Zobacz wątek - naked 11-12 tys.

naked 11-12 tys.

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, rosiboj, lagiboy, Landryss25, kravec, andy7, Boshi, Black-Ghost

naked 11-12 tys.

Postprzez Twarog » 1/1/2014, 17:56

- Jakie masz doświadczenie - jako nastolatek troche WSK, a potem 6 tys km na swojej SV 650s
- Wiek, waga, wzrost- 26l, 78kg, 172cm
- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych? Raczej miasto, ale chce zacząć podróżować
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie? Jak czas i pieniądze pozwolą
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach? Wstępnie na moto max 12 tysi i to najlepiej z ewentualnymi naprawami. Ciuchy już mam.
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie? Jak najmniej.
- Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp. - Naked
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę? Hornet 600 2005, ewentualnie 2004, GSR 600 2006, FZ6 2004-2005

Byłem zdecydowany na Horneta, ale teraz troszeczkę poczytałem i mam już wątpliwości. Główny czynnik na którym mi zależy, to aby moto było jak najtańsze w utrzymaniu i jak najmniej paliło (tak wiem, moto nie kupuje się aby mało paliło :)), żeby było jak najmniej awaryjne ( też wiem, jak dbasz tak masz :)). A drugi czynnik to montaż jakiś kufrów, albo toreb, czytalem o GSR że u niego to kiepsko wygląda, plus ze on i FZ6 mają tłumiki pod siedzeniem co od razu komplikuje sprawę. Zacząłem wątpić w Horneta bo on jest na gaźnikach, a GSR i FZ6 na wtryskach, ale do końca nie wiem co zyskuje mając wtryski (jedynie wiem, że nie trzeba regulować gaźników). No i biorąc GSR albo FZ6 otrzymuję "nowszy" wygląd, ale to już kwestia gustów. Ogólnie najbardziej przychylam się do GSR 600, ale nie wiem jak z tym montażem kufrów, czytałem także że po mocnym dzwonie pękają w nich ramy no i nie wiem czy dostane za te pieniądze pierwszy rocznik. Pozdrawiam !

Really ? Żadnej rady ?

Takie duże forum, 175 wyświetleń tematu i ani jedna rada ? Poważnie ? -_-
Twarog
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 1/1/2014, 17:12
Lokalizacja: Bydgoszcz


Postprzez Black-Ghost » 9/1/2014, 00:24

Drogi kolego Z750 :) I na przyszłość edytuj posty bo zacznę ci malować na czerwono!
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Twarog » 9/1/2014, 10:43

Black-Ghost- mam wybrane konkretne modele i do nich potrzebuję rady, a ty mi podałeś nastepny model bez jakichkolwiek argumentów ;) akurat motocykle Kawasaki mnie nie interesują i mi się nie podobają (bez urazy ;)). Mi głównie chodzi o wytknęcie kosztów eksploatacyjnych owych modeli, jakiś wad, czegokolwiek. Nie wiem czy szukac GSRa 2006, bo to pierwszy rocznik, a to jakieś wady dopiero mogły wyjść z latami, czy się skupić na Hornecie, którego od dawna chciałem i jest sprawdzony, ale znowu jest na gaźnikach :/ a o FZ6 to za dużo nie wiem, ale wiem, że jego zegary mi się nie podobają :P

Zastanawia mnie czy tak jak w świecie samochodów istnieje pewna hierarchia np Audi jest lepsze od Fiata, to czy w świecie motocyklowym też jest taka hierarchia :)

PS. Z premedytacją nie użyłem opcji edycji postów, bo mój temat już prawie zaginął w gąszczu innych i chciałem aby trafił na top5 ;)
Twarog
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 1/1/2014, 17:12
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Iwantcookie » 9/1/2014, 11:00

O Hornecie (co prawda 2000 r.) poczytasz tutaj, walnąłem 2 potężne posty z własnego doświadczenia:

viewtopic.php?t=95374

Co z tego że na gaziorach jak regulacje przeprowadza się co 12 000km wg. serwisówki. Moto pozbawione "chorób wieku dziecęcego", silnik przeszczepiony z CBR600F3, tylko troche wykastrowany. Sprawdzony i generalnie niezawodny. Pali trochę więcej niż konkurencja ale rzadziej trzeba serwisować. I co wg. mnie istotne, jest śmiesznie lekki.

Wtryski są bezobsługowe i moto troszkę mniej pali podobno. Ale porównując mojego Horneta z Hernetem znajomego na wtrysku to palą tak samo. Ja wole gaźniki ze względu na ich charakter. Między Twoją ręką, a silnikiem jest tylko linka gazu. Co prawda komputer steruje zapłonem, ale nie wtrąca Ci się w przepustnice. Jedni to lubią inni nie, ale ja bym z tego nie zrezygnował.

Po więcej info zapraszam do wymienionego wcześniej tematu.

O GSR'ach chodzi opinia, że pękają ramy (w pierwszych rocznikach), podobnie w FZ6. Ile w tym prawdy? Nie wiem, polecam grzebnąć na forach modeli.

Co od hierarchii mówi się, że Honda się nie psuje, "Suzuki same stuki" i tym podobne duperele, ale te różnice już się raczej zacierają.

W mojej opinii GSR jest wizualnie bardzo mdłym i mało charakterystycznym motocyklem. Taka CBF od Suzuki, niby jest, niby gdzieś to jeździ ale jakoś nikt nie zwraca uwagi. Nie wywalczył sobie żadnej marki ani silnej pozycji jak Hornety, Fazery, Esfałki itp.
Avatar użytkownika
Iwantcookie
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 13/8/2013, 14:27
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Twarog » 9/1/2014, 11:17

Iwantcookie dzięki za konkretną odpowiedz ! O Hornecie wiem bardzo dużo, bo swego czasu bardzo dużo o nich czytałem, a mnie interesuje rocznik Horneta 2005 :) Regulacja gaźników co 12 tys. km to nie jest problem, problemem jest, że jestem z Bydgoszczy a tu nie ma komu oddać moto. Im moto rzadziej u mechanika tym lepiej, bo tutaj to sami papudracy są :/ A powiedz mi ile tobie mniej więcej Hornet pali ? Sprawdzałeś w ogóle ?

A co do pękających ram GSRa to też już czytałem, ale ponoć to efekt mocnego dzwona i da się to sprawdzić podnosząc bak.
Twarog
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 1/1/2014, 17:12
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Black-Ghost » 9/1/2014, 11:20

Jeden kumpel ma FZ6 drugi Horneta. Różnice? FZ6 zdecydowanie lepiej się prowadzi ale jest ciut wolniejsza.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Iwantcookie » 9/1/2014, 11:30

Mi pali koło 7 aktualnie, ale jeżdżę głownie z pasażerem w okolicach miasta. Poczytaj na http://www.honda-hornet.pl/. Tam piszą że palą do 6,5, poniżej ciężko zejść. Jak pałujesz to niektórzy mówią że nawet powyżej 8 spali.
Avatar użytkownika
Iwantcookie
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 13/8/2013, 14:27
Lokalizacja: Kraków

Postprzez leff » 9/1/2014, 12:28

Iwantcookie napisał(a):
W mojej opinii GSR jest wizualnie bardzo mdłym i mało charakterystycznym motocyklem. Taka CBF od Suzuki, niby jest, niby gdzieś to jeździ ale jakoś nikt nie zwraca uwagi. Nie wywalczył sobie żadnej marki ani silnej pozycji jak Hornety, Fazery, Esfałki itp.


wez sobie postudiuj statystyki sprzedazy za ostatnie lata w niemcowni, jakos to beznadziejne moto ma dobre wyniki sprzedazy
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4442
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez Iwantcookie » 9/1/2014, 12:55

Masz racje, nie sięgałem tak głęboko.
Avatar użytkownika
Iwantcookie
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 13/8/2013, 14:27
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Twarog » 9/1/2014, 17:50

Dzięki za wszystkie info ! Uwielbiam Hornety, ale jednak ze względu na niezbyt gruby portfel wybór padnie na GSRa :) Na ich forum podrzucili mi temat :
http://www.motocykl-online.pl/testy/Suz ... 600,3709,1
Po przeczytaniu napawa to optymizmem ;)
Twarog
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 1/1/2014, 17:12
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Iwantcookie » 9/1/2014, 19:07

I niech CI służy, pochwal się jak już wejdziesz w posiadanie maszyny:) Powodzenia!
Avatar użytkownika
Iwantcookie
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 13/8/2013, 14:27
Lokalizacja: Kraków



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr