Zobacz wątek - Sportowy litr, czy nie za szybko?
NAS Analytics TAG

Sportowy litr, czy nie za szybko?

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Sportowy litr, czy nie za szybko?

Postprzez r_shop_d » 1/1/2014, 21:08

Od listopada powoli rozglądam się za nowym motocyklem na nadchodzący sezon.

- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie),
yamaha dragstar 125 10 tys km
suzuki bandit 600 15 tys km
kawasaki z750 11 tys km
suzuki bandit 1250 8 tys km

- Wiek, waga, wzrost - 22lata 183 cm 71 kg

- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych? - motocyklem dojeżdżam na studia i do pracy, w weekendy trasa od 100 do 500 km, zdarza mi się wyskoczyć na tor do Starego Kisielina i raz do roku wyjazd na zachód Europy

- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie? - 10-20 tys km

- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach? - ciuchy mam , na motocyklnchce wydac 18-22 tys zł

- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie? - wystarczający

- Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp. - sportowo-turystyczne, sportowe

- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę? - waham się między gsxr 1000 k7/k8 a r1 rn19. W dużym bandicie najbardziej odpowiadał mi spory moment obrotowy w dolnym zakresie obrotów ale niestety szybko brakowało mi mocy. Część forumowiczów pewnie będzie doradzać mi fazera 1000, ale chciałbym spróbować jazdy na motocyklu wymuszającym bardziej sportową pozycję. Nie jeździłem jeszcze motocyklem o tak dużej mocy, prawdę mówiąc trochę się jej obawiam. Z drugiej jednak strony mam słabość do motocykli typowo sportowych o dużej mocy.
Proszę o pomoc
Avatar użytkownika
r_shop_d
Świeżak
 
Posty: 278
Dołączył(a): 6/11/2012, 10:32
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez madcap » 1/1/2014, 21:15

że się obawiasz, to słusznie
z taką pula, przymierz się do jednego i drugiego i weź co będzie bardziej Tobie odpowiadało.
wiem, ze ogólnik, ale nie ma sensu wywlekać róznic.
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5896
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez Black-Ghost » 1/1/2014, 21:55

Gix 1000 K7/K8 zdecydowanie lepiej ciągnie od dołu niż RN19 ale gorzej się prowadzi :) Masz jeszcze ZX-10R i Bladego ;)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Walenty » 1/1/2014, 22:06

Black-Ghost napisał(a):(...) ale gorzej się prowadzi :)


Ale czymu?

Ja nie wiem czy w tych pieniądzach znajdziesz jakieś konkretne K7/K8, na pewno nie poprzebierasz.
Watch out, we got a badass over here!
Avatar użytkownika
Walenty
Moderator
 
Posty: 3599
Dołączył(a): 14/2/2012, 16:28
Lokalizacja: SKL

Postprzez Black-Ghost » 1/1/2014, 23:19

Ciężko mi stwierdzić przez co Rn19 prowadzi się w zakrętach dziecinnie łatwo w porównaniu do K7 czy K8. Być może to kwestia zawieszenia i ogólnej ergonomi na tym moto :) Niestety Silnik rozczarowuje... Kumpel 2 lata temu kupił właśnie Rn19 i Nawet moja dziesiątka gdzie to jest o 4 lata starsze moto zdecydowanie lepiej się zabiera do roboty :)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Kaai » 2/1/2014, 13:50

za taki hajs ani porządnego gixa z tych roczników, może rn19, fireblada jedynie serię sc57 a/b i kawę 1 max 2gen.
dorzuć trochę, od 25 będize w czym wybierać
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4224
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez Sykopson » 2/1/2014, 15:56

Ja się wypowiadał dokładnie nie będę, lecz tylko zasugeruję. Możesz rozważyć także mniej sztampowe motocykle jak na przykład Ducati 999S Testastretta, czy Aprilia RSV.
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez Kaai » 2/1/2014, 16:32

o ile lubi vki.
bo sportowa vka to już trochę inne doznania niż sv650.
bo o ile sv w porownaniu z np bandziorem czy hornetem 'ok vka, czuć' to tyle apka rsv w porownani z r1 bedzie bardziej odczuwalna roznica
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4224
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez Vergon » 2/1/2014, 22:31

No w tej cenie nie znajdziesz ładnego Gixa, tym bardziej litra.
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez r_shop_d » 3/1/2014, 11:36

No niestety te 22 tys zł to absolutny max na chwilę obecną. Znalazłem dwie ciekawe k7 mieszczące się w moim przedziale cenowym:

http://tablica.pl/oferta/gsx-r-1000-k7- ... 4524495937
http://tablica.pl/oferta/sprzedam-suzuk ... 4524495937

Żółta wygląda bardzo ciekawie, czarna ma czarne podnóżki pasażera i coś ta prawa owiewka mi się nie podoba zły odcień napisu ma. Czy czegoś się dopatrzyliście?
Avatar użytkownika
r_shop_d
Świeżak
 
Posty: 278
Dołączył(a): 6/11/2012, 10:32
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Kaai » 3/1/2014, 11:41

ech.. za 20tyś nie kupisz litrowego k7, 600 tak, 750 już też nie,a tym bardziej litra, a że są, to weisz,,

dual z tłumikami nie wchodził od k8? no i domyślam się, że wiesz, iż w litrowych gixach z roczników które szukasz padały ramy i to nie jest mit
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4224
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez Vergon » 3/1/2014, 12:49

Ten czarny chyba ciągnięty z USA, więc bez VINu nawet do niego nie podchodź. Zarejestruj się na forum Gixa i poczytaj co jedzie do nas ze stanów ;) 90% to sama rama + wiadro odpadków z ubezpieczalni tzw Total Loss. Może się okazać, że nie ale sprawdź to koniecznie, na forum jest chłopak, który rozkodowuje VINy.
Żółty wygląda nieźle, sam wydech Yoshi TRC to jakieś 2000+, też sprawdź VIN.
I tak jak Kaai pisze pooglądaj ramę dokładnie i nie spodziewaj się za tą kasę zbyt wiele.
Dwa kominy od '07 wychodziły '08 to to samo.

Rama:
http://otomoto.pl/suzuki-gsx-r-1000-M3843605.html
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez r_shop_d » 3/1/2014, 13:00

Ok, dzięki
Avatar użytkownika
r_shop_d
Świeżak
 
Posty: 278
Dołączył(a): 6/11/2012, 10:32
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Black-Ghost » 4/1/2014, 00:57

Tak na przyszłość, jako że jesteś już trochę na forum nie wrzucaj linków do ogłoszeń w tym temacie! ;)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez r_shop_d » 8/1/2014, 10:26

Decyzja zapadła, zdecydowałem się na gsxr 750. Litrowy sport to chyba jeszcze za dużo a i tak nie będę wykorzystywać jego możliwości na codzień nawet w 50% :)
Avatar użytkownika
r_shop_d
Świeżak
 
Posty: 278
Dołączył(a): 6/11/2012, 10:32
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Jasiu123 » 8/1/2014, 12:41

Na twoim miejscu brałbym już litra. 750 fajne do wygłupów ale bliżej mu do 600 niż do 1000 więc może ci czegoś brakować. Rn19 według mnie jest lepszym wyborem a słaby dół może ci nawet pomóc na poczatku i prowadzi się o niebo lepiej od gixa. Słaby dół nie oznacza że jedzie jak 600 tylko że jest minimalnie słabszy od konkurencji ale za to w górnym zakresie pokazuje pazury. Poza tym delikatna zmiana ilości zębów niweluje tą słabość i wtedy naprawdę daje radę.
Jasiu123
Świeżak
 
Posty: 380
Dołączył(a): 27/8/2012, 22:28

Postprzez oskaarek » 9/1/2014, 07:21

Co wy macie z tym slabym dolem. Przeciez on trwa gora 1-2 sekundy wiec to niewiele zeby sie zebrac i rwac jak
wsciekla. To nie 600.. Ogolnie to w kazdym poscie widze ze TWOJA zx10r najlepsza ghost. Daj spokoj juz
R1 rn12 2004r+ , stunt honda+ AUDI A6 1,8T
oskaarek
Świeżak
 
Posty: 203
Dołączył(a): 25/8/2008, 08:59
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez Black-Ghost » 9/1/2014, 11:30

oskaarek napisał(a):Co wy macie z tym slabym dolem. Przeciez on trwa gora 1-2 sekundy wiec to niewiele zeby sie zebrac i rwac jak
wsciekla.


Jak jeździsz tylko na prosto to faktycznie 2 sekundy to nie wiele :D :lol:

Bo R1 od rn12 ma mega słaby dół, Nawet poczciwy franek sc33 był wyzwaniem dla R1 po mieście. Jeździłem prawie wszystkimi generacjami R1 oprócz rn22 i poza dobrym prowadzeniem nie mają nic więcej do zaoferowania. Musiał byś się przejechać ZX-10R Ig lub GSXR 1000 K5-K6 to zobaczył byś jak duża jest między nimi różnica a R1. Temu przy zakupie nawet nie brałem jej pod uwagę, na szczęście mam kumpla maniaka Dresjedynek :lol: :lol:
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez oskaarek » 9/1/2014, 15:55

Skad wiesz jak ja latam. Nieznasz mnie.,nie jezdze tylko po prostych. Kumpel ma taka zx10r z 2006r i wyglada masywnie w porownaniu do r1, ale to kwestia wizualna i gustu. Znam paru kolesi ,co naprawde wymiataja na 600-ach i nie jednego na litrze by objechali.Ludzie kupuja sportowe motocykle litrowe ,a w polowie mocy nawet nie wykorzystuja. Ja tam na swoja nie narzekam, wyciskam z niej ile sie da i jakoc sie nie sypie i to wystarcza. No ale kazdy moze swoje chwalic.Powiedz gdzie ci potrzebne te 2 sekundy szybciej co?

chodzi mi o to ,ze wcale nie duza moc , a technika robi z ciebie zawodnika. Pozdro
R1 rn12 2004r+ , stunt honda+ AUDI A6 1,8T
oskaarek
Świeżak
 
Posty: 203
Dołączył(a): 25/8/2008, 08:59
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez SkoQ » 9/1/2014, 17:39

oskaarek, to na cholerę Ci litrowy motocykl jak na 600 da się litra objechać, a 2 sekundy i tak Ci nie robią różnicy ?
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Następna strona


Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości




na gr
cron