[Aktualności] Panika, hamulec, gleba - czego nie...
Posty: 19
• Strona 1 z 1
[Aktualności] Panika, hamulec, gleba - czego nie...
Dyskusja na temat: Panika, hamulec, gleba - czego nie robić w zakręcie
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Panika, hamulec, gleba - czego nie robić w zakręcie
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Panika, hamulec, gleba - czego nie robić w zakręcie
- Åšcigacz
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16777167
- Dołączył(a): 3/5/2006, 19:00
Też miałem tka sytuację nacisnąłem przedni hamulec ale na szczęście wpadłem w żwir i wyprowadziłem motocykl. Natomiast do dzisiaj mam problem z braniem zakrętów zjeżdżając z góry
<br><hr>przemek1221

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Też miałem z tym problem, ale mieszkając w górach musiałem się tego pozbyć. Zapraszam na latanie do Kotliny KłodzkiejKomentatorzy napisał(a):Też miałem tka sytuację nacisnąłem przedni hamulec ale na szczęście wpadłem w żwir i wyprowadziłem motocykl. Natomiast do dzisiaj mam problem z braniem zakrętów zjeżdżając z góry<br><hr>przemek1221<br>

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
czy jeśli wejdę za szybko w zakręt i chcę wychamować to czy moge użyć tylnego hamulca?<br><hr>mate
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
nawet musisz:)<br><hr>detKomentatorzy napisał(a):czy jeśli wejdę za szybko w zakręt i chcę wychamować to czy moge użyć tylnego hamulca?<br><hr>mate<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Nie pisz glupot bo sie ktos zabije przez ciebie. Uzycie tylnego hamulca w zlozeniu konczy sie lowsidem lub highsidem.<br><hr>hutaKomentatorzy napisał(a):czy jeśli wejdę za szybko w zakręt i chcę wychamować to czy moge użyć tylnego hamulca?<br><hr>mate<br>Komentatorzy napisał(a):nawet musisz:)<br><hr>det<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
też mieszkam blisko gór i muszę się w końcu tego wyzbyćKomentatorzy napisał(a):Też miałem tka sytuację nacisnąłem przedni hamulec ale na szczęście wpadłem w żwir i wyprowadziłem motocykl. Natomiast do dzisiaj mam problem z braniem zakrętów zjeżdżając z góry<br><hr>przemek1221<br>
Komentatorzy napisał(a):Też miałem z tym problem, ale mieszkając w górach musiałem się tego pozbyć. Zapraszam na latanie do Kotliny Kłodzkiej<br><hr>hajauza001<br>

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
w zakratach sie nie hamuje!!!!<br><hr>jones jtKomentatorzy napisał(a):czy jeśli wejdę za szybko w zakręt i chcę wychamować to czy moge użyć tylnego hamulca?<br><hr>mate<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
To samo zrobiłam na zakręcie na dodatek na piachu :/ blokada niestety została w głowie. Tętno się automatycznie podnosi przy wchodzeniu w zakręt. Ciężka walka.<br><hr>Grace
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
A tak trochę bardziej "cuś po polskiemu" to nie łaska ? Zamiast rzucać modne zagraniczne nic nie mówiące słówka wytłumacz to w ojczystym języku. <br><hr>Prof. MiodekKomentatorzy napisał(a):czy jeśli wejdę za szybko w zakręt i chcę wychamować to czy moge użyć tylnego hamulca?<br><hr>mate<br>Komentatorzy napisał(a):nawet musisz:)<br><hr>det<br>Komentatorzy napisał(a):Nie pisz glupot bo sie ktos zabije przez ciebie. Uzycie tylnego hamulca w zlozeniu konczy sie lowsidem lub highsidem.<br><hr>huta<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Tylni hamulec służy głównie do kontrolowania zaciśnięcia łuku w zakręcie, im większa prędkość to tym większy łuk(wynika to z siły dośrodkowej ale mniejsza o to:). Lowside jest to uślizg przedniego koła, moto kładzie się na drodze i sunie sobie tak aż do zatrzymania(na filmiku masz lowside), highside natomiast jest w przypadku gdy tylne koło uślizguje się po czym znów uzyskuje przyczepność, motocykl zostaje w takim przypadku katapultowany w góre(często koziołkuje sobie). Highside jest dużo gorszy od lowside'u i zniszczenia po nim równieżKomentatorzy napisał(a):czy jeśli wejdę za szybko w zakręt i chcę wychamować to czy moge użyć tylnego hamulca?<br><hr>mate<br>Komentatorzy napisał(a):nawet musisz:)<br><hr>det<br>Komentatorzy napisał(a):Nie pisz glupot bo sie ktos zabije przez ciebie. Uzycie tylnego hamulca w zlozeniu konczy sie lowsidem lub highsidem.<br><hr>huta<br>Komentatorzy napisał(a):A tak trochę bardziej "cuś po polskiemu" to nie łaska ? Zamiast rzucać modne zagraniczne nic nie mówiące słówka wytłumacz to w ojczystym języku. <br><hr>Prof. Miodek<br>

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
No offence, ale jeśli to są dla Ciebie nic nie mówiące słówka, to jesteś w podobnej sytuacji jak ten "zawodnik" w trampkach. Proponuję pogooglać, YT, a najlepiej coś z literatury - "Motocyklista doskonały" albo "Przyspieszenie" Keitha Code. Tą ostatnią zdecydowanie polecam wszystkim mającym jakiekolwiek wątpliwości jak zachowywać się w zakręcie.<br><hr>KeramKomentatorzy napisał(a):czy jeśli wejdę za szybko w zakręt i chcę wychamować to czy moge użyć tylnego hamulca?<br><hr>mate<br>Komentatorzy napisał(a):nawet musisz:)<br><hr>det<br>Komentatorzy napisał(a):Nie pisz glupot bo sie ktos zabije przez ciebie. Uzycie tylnego hamulca w zlozeniu konczy sie lowsidem lub highsidem.<br><hr>huta<br>Komentatorzy napisał(a):A tak trochę bardziej "cuś po polskiemu" to nie łaska ? Zamiast rzucać modne zagraniczne nic nie mówiące słówka wytłumacz to w ojczystym języku. <br><hr>Prof. Miodek<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Co zatem zrobić jeśli wejdę za szybko w zakręt? Jak opanować sytuację<br><hr>MateKomentatorzy napisał(a):czy jeśli wejdę za szybko w zakręt i chcę wychamować to czy moge użyć tylnego hamulca?<br><hr>mate<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
To zależy od zakrętu i czy jest jeszcze miejsce i czas na zwolnienie (nie mówiąc o hamowaniu). Pamiętaj, że przyhamowanie w zakręcie (złożeniu) uruchomi moment prostujący, co lawinowo pogorszy sytuację, bo nie pochylony motocykl jeszcze szybciej zacznie zbliżać się do zewnętrznej! Dodanie gazu będzie o wiele bardziej wskazane i ... bezpieczne, choć panikujący umysł będzie się przed tym bronił.Komentatorzy napisał(a):czy jeśli wejdę za szybko w zakręt i chcę wychamować to czy moge użyć tylnego hamulca?<br><hr>mate<br>
Proponuję Ci jazdę na torze, gdzie odkryjesz jaką frajdę sprawia zabawa w stabilizowanie motocykla w zakrętach za pomocą gazu - kiedy nad tym panujemy i jesteśmy świadomi tego zjawiska, jest to bardzo przyjemne dla jeźdźca.<br><hr>vertige
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Może, można zahamować silnikiem ( biegami ) ? Co wy na to ?<br><hr>jakuzoKomentatorzy napisał(a):czy jeśli wejdę za szybko w zakręt i chcę wychamować to czy moge użyć tylnego hamulca?<br><hr>mate<br>Komentatorzy napisał(a):nawet musisz:)<br><hr>det<br>Komentatorzy napisał(a):Nie pisz glupot bo sie ktos zabije przez ciebie. Uzycie tylnego hamulca w zlozeniu konczy sie lowsidem lub highsidem.<br><hr>huta<br>Komentatorzy napisał(a):A tak trochę bardziej "cuś po polskiemu" to nie łaska ? Zamiast rzucać modne zagraniczne nic nie mówiące słówka wytłumacz to w ojczystym języku. <br><hr>Prof. Miodek<br>Komentatorzy napisał(a):Tylni hamulec służy głównie do kontrolowania zaciśnięcia łuku w zakręcie, im większa prędkość to tym większy łuk(wynika to z siły dośrodkowej ale mniejsza o to:). Lowside jest to uślizg przedniego koła, moto kładzie się na drodze i sunie sobie tak aż do zatrzymania(na filmiku masz lowside), highside natomiast jest w przypadku gdy tylne koło uślizguje się po czym znów uzyskuje przyczepność, motocykl zostaje w takim przypadku katapultowany w góre(często koziołkuje sobie). Highside jest dużo gorszy od lowside'u i zniszczenia po nim również<br><hr>magic<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Boczek, przywódca mentalny wszystkich motocyklistów na pewno by to zrobił power slidem!<br><hr>Madafaka
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
silnik to nie hamownik a motocykl to nie samochód -"hamowanie biegami" daje ten sam efekt co hamowanie hamulcem - przeniesie siły do przodu i opona "puści"; jezeli za szybko wszedles w zakret to musisz zwiekszyc zlozenie - na pewno masz jeszcze duuuuzo zapasu przyczepnosci opony...<br><hr>txaKomentatorzy napisał(a):czy jeśli wejdę za szybko w zakręt i chcę wychamować to czy moge użyć tylnego hamulca?<br><hr>mate<br>Komentatorzy napisał(a):nawet musisz:)<br><hr>det<br>Komentatorzy napisał(a):Nie pisz glupot bo sie ktos zabije przez ciebie. Uzycie tylnego hamulca w zlozeniu konczy sie lowsidem lub highsidem.<br><hr>huta<br>Komentatorzy napisał(a):A tak trochę bardziej "cuś po polskiemu" to nie łaska ? Zamiast rzucać modne zagraniczne nic nie mówiące słówka wytłumacz to w ojczystym języku. <br><hr>Prof. Miodek<br>Komentatorzy napisał(a):Tylni hamulec służy głównie do kontrolowania zaciśnięcia łuku w zakręcie, im większa prędkość to tym większy łuk(wynika to z siły dośrodkowej ale mniejsza o to:). Lowside jest to uślizg przedniego koła, moto kładzie się na drodze i sunie sobie tak aż do zatrzymania(na filmiku masz lowside), highside natomiast jest w przypadku gdy tylne koło uślizguje się po czym znów uzyskuje przyczepność, motocykl zostaje w takim przypadku katapultowany w góre(często koziołkuje sobie). Highside jest dużo gorszy od lowside'u i zniszczenia po nim również<br><hr>magic<br>
Komentatorzy napisał(a):Może, można zahamować silnikiem ( biegami ) ? Co wy na to ?<br><hr>jakuzo<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Na tym filmie nikt nie hamuje, chyba że nożnym. Gościu łapie za klamkę jak już leży
<br><hr>MB
<br><hr>MB
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Najgłupszy pomysł chybaKomentatorzy napisał(a):czy jeśli wejdę za szybko w zakręt i chcę wychamować to czy moge użyć tylnego hamulca?<br><hr>mate<br>Komentatorzy napisał(a):nawet musisz:)<br><hr>det<br>Komentatorzy napisał(a):Nie pisz glupot bo sie ktos zabije przez ciebie. Uzycie tylnego hamulca w zlozeniu konczy sie lowsidem lub highsidem.<br><hr>huta<br>Komentatorzy napisał(a):A tak trochę bardziej "cuś po polskiemu" to nie łaska ? Zamiast rzucać modne zagraniczne nic nie mówiące słówka wytłumacz to w ojczystym języku. <br><hr>Prof. Miodek<br>Komentatorzy napisał(a):Tylni hamulec służy głównie do kontrolowania zaciśnięcia łuku w zakręcie, im większa prędkość to tym większy łuk(wynika to z siły dośrodkowej ale mniejsza o to:). Lowside jest to uślizg przedniego koła, moto kładzie się na drodze i sunie sobie tak aż do zatrzymania(na filmiku masz lowside), highside natomiast jest w przypadku gdy tylne koło uślizguje się po czym znów uzyskuje przyczepność, motocykl zostaje w takim przypadku katapultowany w góre(często koziołkuje sobie). Highside jest dużo gorszy od lowside'u i zniszczenia po nim również<br><hr>magic<br>
Komentatorzy napisał(a):Może, można zahamować silnikiem ( biegami ) ? Co wy na to ?<br><hr>jakuzo<br>


Redukowałeś kiedyś biegi mając na drodze mokre liście?

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości