opinie o motul 15w50
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
opinie o motul 15w50
Witam posiadam srada 750 jak w opisie sprzęt chodzi na motul 10w40 ale w planach mam wymianę na 15w50 ponieważ jednak troche ubywa go przebieg 52tyś, nie mam zamiaru bawić sie w wymiane uszczelniaczy itp>
czy ktoś stosował ten olej motul 5100 15w50 ? jesli tak podziel się swoją opinią i doświadczeniem
czy ktoś stosował ten olej motul 5100 15w50 ? jesli tak podziel się swoją opinią i doświadczeniem

Ogar 200 > gsxr k3 600 > gsxr k4 1000 > gsxr srad 750
- sebek4385
- Świeżak
- Posty: 238
- Dołączył(a): 17/9/2012, 10:25
- Lokalizacja: Legionowo
Ma trochę większą odporność na wysokie temperatury i jest bardziej lepki niż 300V 10W40. Ale też przy niższych temperaturach szybciej gęstnieje 

"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
pytanie do autora :
ile pali tego oleju i przy jakiej jeździe (agresywna , wysoko kręcony silnik ? ) ?
ile pali tego oleju i przy jakiej jeździe (agresywna , wysoko kręcony silnik ? ) ?
- stareRadio
- Świeżak
- Posty: 443
- Dołączył(a): 25/8/2011, 11:57
- Lokalizacja: Dębica
sprzęt kupiłem niedawno zrobiłem 3 tyś km nim cos tam ubyło oleju ale kopci jak krece do odciny jazda raczej normalna jak na scigu
czyli obr cały czas koło 10 tyś .
remontu nie biore nawet pod uwage to nie opłacalne ale na wiosne chce wymienić olej i dlatego moje pytanie odnosnie motula 15w50 poniewasz to pól synt o lepkości minerala

remontu nie biore nawet pod uwage to nie opłacalne ale na wiosne chce wymienić olej i dlatego moje pytanie odnosnie motula 15w50 poniewasz to pól synt o lepkości minerala
Ogar 200 > gsxr k3 600 > gsxr k4 1000 > gsxr srad 750
- sebek4385
- Świeżak
- Posty: 238
- Dołączył(a): 17/9/2012, 10:25
- Lokalizacja: Legionowo
Kolego Motul 15W50 to również full syntetyk tyle że ma inną specyfikacje niż 10W40.
Właściwości:
Lepkość: 15W50
Klasyfikacja API: SL / SJ / SH / SG
Olej w pełni syntetyczny na bazie podwójnych estrów
Olej zawiera specjalne dodatki zapewniające doskonałą ochronę zębatek
Przeznaczony głównie do motocykli z wysilonymi silnikami czterosuwowymi o wysokich osiągach, motocykle wyścigowe cross, enduro, super sporty, nakedy i inne, których silniki pracują w szerokim zakresie temperatur i obrotów
Spełnia wszystkie normy powyżej wymaganych standardów
Referencje: Alstare Word SuperSport, National Moto Endurance, Suzuki Word MX
Właściwości:
Lepkość: 15W50
Klasyfikacja API: SL / SJ / SH / SG
Olej w pełni syntetyczny na bazie podwójnych estrów
Olej zawiera specjalne dodatki zapewniające doskonałą ochronę zębatek
Przeznaczony głównie do motocykli z wysilonymi silnikami czterosuwowymi o wysokich osiągach, motocykle wyścigowe cross, enduro, super sporty, nakedy i inne, których silniki pracują w szerokim zakresie temperatur i obrotów
Spełnia wszystkie normy powyżej wymaganych standardów
Referencje: Alstare Word SuperSport, National Moto Endurance, Suzuki Word MX
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
wiec sam nie wiem czy lać 10w40 czy 15w50 głównie chodzi o branie oleju.........
chyba że polecacie jeszcze jakiś inny nie odrzucam innych marek oleji
chyba że polecacie jeszcze jakiś inny nie odrzucam innych marek oleji
Ogar 200 > gsxr k3 600 > gsxr k4 1000 > gsxr srad 750
- sebek4385
- Świeżak
- Posty: 238
- Dołączył(a): 17/9/2012, 10:25
- Lokalizacja: Legionowo
teoretycznie 15W50 powinien brać mniej.
bo 10W40 jest żadsze przy wyższych temperaturach.

"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
jak ci bierze to wlej 60 i tyle
inny przykład na 5w40 byl wyciek z wysprzedawszy a na 10w/40 nie
na rozgrzanym - trzeba by dane porównać odnośnie lepkości
i nie piszcie o przechodzeniu z syntetyka na pol przy starszych silnikach bo to bzdura z czasów prl bo nie o to chodzi tu

inny przykład na 5w40 byl wyciek z wysprzedawszy a na 10w/40 nie

i nie piszcie o przechodzeniu z syntetyka na pol przy starszych silnikach bo to bzdura z czasów prl bo nie o to chodzi tu
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
To nie sÄ… silnika z poloneza czy Junaka
Jak zalejesz nawet silnik full syntetykiem po półsyntetyku to też sie nic nie stanie. Nie polecam jedynie przechodzić z mineralnego na ST i PS
Zalej tym motulem 15W50 i zobaczysz czy było warto czy nie


Zalej tym motulem 15W50 i zobaczysz czy było warto czy nie

"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
naprawiam auta już od 8 lat i wiem ze przechodzenie na leprze oleje to głupota , silniki bardzo szybko się kończą tzn panewki obracają. a z tego co czytam na stronie motul to 15w50 różni się tylko od10w40 lepszymi właściwościami przy ekstremalnych temperaturach
Ogar 200 > gsxr k3 600 > gsxr k4 1000 > gsxr srad 750
- sebek4385
- Świeżak
- Posty: 238
- Dołączył(a): 17/9/2012, 10:25
- Lokalizacja: Legionowo
I większą lepkością. Silniki w samochodach to inna bajka... choć też miały postęp technologiczno/materiałowy
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
olej 15w 50
cześć polecam motul 15w 50 sam lałem go gsxr 750W z 94 ( pierwszy wodniak)
na 10w 40 motul palił juz troche olej 0.75 litra na 1000km przy przebiegu 70 tkm
po przejsciu na 15w 50 spalanie oleju spadło do 0.5 litra
silnik dojechał do 110 tkm
katowania
i został sprzedany jeszcze na chodzie polecam ten olej warto
na 10w 40 motul palił juz troche olej 0.75 litra na 1000km przy przebiegu 70 tkm
po przejsciu na 15w 50 spalanie oleju spadło do 0.5 litra

katowania

- marco79
- Świeżak
- Posty: 73
- Dołączył(a): 23/10/2008, 12:32
kamyk82 napisał(a):W jednym z tematów opisałem właściwości olei silnikowych .
Mógłbyś podać link do tego tematu bo chciałbym poczytać i się coś dowiedzieć o tych olejach .pls
Motocykl to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym.
- bak13
- Świeżak
- Posty: 67
- Dołączył(a): 22/5/2013, 15:04
- Lokalizacja: Pomorskie
Zasada jest taka ze jezdzimy natakim oleju jakii jest zalecany przez producenta na dany kontynent. Otwory do smarowania glowicy sa bardzo male jezeli chcesz sie obudzic bez samorowania i padnie ci top end to good luck.
10W40 jest zalecany w wiekszoci supersportach i czy wezmiesz 5100 czy 300V etc to juz zalezy od Ciebie...
10W40 jest zalecany w wiekszoci supersportach i czy wezmiesz 5100 czy 300V etc to juz zalezy od Ciebie...
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5222
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości