Zobacz wątek - Motocykl na kategorię A2, co wybrać?
NAS Analytics TAG

Motocykl na kategorię A2, co wybrać?

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Motocykl na kategorię A2, co wybrać?

Postprzez rafal1730 » 11/11/2013, 22:05

Witam,
Niedługo zamierzam zrobić prawko na kategorię A2.
Jakie moto można kupić na tą kategorię za nieduże pieniądze?
Jak na razie do czynienia miałem z roxem (full sport) + motocykle typu wsk, shl.. (nauka jazdy na biegówce).
Kasy mam na ten cel nie za dużo bo jakieś 3-4 tys.
Ja osobiście myślałem np. o cbr 125, ale to raczej jest za słabe, następnie o rs 125 ale tu znowu trochę spalanie wysokie, a poza tym wolał bym może coś większego bo to w końcu A2, a nie A1.
Jakieś propozycję?
Z góry dzięki :)
rafal1730
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 10/10/2009, 08:53
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez leff » 11/11/2013, 22:24

trzy posty nizej masz taki sam temat
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX


Postprzez rafal1730 » 11/11/2013, 22:31

Tak, widziałem to lecz Ninja 250r i GS500F za drogie, ewentualnie ta GS500.
Poza tym mam trochę inne wymagania, bo dla mnie v-max i przyśpieszenie jest prawie nie istotne.
Dla mnie te 100-120 km/h wystarczy.
Nie chce się od razu zabić tylko sobie co jakiś czas pojeździć.
Coś oprócz tej GS500 za tą kasę można kupić?
rafal1730
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 10/10/2009, 08:53
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez leff » 11/11/2013, 22:41

praktycznie nic
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez Carbonowy » 11/11/2013, 22:55

rafal1730 napisał(a):Coś oprócz tej GS500 za tą kasę można kupić?


Kawasaki ER5 tez będzie ok
jak dobrze i cierpliwie poszukasz to i GS500 i ER5 kupisz za 3-4tys zł, może nie najmłodsze ale w dobrym stanie
Suzuki GS500 > Suzuki GSF600 > Honda CBR600F > Honda CBF1000
Avatar użytkownika
Carbonowy
Świeżak
 
Posty: 114
Dołączył(a): 29/8/2013, 13:20
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez rafal1730 » 11/11/2013, 23:10

A co by było lepsze?
ER5 czy GS500?
Cena podobna, więc nie wiem czym się kierować.
Ja za bardzo się jeszcze nie znam na takich maszynach to ciężko mi podjąć jakoś decyzję.
I jak w tych moto ze spalaniem?
rafal1730
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 10/10/2009, 08:53
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Black-Ghost » 11/11/2013, 23:45

Lepsze będzie to które będzie w lepszym stanie... za 3-4tyś zł nie ma co wybrzydzać.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Carbonowy » 12/11/2013, 10:38

Black-Ghost napisał(a):Lepsze będzie to które będzie w lepszym stanie... za 3-4tyś zł nie ma co wybrzydzać.


dokładnie tak :)

chociaż ER5 w porównaniu do GS500 z lat 90-tych jest ładniejsza według mnie i chłodzona już cieczą
Suzuki GS500 > Suzuki GSF600 > Honda CBR600F > Honda CBF1000
Avatar użytkownika
Carbonowy
Świeżak
 
Posty: 114
Dołączył(a): 29/8/2013, 13:20
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez rafal1730 » 12/11/2013, 10:48

Też mi się bardziej podoba ER5 tylko że ona ma 37KW, a na A2 max jest 35.
Posiada ją ktoś i powie mi ile ma wpisane w dowodzie?
rafal1730
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 10/10/2009, 08:53
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Artur_ » 12/11/2013, 12:35

Na allegroszu spokojnie znajdziesz sztuki zblokowane (zapewne tylko w papierach) na 25kW http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... automotive
Artur_
Świeżak
 
Posty: 358
Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez rafal1730 » 12/11/2013, 15:16

Ciężko coś takiego znaleźć, a jak jest to cena sporo większa.
A gdybym kupił normalną to czy przy przerejestrowywaniu nie mógł bym w dowodzie zmienić z 37KW na np. 34KW?
Co musiałbym zrobić i jaki jest tego koszt?
rafal1730
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 10/10/2009, 08:53
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Glenroy » 12/11/2013, 16:16

rafal1730 napisał(a):Ciężko coś takiego znaleźć, a jak jest to cena sporo większa.
A gdybym kupił normalną to czy przy przerejestrowywaniu nie mógł bym w dowodzie zmienić z 37KW na np. 34KW?
Co musiałbym zrobić i jaki jest tego koszt?


Ale po co kombinować z ER5, mając niewiele mu ustęującego GS500, w którym przynajmniej hamulce działają jak powinny, czego o ER5 powiedzieć nie mogę.
Koszt blokady, jak dla mnie w przypadku takiego ER czy Hondy CB500 jest po prostu bezsensownie wydanymi pieniędzmi, musisz mieć na wszystko papiery, homologacje, potwierdzoną moc przez badanie na hamowni itp. na prawdę za dużo zachodu o te 3kW, już bardziej sensownym było by ograniczenie takiego na przykład SV650.
Nie wiem jak to jest do końca, ale nawet kupując ograniczone moto, powinieneś dostać jakiś papier na to, bo w innym wypadku na pierwszym przeglądzie wklepią Ci katalogowe dane, przynajmniej ja małem tak ze wszystkimi jeździdłami ;)
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez rafal1730 » 12/11/2013, 19:32

No to raczej nie warto się w to bawić...
Ta Er5 na prawdę mi się spodobała, a teraz pozostaje mi jedynie wybór między Rs125 a GS500...
Może coś jeszcze ktoś poleci? Nie koniecznie 500.
rafal1730
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 10/10/2009, 08:53
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Black-Ghost » 12/11/2013, 23:12

Jeśli masz wiekszy budżet niż na poczciwego GS-a to ja dorzucę "Yamaha-MT-03" nie trzeba blokować...
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez rafal1730 » 13/11/2013, 19:11

No to chyba pozostanę przy tym Suzuki Gs500, tylko mam jeszcze pytanie.
Czym się różnią te modele gs500, gs500e, gs500f, gs500n?
Nie wiem czy wszystkie wymieniłem...
Tak na oko to aby w f zauważyłem owiewki, ale to też nie w każdej...
rafal1730
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 10/10/2009, 08:53
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez SkoQ » 14/11/2013, 09:35

GS 500 E, GS 500 N, GS 500 - to ten sam motocykl zwyczajnie GS 500 E to nazwa oficjalna, GS 500 N - naked czyli czasami ktoś znając wersję F zapożycza to N od innych znanych mu modeli jako określenie modelu bez owiewek, GS 500 - zwyczajnie skrócona wersja potocznie używa się nazw GS 500 oraz GS 500 F
Wersja F to wersja z owiewką i chłodnicą oleju.
Jest jeszcze wersja EU czyli blokowana na rynek europejski, blokada taka potrzebna jest na przykład w Niemczech, blokadę taką można jednak łatwo ściągnąć i po Polskich drogach używać pełni mocy tak jak zrobiłem to ja, nie jest to nic nielegalnego, przerabiasz ją wtedy na zwykłą wersję E.
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez rafal1730 » 14/11/2013, 19:58

Widzę że chyba masz/miałeś tą Suzuki Gs500.
Mógłbyś mi powiedzieć czy warto to kupować? Czy może lepiej tą Rs125?
Jakieś wady/zalety?
Ogólnie jesteś z niej zadowolony czy nie?
rafal1730
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 10/10/2009, 08:53
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez SkoQ » 15/11/2013, 10:54

No mam porównanie bo mój kumpel ma RS'kę i szczerze mówiąc wybrał bym GS :)
RS'ka po modyfikacjach ma osiągi zbliżone do GS'a tyle, że wszystko jest bardziej wyżyłowane i spalanie wzrasta oczywiście RS to maszyna sportowa, a GS to taka typowa szosówka i to miasta i trochę na trasę.

Ja co 6 tys. km wymieniam olej i filtry, on przeprowadza większy lub mniejszy remont. RS'ka jest wyśrubowana, tam chodzi o to żeby z jak najmniejszej pojemności wycisnąć jak najwięcej koni. GS'ka skonstruowana jest tak, żeby wrzucić do niej większą pojemność i jej nie męczyć, spalanie jest bardzo niskie, nie ma takich typowych wad, mi przeszkadzał trochę brak owiewki, ale to zależy od gusty niektórzy to lubią poza tym można kupić wersję F. GS'ka to bardzo nieawaryjny motocykl w którym serwis jest niemal intuicyjny prosta przemyślana konstrukcja w której ciężko coś zepsuć. Niewielka moc jak na tą pojemność nie robi krzywdy silnikowi :) Oczywiście dla kogoś to będzie za mało mocy, dla kogoś innego to paskuda, albo nudny motocykl. Ale trzeba mieć talent żeby to zepsuć :D
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr