Zobacz wątek - Suzuki gsx650f vs SV650S

Suzuki gsx650f vs SV650S

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, rosiboj, lagiboy, Landryss25, kravec, andy7, Boshi, Black-Ghost

Suzuki gsx650f vs SV650S

Postprzez maciej910 » 9/12/2013, 21:03

Witam chce kupic cos z tych 2 motocykli teraz zagadka co wybrac... oba mają byc świeże w miare budżet do 14 tys.
- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie),
Aprilia rs 125 jeżdżę od dziecka. ,
- Wiek, waga, wzrost,
18 lat , 80 kg 176 wzrostu
- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?
Jazda na co dzień + turystyka dłuższa (POLSKA) czasami plecaczek . Przebiegi rzędu do 500 km w ciągu dnia na przyklad w weekend. Nie zawsze.
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
Ile sie da :)
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
14 tys ciuchy są :)
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
nie gra roli.
- Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
Turyst z wygladem pod sport ;>
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
SUZUKI SV 650 , GSX650F
maciej910
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 15/11/2009, 15:34


Postprzez Black-Ghost » 9/12/2013, 22:14

Masz jeszcze Z750S, Horneta S i Fazere ;)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez maciej910 » 9/12/2013, 22:29

Zapomniałem dodać, że motocykl ma mieć do 95 KM (a2)
maciej910
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 15/11/2009, 15:34

Postprzez Black-Ghost » 9/12/2013, 22:43

To masz jeszcze BMW F800S, Wyświetlacz biegów, amor skrętu, podgrzewane manetki i kilka jeszcze innych bajerów w standardzie ;) Albo kawe ER6F...
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez maciej910 » 9/12/2013, 23:15

BMW brzydkie jak dla mnie.. a Er6 mnie nie przekonuje a pozatym R2 hmm :>
maciej910
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 15/11/2009, 15:34

Postprzez Black-Ghost » 9/12/2013, 23:35

Wygląd nie jeździ... Pytanie czy chcesz motocykl który dobrze się prowadzi, jest dynamiczny i ma coś do zaoferowania oprócz standardu który jest we wszystkich motocyklach czy chcesz moto do patrzenia na niego w garażu i głaskania go przez pół dnia mokrą gąbeczką?? :roll:
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez SkoQ » 10/12/2013, 09:23

Duchu z całym szacunkiem ale ja nie kupił bym motocykla który mi się nie podoba :D
Może to i głupie, ale jak mnie odrzuca jakaś maszyna konkretnie to choćby jeździła jak po sznurku to bym jej nie kupił, bo Motocykl jest dla przyjemności, a jej częścią jest mycie maszyny i patrzenie na nią :P
Jeździłeś już wcześniej, na Twoim miejscu brał bym SV'kę :D niby dwa gary ale jest lżejsza, mniej pali niż bandzior, i wydaje mi się, że jej charakterystyka jest ciekawsza od bandziorowej :D
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez Sykopson » 10/12/2013, 09:47

Zdecydowanie bierz SVkę, pięknie brzmi, świetnie wygląda (prawdopodobnie najładniejsze tylne światło na świecie). A jak jeździ? Jest lżejsza niż GSXF (i to znacznie), moc ma nie wiele mniejszą, ale w praktyce jest szybsza (mała masa i więcej niutków) idzie z samego dołu, mniej pali, ma mniej cylindrów a co za tym idzie jest tańsza w eksploatacji. Jedyne co to jak na V-kę przystało przy nieumiejętnej jeździe bez międzygazów itd. mocna szarpie łańcuchem co powoduje jego nieco szybsze zużycie.
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez Iwantcookie » 10/12/2013, 10:18

SV650 bardziej charakterna jest:)

Generalne przez silnik to są bardzo różne motocykle i musisz sobie odpowiedzieć co Ci bardziej odpowiada. Brzmienie i charakterystyka R4 czy V2? I to i to ma swoich fanów. W moim odczuciu V2 (zwłaszcza 90 st.) brzmi pięknie w niskich obrotach, R4 za to przy 10+ tys. obrotów to najcudowniejszy, obok gitary elektrycznej, odgłos generowany przez dzieło ludzkich rąk.

Widzę, że jeździłeś Aprillą RS. W związku z tym chyba bardziej podpadnie Ci SV650S ze względu na nieco bardziej zadziorny i sportowy charakter (na wersji S siedzi się bardziej sportowo niż na N). GSX650F może być dla Ciebie zbyt "użytkowy".

BTW. Panowie GSX650F to nie do końca bandzior:) Tzn. silnik i kilka innych rzeczy z bandziora ale generalnie to plastik:)
Avatar użytkownika
Iwantcookie
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 13/8/2013, 14:27
Lokalizacja: Kraków

Postprzez fliper210 » 10/12/2013, 10:24

Black-Ghost napisał(a):To masz jeszcze BMW F800S, Wyświetlacz biegów, amor skrętu, podgrzewane manetki i kilka jeszcze innych bajerów w standardzie ;)

niestety "Bawara" nie podchodzi pod A2 800ccm :( http://www.scigacz.pl/BMW,F800ST,3565.html
Avatar użytkownika
fliper210
Świeżak
 
Posty: 139
Dołączył(a): 17/6/2012, 19:21
Lokalizacja: KRK

Postprzez SkoQ » 10/12/2013, 11:13

No tak ale to w sumie skrót myślowy generalnie bandyta trochę inaczej ubrany :) Choć rzeczywiście może trochę przesadziłem z nazywaniem gixefa 650 bandziorem :P
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez Iwantcookie » 10/12/2013, 11:39

Generalnie chodziło mi o wytykanie pomyłki tylko chciałem zwrócić uwagę na to, że to nowa wersja jajka z wszystkimi konsekwencjami. Mianowicie duża ilość plastiku i odwrotnie proporcjonalna do tego ilość polotu przy projektowaniu sylwetki:) Dla mnie, tak samo jak SVF650 jest to dość damski motocykl. Choć poprawny i praktyczny to bez pazura który by zadowolił dzieciaka siedzącego w każdym facecie^^ Bo Bandit o ile nie koniecznie porywa silnikiem (mowa o 600/650) to z wyglądu jest interesujący, męski i dość muskularny (zwłaszcza do 1999r.), taka SV650 nie każdemu się musi podobać (zwłaszcza K2 produkowana do 2002r.) ale coś pociągającego w sobie ma, a silnik ma charakterny i wyrazisty. Mówi się, że jeździ lepiej niż wygląda. Przy nich takie jajko czy wspomniany GSX650F to ani z wyglądu ani silnikowo nie zjeży włosów na jajkach^^

Bo motocykl w połowie kupuje się sercem:)
Avatar użytkownika
Iwantcookie
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 13/8/2013, 14:27
Lokalizacja: Kraków

Postprzez fincher » 10/12/2013, 11:48

SV S w turystyce może okazać się męczący. Pozycja prawie sportowa itp.
Spójrz na Fazera do 2003 roku mają seryjnie 95KM czyli na a2 :)
Mocy ma pod dostakiem, dosć łągodnie ją oddaje a i jest bardzo wygodny :)
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45

Postprzez Iwantcookie » 10/12/2013, 11:55

fincher napisał(a):SV S w turystyce może okazać się męczący. Pozycja prawie sportowa itp.


Też się spotkałem z taką opinią, ale jedynie pod kątem jazdy z pasażerem.

Jak już jesteśmy przy FZS600 to mogę polecić Horneta (odpowiedź Hondy własnie na sukces Fazer'a), ja mam rocznik 00', wersja S (z półowiewką jak w FZS600 i SV650S) i wbite chyba 70KW (co daje koło 95,2KM) więc nie przekracza dwu-krotności 35KW:) No, a w Hornecie sportowego zacięcia Ci nie braknie:) Co prawda pozycja bardziej pochylona niż w FZS600, więc zależy czego szukasz.

Nie da się jednak ukryć, że silnik w FZS600 wygląda o niebo ładniej, z tymi srebrnymi żeberkami i zaślepkami wałków rozrządu:) Tylko w yamaszce przy zakupie trzeba pamiętać o sprawdzeniu stanu króćców gumowych przy gaźnikach bo to taki mankament tego modelu, że się zużywają.
Avatar użytkownika
Iwantcookie
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 13/8/2013, 14:27
Lokalizacja: Kraków

Postprzez maciej910 » 10/12/2013, 12:22

Interesuje mnie swierzy motorek 2006+ jakos dlatego hornet i fazer sie nie zlapie ..chyba
. ma miec do 70 kw znowu yamaha xj6 jest dla kobiet ;) Bardziej wolalbym dzwiek R4 no ale sv tez bardzo fajne.
maciej910
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 15/11/2009, 15:34

Postprzez maciej910 » 10/12/2013, 12:29

Odraza mnie w gsx650f glownie waga bo 245 kg jakos. moze ktos ma.bandziora 650 wodniaka alho gsxf i sie wypowie jak z ta waga. Tak na prawde do setki wg producenta maja bodajrze jednakowe przyspieszenie. A jak jest na winklach takimi motorkami.? w sumie sv ma bardziej zaciecie spi
ortowe co mnie cieszy szkoda ze f4i na a2 nie przejdzie..
maciej910
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 15/11/2009, 15:34

Postprzez Iwantcookie » 10/12/2013, 12:31

W 14k byś się chyba jeszcze załapał, ale Horneta w wersji S produkowali tylko do 2002r, a o zastępującej go CBF600S można powiedzieć niemal to samo co o GSX650F. XJ6 za to ma wiele pozytywnych opinii, nie opisał bym jej jako moto "dla kobiety".

Na twoim miejsce brał bym Fazera albo Horneta i nie spinał bym się z tym 2006+ r. Ja swojego znalazłem w bardzo dobrym stanie, zadbanego, nikt by nie powiedział, ma 13(!) lat. Tym bardziej, że widzę, że rodzice będą Ci utrzymywać moto więc to, że będą gaźniki, a nie wtryski nie zrobi Ci dużej różnicy bo i tak nie Ty za regulacje będziesz płacić:)

Edytuj posty, a nie pisz jeden pod drugim.

Nie jeździłem na GSX650F ale zalany Hornet waży 192kg (zaleta grzbietowej ramy) więc waga GSX650F w tym przypadku jest absurdalna:) Przy dobrej technice i Goldwing składa się w zakręty jak bajka, no ale...

P.S. Tylni laczek 180 wygląda o niebo lepiej niż 160:)
Avatar użytkownika
Iwantcookie
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 13/8/2013, 14:27
Lokalizacja: Kraków

Postprzez maciej910 » 10/12/2013, 13:56

Hornet 600s brzydki fazer 98 koni... Nakeda w trase to bezsens co nie.. bo opor wiatru jednak. Pod uwage mozna wziac jeszcze yamahe xj6 z owiewka ...
maciej910
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 15/11/2009, 15:34

Postprzez Iwantcookie » 10/12/2013, 14:08

Hornet brzydki, a GSXF650F brałeś pod uwagę? xD To chyba ich na żywo nie widziałeś:P No ale, o gustach się nie dyskutuje. Co do naked'a to ludzie jeżdżą w trasie i żyją, ale na pewno komfort mniejszy:)
Avatar użytkownika
Iwantcookie
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 13/8/2013, 14:27
Lokalizacja: Kraków

Postprzez SkoQ » 10/12/2013, 14:31

Trochę Cię autorze nie bardzo rozumiem piszesz:
Jazda na co dzień + turystyka dłuższa (POLSKA) czasami plecaczek

a potem piszesz coś takiego:
w sumie sv ma bardziej zaciecie spi
ortowe co mnie cieszy szkoda ze f4i na a2 nie przejdzie..


To chcesz w końcu sportowy motocykl czy motocykl turystyczny ?
Bo SV650s to usportowiony turystyk, natomiast F4i to sport na którym się zwyczajnie trochę wygodniej siedzi, ale jak na potrzeby turysty to on się nie nadaje za bardzo.
Określ się czy chcesz rzeczywiście tą turystykę uprawiać, czy zwyczajnie sam siebie oszukujesz w praktyce szukając czegoś co jest maszyną jak najbardziej sportową ;)
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Następna strona


Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr