Zobacz wątek - co wybrać z 500- 600 ??
NAS Analytics TAG

co wybrać z 500- 600 ??

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

co wybrać z 500- 600 ??

Postprzez MateuszW » 21/12/2013, 11:21

Witajcie- Mateusz W. z Warszawy - prosze o pomoc:

- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie),- suzuki burgman 250 2 sezony przejechane 5 tys km

- Wiek, waga, wzrost - 25lat 175cm 80 kg

- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych? - najczesciej miasto do pracy a weekendy gdzies dalej

- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie? - 5 -10 tys

- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach? - ciuchy mam , chce wydac 5-7tys zł

- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie? - 1000zł

- Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp. - sportowo-turystyczne, nakedy, turystyki

- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę? -bandit, cb500, er6, hornet, cbf, cbr, gsxf, fazer

będe wdzięczny za pomoc
poszukujący....
MateuszW
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 21/12/2013, 11:08
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez SkoQ » 21/12/2013, 12:12

Zgodnie ze swoim sumieniem niestety polecił bym Ci klasę 500, burgman ma coś mocy, i jesteś przyzwyczajony do prędkości 120/150 km/h... ale nie masz kompletnie doświadczenia ze zmianami biegów, z puszczaniem sprzęgła z czuciem, z międzygazem. Słabo widzę Cię na czymś z setką koni... (ewentualnie słabszy bandzior albo ER-6)
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez MateuszW » 21/12/2013, 13:46

SkoQ napisał(a):Zgodnie ze swoim sumieniem niestety polecił bym Ci klasę 500, burgman ma coś mocy, i jesteś przyzwyczajony do prędkości 120/150 km/h... ale nie masz kompletnie doświadczenia ze zmianami biegów, z puszczaniem sprzęgła z czuciem, z międzygazem. Słabo widzę Cię na czymś z setką koni... (ewentualnie słabszy bandzior albo ER-6)


mysle właśnie najbardziej nad CB500, ER6, Bandit 600 ewentualnie GPZ500...
poszukujący....
MateuszW
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 21/12/2013, 11:08
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Glenroy » 21/12/2013, 14:33

CB500, Bandit 600, może ZR7, ER6, SV650, z tym, że w przypadku ER6, na zadbany egzemplarz, te 7tys to moim zdaniem taka dolna granica, SV650 też wyłącznie starszy model na gaźniku, ZR7 jest sprzętem o którym dość mało się mówi a nie jest wcale taki głupi, podobnie jak CB 750 seven fifty -jeżeli ktoś lubi bardziej klasyczną linię- Bandit i CB to sprzęty, których jest wysyp a części możesz szukać nawet w przydrożnych rowach, jest tego po prostu dużo :). Kierując się w stronę miasta pomyślał bym poważnie o SV650, jest lekki, bardzo lekki, wąski, poręczny, zwinny, do miasta jak znalazł, do tego V-ka dysponuje pokaźnym momentem obrotowym, ciągnie od samego dołu i nie zmusza do wachlowania biegami, podobnie będzie z ER6, w tym wypadku rzędowa dwójka, która też jak na moto do miasta ma bardzo fajną charakterystykę. Bandit, w nakedzie, prezentuje się na prawdę potężnie, ale jest ciężki i wcale nie próbuje tego ukryć, po prostu czuć jego masę, co w mieście zatrzymując się co chwilę na światłach, cisnąć w korku itp. na początku może być trochę uciążliwe. Aczkolwiek moto jest świetne i ma charakter takiego miejskiego rozbójnika :D
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez Black-Ghost » 21/12/2013, 15:13

Mam podobne zdanie jak Glenroy :) Z tym że ja wolał bym ER6 zamiast SV650 bo jednak kawa wygląda bardziej świeżo ale to kwestia gustu :)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez SkoQ » 21/12/2013, 17:38

Tak Duchu ale nie oszukujmy się ciężko będzie znaleźć tak zadbaną ER6 jaką w tej kasie możemy dostać SV'kę :) I to nie chodzi mi o rocznik tylko o wypadkowość danej sztuki.
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez Black-Ghost » 21/12/2013, 17:49

W tej kasie ogólnie ciężko o jakieś dopieszczone moto ;)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez SkoQ » 21/12/2013, 19:05

No ale łatwiej o bezwypadkową SV 650 niż o bezwypadkową ER6 :D

Końcowe propozycje: (cokolwiek z klasy 500) albo SV650, Bandit, ER6

W takiej kolejności...
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez Glenroy » 21/12/2013, 23:55

SkoQ napisał(a):No ale łatwiej o bezwypadkową SV 650 niż o bezwypadkową ER6 :D

Końcowe propozycje: (cokolwiek z klasy 500) albo SV650, Bandit, ER6

W takiej kolejności...


Czy o bezwypadkową, to akurat pozostanie kwestią sporną, ale jednak patrząc na to, że w tej samej cenie można znaleźć ER6 z 2004 roku, i przyzwoicie zadbane 5 lat starsze SV, śmiało możemy założyć, że z tym pierwszym jest coś nie tak. Gdyby takie cuda się zdarzały, to zamiast FZS-a kupił bym te 2-3 lata młodszego FZ6, ale niestety, zazwyczaj albo kupimy starsze w przyzwoitym stanie, albo nowszego trupa.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Mam taki sam problem

Postprzez Shoter » 22/12/2013, 20:23

Też szukam tego typu sprzętu, śmigam na razie na Sendzie DRD z sportowo/racingowymi bebechami [do 100 zwija się żwawo, ponad już nie za bardzo, ale nie wymagam od niego więcej niż te 100 żeby nie zakatować] W wakacje robię prawko i myślę o czymś konkretnym. Nie mam zamiaru bawić się w "dawce z YT" Modele jakie mnie interesują to Bandzior 600, GSX 600f, Sv 650, ER6, ew. CB 500. czasem można trafić na Ducati 620 sport ale model jest jak pszczółka maja-"jest gdzieś, lecz nie wiadomo gdzie" W skrócie gdy patrzę na Bandziora i sv w wersjach N to sv niema charakteru. SV z owiewką raczej tylko od 2004 bo te starsze mi się nie podobają wgl.= ciężko o dobrą cenę. GSXf jest całkiem spoko i wydaje się przyjaźniejszy do jazdy w 2 osoby od Bandziora [tak pewnie często będę też latał] ALE 200kg trochę ciężkawo może czasem być :/ a ER 6 jest trochę dziwnie i drogawe więc jak drożej to szukałbym SV. Jeżeli chodzi o naked to Monstery czasami można znaleźć okazyjnie tanio co o nich sądzicie? przedział cenowy podobny najlepiej do 7500 max. Mam troszkę ponad 180 wzrostu.
Avatar użytkownika
Shoter
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 22/12/2013, 19:57

Re: Mam taki sam problem

Postprzez Glenroy » 22/12/2013, 21:59

Shoter napisał(a):W wakacje robię prawko i myślę o czymś konkretnym. Nie mam zamiaru bawić się w "dawce z YT" Modele jakie mnie interesują to Bandzior 600, GSX 600f, Sv 650, ER6, ew. CB 500. czasem można trafić na Ducati 620 sport ale model jest jak pszczółka maja-"jest gdzieś, lecz nie wiadomo gdzie" W skrócie gdy patrzę na Bandziora i sv w wersjach N to sv niema charakteru. SV z owiewką raczej tylko od 2004 bo te starsze mi się nie podobają wgl.= ciężko o dobrą cenę. GSXf jest całkiem spoko i wydaje się przyjaźniejszy do jazdy w 2 osoby od Bandziora [tak pewnie często będę też latał] ALE 200kg trochę ciężkawo może czasem być :/ a ER 6 jest trochę dziwnie i drogawe więc jak drożej to szukałbym SV. Jeżeli chodzi o naked to Monstery czasami można znaleźć okazyjnie tanio co o nich sądzicie? przedział cenowy podobny najlepiej do 7500 max. Mam troszkę ponad 180 wzrostu.


Jaką kat? A czy A2?
Ducati? Hmmm, jeżeli lubisz grzebać przy motocyklu więcej niż na nim jeździć to proszę bardzo, do tego mało który warsztat chce w ogóle pchać łapki do dukatów.
SV na wtrysku, z nowym imagem wyszło w 2003 nie 4 roku. Bandit wygląda całkiem potężnie, ale nie oszukujmy się, że w mieście spod świateł, mało co jest w stanie dogonić małą, zwinną, poręczną SV-kę. Co do dwóch osób, akurat mało który sprzęt będzie lepszym kanapowozem niż Bandit.
Co do wagi...200kg powiadasz? Pokaż mi teraz ile motocykli ważny mniej, niż te magiczne 200kg? Otóż z maszyn użytkowych, niewiele. Liczy się położenie środka ciężkości a nie masa motocykla, dla przykładu Bandit i Fazer to kilogram-dwa różnicy, ale siedząc czujesz jakby było to już kilogramów kilkanaście, co w zasadzie, po krótkim czasie przestaje robić jakąkolwiek różnicę.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez Shoter » 22/12/2013, 22:12

rzeczywiście 2003 sorki :/ poniżej 200 ma właśnie to SV które niestety pod uwagę biorę tylko w tej nowej budzie, i widzę ostatnio, że trafiają się też tańsze modele...pytanie w jakim stanie. np.Wyedytowano

Od ogłoszeń jest inny dział

Black-Ghost
Avatar użytkownika
Shoter
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 22/12/2013, 19:57

Postprzez Marsjanin » 23/12/2013, 12:21

Proponuję obadać starszą SVkę na żywo, bez porównania lepiej się prezentuje - najlepiej w pełnej owiewce. Z takim funduszem ciężko o wersję na wtrysku a gaźnik dostaniesz w bardzo ładnym stanie. Do tego dosyć mała waga i elastyczność w mieście.
MT-07
Avatar użytkownika
Marsjanin
Bywalec
 
Posty: 797
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48

Postprzez MateuszW » 27/12/2013, 12:48

Bardzo dziękuję wszystkim za rady, napewno wyciagnę odpowiednie wnioski z nich
poszukujący....
MateuszW
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 21/12/2013, 11:08
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez zirytowany » 28/12/2013, 20:03

SkoQ napisał(a):Zgodnie ze swoim sumieniem niestety polecił bym Ci klasę 500, burgman ma coś mocy, i jesteś przyzwyczajony do prędkości 120/150 km/h... ale nie masz kompletnie doświadczenia ze zmianami biegów, z puszczaniem sprzęgła z czuciem, z międzygazem. Słabo widzę Cię na czymś z setką koni... (ewentualnie słabszy bandzior albo ER-6)

Jakby tu o zmianę biegów chodziło ;)
Spokojnie polecam i klasę 500 (aczkolwiek tutaj trzeba dłuuuugo szukać, aby kupić dobre, albo wydać sporo jak na tak słaby (nie tylko w sensie osiągów) motocykl) jak i słabsze 600 bez owiewek.
zirytowany
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 26/12/2013, 03:43

Postprzez Hipotecznik » 7/1/2014, 15:24

Black-Ghost napisał(a):Mam podobne zdanie jak Glenroy :) Z tym że ja wolał bym ER6 zamiast SV650 bo jednak kawa wygląda bardziej świeżo ale to kwestia gustu :)


Jakbym słyszała mojego brata, którego głosu posłuchałam i nie żałuję :)
Kreuj swój świat
Avatar użytkownika
Hipotecznik
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 7/1/2014, 15:16
Lokalizacja: katowice

Postprzez Black-Ghost » 7/1/2014, 15:31

Hipotecznik napisał(a):
Black-Ghost napisał(a):Mam podobne zdanie jak Glenroy :) Z tym że ja wolał bym ER6 zamiast SV650 bo jednak kawa wygląda bardziej świeżo ale to kwestia gustu :)


Jakbym słyszała mojego brata, którego głosu posłuchałam i nie żałuję :)



No to masz już u mnie plus :D
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Marsjanin » 7/1/2014, 16:54

E tam.. SVka ma lepszy silnik i gang!
MT-07
Avatar użytkownika
Marsjanin
Bywalec
 
Posty: 797
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48

Postprzez SkoQ » 7/1/2014, 17:01

Marsjanin osiągi są zbliżone, to jest bardziej na zasadzie czy podobają Ci się blondynki czy brunetki :D tu już chodzi raczej o gust, i o to kto jaki charakter silnika lubi :D (mimo wszystko dźwięk SV, ma coś w sobie :P)
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez Black-Ghost » 7/1/2014, 17:17

SkoQ napisał(a): (mimo wszystko dźwięk SV, ma coś w sobie :P)


Cinquecento 700 na przelocie :lol: :lol: 8) :roll:
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Następna strona


Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr