suzuki bandit 400
Posty: 16
• Strona 1 z 1
suzuki bandit 400
witam mam problem z bandyta,ciezko bylo go uruchomic po wyczyszczeniu zbiornika i gaznikow,ale sie udalo przy synchronizacji zauwarzylem ze wakuometry pokazuja strasznie mala wartosc podcisnienia,po ustawieniu ciezko wkreca sie na wysokie obroty,a raczej powyzej 10 tysiecy nie da rady, na srednie tak do ok 9 tysiecy jeszcze jakos idzie, dodam ze motocykl stal 2 lata nie ruszany.Zmierzylem cisnienie i ma kolejno 5, 5,5, 5, 5,5bar po wlaniu oleju do cylindow cisnienie wzroslo do kolejno 8, 8,5 8, 8,8bar pomyslalem wiec ze to pierscienie zapieczone w tlokach rozebralem silnik i sie okazuje ze silnik byl naprawiany jest zroiony szlif nowe tloki i pierscienie.Zawiozlem cylindry z tlokami d zakladu gdzie robia szlify i poprosilem o dokladne pomiary i sie okazuje ze wszystkie wymiary sa ok mieszcza sie w granicy tolerancji i tu mam pytanie co moze byc powodem takiego zachowania sie silnika,prosze pomorzcie bo mi juz pomysly sie skonczyly z gory dzieki!!!!! 

- szyszeczka14
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 11/7/2008, 22:08
- Lokalizacja: dabrowa bialostocka
ja to bym zlozyl wszystko do kupy zmienil swiece ( zakladam ze pali ci na wszystkie 4 gary bo z natury ludzie nie slysza ze nie pali na 1 lub 2
) ustawil sklad mieszanki i go przegonil porzadnie, a jak wszystko jest ok i nic to nie da to bym wlal ceramizera u kumpla w aucie pomogl

TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
owszem ma i to bardzo duże bo przy założonych gaźnikach przepustnice są na dole przez co cylindry nie napełniają sie w pełni co skutkuje włąśnie takim ciśnieniem otwarcie manety gazu nic w tym przypadku nie daje
I zapewne miał takie ciśnienie bo wątpie czy ten silnik zapaliłby wogóle przy 5 barach, te bandziory co innego boli przerabiałem ten temat już nie raz
I zapewne miał takie ciśnienie bo wątpie czy ten silnik zapaliłby wogóle przy 5 barach, te bandziory co innego boli przerabiałem ten temat już nie raz
Ostatnio edytowano 28/11/2013, 23:19 przez piotrp, łącznie edytowano 1 raz
- piotrp
- Świeżak
- Posty: 83
- Dołączył(a): 27/11/2011, 10:53
- Lokalizacja: Kraków
ale pierdoły opowiadasz, liczy sie ilość zassanego powietrza zatkaj wogóle kruciec ss i sprawdź jakie wtedy ciśnienie ci wybije... 0
Technika pomiaru:
Stan techniczny silnika, bez jego demontażu, ocenia się na podstawie osiągów , zużycia paliwa, oleju oraz ciśnienia sprężania w cylindrach. Pomiar stopnia sprężania silnika służy do sprawdzania stopnia zużycia elementów silnika, które maja wpływ na szczelność cylindra tzn. gładzi cylindra, tłoka, pierścieni oraz przylgni zaworów i ich gniazd.
Wykonanie pomiaru:
- sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować luzy zaworów ponieważ mają one wpływ na wynik pomiaru
- po nagrzaniu silnika do temp 70-80C wykręcić wszystkie świece zapłonowe (niedopuszczalne jest wykonywanie pomiarów na zimnym silniku, ponieważ zbyt duże luzy między tłokiem a cylindrem spowodują wykazanie zaniżonego ciśnienia sprężania)
- całkowicie otworzyć przepustnice w celu uzyskania lepszego napełnienia cylindrów.
- przygotować przyrządy do pomiaru: nacisnąć iglice zaworka odpowietrzającego znajdującego się w końcówce przyrządu, sprawdzić początkowe ustawienie wskazówki i w razie potrzeby obracając tarczę z podziałką wyzerować
- końcówkę próbnika wcisnąć w otwór świecy zapłonowej zwracając szczególną uwagę na zachowanie szczelności tego połączenia
- włączyć rozruszniki i napędzać nim silnik tak długo, aż wskazówka manometru nie przestanie się przesuwać. W tym czasie wał korbowy powinien obracać się z prędkością co najmniej ok.100 obr/min. Warunkiem uzyskania takiej prędkości obrotowej silnika jest całkowicie naładowany akumulator . Przy mniejszej prędkości obrotowej zbyt duży jest wpływ nieszczelności między tłokiem a cylindrem na wartość ciśnienia, które może okazać się zaniżone
- po wyłączeniu rozrusznika odczytać wskazania na próbniku.
Technika pomiaru:
Stan techniczny silnika, bez jego demontażu, ocenia się na podstawie osiągów , zużycia paliwa, oleju oraz ciśnienia sprężania w cylindrach. Pomiar stopnia sprężania silnika służy do sprawdzania stopnia zużycia elementów silnika, które maja wpływ na szczelność cylindra tzn. gładzi cylindra, tłoka, pierścieni oraz przylgni zaworów i ich gniazd.
Wykonanie pomiaru:
- sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować luzy zaworów ponieważ mają one wpływ na wynik pomiaru
- po nagrzaniu silnika do temp 70-80C wykręcić wszystkie świece zapłonowe (niedopuszczalne jest wykonywanie pomiarów na zimnym silniku, ponieważ zbyt duże luzy między tłokiem a cylindrem spowodują wykazanie zaniżonego ciśnienia sprężania)
- całkowicie otworzyć przepustnice w celu uzyskania lepszego napełnienia cylindrów.
- przygotować przyrządy do pomiaru: nacisnąć iglice zaworka odpowietrzającego znajdującego się w końcówce przyrządu, sprawdzić początkowe ustawienie wskazówki i w razie potrzeby obracając tarczę z podziałką wyzerować
- końcówkę próbnika wcisnąć w otwór świecy zapłonowej zwracając szczególną uwagę na zachowanie szczelności tego połączenia
- włączyć rozruszniki i napędzać nim silnik tak długo, aż wskazówka manometru nie przestanie się przesuwać. W tym czasie wał korbowy powinien obracać się z prędkością co najmniej ok.100 obr/min. Warunkiem uzyskania takiej prędkości obrotowej silnika jest całkowicie naładowany akumulator . Przy mniejszej prędkości obrotowej zbyt duży jest wpływ nieszczelności między tłokiem a cylindrem na wartość ciśnienia, które może okazać się zaniżone
- po wyłączeniu rozrusznika odczytać wskazania na próbniku.
Ostatnio edytowano 28/11/2013, 23:32 przez piotrp, łącznie edytowano 1 raz
- piotrp
- Świeżak
- Posty: 83
- Dołączył(a): 27/11/2011, 10:53
- Lokalizacja: Kraków
Mam swój serwis i wiem co pisze
Wyjaśnij mi z czego wydmucha to ciśnienie jak będzie wlot w 90% zamknięty przez zamkniętą przepustnice od podciśnienia?? Ma zbyt mało powietrza żeby cylinder sie napełnił maksymalnie
Wyjaśnij mi z czego wydmucha to ciśnienie jak będzie wlot w 90% zamknięty przez zamkniętą przepustnice od podciśnienia?? Ma zbyt mało powietrza żeby cylinder sie napełnił maksymalnie
- piotrp
- Świeżak
- Posty: 83
- Dołączył(a): 27/11/2011, 10:53
- Lokalizacja: Kraków
RUTRA.RD swiece sa w porzadku chodzi na wszystkich garach,tylko po odkreceniu manetki dusi sie lu b gasnie da rade chodzic tylko w malym zakresie obrotow albo tylko na niskich chodzi o to ze zachowanie wskazuje na brak podcisnienia wytwarzanego przez tlok cofajacy sie do dolu w suwie ssania jak mu szmate w filtr powietrza wsadzilem i zostawilem wlot wielkosci palca wskazujacego do dal rade wkrecic sie do ok9000obr.
piotrp mierzylem z gaziorami i bez i nie ma roznicy
zrobiłem za ciebie edycję ale proszę pamiętaj że nie wolno pisać post pod swoim postem
senekkorzenna
senekkorzenna wiem ze nie mam cisnienia,wedlug serwisowki powinno byc miedzy 10-14,5 bara,dolny limit to 8 barow, tylko powiedzcie czemu skoro wszystkie czesci byly mierzone i jest minimalne zuzycie np. na zamkach pierscieni tloka jest zedu 0,2 do 0,3 mm maxymalnie,gdzie serwisowka podaje dopuszczalne zuzycie do 0,5mm ,zeby go zapalic wycheblowalem jeden akumulator i dopiero na drugim zapalil po zatkaniu dolotu,membrany w gaznikach sa ok,po wlaniu oleju do cylindrow oczywiscie nie 0,5l na gar cisnienie skoczylo o 3bary i gdzie jest chaczyk?Zmiany skladu mieszanki w gaznikach tez nic nie dawaly!przed odstawieniem go na postoj trzy letni wlasciciel twierdzi ze jezdzil normalnie gdzie te cisnienie zmyka nie mam pojecia jeszcze takiego przypadku nie mialem w suzuki POMOCY!!!!!!!!!
i znowu piszesz post pod poste mimo że informowałeś mnie na prywatnym że tego już nie zrobisz
naprawdÄ™ ostatni raz ci odpuszczam,przeczytaj regulamin.
senekkorzenna
piotrp mierzylem z gaziorami i bez i nie ma roznicy
zrobiłem za ciebie edycję ale proszę pamiętaj że nie wolno pisać post pod swoim postem
senekkorzenna
senekkorzenna wiem ze nie mam cisnienia,wedlug serwisowki powinno byc miedzy 10-14,5 bara,dolny limit to 8 barow, tylko powiedzcie czemu skoro wszystkie czesci byly mierzone i jest minimalne zuzycie np. na zamkach pierscieni tloka jest zedu 0,2 do 0,3 mm maxymalnie,gdzie serwisowka podaje dopuszczalne zuzycie do 0,5mm ,zeby go zapalic wycheblowalem jeden akumulator i dopiero na drugim zapalil po zatkaniu dolotu,membrany w gaznikach sa ok,po wlaniu oleju do cylindrow oczywiscie nie 0,5l na gar cisnienie skoczylo o 3bary i gdzie jest chaczyk?Zmiany skladu mieszanki w gaznikach tez nic nie dawaly!przed odstawieniem go na postoj trzy letni wlasciciel twierdzi ze jezdzil normalnie gdzie te cisnienie zmyka nie mam pojecia jeszcze takiego przypadku nie mialem w suzuki POMOCY!!!!!!!!!
i znowu piszesz post pod poste mimo że informowałeś mnie na prywatnym że tego już nie zrobisz

naprawdÄ™ ostatni raz ci odpuszczam,przeczytaj regulamin.
senekkorzenna
- szyszeczka14
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 11/7/2008, 22:08
- Lokalizacja: dabrowa bialostocka
Witam wszystkich rozwiazalem juz problem nie da rady ssac mieszanki paliwowo powietrznej chodzil tylko na wolnych obrotach i ciezko pali,postanowilem ze nie bede sie bawil tylko zestaw pierscieni do wymiany i w nowym sezonie ogien z rury kolo do gory che che,dziekuje wszystkim za pomoc i do nastepnego!!!!!!!!!LEWA W GORE!!!!!!!!!!!POZDRAWIAM!!!!!!!!!!!!
- szyszeczka14
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 11/7/2008, 22:08
- Lokalizacja: dabrowa bialostocka
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości