Zobacz wątek - Wydech z RR do F4i

Wydech z RR do F4i

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Wydech z RR do F4i

Postprzez SkoQ » 15/11/2013, 11:20

Jak w temacie mam do was wyjadacze pytanie, bo ostatnio nie zostało to do końca wyjaśnione. czy do Hondy CBR F4i można przeszczepić tylko dedykowany tłumik, czy można na przykład wziąć akcesoryjny tłumik z RR'ki i odpowiednio przerabiając rury dopasować sobie tak żeby był ok ? Czy to nie wpłynie jakoś na świrowanie elektroniki i tego typu rzeczy ?

Wiem że dedykowany łatwo zamówić od dominatora, ale jakoś mnie nie jara ta firma na razie :)
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)


Postprzez Vergon » 15/11/2013, 18:09

Ale RR ma wydech pod siedzeniem, więc jest po pierwsze brzydki (bo ładny być nie musi skoro go nie widać) a po drugie ma kształt, którego nie wyobrażam sobie na wierzchu.
No chyba, że chcesz go wrzucić do F4 tak jak w RR pod siedzenie, ale w takim przypadku to już grubsza rzeźba.
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez SkoQ » 15/11/2013, 18:19

Dobra to źle zadałem pytanie :D

Pytanie brzmi: czy mogę wziąć wydech na przykład od gixera, czy nie wiem którejś Zety i przerzucić go do mojej cebry ? stanie się coś wtedy ? dodatkowe utrudnienie :) Mam filtr powietrza K&N.
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez Repsol » 15/11/2013, 18:24

Siema Przyjacielu! :)

Co tam modzisz ze sprzętem? :D

Myślę, że śmiało można coś pokombinować i wpakować końcówkę z innego sprzęta. Ale wiadomo trzeba zrobić to z głową, czyli np. nie powinno być mowy o zakładaniu komina z większych/mniejszych pojemności czy V-ki!

Przeszczep z RR-ki też wydaje się być średnim pomysłem, ze względu na umiejscowienie wydechu pod zadupkiem, w takim przypadku rury kompletnie nie będą Ci pasować, a gdy będzie to puszka owalna, to po założeniu do F4i albo będziesz dmuchał spalinami na bok, albo będziesz dmuchał dobrze ale owal będzie odwrotnie założony. Podobnie będzie z puszkami od Ninji z roczników 2005+

Natomiast można brać pod uwagę Wydechy z Ninji 2003-2004, z R6 2003-2005.

Dedykowany zazwyczaj oznacza to, że wyjmujesz z pudełka i zakładasz do konkretnego moto w kilka lub kilkanaście minut nie martwiąc się przy tym o: kąty wygięcia rur, uchwyty/blokady na stopki lub owiewki, miejsca na sondy, uchwyty do setów itp. A sama puszka ma znikome zmiany lub żadne.

Jakbyś brał pod uwagę nowe dedykowane zestawy, to miałem okazję z kilkoma obcować, że tak powiem. Tak więc chętnie doradzę lub podzielę się z Tobą swoimi wrażeniami akustycznymi a także zdjęciami jakbyś chciał.
2 x ZX6R
Avatar użytkownika
Repsol
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 7/4/2008, 10:19

Postprzez SkoQ » 16/11/2013, 07:29

Robie srogie mody :D
Hah a tak serio to na wstępnie przeszła serwis, wymieniłem te opony, klocki, płyn hamulcowy, filtr oleju + olej 300V, filtr powietrza na K&N, te nieszczęsne lusterka jeśli je pamiętasz, wymieniłem na lustereczka od RR'ki :D Nowe klamki już idą ze stanów, i własnie myślę jeszcze nad tym wydechem. Dzięki wielkie za info z czego się dobrze przeszczepia końcówki, pole poszukiwań mi się dzięki temu rozszerzy :)

Szukam jakiejś używki szczerze mówiąc :) Myślę o firmach typu micron, scorpion.
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez Vergon » 16/11/2013, 09:18

Spytaj tutaj:
viewtopic.php?t=94299
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez SkoQ » 16/11/2013, 09:36

Widziałem wcześniej tą aukcję, ale nie wiedziałem że jest na ścigaczu, ten devil interesujący :D tylko nie w tej kasie :P
Blueflame mi się bardzo podobają, problem w tym że ten jest nieco stuknięty, i średnio widzę pomysł ściągania dobrego oryginalnego tłumika i zakładania czegoś po przejściach podczas gdy w moim jest tylko delikatna wgniotka ;)
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez malomi » 16/11/2013, 12:42

Akurat ten Blueflame fajnie by wyglądał, ale nie ten i nie w tym stanie szkoda psuć wyglądu takim paździochem, co do devil-a moim skromnym zdaniem jest troszkę mały cebra jest masywna mi bardziej podoba się z większym kominem, co jest kwestią gustu ;] Oczywiście nie mówię o tak dużym jak seria toż to walec do trawy :D
CBR f4i sport
Avatar użytkownika
malomi
Bywalec
 
Posty: 829
Dołączył(a): 5/7/2013, 11:47

Postprzez SkoQ » 16/11/2013, 12:55

Nie no właśnie te nasze cebry są małe i zgrabne, w porównaniu do gixerów na przykład powiedział bym nawet, że są poręczne :D mi się podoba właśnie mała puszeczka, idealne rozmiary tłumika dla mnie to coś jak seria tylko w lekkim owalu, i kończący się 3 cm za obejmą :D a nie z 15 jak jest w serii, bo naprawdę walec do trawy. No i jak już coś robić to z sensem, więc przelot oczywiście.
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez rosiboj » 16/11/2013, 13:22

SkoQ napisał(a):No i jak już coś robić to z sensem, więc przelot oczywiście.

Sam sobie zapreczyles :lol:
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2215
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez SkoQ » 16/11/2013, 14:32

To o czymś nie wiem, dlaczego tłumik przelotowy jest bez sensu ?
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez rosiboj » 16/11/2013, 15:41

SkoQ napisał(a):To o czymś nie wiem, dlaczego tłumik przelotowy jest bez sensu ?

Zdaje sie, ze nie bardzo rozumiesz po co wogole sa tlumniki
Tłumik - jedna z części układu wydechowego, niezbędna do prawidłowego przetwarzania spalin wydobywających się z silnika, a także do prawidłowego redukowania hałasu.


Proponuje zalozyc sobie stetoskop przylozyc go to wydechu i tak jezdzic, napewno bedziesz zadowolony i wyjdzie o wiele taniej :twisted:
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2215
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez SkoQ » 16/11/2013, 17:01

Rosiboj, nie zapytałem Cię żeby Cię zaatakować, ani po to żeby być atakowanym. Zadałem zwyczajnie pytanie bo ciągle nie mam wiedzy w tej sprawie i napisałem temat żeby się czegoś dowiedzieć, a nie zostać wykpionym. Co nie kłócąc się w prosty sposób próbujesz uzyskać. Jeśli już to tłumik, a nie tłumnik, bo one tłumią, a nie tłumnikują... (choć wieżę, że to mogła być zwyczajna literówka i nie mówisz tak na co dzień).

Oczywiście tłumik służy do tłumienia, i seryjny tłumik ma wszystkie niezbędne homologacje na poziom hałasu i pewnie coś tam od spalin i oczywiście to normalne, nie można bowiem wypuścić motocykla z fabryki który nie spełnia norm. Ale nie jest wielką zbrodnią chęć drobnego polepszenia osiągów (bo nie liczę na coś zbyt odczuwalnego na razie), ale też nie oszukujmy się strony zarówno audio jak i wizualnej swojej maszyny, bo w CBR ten tłumik zwyczajnie przytłacza. A drobne przekroczenie normy hałasu w miejscu w którym mieszkam i tak nie będzie zbytnio zauważalne.

Moim zdaniem jako, że jesteś moderatorem tego forum powinno się od Ciebie wymagać jeszcze więcej niż od przeciętnego użytkownika. I oczywiście nie odmawiam Ci bardzo dużej wiedzy zarówno teoretycznej jak i praktycznej o motocyklach samych w sobie jako o ich mechanice i technice jazdy. Ale w tym temacie kompletnie nie odpowiedziałeś, na żadne zagadnienie poruszane przeze mnie. Wklepałeś formułkę która z samej nazwy jest oczywista nadal nie wiem w jakim celu. I co najlepsze, totalnie nie pomogłeś autorowi (czyli mnie) w wyjaśnieniu czegokolwiek :) Innymi słowy staram się wykazać, że Twój post jest w tym temacie generalnie bezużyteczny.
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez rosiboj » 16/11/2013, 18:15

Ale ja tylko odpowiedzialem na twoje pytanie, napisales o zakladaniu tlumika przelotowego jako majacym sens (Prawda?) A ja napisalem krotko ,ze sam sobie zaprzeczyles, nastepnie ty napisales, ze nie rozumiesz co sprzecznego jest w twojej wypowiedzi po czym ja odpisalem na twoje kolejne pytanie wyjasniajac, ze bezsensownym jest zakladanie tlumika gorszego (mowimy o warunkach technicznych) od obecnie istniejacego i nazywac to czyms sensownym. Jesli jeszcze tego nie wiesz co wyjasnie szybko:
Zakladanie tlumika ktory jest przelotem bez PC to nie jest jak to piszesz "nie jest wielką zbrodnią chęć drobnego polepszenia osiągów" bo to jest pogorszenie osiagow i to nie jest zadne chyba tylko pewniak. Po drugie, przy twoim motocyklu inwestycja w dedykowany uklad wydechowy (caly!) plus PC dalo by moze 7 koni wiecej pod warunkiem, ze ktos by to ladnie zestroil na hamowni. Popieram wymiany seryjnych wydechow na akcesoryjne za to nie cierpie "wies tjuningu" czyli przykrecenie rury z tabliczka znanego producenta.

Podsumowujac i odpowiadajac w twoim temacie, zaloz slobie fajny akcesoryjny wydech, nie rob wsi z przelotami bo, to nie ma sensu, stracisz moc i jeszcze wiecej momentu a mozliwe ,ze i dowod jak cie gdzies zlapia i z cala pewnoscia sluch jak bedziesz tak jezdzil rzez dluzszy czas a wsrod motocyklistow bedziesz swoistym dresem z falujacymi obrotami. Nie obrazaj sie , jesli tobie sie to nie podoba, chce ci dobrze doradzic, zrobisz jak chcesz ale kiedys sam wspomnisz to co napisalem
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2215
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez SkoQ » 16/11/2013, 18:25

No i teraz zrozumiałem o co Ci chodzi :D gdybyś to napisał od razu w ten sposób nie było by nieporozumienia. Teraz rzeczywiście pomogłeś :) W takim razie zostaje seria do momentu następnego przypływu większej gotówki, wtedy wpadnie wraz z PC ;)

Mam chorą wizję trochę na to moto :)
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez Vergon » 16/11/2013, 19:56

Bardzo często na "wydech akcesoryjny" mówi się "przelot" i w zasadzie niesłusznie, bo przelot to wydłubany seryjny wydech, albo stworzony od nowa z założeniem, że jedyne co ma robić to wieśniacko ryczeć.
Jak brakuje Ci dźwięku a Twój obecny wydech nie wygląda to kup jakąś markową używkę (Micron, Mivv, TwoBrothers, Arrow, Yoshi, Leovince) i nie słuchaj, że bez PC Ci moto wybuchnie bo to pi******nie kogoś na kogo posty mi już czasami słów brakuje.
Mierz siły na zamiary, jak będziesz miał hajs na strojenie i PC to go kup i jedź na hamownie, bo nie podważam teorii, że da to najlepszy efekt, ale jak masz jeździć i narzekać na wydech to olej powyższe i zrób tak jak Ci pisałem.

A Ty Eneaszu pamiętaj, że jeden skowronek wiosny nie czyni i że jeżeli Tobie nie leżą głośne wydechy to nie znaczy, że to jedyna, święta i objawiona prawda, wyraź swoje zdanie, ale nie wypowiadaj się za "motocyklistów".
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Black-Ghost » 16/11/2013, 23:39

Przy zmianie samej końcówki nie trzeba stroić nic na hamowni a PC zakłada się pod Full system tak btw. ;)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez SkoQ » 17/11/2013, 09:22

robicie mi mętlik w głowie już nie wiem kogo słuchać :)

No tak Duchu dlatego po tym co mi powiedział Rosiboj trochę osłupiałem, bo nie słyszałem żeby ktoś po zmianie samej końcówki stroił moto na hamowni i miał jakieś inne efekty uboczne. Ehh jestem zagubiony.
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez rosiboj » 17/11/2013, 10:55

SkoQ ja napisalem ,ze PC zalecane jest przy przelotach, sama dedykowana koncowka nie wymaga dodatkowego strojenia bo one juz sam tak budowane aby zapewnic wlasciwe warunki, dopiero jak zaczniesz w nich grzebac i np wybebeszac, ciac itp wtedy zaczynaja sie klocki. Jak go przykrecisz i nie zacznie ci plywac na wolnych obrotach to nie masz sie o co martwic. Nie mowie, ze jak zacznie to oznacz, ze silnik zaraz padnie. Mam nadzieje, ze teraz juz wszystko jest jasne. A tak wogole, to ustaw sobie budzet i szukaj zdziwilbys sie co mozna czasami znalesc, wystarczy tylko wyczekac, to ze danych wydech chodzi przewaznie po iles tam nie oznacza, ze raz na jakis czas zdarzy sie wygrac jakas aukcje za mniej. Masz jak jezdzic to sie nie spiesz, teraz jest zima wiec zacznij licytowac, nie uda sie to nastepny i napewno kiedys uda sie, miesiac ... 3...6 i bedzie w sam raz
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2215
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez Kaai » 17/11/2013, 12:17

potwierdzam, znajomy wyrwał leo vincka który chodził po 1.8k za 700zł w stanie idealnym. gość skasował moto a potrzebował hajs na jakieś zabiegi i sprzedawał tak szybko jak umiał
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4224
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr