Zobacz wątek - A2 i ograniczanie mocy

A2 i ograniczanie mocy

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, rosiboj, lagiboy, Landryss25, kravec, andy7, Boshi, Black-Ghost

A2 i ograniczanie mocy

Postprzez xkam » 15/11/2013, 00:55

Cze,myślę nad zakupem motocykla którym będę mógł jeździć na prawku A2. No niestety tak się składa że mam ok.14-17 k,tyle że chciałbym kupić moto które będzie mi służyło przez pare ładnych lat (ok.5-7). Chciałbym sporta,wiem że to głupi pomysł na pierwsze moto itp ale do rzeczy,chcę się dowiedzieć czy można np zarejestrować gixxera 600 ograniczonego do A2. Słyszałem coś że można tylko ograniczać moc na A2 w motocyklach które mają 70kw fabrycznie. Gdzieś też czytałem że niby zniesiono to maksymalne kw .. i jeszcze tak z ciekawości,jak policja przy zwykłej kontroli drogowej może udowodnić że motocykl jest odblokowany. Dzięki za odp,lewa :)
xkam
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 15/11/2013, 00:43
Lokalizacja: Śląsk


Postprzez SkoQ » 15/11/2013, 11:03

Racja sport na pierwsze moto to głupi pomysł, kW nadal obowiązują, więc nie można zablokować typowego sporta klasy 600 na A2 :) nie mam pojęcia jak policja sprawdza czy coś jest zablokowane, robi to na pewno biegły gdybyś spowodował jakiś wypadek, a kiedy okaże się, że motocykl zablokowany nie jest to uwierz mi, że będziesz marzył o tym żeby dostać tylko mandat za trzy stówy. Jednak widząc gixera którego i tak nie może ujeżdżać ktoś z uprawnieniami A2 mandat i tak poleci.
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez Macul » 15/11/2013, 11:34

A tak z ciekawosci, co z motocyklami zza Odry o mocy blokowanej do 25kw?
Honda CBR 600 F3
Macul
Świeżak
 
Posty: 58
Dołączył(a): 6/2/2013, 20:30
Lokalizacja: FKR (lubuskie)

Postprzez Marsjanin » 15/11/2013, 11:40

Zainteresuj się może zblokowaną Suzi SV650S w pełnych owiewkach. Za taką kasę dorwiesz ładny egzemplarz. Jednak mimo wszystko, uważam iż przez okres do 7 lat napewno znudzi Ci się jakiekolwiek moto, które wybierzesz na a2, dlatego może lepiej przemyśl zakup tańszego moto, na którym wprawisz się w jazdę przez najbliższe 2 lata, sprzedasz z niewielką stratą i kupisz coś większego/lepszego.
MT-07
Avatar użytkownika
Marsjanin
Bywalec
 
Posty: 797
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48

Postprzez xkam » 15/11/2013, 14:44

Dzięki SkoQ,też tak myślałem tylko zastanawia mnie jedno. Czy suzuki sprzedaje w PL motocykl którym nie można jeździć. W cenniku,link http://www.suzuki-moto.pl/cennik.html widać wyraźnie że jest GSXR600 z zaznaczonym A2,kiedyś też widziałem to u nich na głównej w jakiejś tam zakładce motocykle na A2. Czyli to błąd na stronce czy suzuki sprzedaje motocykle nie dopuszczane do ruchu? Troche to dziwne
xkam
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 15/11/2013, 00:43
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez SkoQ » 15/11/2013, 18:40

tak ale po przeczytaniu legendy:

,,*modele na zamówienie dostępne także w wersji o zredukowanej mocy dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2."

Suzuki jako że jest producentem może fabrycznie wyprodukować GSXR'a 600 którego wartości mocy po wyjściu z fabryki nie przekroczą dopuszczalnych norm. Oznacza to jednak, że otrzymasz motocykl który wygląda jak GSXR i w tak też się nazywa ale jego moc nie przekracza nawet po odblokowaniu dopuszczalnych norm na A2. Innymi słowy dostaniesz wersję wykastrowaną nominalnie, nie przez jakieś zastawki i blokady na tłumikach, przykro mi.
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez xkam » 15/11/2013, 19:28

Czyli będę musiał jeszcze poczekać albo kupić jakiegoś nakeda :( W każdym razie dzięki :)

A Malina nie jeździł przypadkiem na CBR 600,110 koni i 81 kW?
xkam
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 15/11/2013, 00:43
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez Glenroy » 15/11/2013, 21:21

xkam napisał(a):Czyli będę musiał jeszcze poczekać albo kupić jakiegoś nakeda :( W każdym razie dzięki :)

Jakiegoś łapiącego się pod A2, w sumie mam takie samo zdanie jak Marsjanin, po co wyrzucać kupę kasy na motocykl, pierwszy motocykl, na którym bardzo możliwe, że zaliczysz swoją pierwszę glebę, który po kilku miesiącach kompletnie Ci się znudzi, bo stwierdzisz, że to jednak nie tego szukasz, nie będzie Ci szkoda tych pieniędzy? Nie lepiej kupić coś za 1/3 Twojego funduszu, takiego GS500 przykładowo, który ma się dobrze i będzie jeszcze lepiej, bo jest jedyną 500-ką łapiącą się pod A2, pojeździć rok-dwa, zdobyć doświadczenie, w międzyczasie odłożyć jeszcze trochę kasy i kupić swoją docelową maszynę? Tak jak zrobił to właśnie SkoQ, który swojej decyzji raczej nie żałuje.
xkam napisał(a):A Malina nie jeździł przypadkiem na CBR 600,110 koni i 81 kW?

Ale co to ma do rzeczy? Kategoria A2 obowiązuje dopiero od kilku miesięcy, wcześniej można było ładować się na kat A mając 18 lat.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2831
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez xkam » 15/11/2013, 21:59

Glenroy napisał(a):po co wyrzucać kupę kasy na motocykl, pierwszy motocykl, na którym bardzo możliwe, że zaliczysz swoją pierwszę glebę, który po kilku miesiącach kompletnie Ci się znudzi, bo stwierdzisz, że to jednak nie tego szukasz, nie będzie Ci szkoda tych pieniędzy?

Dziewiczą glebę zaliczyłem parę ładnych lat temu :D Ale co do tego GSa to się poważnie zastanowię i tak do nowego sezonu jeszcze troche czasu.
xkam
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 15/11/2013, 00:43
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez SkoQ » 15/11/2013, 23:07

Gdybym jeszcze raz miał zaczynać, i posiadając takie umiejętności jakie wtedy miałem to wybrał bym GS'a jeszcze raz :) to motocykl idioto odporny który znosi z twarzą pokerzysty wszystkie wady jeźdźca :P Polecam maszynę.
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez Carbonowy » 18/11/2013, 13:10

SkoQ - takie pytanie z ciekawości - jeżdziłęs honda CB500? co o niej sądzisz?
Suzuki GS500 > Suzuki GSF600 > Honda CBR600F > Honda CBF1000
Avatar użytkownika
Carbonowy
Świeżak
 
Posty: 114
Dołączył(a): 29/8/2013, 13:20
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Piach » 18/11/2013, 13:55

Nie wiem czemu, ale zawsze przy takim temacie kojarza mi sie 2 slowa: lans i gimbaza.
O ile jestem w stanie zrozumiec kogos kto chce sporta, ktory jednak ma parametry sporta (ale nie bedzie odwijal) to kogos, kto chce motocykl wygladajacy jak sport i o wykastrowanej mocy nie rozumiem. Jeszcze zeby to byla mala ninja, ktora wyglada sportowo albo inny z malych fabrycznie sportow.
Zawsze uwazalem, ze ograniczanie ludziom mozliwosci jezdzenia na czym chca jest grzechem, to czytajac tego typu tematy dochodze do wniosku, ze chyba jednak wprowadzenie ograniczen wiekowych i A1/A2 jest nieglupim pomyslem.
Avatar użytkownika
Piach
Świeżak
 
Posty: 189
Dołączył(a): 2/9/2011, 13:44
Lokalizacja: Bruksela

Postprzez SkoQ » 18/11/2013, 14:11

Carbonowy powiem szczerze że Cebulką nie jeździłem ani nawet obok niej i nie miałem z nią nigdy większego kontaktu, od kilka usłyszanych słów z ust posiadacza Cebulki. Piach, no nie oszukujmy się, one są kupowane dla lansu i wyrywania panienek :)
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez xkam » 18/11/2013, 15:52

Piach napisał(a):Nie wiem czemu, ale zawsze przy takim temacie kojarza mi sie 2 slowa: lans i gimbaza.
O ile jestem w stanie zrozumiec kogos kto chce sporta, ktory jednak ma parametry sporta (ale nie bedzie odwijal) to kogos, kto chce motocykl wygladajacy jak sport i o wykastrowanej mocy nie rozumiem. Jeszcze zeby to byla mala ninja, ktora wyglada sportowo albo inny z malych fabrycznie sportow.

To tym razem źle Ci się skojarzyło ;) Chcę sporta tyle że nie odrazu litra. Blokowanie mocy nie jest takie głupie bo chciałbym najpierw ogarnąć motocykl na tych 30 hp. Sorry że nie mam tyle forsy żeby wymieniać motocykle co 2 lata,wtedy napewno zacząłbym od czegoś słabszego. Co do ninji to mam 185 cm,nie wiem czy wygodnie byłoby mi na takim sprzęcie.

O lansie to mogę tylko tyle powiedzieć że traktuje motocykle jako sport a nie zabawke do wyrywania kolejnych lasek. A do tej jak to nazwałeś "gimbusiarni" mam 20 kroków więc nie widzę sensu podjeżdżania do niej na motocklu. Zamiast lansować się po mieście będę ćwiczył na większym placu przeciwskręt i zejście na kolano bo nigdy tego jeszcze nie robiłem. Anyway,LwG i do zobaczenia na drodze wkrótce mam nadzieję :)
xkam
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 15/11/2013, 00:43
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez Boshi » 18/11/2013, 15:57

Strata przy sprzedaży mniejszego motocykla o ile go nie skasujesz i będziesz dbał jest żadna, a czasami idzie zarobic.
Zastrzeżenia na PW.
Avatar użytkownika
Boshi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2349
Dołączył(a): 22/7/2010, 16:21

Postprzez Carbonowy » 18/11/2013, 19:47

SkoQ napisał(a):Carbonowy powiem szczerze że Cebulką nie jeździłem ani nawet obok niej i nie miałem z nią nigdy większego kontaktu, od kilka usłyszanych słów z ust posiadacza Cebulki. Piach, no nie oszukujmy się, one są kupowane dla lansu i wyrywania panienek :)


hehehe, mam na myśli jak się tym jeździ, jak to się sprawuje a nie czy na to lecą blondynki czy brunetki bo wygląd motocykla, czy się podoba czy nie to indywidualna ocena "panienki" :)

tak czytam jak wychwalasz zawsze model GS500 jednak szkoda ze niemiałeś okazji pojeździć cebulą bo "brzęczydło owiewane powietrzem" (jak to mawia jeden a lepszych mechaników w mazowieckim o modelu GS500) jest dobrym wyborem dla kogoś kto szuka 500-tki na A2 ale jeśli ktoś szuka pierwszego moto do nauki jazdy, niepatrząc na kategorię to cebula mimo takiej samej pojemności bije na głowe GSa bo i kultura pracy inna, niezawodność dużo wieksza, nie mówiąc już o osiągach czy wyglądzie bo to rzecz względna :)
ot taka moja mała dygresja 8)
Suzuki GS500 > Suzuki GSF600 > Honda CBR600F > Honda CBF1000
Avatar użytkownika
Carbonowy
Świeżak
 
Posty: 114
Dołączył(a): 29/8/2013, 13:20
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez xkam » 19/11/2013, 00:56

W sumie to miałbym pytanie czy yzf-r125,ninja 300 nie byłyby dla nie za małe(mam 1,85m)? I co sądzicie o tej nowej CBR500R jako pierwszy moto? A ze starszych Suzi GS500 i Honda CB500,nie wiecie czy straciłbym dużo kasy na sprzedaży GS albo cebuli za dwa lata(wiem że głupie pytanie ale pytam z ciekawości a że wy jak już widzę przesiadaliście się tak to coś o tym wiecie) :P
xkam
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 15/11/2013, 00:43
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez Boshi » 19/11/2013, 01:33

Musisz wysyłać 3 posty aż?

Czytaj co wyżej napisałem.
Zastrzeżenia na PW.
Avatar użytkownika
Boshi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2349
Dołączył(a): 22/7/2010, 16:21

Postprzez xkam » 19/11/2013, 01:52

"nieznaczna" ..zależy co kto przez to rozumie.
Nic o CBR500R też nie widzę.
Pisałeś tylko o tym że jeśli ktoś kupuje ninje 300 to znaczy że nie jest lansiarzem ale nie napisałeś czy moje metr osiem z hakiem będzie się dobrze na tym czuło ...
xkam
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 15/11/2013, 00:43
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez SkoQ » 19/11/2013, 10:38

xkam przecież jak kupisz taki motocykl z fabryki suzuki to i tak już go nigdy nie rozblokujesz do pełnej mocy.

Carbonowy, druga część wypowiedzi (ta o panienkach) była do użytkownika ,,Piach"
Pierwsza była do Ciebie. I wcale nie neguję CB 500, nigdy nie powiedziałem na ten motocykl nic złego, ale niestety prawdą jest, że nie łapie się on na kategorię A2. Więc po co mam polecać Cebulkę skoro to dodatkowe kłopoty z blokowaniem motocykla i dodatkowe koszta, gdybym miał polecić coś do blokowania do była by to ER-6 albo SV 650, które po odblokowaniu dostaną odczuwalny zastrzyk mocy. Ty mówisz nie patrząc na kategorię, ale właśnie to ona jest głównym warunkiem kupna danego modelu, więc siłą rzeczy trzeba na to zwracać uwagę. To tak jakby ktoś napisał: mam 4 tys zł chce kupić motocykl, a Ty odpowiedział byś, nie biorąc ceny pod uwagę bierz nowego gixera :)
Co to jest za odpowiedź, czemu ona służy skoro jest kapitalnie nieprzydatna autorowi ? :) Innymi słowy na cholerę wypisywać CB 500 osobie która szuka moto na A2 skoro i tak się nie łapie pod A2 ?
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Następna strona


Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na gr