gazem, co w razie lecenia na plecy/twarz? Pytanie kieruję głównie do henia, bo ma niezłe obycie z dt ;)
Ps.
Jak na 1 biegu odkręcę na full od razu to mi traci gaz ale po chwili odzyskuje i normalnie przyśpiesza. Czy to jest spowodowane czasem, jaki yamaha potrzebuje żeby załapać paliwa do gaźnika czy coś :D?
xtropx
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 23/11/2013, 16:57
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez henio12323 » 11/1/2014, 00:21

zasada tak jak w kazdym motocyklu czy wska czy scigacz. stoppie - pochylasz sie do przodu i hamulec. wheelie - do tyłu podciągasz kiere i dajesz gazu / ewentualnie strzelasz ze sprzęgła. kwestia cwiczenia a nie teorii. co w razie polecenia ? obite plecy albo twarz, zawsze jak robisz wheelie ucz się trzymac noge na hamulcu i w razie za mocnego piony przyhamuj, od razu wróci z powrotem.

nie, po prostu małym 2T nie jest łatwo gumowac i tyle. póki sie nie przesiadłem na 4T na gume potrafiłem tylko na krótko poderwać. chociaz u mnie chłopaczki na dt 50 i 125 smigają i to nieźle, - wszystko kwestia wyuczenia, oni akurat 95% to latanie po miescie ciągle podrywając na gume, ja w terenie wiekszosc czasu spędzam gdzie jest co robic, w przeciwienstwie do asfaltu gdzie bezcelowo latając to nuda taka że gumowanie to jedyna forma rozrywki - oczywiscie jest to nielegalne ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26014
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr