Zobacz wątek - Motocykl do nauki sportowej jazdy, dla młodego.
NAS Analytics TAG

Motocykl do nauki sportowej jazdy, dla młodego.

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Motocykl do nauki sportowej jazdy, dla młodego.

Postprzez wojtelus » 9/1/2014, 17:42

Witam, planuje kupno "pierwszego" poważnego motocykla. Mam nadzieję, że pomożecie, zakup planuje na wakacje.

1. Trzy lata jeździłem skuterem 50cm, dwa lata jeżdżę crossem 125cm (z homologacją, więc również po mieście) Nie mam licznika, ale szacuje, że robię 30-50 km dziennie. Jeździłem parę razy chopperm 750 (virago albo intruder, nie pamiętam za dobrze) nie sprawiało mi to trudności (przyjemności tez nie :( )

2. Mam 17 lat, 180 cm wzrostu i ważę 75 kg.

3. Motocykla chcę używać do weekendowych wypadów poza miasta oraz na tor.

4. Nie wiem ile kilometrów zamierzam przelatać, chcę się nauczyć jeżdżenia na cięższym moto i rekreacyjnie pojeździć poza miastem.

5. Na sam motocykl mam 10-15 tys. plus koło 3 tys na ciuchy.

6. Budżet na utrzymanie w sezonie - ile będzie trzeba, myślę, że koło 500-1000 zł.

7. Podobają mi się motocykle sportowe, nakedy i turystyczne. Najbardziej celuję w sportowe.

8. Mam na oku: wszystkie sportowe 600 (cbr 600, r6...) niektóre 500 (gs 500 - obawiam się, że szybko się znudzi)

Ogólnie motocykl planuję do nauki jazdy na torze, ewentualnie w późniejszym okresie do użytkowania na co dzień. Planuje zostawić sobie 125 do jazdy po mieście (szkoła itd. ) Dopiero po opanowaniu ściga na torze, ruszyłbym na miasto. Dobrze by było gdyby była możliwość rejestracji na a2, ale nie jest to konieczność.

Z góry dziękuję za porady, Pozdrawiam. :)
Ostatnio edytowano 9/1/2014, 17:45 przez wojtelus, łącznie edytowano 1 raz
wojtelus
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 9/1/2014, 17:18
Lokalizacja: Rdm


Postprzez SkoQ » 9/1/2014, 17:44

Mam na oku: wszystkie sportowe 600 (cbr 600, r6...) niektóre 500 (gs 500 - obawiam się, że szybko się znudzi)

Na żadnego z nich łącznie z GS'em nie możesz wsiąść.

Jakie masz uprawnienia ?

EDIT:
Na A1 czyli Twoje maksymalne uprawnienia jakie możesz posiadać proponuję RS 125, NSR 125

Jak zrobisz A2 to GS 500 nie będzie już takie nudne, bo to najmocniejsze na co będziesz mógł wsiąść, więc trochę bym spasował. Bo ani uprawnień ani umiejętności nie masz.
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez Boshi » 9/1/2014, 17:54

Nie pomagamy w łamaniu prawa. Na razie nie masz nawet uprawnień na A2 a ty z sportowymi 600 wyjeżdżasz... Użyj wyszukiwarki, takich tematów jest od groma, razem z sportami.... Wszędzie pisze to samo.

Edit,

Po przemyśleniu otworzę temat, jednak będę go sugestywnie kontrolował pod względem regulaminu.
Zastrzeżenia na PW.
Avatar użytkownika
Boshi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2349
Dołączył(a): 22/7/2010, 16:21

Postprzez wojtelus » 9/1/2014, 18:56

Sprostowanie, motocykl ma być użytkowany tylko i wyłącznie na torze. Tylko porady odnośnie takiego motocykla chciałbym otrzymać. Pozdrawiam :)
wojtelus
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 9/1/2014, 17:18
Lokalizacja: Rdm

Postprzez malomi » 9/1/2014, 19:51

Boshi napisał(a):Po przemyśleniu otworzę temat, jednak będę go sugestywnie kontrolował pod względem regulaminu.

nic nie łapie :twisted:

/ Jeszcze jeden offtop i polecisz na 3 dni. // Boshi
CBR f4i sport
Avatar użytkownika
malomi
Bywalec
 
Posty: 829
Dołączył(a): 5/7/2013, 11:47

Postprzez SkoQ » 10/1/2014, 09:56

Przy tym doświadczeniu

proponuję RS 125, NSR 125
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez Sykopson » 10/1/2014, 10:05

NSR padaka na tor, słaby osprzęt i silnik, RS jeden z najlepszych sprzętów do bujania się po polskich torach, a nawet tych większych, dobra pozycja, świetne zawieszenie, całkiem niezłe hample. Jak poogarniasz to bez wiekszych problemów objedziesz na torze typu Radom czy Biłgoraj sportowe moto klasy 600, a nawet litrowe (na malutkim torze liczy się technika i zwinność, a nie moc) RS125 jest małe i zwinne, świetne do nauki sportowej jazdy. Ze 125 dorównuje mu jeszcze tylko Cagiva Mito (a nawet jest lepsza, ale dużo droższa w zakupie i utrzymaniu) i ewentualnie stare dobre TZR125, ale raczej ze wskazaniem na RS. :wink:
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez Mewoth » 10/1/2014, 10:14

Nie jeździłem nigdy RS, ale miałem NSR i faktycznie, motocykl był trochę za słaby.
Ile jeszcze...
Mewoth
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 22/11/2013, 16:19
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez SkoQ » 10/1/2014, 10:27

RS osiągami przypomina GS'a przy czym konstrukcyjnie jest motocyklem sportowym o dużo mniejszej masie i zawieszeniu przystosowanym do dobrego naginania, za to z wygodą trochę gorzej jak to w sporcie. Co chwilę remont, ale tym okupuje się wysokie osiągi w małych pojemnościach.
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez malomi » 10/1/2014, 10:57

Nie kupuj RS miałem i wiem ile kosztuje jazda i utrzymanie RS 125... Jeżeli chodzi o osiągi potwierdzam słowa Skoq-a.
CBR f4i sport
Avatar użytkownika
malomi
Bywalec
 
Posty: 829
Dołączył(a): 5/7/2013, 11:47

Postprzez SkoQ » 10/1/2014, 11:02

Szuka moto na tor, więc powinien się z kosztami liczyć, RS nadaje się to tego chyba najlepiej.
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez malomi » 10/1/2014, 11:07

Fakt na tor w tej klasie będzie dobrym wyborem, ale pieniążki z portfela opróżnia równie skutecznie jak paliwo z baku a pali dużo przy ostrej jeździ łyka 9/10l plus olej, który do tanich nie należy... Budżet jest spory w tej kasie szukałbym innej alternatywy niż RS no chyba, że głównym kryterium jest V-maxx to RS bije wszystkich na głowę... :twisted: :twisted:
CBR f4i sport
Avatar użytkownika
malomi
Bywalec
 
Posty: 829
Dołączył(a): 5/7/2013, 11:47

Postprzez Kaai » 10/1/2014, 12:36

jeśli chcesz latać po torze, i wydawać w sezonie 1000zł na utrzymanie to sobie odpuść. 1000zł to po jednym wypadzie (opony chociażby)
nie będę wspominał, że za 10k nie kupisz raczej r6 w stanie dobrym przeystosowanej do jazdy po torze (to jak ze stuntem tez kosztuje, i nie chodzi o zmianę owiewek ale o kupę innych rzeczy)
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4224
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez wojtelus » 10/1/2014, 15:44

Własnie mieszkam w Radomiu i na radomskim torze bym jeżdził + nowy tor w Jastrzębiu koło Szydłowca. Zastanawiałem się nad Mito i Rs ale nie chcę starych maszyn, a n nowe szkoda by mi było pieniędzy (co innego 600 za 15k a co innego 125). A jak sprawa wygląda z GS500? Czy jest to maszyną którą można nauczyć się schodzić na kolano, kontrolować prędkość w zakręcie itd.? I po nim przerzucić się na coś bardziej sportowego? Pozdrawiam :)
wojtelus
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 9/1/2014, 17:18
Lokalizacja: Rdm

Postprzez SkoQ » 10/1/2014, 15:58

GS 500 to dobra maszyna żeby nauczyć się jeździć :) Ale Ty chcesz jeździć stricte po torze, a na tor GS'ka jest pomysłem raczej słabym. Na tor GS się nie nadaje.
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez Sykopson » 10/1/2014, 16:16

wojtelus napisał(a):Czy jest to maszyną którą można nauczyć się schodzić na kolano, kontrolować prędkość w zakręcie itd.?

Dać się da, ale jaki jest sens jak można jeździ motocyklem stworzonym na tor, takim jak RS np. właśnie. Kupisz sobie taką z 2001 z 3/4k powiedzmy, dasz torowe owiewki, zrobisz na starcie remont silnika (albo dojeździsz jeszcze to co bedzie) do tego serwis zawieszenia i jest motocykl bomba na tor. To co gadają że żre kase jak cholera to nie do końca prawda, owszem dużo pali, owszem trzeba robić remonty ale nie co chwilę i koszt jest to nie pamiętem dokładnie ale poniżej 1000zł i mozna po tym zrobi paręnascie k kilometrów, a nawet wiecej jak sie nie katuje moto, ale to bedzie torówka. Będziesz miał za niedużą (jak na Twój budżet) kwotę fajny torowy motocykl, a po cholere wydawać całą kasę jaką zgromadziłeś (lub dali Ci rodzice), jak mona część zaoszczędzić na następne moto lub dopasienie tego jak przyjdzie Ci taka ochota (Ohlinsy, Beringery i inne ujemuje kosztujom).

Z tym co mówi Kaai z kolei to też guzik prawda. Mojemu koledze startującemu w WMMP w klasie 125 2t RS właśnie komplet opon wystarczy na cały sezon starów (4 wyścigi na torze Poznań razem z kwali i treningami) i nawet nie wiem czy to nie jest przypadkiem używany komplet po jakimś zawodniku z wyższej klasy który zmienia co wyścig (bo go stać). Także spokojnie na torze w Radomiu komplecik mięsnych opon pojeździ znacznie dłużej. No chyba że jak wejdziesz na tor rano to wyjedziesz pod wieczór i bedziesz cały czas łotał moto, ale nie ma takich mocnych :wink:
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez Kaai » 10/1/2014, 17:44

Sykopson - tekst o oponach i 1k na jeden wyjazd nie tyczył się 125. 125 niestety nie latałem, ale jak ty jesteś w stanie przygotować r6, 636, 600rr albo daytone 675 (ktora swoja droga na tor jest super) za 15k, do tego w sezonie zmieścić się w 1k i upalać ten sprzęt na torze to podziwiam.

komplet opon to 1k (no bez kilku groszy powiedzmy) a ile takie opony starczają? na dwa dni góra (treningi etc)

wejdź sobie na allegro i pooglądaj opony potorowe po jednym treningu, i pomyśl, czemu ludzie po jednym treningu już takie opony sprzedają
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4224
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez Sykopson » 10/1/2014, 18:11

Ale ja mówiłem o 125 i umówmy się nie wiem czy wgl. jest w stanie daytone dorwać za 15k. Więcej to młody chłopak, lepiej żeby kupił na tor 125. A co do tego jak 600 zjada opony to si nie wypowiem. Mi w 400 opony starczyły na 6 sesji po 20 minut każda + wyścig 10 okrążeń na Biłgoraju, (Radom jest podobny) i mało tego jeszcze sprzedałem go z tymi oponami jako mięsne, co prawda nie była to super miękka mieszanka która zeszłaby szybciej, ale wątpię żeby chłopak który średnio ogarnia jazdę zeżarł komplet po jednym wypadnie nawet na 600.
Ale może rzeczywiście nie znam realiów, więc powiedzmy że trochę przesadziłem z tym "Z tym co mówi Kaai z kolei to też guzik prawda." w kwestii 600, ale na 125 starczy na całkiem długo :wink:
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez wojtelus » 10/1/2014, 22:24

A jak to wygląda w użytku codziennym? Na ile starcza komplet opon do 125 a ile do 600? :)
wojtelus
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 9/1/2014, 17:18
Lokalizacja: Rdm

Postprzez malomi » 10/1/2014, 22:39

Logiczne zależy ile nawijasz kilometrów ;]
CBR f4i sport
Avatar użytkownika
malomi
Bywalec
 
Posty: 829
Dołączył(a): 5/7/2013, 11:47

Następna strona


Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości




na gr