Zobacz wątek - wymiana regulatora i...????

wymiana regulatora i...????

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

wymiana regulatora i...????

Postprzez arkadius9 » 3/11/2013, 00:24

Hej szukam u was pomocy bo juz sam nie dam rady.. mam honde vfr 800 w ktorej wymienilem regulator(stary regler dawal prad ladowania pod obciazeniem ok 12.8 i czasami tak jakby zawieszal sie ok 12v i koniec ..) teraz zalozylem tourmaxa i ladowanie pod obciazeniem mam ok 14.2-14.8 na ok 3000tys obr..czyli bajka ale bez obciazenia 14.5-14.9 ale chwilowo potrafi skoczyc na 15.1 v i zaraz potem spada ponizej 13 i za zadne skarby nie chce pojsc wyzej..ale co najdziwniejsze jak wylacze motocykl i wlacze powtornie ladowanie wraca na ok 14-14.8.. ladowanie bardzo sie poprawilo ale te zwiechy systemu ladowania nadal mnie martwia no i wylaczenie i ponowne wlaczenie jakby naprawia sytuacje..o co chodzi??????
arkadius9
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 3/11/2013, 00:17
Lokalizacja: uk


Postprzez senekkorzenna » 3/11/2013, 09:35

od tego regulator napięcia jest aby w miarę potrzeby dawał właściwy prąd,to jest to system bezpieczeństwa aby nie spalić odbiorników.
12.8 jest ok i wystarcza na obsłużenie wszystkich urządzeń .
sprawdź jeszcze spadek w czasie samego rozruchu czyli największego obciążenia.
Jeżeli jednak skoki napięcia występują w krótkich odcinkach czasu to oznaczało by że alternator szwankuje a w zasadzie uzwojenie lub diody.
senekkorzenna
 

Postprzez arkadius9 » 3/11/2013, 10:22

Przy rozruchu spadaek jesr minimalny a nigdy nie bylo nizej niz 11.8.. zastanawiaja mnie te skoki napiecia a potem ten spadek ponozej 13 i ..to tak jak mowisz jakby regulator w momencie kiedy przekracza 15v ograniczal ladowanie ..ale to i tak nie powinno tak dzialac...sprobuje pomierzyc to innym miernikiem....mowiac o alternatorze miales na mysli wymiane uzwojenia???bo z tego co wiem to tam jest uzwojenie i stator???czy wymiana uzwojenia rozwiazalaby sprawe?



A 12.8 jak mowisz to moim zdaniem to napiecie samego akumulatora..wiec chyba troszke za malo.. bo z tegi wynika ze ladowania nie ma i jedziemy na napieciu z samego aku..ale moge sie mylic..

edytuj posty :? i przeczytaj regulamin :?

senekkorzenna
arkadius9
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 3/11/2013, 00:17
Lokalizacja: uk

Postprzez senekkorzenna » 3/11/2013, 10:38

to jest ok ponieważ 12.8 to jest stan aku a pozostała wartość jet przekazywana do obsługi pojazdu.
senekkorzenna
 

Postprzez arkadius9 » 4/11/2013, 15:37

Hmm.wiec tak..przepraszam ze nie mowie do was fachowym jezykiem ale ciagle sie ucze Dzisiejsze pomiary Opor miedzy zoltymi kabelkami wszystkie trzy kombinacje 0,6 ohma Napiecie miedzy zoltymi kabelkami przy 3000 ok 44v na wszystkich trzech kombinacjach tj. 1/2,1/3,2/3 Napiecie miedzy zoltymi kabelkami przy 5000 ok 64 v na wszystkich trzech kombinacjach Probowalem zmierzyc opornosc pomiedzy zoltymi kablami a masa i na wszystkich ustawieniach ohmomierza mialem 1 wiec nie wiem czy czasem czegos zke nie robilem .. Robilem proby na starym i nowym regulatorze Stary regler. Ladowanie z obciazeniem ok 14v Ladowanie bez obiazenia czaem potrafi dijsc do 16.5 po czym spada 12,8 i juz nie chce sie podniesc dopiero wylaczenie moto i ponowne wlaczenie ladowanie wraca w ok 14v Nowy regler Ladowanie pod obciazeniem 14,7-15v Ladowanie bez obciazenia potrafi dojsc do 15,2 i ten sam efekt co na starym reglerze. Spada ponizej 13 i dopiero wylaczenie motocykla i wlaczenie ponowne ladowanie wraca na ok 14.5-15 Czy cos z tego rozumiecie???
arkadius9
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 3/11/2013, 00:17
Lokalizacja: uk

Postprzez senekkorzenna » 4/11/2013, 17:15

Jak byś miał stale 14-15 to by ci paliło odbiorniki,ma być 12.3 max13.
Te skoki mi się nie podobają musisz podjechać do elektryka,niestety.
senekkorzenna
 

Postprzez arkadius9 » 4/11/2013, 17:34

Hmm na to wyglada...
arkadius9
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 3/11/2013, 00:17
Lokalizacja: uk

Postprzez Artur_ » 4/11/2013, 19:25

Przede wszystkim sprawdź wszelkie połączenia żółtych przewodów, czy kostki nie są ponadpalane, czy regler ma dobrą masę i dobrze wyprowadzony +. Powinno być powyżej przynajmniej te 13.8V, bo 13.0-13.2V to napięcie w pełni naładowanego akumulatora. Wg hondy powinno być 14-14.8V przy 5000rpm z załączonymi światłami. Nie masz się się z kim na chwilę zamienić reglerem i akumulatorem? Więcej niż 17V może już uszkodzić sterownik silnika, a wtedy szarpnie po kieszeni :?
Zapewne już masz, ale jeśli nie, to http://ursa.irk.ru/manual/ - ściągnij serwisówkę, jedź od strony 454 robiąc opisane testy. W niektórych rocznikach m.in. hondy CBR 600 i 1000 często występował problem z przepalającym się uzwojeniem, osobiście spotkałem się z dwoma przypadkami, z czego jeden źle się skończył dla sterownika silnika (i nie tylko dla niego) :( W drugim nic poza uzwojeniem się nie posypało.
Obrazek
Obrazek
Przy czym takie uszkodzenie wychodziło od razu przy pierwszym pomiarze, bez rozbierania czegokolwiek. Z góglania wychodzi na to, że VFR 800 również nie jest wolna od tego typu przypadków.
Ostatnio edytowano 4/11/2013, 19:29 przez Artur_, łącznie edytowano 1 raz
Artur_
Świeżak
 
Posty: 358
Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez arkadius9 » 4/11/2013, 19:29

No wlasnie a moje pomoary altka sa ksiazkowe
arkadius9
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 3/11/2013, 00:17
Lokalizacja: uk

Postprzez arkadius9 » 4/11/2013, 19:30

A proby robilem na dwoch reglerach..pisalem we wczesniejszym poscie
arkadius9
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 3/11/2013, 00:17
Lokalizacja: uk

Postprzez Artur_ » 4/11/2013, 19:32

No to pozostaje mieć nadzieję, że gdzieś na łączeniach iskrzy. Przeczyść wszystkie możliwe styki po drodze, sprawdź masę i plusa. Ostatnio w DRZ400 naszukałem się jak osioł, a szkopuł tkwił w głównym bezpieczniku (właściwie jedynym jaki tam jest), czy też w jego fabrycznej oprawce, która od wewnątrz się przytopiła. Raz ładowanie było, a raz nie. Akumulator ponoć też potrafi namieszać (zwarcie na celi).
Artur_
Świeżak
 
Posty: 358
Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez arkadius9 » 4/11/2013, 19:37

Aku ma 3 mce..ale u mnie jest problem ze skokami ladowania a potem z naglym spadkiem ..ktory mozemy zlikwidowac wylaczajac i wlaczajac motocykl ponownie....dlaczego wyl i wlaczenie moto przywraca sytuacje???
arkadius9
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 3/11/2013, 00:17
Lokalizacja: uk

Postprzez arkadius9 » 4/11/2013, 19:41

Acha przeladowamie ma miejsce tylko przy nieobciazonym ukl ladowania tzn bez swiatel i innych odbiornikow..kiedy wlacze swiatla ladowanie max 15V i nie ma spadku tylko trzyma stala miedzy 14,4-15V
arkadius9
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 3/11/2013, 00:17
Lokalizacja: uk

Postprzez senekkorzenna » 4/11/2013, 21:00

Wizualnie cewki od zapłonu tylko wyglądają podejrzanie ale bez pomiaru bez obciążenia nic się nie wyzna.
Szkoda tu gdybać zawieź całość do elektryka samochodowego niech to pomierzy.
senekkorzenna
 



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr