Zobacz wątek - Pyt. Do doświadczonych. w sprawie 1000cc
NAS Analytics TAG

Pyt. Do doświadczonych. w sprawie 1000cc

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Pyt. Do doświadczonych. w sprawie 1000cc

Postprzez lukaz101 » 26/12/2013, 13:10

Witam.

Chciał bym wymienić mojego poczciwego thundercat 600 na jakiegos litra.

Powód czasami irytuje mnie "wajchowanie" biegami podczas jazdy.(wyprzedzanie )

Moje doświadczenie to począwszy od mz 250 w wieku 17 lat
Później zx-6r ( jednak w kawie zbyt sportowa pozycja)
Następnie zmiana na thundercata 600 który jest obecnie dla mnie idealny dla codziennej jazdy (pozycja za kierownicą).

Teraz mam pytanie:
Jaki litr po thundercat 600 ?
Interesuje mnie podobna pozycja za kierownicą tak abym po 2 godzinnej jeździe nie narzekał na bule dłoni itp.
Raczej plastik, oraz nie zbyt duży i ciężki.
wiek to 33 lata i 70kg 170cm wiec niski i lekki jestem. w gre wchodzi również waga motocykla.
Proszę o opinie ludzi którzy mieli takowe motocykle i mogą coś doradzić.
A może zostać przy thunercat? cena to około 10000zl
lukaz101
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 26/12/2013, 12:58
Lokalizacja: gn


Postprzez dzumek » 26/12/2013, 14:32

thunderace
dzumek
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 30/10/2009, 20:31
Lokalizacja: Toruń

Postprzez sebek4385 » 26/12/2013, 16:40

thunderace 1000 jeśli ta pozycja ci odpowiada za 10 klocków możesz przebierać w nich opór
Ogar 200 > gsxr k3 600 > gsxr k4 1000 > gsxr srad 750
sebek4385
Świeżak
 
Posty: 238
Dołączył(a): 17/9/2012, 10:25
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez lukaz101 » 26/12/2013, 17:53

No właśnie miałem dopisać ze thunder.... 1000 miałem okazje widzieć , wsiadać i jechac, ale jakoś mi sie nie podoba wizualnie :P a jakis alternatywny ?
lukaz101
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 26/12/2013, 12:58
Lokalizacja: gn

Postprzez Black-Ghost » 26/12/2013, 17:57

ZX-9R, CBR 929 ew Blady 900 SC33,

Wszystkie R1 , gixy i ogólnie sporty od 2004 roku mają dość radykalną pozycje i próżno w nich szukać wygody.

Może popatrz za czymś sportowo-turystycznym: Fazer 1000 itp....
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez sebek4385 » 26/12/2013, 18:50

może bandzior 1200? :)
Ogar 200 > gsxr k3 600 > gsxr k4 1000 > gsxr srad 750
sebek4385
Świeżak
 
Posty: 238
Dołączył(a): 17/9/2012, 10:25
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez miki1406 » 1/1/2014, 18:06

Moja opcja - Blady 900 SC33B
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez lukaz101 » 1/1/2014, 18:18

ok dziękuje za propozycje. do wiosny mam czas na przemyślenia.
lukaz101
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 26/12/2013, 12:58
Lokalizacja: gn

Postprzez Sykopson » 2/1/2014, 16:17

Jeszcze o R1 Rn04 słyszałem same pozytywne opinie jeśli chodzi o wygodę (jak na sportowego litra oczywiście) i po przejażdżce mam podobne odczucie tyle że to była właśnie przejażdżka a nie paruset kilometrowa podróż. Wymiary i wagę mam podobną, pozycja była bardzo fajna, a sprzęt leciutki (najlżejszy litr tamtych czasów). Tylko ta wypadająca dwójka, ale masz Tcata więc wiesz jak to jest, trzeba dobrze poszukać a potem zadbać o to by tej skrzyni nie zchrzanić i jest cud miód malina, ewentualnie kupić z rozwaloną po taniości i zrobić na profi częściach, gdzieś niecałe 2000 to kosztuje chyba
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez Black-Ghost » 2/1/2014, 23:26

Sykopson większej bzdury nie słyszałem jak ta że rn04 jest wygodna. Miałem okazję tym sprzetem trochę się pobujać i wierz mi że z porównaniem do 900RR czy 929 to rasowy sport i pozycja identyczna jak w większości litrów od 2004 roku :)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Sykopson » 3/1/2014, 11:18

B-G pamiętaj że każdy ma inne wymiary i inną pozycję na danym moto :wink: ja mam podobne jak autor tematu i mi pasowało, choć tak jak napisałem nie była to wielka podróż i może nie zdążyłem odczuć złej strony pozycji. A jak nie słyszałeś większej bzdury to masz przeczytaj ją jeszcze raz: :D

"Pozycja motocyklisty na R1 jest wygodna i ergonomiczna. Idealnie zaprojektowane owiewki, dopasowana szyba i aerodynamiczne kształty zapewniają naprawdę wysoki komfort jazdy. Podnóżki nie za wysoko, rączki kierownicy nie za nisko, niezła osłona przed wiatrem – to wszystko sprawia, że na tym motocyklu po prostu kocha się jeździć i nie ma się ochoty zsiadać."

Fragment skopiowany z tego oto artykułu, o R1 rn04 właśnie :wink: :
http://www.scigacz.pl/Yamaha,YZF-R1,89.html

Ale najlepiej jakby autor tematu się po prostu przymierzył do niej i sam zdecydował, ja tylko zaproponowałem :)
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez Black-Ghost » 5/1/2014, 12:11

Wygodna jak na sporta :P I niestety zawsze na takim moto trzeba iść na kompromis. Co 150-200km przerwa na fajkę/rozprostowanie kości i zazwyczaj tankowanie.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez lukaz101 » 5/1/2014, 12:15

Dodam też ze 80% jazdy jest z plecaczkiem, wiec kanapa niedzielona mile widziana.
R1 nie miałem styczności nawet nie siedziałem.
Może trochę mieszam ale tak myślę i wymyślam :)
YZF 600 Thundercat
lukaz101
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 26/12/2013, 12:58
Lokalizacja: gn

Postprzez Black-Ghost » 5/1/2014, 12:21

Jak chcesz jeździć z plecaczkiem przez większość czasu to odpuść Litrowe superbiki. Prędzej ci podpasują takie sprzety jak CBR1100 XX, Haybusa, ZX12R... Ale nie wiem czy w swoim budżecie coś znajdziesz, ale raczej tak.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez lukaz101 » 5/1/2014, 19:11

Panowie :P mam 170cm i 70kg. ta hayabusa trochę mnie przerasta :D

chyba muszę dobrze przemyśleć tego litra...... :shock:
lukaz101
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 26/12/2013, 12:58
Lokalizacja: gn

Postprzez Black-Ghost » 5/1/2014, 22:37

Litrowy superbike nadaję się do turystyki (przy dużym kompromisie) ale nie we dwoje ;) Chyba że chcesz aby ci nigdy więcej dziewczyna nie potrzymała w rękach :D
Ostatnio edytowano 20/1/2014, 00:17 przez Black-Ghost, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez ggggrzesiek2 » 19/1/2014, 21:00

chyba nie to tylko do turystyki

Faktycznie literówka z mojej strony, od zgłaszanie takich uwag masz PW. Przy kolejnym nabijaniu postów wyłapiesz warna za offtop.

Black-Ghost
ggggrzesiek2
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 2/7/2010, 19:28

Postprzez Ryjek » 27/1/2014, 00:14

Myślę że 929 czy R1 2002 będzie najlepszą opcją. Jest to trochę leciwy sprzęt a te najlepiej w tej cenie znoszą próbę czasu. Poza tym wtrysk co jednak nie czarujmy się robi robotę, gaźnik w sportowym motocyklu który ma powyżej 10 lat to jest ciężka sprawa w regulacji. Nie tylko w oddaniu mocy to odczujesz ale i w spalaniu.
tylko cebra
dcsport.pl (otwórz link)
Avatar użytkownika
Ryjek
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 27/1/2007, 16:26
Lokalizacja: Kraków

Postprzez melvin » 13/2/2014, 06:56

Ryjek napisał(a):. Poza tym wtrysk co jednak nie czarujmy się robi robotę, gaźnik w sportowym motocyklu który ma powyżej 10 lat to jest ciężka sprawa w regulacji. Nie tylko w oddaniu mocy to odczujesz ale i w spalaniu.



Po pierwsze to ciężko o sporta na gaźniku mającego mniej niż 10lat, po drugie to co ty piep**ysz gaźnikowe motocykle były chyba najprzyjemniejszymi w oddawaniu mocy, a każdy wtrysk pali (w porównywalnych motocyklach np f4/f4i) średnio o litr paliwa więcej.
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez Ryjek » 13/2/2014, 09:19

no jednak i blady i jedynka jakoś lepiej leci na wytrysku niż na gaźniku. zmiana zasilania może zabrała troche doznań typu miotacz ognia itp. ale co do jazdy jest zdecydowanie lepiej.
ze spalaniem w obydwu wymienionych motocyklach jednak było zdecydowanie na plus. odchodzi też regulacja składu mieszanki która jest trochę upierdliwa i dość pracochłonna. dlatego też dużo motorów grzeje się za bardzo bo mają za ubogo w garze.
tylko cebra
dcsport.pl (otwórz link)
Avatar użytkownika
Ryjek
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 27/1/2007, 16:26
Lokalizacja: Kraków

Następna strona


Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr