Zobacz wątek - opinie o motul 15w50

Reklama

NAS Analytics TAG

opinie o motul 15w50

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

opinie o motul 15w50

Postprzez sebek4385 » 9/12/2013, 19:47

Witam posiadam srada 750 jak w opisie sprzęt chodzi na motul 10w40 ale w planach mam wymianę na 15w50 ponieważ jednak troche ubywa go przebieg 52tyś, nie mam zamiaru bawić sie w wymiane uszczelniaczy itp>
czy ktoś stosował ten olej motul 5100 15w50 ? jesli tak podziel się swoją opinią i doświadczeniem :)
Ogar 200 > gsxr k3 600 > gsxr k4 1000 > gsxr srad 750
sebek4385
Świeżak
 
Posty: 238
Dołączył(a): 17/9/2012, 10:25
Lokalizacja: Legionowo


Postprzez Black-Ghost » 9/12/2013, 22:25

Ma trochę większą odporność na wysokie temperatury i jest bardziej lepki niż 300V 10W40. Ale też przy niższych temperaturach szybciej gęstnieje ;)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez sebek4385 » 10/12/2013, 11:35

czyli powinien być leprzy do bardziej zuzytego silnika niż 5100 10w40?
Ogar 200 > gsxr k3 600 > gsxr k4 1000 > gsxr srad 750
sebek4385
Świeżak
 
Posty: 238
Dołączył(a): 17/9/2012, 10:25
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez stareRadio » 10/12/2013, 20:51

pytanie do autora :
ile pali tego oleju i przy jakiej jeździe (agresywna , wysoko kręcony silnik ? ) ?
stareRadio
Świeżak
 
Posty: 443
Dołączył(a): 25/8/2011, 11:57
Lokalizacja: Dębica

Postprzez sebek4385 » 11/12/2013, 10:39

sprzęt kupiłem niedawno zrobiłem 3 tyś km nim cos tam ubyło oleju ale kopci jak krece do odciny jazda raczej normalna jak na scigu :) czyli obr cały czas koło 10 tyś .
remontu nie biore nawet pod uwage to nie opłacalne ale na wiosne chce wymienić olej i dlatego moje pytanie odnosnie motula 15w50 poniewasz to pól synt o lepkości minerala
Ogar 200 > gsxr k3 600 > gsxr k4 1000 > gsxr srad 750
sebek4385
Świeżak
 
Posty: 238
Dołączył(a): 17/9/2012, 10:25
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Black-Ghost » 11/12/2013, 13:30

Kolego Motul 15W50 to również full syntetyk tyle że ma inną specyfikacje niż 10W40.

Właściwości:

Lepkość: 15W50
Klasyfikacja API: SL / SJ / SH / SG
Olej w pełni syntetyczny na bazie podwójnych estrów
Olej zawiera specjalne dodatki zapewniające doskonałą ochronę zębatek
Przeznaczony głównie do motocykli z wysilonymi silnikami czterosuwowymi o wysokich osiągach, motocykle wyścigowe cross, enduro, super sporty, nakedy i inne, których silniki pracują w szerokim zakresie temperatur i obrotów
Spełnia wszystkie normy powyżej wymaganych standardów
Referencje: Alstare Word SuperSport, National Moto Endurance, Suzuki Word MX
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez kamyk82 » 11/12/2013, 13:41

Jak zalejesz 10w50 to też będzie dobrze . W jednym z tematów opisałem właściwości olei silnikowych .
kamyk
kamyk82
Świeżak
 
Posty: 139
Dołączył(a): 21/9/2012, 22:35
Lokalizacja: lubelskie

Postprzez sebek4385 » 11/12/2013, 16:09

wiec sam nie wiem czy lać 10w40 czy 15w50 głównie chodzi o branie oleju.........
chyba że polecacie jeszcze jakiś inny nie odrzucam innych marek oleji
Ogar 200 > gsxr k3 600 > gsxr k4 1000 > gsxr srad 750
sebek4385
Świeżak
 
Posty: 238
Dołączył(a): 17/9/2012, 10:25
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Black-Ghost » 11/12/2013, 19:03

teoretycznie 15W50 powinien brać mniej. ;)bo 10W40 jest żadsze przy wyższych temperaturach.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez sebek4385 » 11/12/2013, 20:52

ja wiem że to tylko teoria nikt nie wie co tam jest wlane :P ale moje sumienie będzie spokojne :P
dzięki za odpowiedz:)
Ogar 200 > gsxr k3 600 > gsxr k4 1000 > gsxr srad 750
sebek4385
Świeżak
 
Posty: 238
Dołączył(a): 17/9/2012, 10:25
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez RUTRA.RD » 12/12/2013, 13:32

jak ci bierze to wlej 60 i tyle :)

inny przykład na 5w40 byl wyciek z wysprzedawszy a na 10w/40 nie :) na rozgrzanym - trzeba by dane porównać odnośnie lepkości

i nie piszcie o przechodzeniu z syntetyka na pol przy starszych silnikach bo to bzdura z czasów prl bo nie o to chodzi tu
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez sebek4385 » 12/12/2013, 17:16

to wytłumacz o co tu chodzi?
Ogar 200 > gsxr k3 600 > gsxr k4 1000 > gsxr srad 750
sebek4385
Świeżak
 
Posty: 238
Dołączył(a): 17/9/2012, 10:25
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Black-Ghost » 12/12/2013, 23:30

To nie są silnika z poloneza czy Junaka :D Jak zalejesz nawet silnik full syntetykiem po półsyntetyku to też sie nic nie stanie. Nie polecam jedynie przechodzić z mineralnego na ST i PS :)

Zalej tym motulem 15W50 i zobaczysz czy było warto czy nie ;)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez sebek4385 » 13/12/2013, 10:27

naprawiam auta już od 8 lat i wiem ze przechodzenie na leprze oleje to głupota , silniki bardzo szybko się kończą tzn panewki obracają. a z tego co czytam na stronie motul to 15w50 różni się tylko od10w40 lepszymi właściwościami przy ekstremalnych temperaturach
Ogar 200 > gsxr k3 600 > gsxr k4 1000 > gsxr srad 750
sebek4385
Świeżak
 
Posty: 238
Dołączył(a): 17/9/2012, 10:25
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Black-Ghost » 13/12/2013, 11:38

I większą lepkością. Silniki w samochodach to inna bajka... choć też miały postęp technologiczno/materiałowy
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

olej 15w 50

Postprzez marco79 » 29/12/2013, 23:36

cześć polecam motul 15w 50 sam lałem go gsxr 750W z 94 ( pierwszy wodniak)
na 10w 40 motul palił juz troche olej 0.75 litra na 1000km przy przebiegu 70 tkm
po przejsciu na 15w 50 spalanie oleju spadło do 0.5 litra ;-) silnik dojechał do 110 tkm
katowania ;-) i został sprzedany jeszcze na chodzie polecam ten olej warto
marco79
Świeżak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 23/10/2008, 12:32

Postprzez bak13 » 31/12/2013, 00:09

kamyk82 napisał(a):W jednym z tematów opisałem właściwości olei silnikowych .

Mógłbyś podać link do tego tematu bo chciałbym poczytać i się coś dowiedzieć o tych olejach .pls
Motocykl to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym.
bak13
Świeżak
 
Posty: 67
Dołączył(a): 22/5/2013, 15:04
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Seba_ER5 » 31/12/2013, 00:21

Zasada jest taka ze jezdzimy natakim oleju jakii jest zalecany przez producenta na dany kontynent. Otwory do smarowania glowicy sa bardzo male jezeli chcesz sie obudzic bez samorowania i padnie ci top end to good luck.

10W40 jest zalecany w wiekszoci supersportach i czy wezmiesz 5100 czy 300V etc to juz zalezy od Ciebie...
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5221
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości




na gr