motor do lasu do 10000
Posty: 11
• Strona 1 z 1
motor do lasu do 10000
Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie),
- Wiek, waga, wzrost,
- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
- Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ… - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
Doswiadczenie zerowe prawie, jedynie skutery komarki i raz enduro jakies 250 na 3 godziny mialem ;p
19 lat 180 i 73 kg
Szukam enduro zeby w weekend polatac po polach lasach jakis trudnych terenach, tor raczej nie
od 8000 do 10 tysiecy podobaja mi sie cross/enduro, I mam pytanie jaka pojemnosc wybrac czy 250 czy ponad 400? Kolega mowil ze 250 do lasu sie nie nadaje, bede na takim wypadzie raczej latal dluugo po kilka godzin moze z 4 6 nie wiem. I mam pytanie jeszcze co z serwisem? Jak czesto trzeba wymieniac oleje filtry itd i czydam rade zrobic to sam? I czy lepszy dla poczatkujacego jest 2t czy 4t. Wiem ze 250 i 400 to bardzo duzo pojemnosci i nie mam doswiadczenia, ale szybko sie ucze i nie jesstem debilem zeby od razu odkrecac gaz itd! Tak wiec czekam na wsze propozycje jaki motor wybrac? I prosze o odpowiedzi do moich pytan Pozdro! :]
AAA i jesli chodzi o wage to ciagle rosnie, od niecalego roku chodze na silownie wiec to nie problem zeby utrzymac motor czy cos? Nie wiem czy to wazne wiec to powiem !
SUZUKI RM-Z 450 znalazlem cos takiego fajny motorek teraz ile kosztuje utrzymania roczne przy jezdzie agresywnej ale bez przesady, czy dam rade to ogarnac? Czy jednal 250 w lesie da rade?
- Wiek, waga, wzrost,
- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
- Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ… - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
Doswiadczenie zerowe prawie, jedynie skutery komarki i raz enduro jakies 250 na 3 godziny mialem ;p
19 lat 180 i 73 kg
Szukam enduro zeby w weekend polatac po polach lasach jakis trudnych terenach, tor raczej nie
od 8000 do 10 tysiecy podobaja mi sie cross/enduro, I mam pytanie jaka pojemnosc wybrac czy 250 czy ponad 400? Kolega mowil ze 250 do lasu sie nie nadaje, bede na takim wypadzie raczej latal dluugo po kilka godzin moze z 4 6 nie wiem. I mam pytanie jeszcze co z serwisem? Jak czesto trzeba wymieniac oleje filtry itd i czydam rade zrobic to sam? I czy lepszy dla poczatkujacego jest 2t czy 4t. Wiem ze 250 i 400 to bardzo duzo pojemnosci i nie mam doswiadczenia, ale szybko sie ucze i nie jesstem debilem zeby od razu odkrecac gaz itd! Tak wiec czekam na wsze propozycje jaki motor wybrac? I prosze o odpowiedzi do moich pytan Pozdro! :]
AAA i jesli chodzi o wage to ciagle rosnie, od niecalego roku chodze na silownie wiec to nie problem zeby utrzymac motor czy cos? Nie wiem czy to wazne wiec to powiem !

SUZUKI RM-Z 450 znalazlem cos takiego fajny motorek teraz ile kosztuje utrzymania roczne przy jezdzie agresywnej ale bez przesady, czy dam rade to ogarnac? Czy jednal 250 w lesie da rade?
Ostatnio edytowano 7/1/2014, 21:17 przez creative11112, łącznie edytowano 3 razy
- creative11112
- Świeżak
- Posty: 39
- Dołączył(a): 7/1/2014, 16:32
nic nic nie widzialem opcji edytuj;/
Ostatnio edytowano 7/1/2014, 17:54 przez creative11112, łącznie edytowano 2 razy
- creative11112
- Świeżak
- Posty: 39
- Dołączył(a): 7/1/2014, 16:32
po 1 jak do lasu to zadne crossówki, duzo lepiej dorwac enduro
po 2 jak amator nie mozesz mówic że szybko sie uczysz bo nawet nie wiesz o co chodzi w tym sporcie. siłownia tez nie zawsze pomaga bo pakowanie wbrew pozorom tylko pogarsza osiągi na motocyklu
po 3 koszta - koszta są wysolkie jeżeli mówimy o wyczynówkach czy to crossówki czy moocne enduraki to koszt jest wysoki mozesz poczytac istniejące tematy o kosztach utrzymania, w skrócie przy spokojnym weekendowym lataniu tylko w wakacje musisz lekko miec 1500 zł na sam serwis ( plus robocizna) jezeli nie kupisz trupa
po 4 dlatego moim pomysłem dla ciebie był by zakup czegos mniej sportowego, żebys się nie zraził, czestymi remontami, serwisem co kilka wyjazdów, wymianą opon co chwila z racji wysokiego momentu itp itd.
kup cos pokroju suzuki DRZ 400, moto jest cięzsze od hard enduraków, ale kosztuje śmieszne pieniądze w uzytkowaniu, na zakup akurat cię spoko stać jakiejs ciekawej sztuki. na takim sprzecie nauczysz się podstaw, a i technicznie mozesz sporo się rozwinąc. kiedys jak ci sie znudzi przesiadka na mocniejszego sportowego enduraka to bedzie praktycznie czysta formalność.
po 2 jak amator nie mozesz mówic że szybko sie uczysz bo nawet nie wiesz o co chodzi w tym sporcie. siłownia tez nie zawsze pomaga bo pakowanie wbrew pozorom tylko pogarsza osiągi na motocyklu
po 3 koszta - koszta są wysolkie jeżeli mówimy o wyczynówkach czy to crossówki czy moocne enduraki to koszt jest wysoki mozesz poczytac istniejące tematy o kosztach utrzymania, w skrócie przy spokojnym weekendowym lataniu tylko w wakacje musisz lekko miec 1500 zł na sam serwis ( plus robocizna) jezeli nie kupisz trupa
po 4 dlatego moim pomysłem dla ciebie był by zakup czegos mniej sportowego, żebys się nie zraził, czestymi remontami, serwisem co kilka wyjazdów, wymianą opon co chwila z racji wysokiego momentu itp itd.
kup cos pokroju suzuki DRZ 400, moto jest cięzsze od hard enduraków, ale kosztuje śmieszne pieniądze w uzytkowaniu, na zakup akurat cię spoko stać jakiejs ciekawej sztuki. na takim sprzecie nauczysz się podstaw, a i technicznie mozesz sporo się rozwinąc. kiedys jak ci sie znudzi przesiadka na mocniejszego sportowego enduraka to bedzie praktycznie czysta formalność.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Super o taka odpowiedz mi chodzilo! suzuki dr z fajna fajna podoba mi sie! ale slyszalem ze 4t drozsze w utrzymaniu. Moze jakies 2t? Jest cos ogarnietego w tej cenie i wmiare mlodego najstarszy moze byc z 2007 albo 2006. a i czy to prawda ze 250 nei da rady w lesie? Wiesz cos na ten temat?
np cos takiego? To jest wlasnie ten z tych co jest mega drogi w utrzymaniu?
SUZUKI RMZ 250 2009r '
a moze to?
Honda crf 450
np cos takiego? To jest wlasnie ten z tych co jest mega drogi w utrzymaniu?
SUZUKI RMZ 250 2009r '
a moze to?
Honda crf 450
- creative11112
- Świeżak
- Posty: 39
- Dołączył(a): 7/1/2014, 16:32
To co podałeś to wyczynówki i też 4t.
Co do kosztów utrzymania, to na przestrzeni liku lat, koszta są porównywalne 2t i 4t. Być może po prostu słyszałeś ile kosztuje remont 4t i to cię pewnie zmyliło, że jest droższy w utrzymaniu. Fakt, że remont 4t jest droższy, aczkolwiek rzadszy niżeli w 2t,podsumowując : remont 4t rzadko i drogi, remont 2t często i tanio = na przestrzeni kilku lat koszta się sumują.
DRZ będzie dla ciebie idealne, koszta utrzymania praktycznie zerowe.
Jak chcesz wybierać, to też masz KTM LC4 400.
Co do kosztów utrzymania, to na przestrzeni liku lat, koszta są porównywalne 2t i 4t. Być może po prostu słyszałeś ile kosztuje remont 4t i to cię pewnie zmyliło, że jest droższy w utrzymaniu. Fakt, że remont 4t jest droższy, aczkolwiek rzadszy niżeli w 2t,podsumowując : remont 4t rzadko i drogi, remont 2t często i tanio = na przestrzeni kilku lat koszta się sumują.
DRZ będzie dla ciebie idealne, koszta utrzymania praktycznie zerowe.
Jak chcesz wybierać, to też masz KTM LC4 400.
-
Street4Fun - Bywalec
- Posty: 503
- Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
A mam jeszcze pytanie z innej beczki dlaczego jest tak malo drz na allegro? A ktm nie chce bo pytalem kumpla i jego znajomych, bo mieli slot to tam sie pokrecilem ;p i mowili ze ktm dobra firma lecz jak sie popsuje to czesci sa meega drogie. A co ty na to Street4Fun ze 250 nie poradzi sobie w lesie? To pytanie mnie dreczy!
- creative11112
- Świeżak
- Posty: 39
- Dołączył(a): 7/1/2014, 16:32
DRZ jest kilka razy tansza niz rmzta czy crfa niezaleznie od pojemnosci
2T jest tansze tylko na pozór. a bardziej bym powiedział jednorazowy remont jest rzeczywiscie duzo tanszy. ale remonty robisz często
dlaczego ? bo to dobre moto i moze nikt nie chce sprzedawać.
i znowu gadanie - wiadomo że jak sie popsuje wyczynówka - każda to częsci drogie, jak ktos sie przesiada z komarka do którego pół silnika nowych częsci kosztuje 50 zł. na KTMa gdzie sam tłok to koszt w detalu praktycznie 1000 zł no to róznica nieporównywalna. i niestety ewentualny remont to trzeba miec worek z kasą. teraz robie remont DRZty 400. to taki podstawowy serwis pochłonął powiedzmy 1500 zł. dla jednego to ogrom kasy, dla mnie w porównaniu z moim KTMem to niewiele. tymbardziej że teraz DRZta bedzie kilka lat latała, a ja w ktmie zrobie 1/4 przebiegu i bede wymagał kolejnego remontu.
bo to po prostu rózne klasy motocykli.
250tka w 2T czy 4T ? 250 w 2T w enduro sie nadaje jak najbardziej do lasu, ale ciezko bedzie ci kupic odpowidnią sztuke. 250 w 4T w enduro to moto raczej do nauki, albo bardziej technicznego enduro, jest troche mułowaty i przycięzkawy do typowej technicznej jazdy, z kolei za wolny na przelotówki.
z kolei 250 w 2T jak dla mnie jest motocyklem bezsensownym do 10 tysiecy powiedzmy, starsze sÄ… narwane, ciezkie do opanowania. da sie jechac ale jak trzeba cos bardzie jtechnicznie zrobic jest duzo trudniej niz na przewidywalnym 4T.
jak dla mnie DRZta tutaj wygrywa, co do ilosci sztuk na allegro - motocykla sie nie kupuje z dnia na dzien. poluj szukaj aż w koncu sie trafi rozsądna sztuka.
2T jest tansze tylko na pozór. a bardziej bym powiedział jednorazowy remont jest rzeczywiscie duzo tanszy. ale remonty robisz często
dlaczego ? bo to dobre moto i moze nikt nie chce sprzedawać.
i znowu gadanie - wiadomo że jak sie popsuje wyczynówka - każda to częsci drogie, jak ktos sie przesiada z komarka do którego pół silnika nowych częsci kosztuje 50 zł. na KTMa gdzie sam tłok to koszt w detalu praktycznie 1000 zł no to róznica nieporównywalna. i niestety ewentualny remont to trzeba miec worek z kasą. teraz robie remont DRZty 400. to taki podstawowy serwis pochłonął powiedzmy 1500 zł. dla jednego to ogrom kasy, dla mnie w porównaniu z moim KTMem to niewiele. tymbardziej że teraz DRZta bedzie kilka lat latała, a ja w ktmie zrobie 1/4 przebiegu i bede wymagał kolejnego remontu.
bo to po prostu rózne klasy motocykli.
250tka w 2T czy 4T ? 250 w 2T w enduro sie nadaje jak najbardziej do lasu, ale ciezko bedzie ci kupic odpowidnią sztuke. 250 w 4T w enduro to moto raczej do nauki, albo bardziej technicznego enduro, jest troche mułowaty i przycięzkawy do typowej technicznej jazdy, z kolei za wolny na przelotówki.
z kolei 250 w 2T jak dla mnie jest motocyklem bezsensownym do 10 tysiecy powiedzmy, starsze sÄ… narwane, ciezkie do opanowania. da sie jechac ale jak trzeba cos bardzie jtechnicznie zrobic jest duzo trudniej niz na przewidywalnym 4T.
jak dla mnie DRZta tutaj wygrywa, co do ilosci sztuk na allegro - motocykla sie nie kupuje z dnia na dzien. poluj szukaj aż w koncu sie trafi rozsądna sztuka.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Husqvarna WR 250 http://www.autoevolution.com/mengine/hu ... 6-249.html
Idzie pięknie z dołu,z częściami do tego modelu nie ma problemu i motor można kupić za 5/6k.
Kolega na jednym tłoku jeździ już trzeci rok i motor chodzi jak zegarek.
Mowa oczywiście o intensywnej ekspatriacji i ekstremalnym terenie.
Dobry motor to podstawa ale 50% zależy od umiejętności
Idzie pięknie z dołu,z częściami do tego modelu nie ma problemu i motor można kupić za 5/6k.
Kolega na jednym tłoku jeździ już trzeci rok i motor chodzi jak zegarek.
Mowa oczywiście o intensywnej ekspatriacji i ekstremalnym terenie.
Dobry motor to podstawa ale 50% zależy od umiejętności

-
ukji - Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 17/12/2013, 19:04
- Lokalizacja: Bieszczady
A co powiecie na ktm exc 300?? Wiem troche drozszy, ale moto jest piekne! Bylbym gotow dolozyc te kilka tysiecy! Wiem ktm, drogie czesci itd, ale mnie awaryjne sa to prawda? Co myslicie o exc 300 w ogole ;p
- creative11112
- Świeżak
- Posty: 39
- Dołączył(a): 7/1/2014, 16:32
jakie drogie częsci ? skąd takie dziwne info ? czy mniej awaryjne - też nie. wszystko kwestia serwisuy, szczerze mówiąc to nie widziałem jeszcze wśród znajomych ( z 10 maszyn KTMa lekko ) żeby cos padło samo z siebie przedwcześnie.
moto dobre, ale musisz dołozyc żeby kupic model juz ze zmiennymi mapami zapłonu, bo wczesniejsze były zbyt narwane jak dla amatora. jeździłem 300tką i szczerze mówiąc teoretycnzie powinien byc lepszy od 525, lepiej sie prowadzic, szybciej przyspioeszac, jak w praktyce wyszło, to do 525 nie dorasta do pięt w przyspieszeniu, fakt faktem na ciasnych scieżkach prowadzi sie lepiej, mozna nim przerzucać jak rowerkiem ale jak przyszła dłuzsza prosta, moto ma muła, silnik zestrojony żeby szedł z niskich obrotów i teraz idzie i słabo z niskich i słabo z wysokich ;P dobre w sumie do trialu bardziej ale żeby sie w to bawić to trzeba miec spore doswiadczenie na mniejszych maszynach. no i jeszcze oceniajac przyjemnosc z jazdy
to po prostej jak sie pyrka, nie mówie o wyciskaniu 110% z maszyny po prostej, tylko zwykła przelotówka, to 4T jak dla mnie to jedyne moto żeby sie przyjemnie latało. 300tka marudzi przy przelotach, starsze 2T mimo tej beznadziejnej charakterystyki jeszcze były nie tak nudne jak nowe
ale z kolei nie do opanowania. wiec cos za cos. jak masz dobre ciekawe górskie tereny 300tka to swietne moto, jak na długie proste i niziny w moim odczuciu tylko 4T
moto dobre, ale musisz dołozyc żeby kupic model juz ze zmiennymi mapami zapłonu, bo wczesniejsze były zbyt narwane jak dla amatora. jeździłem 300tką i szczerze mówiąc teoretycnzie powinien byc lepszy od 525, lepiej sie prowadzic, szybciej przyspioeszac, jak w praktyce wyszło, to do 525 nie dorasta do pięt w przyspieszeniu, fakt faktem na ciasnych scieżkach prowadzi sie lepiej, mozna nim przerzucać jak rowerkiem ale jak przyszła dłuzsza prosta, moto ma muła, silnik zestrojony żeby szedł z niskich obrotów i teraz idzie i słabo z niskich i słabo z wysokich ;P dobre w sumie do trialu bardziej ale żeby sie w to bawić to trzeba miec spore doswiadczenie na mniejszych maszynach. no i jeszcze oceniajac przyjemnosc z jazdy


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości