Zobacz wątek - Audi TT vs Toyota Celica
NAS Analytics TAG

Audi TT vs Toyota Celica

O wszystkim
_________

Audi TT vs Toyota Celica

Postprzez Emerlu » 20/11/2013, 20:14

Szukam nowego samochodu dla siebie. W walce pozostały dwa modele tj. Audi TT Coupe 1.8T 180KM napęd na jedną oś oraz Toyota Celica VII 1.8 VVTi 143KM. Doradźie co Wy byście wybrali i dlaczego, proszę o opinie techniczne, wygląd to kwestia gustu. Poniżej wymienię, kolejność ma znaczenie argumenty za zakupem danego samochodu.

1. Bezawaryjność (łańcuszek rozrządu przemawia za Celicą)
2. Jakość wykonania (z wiadomości forum wynika, że Toyota jest plastikowa a TT jest lepiej wykonane)
3. Ekonomiczność (Nie znam się ale na logikę Celica będzie paliła mniej i odpadnie wymiana rozrządu a jak z naprawami i ceną części?
Emerlu
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 6/7/2010, 21:10
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez Kaai » 20/11/2013, 20:55

japońce są droższe, pomijając fakt, że celica w ogóle nie jedzie. nawet 192 konna wersja, musisz to kręcić do 6k rpm żeby jechało, a wtedy pali więcej niż TT, a druga sprawa taka, że TT to chyba najbardziej babskie auto jakie wyszło, imho na twoim miejscu odpuściłbym oba, a w tej cenie i roczniku popatrzył na E46 (przed liftem). Lepiej wykonane, z częściami podobnie (może nawet trochę taniej), lepsze silniki, ogólnie duuużo fajniejsze auta, jak dla mnie. werjsa 320i (2.2l rzędowa szóstka) daje kupę funu, a mega spalania nie ma, ale jak za dużo, to jest jeszcze 318i z 2l benz. no i diesle jak lubisz.
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4224
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez kravec » 20/11/2013, 21:21

2l benzyna nie jedzie w ogóle, a pali jak smok.

Pamiętaj o tym że łańcuszek rozrządu nie jest rozwiązaniem- zapomnij że istnieje. Jeśli będziesz tak myślał to pierwszy krok do kosztów.
Avatar użytkownika
kravec
Administrator
 
Posty: 5571
Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez Kaai » 20/11/2013, 21:33

dlatego polecałbym 2.2 albo 2.8 (2.5 jakoś średnie, paliły podobnie jak 2.8) ewentualnie Mkę, ale to już inny chajs :D

no chyba, że coś z e36.
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4224
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez Emerlu » 20/11/2013, 21:44

Nie no E36 odpada całkowicie, E46 raczej też ze względu na silniki kravec dobrze zauważył.
Emerlu
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 6/7/2010, 21:10
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Kaai » 20/11/2013, 21:48

miałem okazję jeździć trochę (no 800km) e46 320i (2.2 benz) i powiem, że nie wiem czego od tego silnika chcesz, jasne, że nie ma 4sek do setki, ale zjada i celice i TT
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4224
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez Emerlu » 20/11/2013, 22:03

Poniżej dane techniczne, w jaki sposób to E46 zjada TT? Do tego jeszcze więcej pali. Większa moc TT przy niższych obrotach, podobnie moment obrotowy, minimalnie szybsze ale to bez znaczenia, przyspieszenie sporo lepsze i dużo niższa masa.

BMW E46 2.2

170KM przy 6100 obr.
210Nm
226km/h
8.4s do 100km/h
Masa 1390kg

Audi TT

180KM przy 5500 obr.
235Nm
228km/h
7.8s do 100km/h
Masa 1240kg
Emerlu
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 6/7/2010, 21:10
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Kaai » 20/11/2013, 22:10

ach dobra, kolejna osoba która wie wszytko najlepiej, bo gdzieś coś wyczytała.

widzę, że na tym forum nie tylko o moto tak jest, że suche dane z papierów są najlepsze, nikt niczym nie jeździł a wszystko wie.

to powodzenia, bierz TT.

dla mnie koniec tematu, gl
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4224
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez Krmtzzz » 20/11/2013, 22:36

Jezdziles TT Kaai ? To sie przejedz
Avatar użytkownika
Krmtzzz
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2077
Dołączył(a): 16/5/2010, 15:22
Lokalizacja: Rudnik n/Sanem

Postprzez Emerlu » 21/11/2013, 14:28

Nie Kaai, po prostu rozśmieszyło mnie Twoje porównanie tych samochodów jeżdżąc tylko jednym z nich. "widzę, że na tym forum nie tylko o moto tak jest, że suche dane z papierów są najlepsze, nikt niczym nie jeździł a wszystko wie" tu piszesz o sobie?
Emerlu
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 6/7/2010, 21:10
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Miczab » 21/11/2013, 15:10

Panowie, podważajcie swoje argumenty, dyskutujcie. Tylko proszę bez osobistych wycieczek, bo widzę, że zaraz takie będą.
Miczab - Twój partner w motozakupach ;)
Avatar użytkownika
Miczab
Administrator
 
Posty: 1099
Dołączył(a): 25/2/2009, 11:15
Lokalizacja: Warszawa / Stalowa Wola

Postprzez Czester » 22/11/2013, 17:15

Jakby ktos mial na zbyciu niezakatowane TT w rozsadnych pieniadzach, to chetnie odkupie. Najlepiej quattro 225KM.
Wypadki chodzą po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
Avatar użytkownika
Czester
Administrator
 
Posty: 4651
Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez Glenroy » 22/11/2013, 20:05

CzesterTX napisał(a):Jakby ktos mial na zbyciu niezakatowane TT w rozsadnych pieniadzach, to chetnie odkupie. Najlepiej quattro 225KM.


Jeździłem Quattro 225KM, ale powiedzmy sobie szczerze, quattro z A3 i TT, czyli modeli z poprzecznie umieszczonymi silnikami, z prawdziwym quattro mają niewiele wspólnego, w tych modelach siedzi sprzęgło Haldex, które "dopina" tył w razie potrzeby i ten napęd jakby jest, ale go nie ma ;). Prawdziwe Quattro siedzi przy wzdłużnie umieszczonych silnikach, realizowane przez mechanizm TorSen, napęd na 4 koła jest spięty na stałę, przy pedale w podłodze przenosi 80% momentu na tylne koła, w A4 od 1998 roku w tylnym moście działa EDL, czyli tzw elektromechaniczna szpera.
Szczerze, ja szukał bym raczej 180KM w A4 z pełnoprawnym quattro, albo 225KM w Seacie Cupra R. Z tym, że nie oszukujmy się, takie samochody w 90% są zajeżdżonymi, zakatowanymi trupami ;).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez madcap » 22/11/2013, 20:34

Glenroy nie miałeś okazji poznać Czestera :lol:
Jego posty były pełne kpiny. Swoim krótkim zdaniem opisał, to co ty klikoma linijkami.
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5896
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez Glenroy » 22/11/2013, 22:54

madcap napisał(a):Glenroy nie miałeś okazji poznać Czestera :lol:
Jego posty były pełne kpiny. Swoim krótkim zdaniem opisał, to co ty klikoma linijkami.


No właśnie za to nie lubię komunikacji niewerbalnej, ciężko czasami ogarnąć "co autor miał na myśli" :roll: :D
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez Kaai » 23/11/2013, 23:31

Krmtzzz tak, jeździłem TT i jeździłem celica, i dalej obstawiam przy swoim, za taki hajs lepiej brać e36 z jakimś 2.8 albo e46 ze zwykłym 2.2 r6 będzie fajniejsze
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4224
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez Black-Ghost » 23/11/2013, 23:38

Też bym wolał fajną bume niż jakieś audi...
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Glenroy » 24/11/2013, 01:00

Kaai napisał(a):Krmtzzz tak, jeździłem TT i jeździłem celica, i dalej obstawiam przy swoim, za taki hajs lepiej brać e36 z jakimś 2.8 albo e46 ze zwykłym 2.2 r6 będzie fajniejsze


Tutaj z Kaaiem się zgodzę, te dwa cylindry więcej, nawet mimo niższej mocy silnika, na prawdę robią robotę i jeździ się tym dużo przyjemniej, silnik pracuje bardziej kulturalnie, "lżej" wkręca się na obroty, chętniej reaguje na każdą zmianę położenia przepustnicy, te dwa cylindry więcej dają jeszcze taką fajną opcje "lokomotywy" bo silnik ciągnie na każdym biegu, z każdych obrotów :).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU



Powrót do Hydepark



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr