Pierwszy motocykl do 10k
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Pierwszy motocykl do 10k
Witam,
Już ponad rok minął od przystąpienia do egzaminu na kat.A ale do tej pory niestety nie było mi dane kupno własnego sprzętu. Zastanawiałem się na początku nad Ninja 300 ale doszedłem do wniosku, że chyba szkoda wydawać takie pieniądze na pierwszą zabawkę która po jakimś czasie odejdzie w zapomnienie.Poniżej moje odp. na pytania i proszę o porady w doborze motocykla. Dzięki
- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie), Prawie zerowe
- Wiek, waga, wzrost, 20lat, 70 kg, 185 cm
- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych? Jazda na co dzień(po mieście), ale też przejazd 50 km z jednej miejscowości do drugiej, i tak 2x w miesiącu po 100 km gdzieś dalej
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie? ok 5000 km
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach? na motocykl myślę do 10000, a odzież to osobna pula
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie? zależy czego będzie wart
- Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ… - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp. sportowe, nakedy
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę? Nnja 300
Już ponad rok minął od przystąpienia do egzaminu na kat.A ale do tej pory niestety nie było mi dane kupno własnego sprzętu. Zastanawiałem się na początku nad Ninja 300 ale doszedłem do wniosku, że chyba szkoda wydawać takie pieniądze na pierwszą zabawkę która po jakimś czasie odejdzie w zapomnienie.Poniżej moje odp. na pytania i proszę o porady w doborze motocykla. Dzięki

- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie), Prawie zerowe
- Wiek, waga, wzrost, 20lat, 70 kg, 185 cm
- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych? Jazda na co dzień(po mieście), ale też przejazd 50 km z jednej miejscowości do drugiej, i tak 2x w miesiącu po 100 km gdzieś dalej
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie? ok 5000 km
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach? na motocykl myślę do 10000, a odzież to osobna pula
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie? zależy czego będzie wart

- Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ… - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp. sportowe, nakedy
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę? Nnja 300
- Kreku
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 4/1/2014, 18:14
Podpowiem Ci, że pora się zdecydować troszkę, czy to ma byś sprzęt raczej na dłużej, czy raczej coś na sezon/dwa żeby przywyknąć nauczyć się jeździć, a potem przesiadka na coś większego ?
Bo jeśli nie czujesz się jeszcze do końca pewnie na maszynie to odradził bym Ci wszelkiej maści plastiki, nie ważne czy to sportowe czy coś co po prostu ma czaszę. To są zwyczajnie dodatkowe elementy które można łatwo rozwalić na zwykłej przewrotce na parkingu. A w pierwszym sezonie istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo położenia maszyny na glebie, i to nie koniecznie przez brawurę, tylko przez brak obycia, przechyli Ci się za mocno, i już nie uratujesz spadnie i plastiki do wymiany. Dlatego polecał bym Ci na początek jakiegoś nakeda, ER-5, CB500, GS500 którego tanio kupisz, nie będziesz miał problemów ze sprzedażą, do którego części można kupic na kazdym rogu i do tego nie są drogie w utrzymaniu. Po choćby sezonie na czymś takim nabierzesz (bez czaszy) respektu do prędkości. Na własnej klacie przekonasz się, że 170 km/h to nie jest prędkość spacerowa.
Masz trochę oleju w głowie
lubiÄ™ takich ludzi.
Bo jeśli nie czujesz się jeszcze do końca pewnie na maszynie to odradził bym Ci wszelkiej maści plastiki, nie ważne czy to sportowe czy coś co po prostu ma czaszę. To są zwyczajnie dodatkowe elementy które można łatwo rozwalić na zwykłej przewrotce na parkingu. A w pierwszym sezonie istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo położenia maszyny na glebie, i to nie koniecznie przez brawurę, tylko przez brak obycia, przechyli Ci się za mocno, i już nie uratujesz spadnie i plastiki do wymiany. Dlatego polecał bym Ci na początek jakiegoś nakeda, ER-5, CB500, GS500 którego tanio kupisz, nie będziesz miał problemów ze sprzedażą, do którego części można kupic na kazdym rogu i do tego nie są drogie w utrzymaniu. Po choćby sezonie na czymś takim nabierzesz (bez czaszy) respektu do prędkości. Na własnej klacie przekonasz się, że 170 km/h to nie jest prędkość spacerowa.
Masz trochę oleju w głowie

Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
Kreku napisał(a):Właśnie tak myślę żeby wziąć coś na sezon/dwa i się podszkolić. Tym bardziej, że przy mojej masie nie widzę wielkiej maszyny u bokuJak na świeżaka takie 500 będą odpowiednie?
500-ki sÄ… idealne



Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
SV650 jest specyficzna, i nadaje się bardziej jako maszyna długoterminowa niż sama doszkalarka moim skromnym zdaniem. Jest to motocykl nieco inny, i wrażenia z jazdy są nieco inne.
Zwyczajnie biorąc pod uwagę Twoje wymagania wydało mi się, że najlepszym pomysłem będzie wydanie 5-6 tys. na zakup jakiegoś golasa klasy 500. Po sezonie albo dwóch będziesz już konkretnie wiedział czego od maszyny potrzebujesz, a do czego nie przywiązujesz uwagi, czy potrzebujesz, żeby się lepiej zbierało i miało lepszy v-max czy może zacznie Ci zależeć na robieniu kilometrów raczej w trasach i będziesz szukać jakiegoś wygodnego turysty.
Mnie samemu wygląd GS'a średnio przypada do gustu, ale nie da się mu odmówić pancernego silnika i anielskiej cierpliwości do mniej wprawnej ręki. Podobnie jest z wydaje mi się resztą 2 cylindrowej klasy 500 która jest klasą tanią, użytkowo szkoleniową, i pancerną
Zwyczajnie biorąc pod uwagę Twoje wymagania wydało mi się, że najlepszym pomysłem będzie wydanie 5-6 tys. na zakup jakiegoś golasa klasy 500. Po sezonie albo dwóch będziesz już konkretnie wiedział czego od maszyny potrzebujesz, a do czego nie przywiązujesz uwagi, czy potrzebujesz, żeby się lepiej zbierało i miało lepszy v-max czy może zacznie Ci zależeć na robieniu kilometrów raczej w trasach i będziesz szukać jakiegoś wygodnego turysty.
Mnie samemu wygląd GS'a średnio przypada do gustu, ale nie da się mu odmówić pancernego silnika i anielskiej cierpliwości do mniej wprawnej ręki. Podobnie jest z wydaje mi się resztą 2 cylindrowej klasy 500 która jest klasą tanią, użytkowo szkoleniową, i pancerną

Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
Cześć. Ja bym CI po prawdzie polecił ER5, Gs500 czy CB500. Po to żeby trochę ogarnąć niby tylko 50-60PS ale to wystarczy do dość dynamicznej jazdy. Inna kwestia to to, że są po prostu małe zwrotne i nie ma mniejszych problemów żeby wyczuć taki motocykl wszystkimi modelami, które podałem jeździłem i są dobre na początek. Osobiście mam 184 cm wzrostu i 75kg (19 lat jeszcze przez 7 miesiecy)wagi więc porównywalnie do Ciebie i nie miałem żadnych problemów w balansie motocyklem. Jednak na pewno nie kupuj nic sportowego powyżej 400 cc, bo na początek będzie za dużo. Osobiście jeżdżę Hondą VFR 750F RC36 i jest jednak dość spora, ciężka jednostka więc na początek nie polecam CI takiego zakupu i innych motocykli tej klasy.
- Chary94
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 17/6/2009, 12:04
- Lokalizacja: białystok
Ninją 300 też nauczysz się dobrze jeździć
Nowsze moto to jak dla mnie plus, nikt nie zakłada że od razu go zgruzujesz. Przy okazji Mała ninja ma coś czego w żadnych 500 nie znajdziesz (Sprzęgło antyhoppingowe) które nie raz ratuje tyłek przy mocniejszych redukcjach 


"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Duchu, ale załóżmy tylko czysto hipotetycznie, że jako całkowity świeżak przewróci moto na parkingu ze zwykłego braku przyzwyczajenia przy obchodzeniu się z czymś co waży 170 kg + i ma tylko dwa koła. To koszta naprawy połamanych plastików będą dosyć spore w porównaniu do tego, że GS'a po prostu podniesie, wytrze z kurzu i pojedzie dalej nie sądzisz ? Zwyczajnie nie widzę potrzeby ładowania się w koszta skoro dla kogoś nowego każda trochę większa maszyna jest rakietą.
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
A nie prościej założyć dobre Crash pady? Przy parkingówce nic się nie stanie... A jak zwiesi dzwona to czy to będzie GS500 czy Ninja 300 jeden czort.. Tak przynajmniej będzie mieć gwarancje i nowsze konstrukcyjnie moto 

"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
SkoQ napisał(a):SV650 jest specyficzna, i nadaje się bardziej jako maszyna długoterminowa niż sama doszkalarka moim skromnym zdaniem. Jest to motocykl nieco inny, i wrażenia z jazdy są nieco inne.
Lekka, solidna, wąska, super fajna w prowadzeniu, z niezłym zawieszeniem, tania w zakupie, utrzymaniu i odbudowie, i nie znudzi się za szybko

-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Mnie tam SV-ka nie wyrwała z butów. Kolega ma, cieszy się ale nie podzielam jego zdania
No i jazda 0/1/0 nie jest dla mnie... Lubie tą płynność rzędówki 


"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość