Pierwszy... od podstaw. od poczatku. prawdziwy swiezak.
Posty: 38
• Strona 2 z 2 • 1, 2
abstrachując od tego co napisał SkoQ.
pytałeś o gsr-a.
generalnie i tak i nie.
my mamy świadomość, że to silnik ze sporta, Ty nie.
stąd dualizm odpowiedzi.
do 5kx jest mułowaty, potem kolejne 3 kx jeździ całkiem sprawnie.
dowcip polega na tym, że powyżej 8kx silnik przypomina sobie, że był projektowany do sportbajka. efekt - nagle po dupą masz katapultę. i w takich momentach nie jest to user friendly.
a wierz na słowo (oczywiście była mnogość takich, co zaklinali się, że nie odkręcą), że po kilku godzinach jazdy, może dniach, poczujesz się pewniej i wówczas odkręcisz.
jesli chcesz, ok. ale idź na kurs, zdaj egzamin.
potem poszukaj spokojnej bocznej drogi, koniecznie niezadrzewionej z lekkimi łukami, dojedź do niej w tempie żabim i tam ćwicz.
tu nie ma drogi na skróty.
ewentualnie możesz też pogadać z kimś znajomym kto ma cross-a/enduro i gania po polach (o ile masz takowych znajomych). popróbuj. nie przełoży się to na jazdę na drodze ale da podstawy balansu i operowania rollgazem.
pytałeś o gsr-a.
generalnie i tak i nie.
my mamy świadomość, że to silnik ze sporta, Ty nie.
stąd dualizm odpowiedzi.
do 5kx jest mułowaty, potem kolejne 3 kx jeździ całkiem sprawnie.
dowcip polega na tym, że powyżej 8kx silnik przypomina sobie, że był projektowany do sportbajka. efekt - nagle po dupą masz katapultę. i w takich momentach nie jest to user friendly.
a wierz na słowo (oczywiście była mnogość takich, co zaklinali się, że nie odkręcą), że po kilku godzinach jazdy, może dniach, poczujesz się pewniej i wówczas odkręcisz.
jesli chcesz, ok. ale idź na kurs, zdaj egzamin.
potem poszukaj spokojnej bocznej drogi, koniecznie niezadrzewionej z lekkimi łukami, dojedź do niej w tempie żabim i tam ćwicz.
tu nie ma drogi na skróty.
ewentualnie możesz też pogadać z kimś znajomym kto ma cross-a/enduro i gania po polach (o ile masz takowych znajomych). popróbuj. nie przełoży się to na jazdę na drodze ale da podstawy balansu i operowania rollgazem.
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
W szkole moto pojezdzisz na 2-3 motocyklach, jesli szkola jset dobra, a ty robisz kat.A, to Cie wsadza na 600-800ccm. Bedziesz wiedzial wiecej. O motocyklach i o tym, czego Ty od nich oczekujesz
Poki co, nie rozgladaj sie za konkretnymi modelami, bo to nie ma sensu. Ja sie na pierwsze powazne moto (po kilkuset km na ER-5) zastanawialem nad osiemsetka Kawy.. Dali mi ER-6 na jazde probna, bo akurat sobie stalo. Mocy bylo dosyc.
Teraz mam jeszcze inna 800tke i i tak z niej nie korzystam specjalnie, bo po miescie jezdze. na dwojce, przy 5-6k obrotow mam juz te dozwolone 50km/h.. i co dalej? piatka i sie toczymy?
Nie miej cisnienia na pojemnosc/moc. nawet wspolczesna 125tka pojedzie ponad 100km/h, a pierwsze moto prawdopodobnie Ci sie przewroci, wyrwie sie spod zadka, zerwie przyczepnosc, poslizgnie na piasku itd. Lepiej zeby nie byla to potwornie wielka, droga maszyna z supersportowa, jednorazowa owiewka.
Poki co, nie rozgladaj sie za konkretnymi modelami, bo to nie ma sensu. Ja sie na pierwsze powazne moto (po kilkuset km na ER-5) zastanawialem nad osiemsetka Kawy.. Dali mi ER-6 na jazde probna, bo akurat sobie stalo. Mocy bylo dosyc.
Teraz mam jeszcze inna 800tke i i tak z niej nie korzystam specjalnie, bo po miescie jezdze. na dwojce, przy 5-6k obrotow mam juz te dozwolone 50km/h.. i co dalej? piatka i sie toczymy?
Nie miej cisnienia na pojemnosc/moc. nawet wspolczesna 125tka pojedzie ponad 100km/h, a pierwsze moto prawdopodobnie Ci sie przewroci, wyrwie sie spod zadka, zerwie przyczepnosc, poslizgnie na piasku itd. Lepiej zeby nie byla to potwornie wielka, droga maszyna z supersportowa, jednorazowa owiewka.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Ale Wy czytaliście co napisał ? To nie jest szczątkowa wiedza o jeździe tylko żadna... mój 8 letni kuzyn ma większe kompetencje żeby wsiadać na GSR'a. Odradzam kategorycznie.
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
Na razie to spekulacja z mojej strony.
Zwróćcie uwagę, że pyta o same ogólniki, co nawet jest dobre.
Nawet nie zdeklarował ile $$$$ jest szacunkowo zdolny wyłożyć.
Więc jeśli ma dość funduszy, to to, że jest jak sam określił total fresh, jest nawet lepsze.
Być może dzięki temu będzie go też stać na kilka jazd z instruktorem, który będzie go szkolił z techniki jazdy.
Wówczas będąc białą kartką będzie od razu mógł nabyć prawidłowych nawyków, zamiast korygować złe, gdyż to akurat jest duuuuuuużo trudniejsze.
Zwróćcie uwagę, że pyta o same ogólniki, co nawet jest dobre.
Nawet nie zdeklarował ile $$$$ jest szacunkowo zdolny wyłożyć.
Więc jeśli ma dość funduszy, to to, że jest jak sam określił total fresh, jest nawet lepsze.
Być może dzięki temu będzie go też stać na kilka jazd z instruktorem, który będzie go szkolił z techniki jazdy.
Wówczas będąc białą kartką będzie od razu mógł nabyć prawidłowych nawyków, zamiast korygować złe, gdyż to akurat jest duuuuuuużo trudniejsze.
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
Szefurka napisał(a):a cena roznica spora
a mam pytanie jak hamuje sie tak szybko patrzac na filmy 300km/h i zaraz po 4 sek maja 60km/h
przeciez przy 300 nie wlacze hamulca tak ;p (wiadomo ze 300 nie bede jechal ale po prostu)
i jak to jest ze zmianami biegow w gore i w dol?
sprzeglo 1 w dol gaz i reszta w gore czy jak i jak redukowac
Dziekuje
Co do 1 pytania.
Żeby z 300km/h uzyskać nawet 0km/h w 2 sek. Wystarczy wcisnąć obydwa hamulce tyle ile fabryka dała, wtedy momentalnie na liczniku z 300 uzyskasz 0 - jednakże nie stosuje i nie polecam.
Co do 2 pytania.
Ze zmianą biegów to jest tak. Jeśli chcesz jechać szybciej zazwyczaj zmiana biegu w górę, natomiast jeśli zwolnic, to w dół.
Są techniki dla zaawansowanych gdzie, zmiana biegu z wyższego na niższy skutkuje bardziej intensywnym przyśpieszeniem
Może koledzy ocenią moja wypowiedz czy była wystarczająca
(Powyższe treści proszę wykorzystywać czysto teoretycznie)
Napisałem to dlatego , że w dzisiejszej dobie internetu można wyczytać praktycznie wszystkie odpowiedzi na podstawowe pytania z internetu.
Dlaczego nikomu nie chce się szukać odpowiedzi na podstawowe pytania.
Rozumiem pytania związane z doświadczeniem innych użytkowników motocykli, kiedy chcemy poznać charakterystykę motocykla który ktoś ma a my nigdy go nie widzieliśmy itp.
Ale pytania kiedy dodawać gaz kiedy sprzęgło itp? tego się nie da wyliczyć, zrobić szablonu itp. tylko próby i praktyki nauczą nas rzeczy manualnych.
- lukaz101
- Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 26/12/2013, 12:58
- Lokalizacja: gn
Chłopie ja Ci powiem tak. Poczekaj chwilę i się zastanów czy na pewno chcesz jeździć. Na razie jesteś bardzo napalony na moto (Wiem że te słowa bolą). Jak zrobisz prawko czego Ci ogromnie życzę, radzę zrobić jakieś dodatkowe kursy doskonalenia umiejętności a dopiero potem szukać moto i się jarać. Możesz powiedzieć "Ale co on wiem, jeździ na 50'ce" Wychowywałem się w garażu wśród wsk'ek, simson'ów jawek itp. i Tata po niegroźnym wypadku Brata powiedział mi "Młody bez względu za ile lat będziesz miał moto trzeba mieć dystans do swoich umiejętności i się nie przeliczać" te słowa kieruje też do Ciebie
Simson s51 jest, Jawa 350 typ.632 jest
-
cioracz - Mieszkaniec forum
- Posty: 2129
- Dołączył(a): 2/1/2014, 20:15
- Lokalizacja: Opatów/Kielce
skoq duzo gadasz i tylko tyle moge poweidziec na twoj temat... napisalem w peirwszy poscie ze jestem jak jeden koelga wyzej napisal total fresh !! wiec nie wiem po co te zbedne komentarze jestes napalony na moto lub ze twoj kuzyn 8 letni jest madrzejszy (watpie)... jezeli uwazasz ze te slowa sa odpowiedziami na moje pytania to doradzaj dalej kuzynowi nie mi
cioracz wezme slowa do serca napewno
lukaz madcap dziekuje
cioracz wezme slowa do serca napewno
lukaz madcap dziekuje
- Szefurka
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 22/11/2013, 09:16
- Lokalizacja: Łdz
Szefurka, przykro mi, że musiałeś poznać moją szczerość.
Zwyczajnie zadajesz pytania które świadczą o Twojej wiedzy, a raczej jej kompletnym i elementarnym braku nawet w czystej teorii nie mówiąc o praktyce. Mój mały kuzyn w przeciwieństwie do Ciebie wie jak zmieniać biegi w motocyklu, i że hamuje się głównie przednim heblem byle nie przeginać, bo tył zaraz nie ma przyczepności i efektów w hamowaniu brak. Skąd wie ? Z praktyki której Tobie brak.
Wsadzanie na prawie stu konny motocykl kogoś kto ledwo ogarnął kurs jest skrajnie idiotycznym pomysłem, według mnie.
Nawiniętych kilometrów za gówniarza, nabytych wtedy umiejętności za żadną kasę kupić się nie da
Moje propozycje to zacząć od maksymalnie klasy R2 500. Typu CB 500, ER-5 i tak dalej i tak dalej.
P.S. to że jakaś odpowiedź jest Ci nie na rękę wcale nie znaczy, że jest zła pozdrawiam.
Zwyczajnie zadajesz pytania które świadczą o Twojej wiedzy, a raczej jej kompletnym i elementarnym braku nawet w czystej teorii nie mówiąc o praktyce. Mój mały kuzyn w przeciwieństwie do Ciebie wie jak zmieniać biegi w motocyklu, i że hamuje się głównie przednim heblem byle nie przeginać, bo tył zaraz nie ma przyczepności i efektów w hamowaniu brak. Skąd wie ? Z praktyki której Tobie brak.
Wsadzanie na prawie stu konny motocykl kogoś kto ledwo ogarnął kurs jest skrajnie idiotycznym pomysłem, według mnie.
Nawiniętych kilometrów za gówniarza, nabytych wtedy umiejętności za żadną kasę kupić się nie da
Moje propozycje to zacząć od maksymalnie klasy R2 500. Typu CB 500, ER-5 i tak dalej i tak dalej.
P.S. to że jakaś odpowiedź jest Ci nie na rękę wcale nie znaczy, że jest zła pozdrawiam.
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
ale czekajcie, przecież on nawet prawka nie ma a motocykle to widział tylko, pewnie nawet na żadnym nie siedział, jak dla mnie temat do zamkniecia, bo nawet prawka nie ma (wime, że były tematy gdzie ludzie bez prawka jeszcze i normalne odpoweidzi, ale różnica taka, że tamci jeździli chociażby na rometach a ty tutaj chyba tylko na rowerze)
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
- Kaai
- Mieszkaniec forum
- Posty: 4223
- Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18
zadaje pytania gdyz cche sie czegos dowiedziec piszac ze nie mam pojecia to chyba zrozumiale co to znaczy. to ze przednim sie hamuje to wiem, na chlopski rozum mozna wywnioskowac nawet... co do biegow sadzac u gory co napisalem to raczej sie znimi nie pomylilem. praktyka, duzo moich znajomych nie mieli praktyki jak ja i jakos jezdza normalnie sami sie nauczyli, mam zamiar zrobic to samo, a na prawko na razie nie mam czasu mam troche obowiazkow ktore mi to komplikuja. dlatego czasami moze wydawac sie wszystkim iz zadaje glupie pytania, ale zadaje je z mysla iz profesjonalni ludzi jak wy odpowiedza mi na nie konkretnie a nie z dogryzaniem po to je zadaje zeby sie nauczyc. sadze ze wiele osob od razu nie bylo mistrzami praktyki i teorii na poczatku.
ciesze sie ze twoj kuzyn ma mozliwosc praktyki od malego ja takowej nie mialem, inne czasy.
kai pierw przeczytaj temat potem sie wypowiadaj, Twoj post jest zbedny. powtarzam nie jezdzilem nie mam dosw.
koniec dogryzek jak napisal admin powrot do tematu.
a i tak mysle o ER 6 n
ciesze sie ze twoj kuzyn ma mozliwosc praktyki od malego ja takowej nie mialem, inne czasy.
kai pierw przeczytaj temat potem sie wypowiadaj, Twoj post jest zbedny. powtarzam nie jezdzilem nie mam dosw.
koniec dogryzek jak napisal admin powrot do tematu.
a i tak mysle o ER 6 n
- Szefurka
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 22/11/2013, 09:16
- Lokalizacja: Łdz
Zrobienie prawa jazdy rozwieje wiele z tych najprostszych pytań i da Ci jakiekolwiek podstawy żeby mówić jakim motocyklem chcesz jeździć, dlatego tematu uznałem za z lekka bezsensowny, bo co z tego że Ci będziemy teraz radzić, skoro cały kurs + prawko przed Tobą, a wtedy mogą się zmienić zarówno Twoje gusta jak i finanse
ER-6 za 7 tys będzie raczej ciężko.
ER-6 za 7 tys będzie raczej ciężko.
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
Moje propozycje to zacząć od maksymalnie klasy R2 500. Typu CB 500, ER-5 i tak dalej i tak dalej.
Na razie najmądrzejsza propozycja. Tak jak mówi SkoQ. R2 na początek to maks. Ale wiesz zasada jest prosta i wszystkim dobrze znana. Najpierw prawko reszta na bok.
Nie używaj słów wulgarnych pkt 8 // boshi
Simson s51 jest, Jawa 350 typ.632 jest
-
cioracz - Mieszkaniec forum
- Posty: 2129
- Dołączył(a): 2/1/2014, 20:15
- Lokalizacja: Opatów/Kielce
Witajcie
Tak przeczytałem ten temat,i sam zauważyłem,że co poniektórzy za bardzo (że tak to określę) najeżdżają na Szefurkę.
Fakt-to pytanie o zmianę biegów brzmi troszeczkę śmieszne,ale... chyba nie ma co demonizować.Znowu bez przesady.Pójdzie na prawo jazdy,pojeździ-i raz dwa się dowie.To przecież nie jest fizyka jądrowa
A co do samego pytania:też od siebie polecam coś klasy R2 500.Na początek w sam raz.Przyjemne motocykle.Natomiast po przejeżdżonym sezonie,kiedy prawdopodobnie będziesz chciał wymienić na coś mocniejszego-sprzedasz bez większego problemu.
Znajomy kupił SV650 na pierwszy moto.Jeździ nią już 5 lat,i jest OK.
Bo najważniejsze to jest mieć szacunek do maszyny,głowę na karku ,i umiejętność przewidywania.Właśnie nie tyle moc i pojemność,co(przede wszystkim) rozum i myślenie.
Dlatego,niestety,w Polsce mamy tyle wypadków,bo jeździ zbyt wielu idiotów bez mózgu i wyobraźni.Czasami można dojść do wniosku,że Polacy za szybko przesiedli się z furmanek,do pojazdów mechanicznych.Smutne to,ale prawdziwe.
Tak przeczytałem ten temat,i sam zauważyłem,że co poniektórzy za bardzo (że tak to określę) najeżdżają na Szefurkę.
Fakt-to pytanie o zmianę biegów brzmi troszeczkę śmieszne,ale... chyba nie ma co demonizować.Znowu bez przesady.Pójdzie na prawo jazdy,pojeździ-i raz dwa się dowie.To przecież nie jest fizyka jądrowa
A co do samego pytania:też od siebie polecam coś klasy R2 500.Na początek w sam raz.Przyjemne motocykle.Natomiast po przejeżdżonym sezonie,kiedy prawdopodobnie będziesz chciał wymienić na coś mocniejszego-sprzedasz bez większego problemu.
Znajomy kupił SV650 na pierwszy moto.Jeździ nią już 5 lat,i jest OK.
Bo najważniejsze to jest mieć szacunek do maszyny,głowę na karku ,i umiejętność przewidywania.Właśnie nie tyle moc i pojemność,co(przede wszystkim) rozum i myślenie.
Dlatego,niestety,w Polsce mamy tyle wypadków,bo jeździ zbyt wielu idiotów bez mózgu i wyobraźni.Czasami można dojść do wniosku,że Polacy za szybko przesiedli się z furmanek,do pojazdów mechanicznych.Smutne to,ale prawdziwe.
CB 600
- derelict
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 25/11/2013, 11:05
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
derelict napisał(a): Dlatego,niestety,w Polsce mamy tyle wypadków,bo jeździ zbyt wielu idiotów bez mózgu i wyobraźni.
z internetowego punktu widzenia osoba, ktora nie czyta poradnika, spina sie na forum, ze doswiadczeni najezdzaja za podstawowe pytania, nie wklada wysilku w znalezienie odpowiedzi itd. jest idiota bez mozgu i wyobrazni. Dlatego w odruchu samoobrony nie udziela sie jej pomocnych informacji.
Dlaczego? http://rtfm.killfile.pl
Czyli, drogi autorze, szanuj nas i nasz czas, poswiec troche swojego i sie doinformuj.
Szukaj motocykla jak lizniesz troche tematu, bo poki co nie jestes w stanie zadac ciekawego pytania.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Posty: 38
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości