Zobacz wątek - Tulejowanie silnika czy drugi piec?

Reklama

NAS Analytics TAG

Tulejowanie silnika czy drugi piec?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Tulejowanie silnika czy drugi piec?

Postprzez Stany89 » 31/10/2013, 17:22

Witam , czy robił ktoś tulejowanie cylindrów w motocyklu sportowym i opowie jak się to teraz mu sprawuje , użytkuje i jakie koszta? W ogóle czy warto tulejowac czy lepszym rozwiązaniem jest szukanie drugiego pieca?
Ciśnienie słabe na cylindrach i dmucha mocno do odmy czy gdyby był pęknięty nicasil również dmuchałoby do skrzyni a z niej do odmy?
Avatar użytkownika
Stany89
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 25/12/2012, 16:07


Postprzez henio12323 » 1/11/2013, 00:17

zalezy czy silnik fabrycznie na nicasilu czy żeliwie, jak żeliwo nie ma problemu. jak nicasil - odpuscił bym sobie, moto sporo straci, moze sie przegrzewać no i koszt remontu mimo że duzo taniej niz w przypadku nicasilowania to nadal drogo, i lepiej dołozyc i kupic nowy piec. znajomy w wyczynowym singlu miał to tuleja sie obsuneła jakies 3 mm kto wie co by sie stało przy dłuzszej eksploatacji, niewykluczone ze po prostu była źle dopasowana do cylindra. ja generalnie miałem stycznosc głownie w crossówkach z wsadzaniem tulei i nigdy nie wychodziło na plus no moze poza zaoszczędzeniem pozornie kasy podczas remontu
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Stany89 » 1/11/2013, 08:19

rozumiem ja gadałem z gościem który tulejuje no i mówi ze chłopaki lataja nawet i po torach hym koszty jakies 2200zł razem z robotą i tulejowaniem, plus nowa uszczelka pod głowicę.

Jakie powinno być ciśnienie na zimnym silniku żeby był coś wart i było warto go kupić?
Avatar użytkownika
Stany89
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 25/12/2012, 16:07

Postprzez Stany89 » 1/11/2013, 09:06

12 atm na zimnym na ciepłym silniku pomiar będzie mniejszy?
jeśli chodzi o mój stary silnik to zaczynając od lewej na pierwszym 6 atm na nastepnych 7 lub 7,5 po próbie olejowej podbiło o 1-1,5 atmosfery rozumiem że nie są to pierścienie , podejrzewam pęknietą gładź cylindrów lub zawory , lecz zaworki były zrobione w tym sezonie.

Znalazłem w przypadku r6 to:

Compression pressure (at sea
level)
Minimum
1300 kPa (13.0 kg/cm2,
13.0 bar)
Standard
1550 kPa (15.5 kg/cm2,
15.5 bar)
Maximum
1600 kPa (16.0
Avatar użytkownika
Stany89
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 25/12/2012, 16:07

Postprzez RUTRA.RD » 4/11/2013, 13:01

mierzy sie na cieplym. głowicę zdejmij
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Stany89 » 5/11/2013, 17:25

Jeśli chodzi o tulejowanie tuleja wstawiana jest stalowa.
Avatar użytkownika
Stany89
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 25/12/2012, 16:07

Postprzez RUTRA.RD » 6/11/2013, 09:00

najpierw to by trzeba zamki na pierścieniach zmierzyć żeby określić ich zużycie
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez piotrp » 6/11/2013, 22:26

Ja ostatnio klientowi w r6 00r tuleje pakowałem bo pękła na 1 garze efekt bardzo dobry założone nowe pierścienie silnik ma już 2 tys zrobione i żadnych niepokojących objawów. Bloki w r6 są specyficzne ponieważ jak roztaczaliśmy pod tuleje okazało sie że w środku są puste przestrzenie mam gdzieś zdj zrobione tego, dla tego też między innymi pękają. Inna kwestią jest fakt że mało zakładów chce to robić. W moim przypadku koszt zatulejowania wyszedł 800 zł (samo tulejowanie)
piotrp
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 27/11/2011, 10:53
Lokalizacja: Kraków

Postprzez piotrp » 6/11/2013, 22:34

W linku zdjęcie wykonanych tuleji dla zainteresowanych ;)

http://s1.zmniejszacz.pl/115/20130914_1 ... 996846.jpg
piotrp
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 27/11/2011, 10:53
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Stany89 » 7/11/2013, 19:58

Mnie głównie ciekawi jakie wychodzi ciśnienie po remoncie , jesli robić to od razu nowe pierścienie plus , planowanie głowicy, nowe uszczelniacze zaworowe inaczej chyba bez sensu roboty.
Kwestia ile to wytrzyma i ile wybije atmosfer ?
Na jakim oleju docierać silnik? Mineralny a dopiero później olej docelowy?
Avatar użytkownika
Stany89
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 25/12/2012, 16:07

Postprzez melvin » 8/11/2013, 17:48

ja wymieniałbym piec i się nie bawił w kombinacje, ze starego sprzedasz skrzynie i inne graty i wyjdziesz bez ogromnych kosztów... my ostatnio wyrwaliśmy silnik do horneta 900 z deklami alternatorem i crashpadami za 1200zł
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez Stany89 » 8/11/2013, 17:56

widzisz masz racji trochę pare gratów da się sprzedać , skrzynie bym zosatwił bo w każdej chwili lubi padać. poza tym jeśli kupisz nie wiadomo kiedy może ponownie peknąć nicasil , pozatym dwójka jeśli byłby silnik ogarnięty to można brac i sprawdzony. Z drugiej strony jeśli zrobisz tuleje plus od razu zajrzyj w środek ogarniesz dwójkę , zawory , nowe pierścienie to kwestia tuleji ile wyrzyma a silnik masz już zrobiony co prawda koszta większe ale może i więcej pojeździ.
Avatar użytkownika
Stany89
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 25/12/2012, 16:07

Postprzez piotrp » 9/11/2013, 20:22

Pragne panowie dodać że kupić piec do r6 z tych lat poniżej 2.5 tys to już niezły wyczyn kupić igłe graniczy z cudem. te silniki mają już ponad 10 lat obstawiając że przeciętna maszyna w sezonie robi 6 tys km to po tym czasie silniki są trupami;) Co do tuleji myśle że jeśli ktoś to dobrze wykona ma to latać co do ciśnienia silniczek na zimnym pakował 13 więc myśle że jest to bardzo dobry wynik oczywiście na zimnym silniku
piotrp
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 27/11/2011, 10:53
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Stany89 » 10/11/2013, 11:02

piotrp pytanko do Ciebie ponieważ to robiłeś , czy zawsze należy włożyć nowe pierścienie jeśłi stare są jeszcze ok ?
Jak wyglądały tłoki w tej r6 co robiłeś nie były poprzypalane?
Ile mniej więcej km trzeba coś takiego docierac jeśli damy nowe pierścienie , plus tulejowanie a ile w przypadki gdy wrzucimy same tuleje i zostanie na starych pierścieniach?
Na jakim oleju docieranie? I czy szlif głowicy konieczny jest czy po prostu zakłądamy tą która zdjeliśmy i do przodu.
Avatar użytkownika
Stany89
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 25/12/2012, 16:07

Postprzez melvin » 10/11/2013, 12:35

ja jak już miałbym się w to bawić to nie pierniczyłbym swojej roboty starymi pierścieniami i nie planowaną głowicą, jak już robić to robić na tip top.
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez piotrp » 10/11/2013, 13:14

Kolego w tym silniku co robiłęm było zrobione wszystko tuleje pierścienie planowana głowica docierane zawory nowy łańcuszek rozrządu a nawet wodzik od 2 biegu bo był przytarty:p Jak powiedziałeś bez sensu jest robienie samych tulei.
Najlepiej zmienić pierścienie niech sie dotrą równo z gładzią cylindra, co do oleju ja zalałem motulem 5100 10w40


Nie piszemy posta pod postem, używamy opcji "edytuj" MLV
piotrp
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 27/11/2011, 10:53
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Stany89 » 10/11/2013, 13:48

no własnie to mi sie podoba w jakiej kwocie się zamknołeś z tymi częściami oraz robocizną?
Od razu 2 bieg zobaczyłeś i zrobiłes bo kwestia czasu zanim by wyskoczył :)
Może napiszesz w jakich cena co kupiłes i gdzie ew.
Avatar użytkownika
Stany89
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 25/12/2012, 16:07

Postprzez melvin » 10/11/2013, 13:55

pytaj lepiej za ile ci to zrobi, masz przynajmniej kogoś kto już taki piec ogarniał w generalce więc pewnie warto celować w niego jako wykonawcę :D
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez piotrp » 10/11/2013, 14:49

Oczywiscie gwarancja na piec jest

Co do czesci to pierscienie oryginal z yamahy reszta lokalna hurtownia z ktorej biore czesci lancuszek did uszczelka glowicy athena
piotrp
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 27/11/2011, 10:53
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Stany89 » 10/11/2013, 15:05

Aha czyli na co dajesz gwarancje na robocizne czy np na tulejowanie ?
Ile wyszegł cały remont czyli planowanie głowicy, tulejowanie , nowe pierścienie , szlifowanie gniazd nowe uszczelniaczy no i uszczelka głowicy plus robozicna?
Avatar użytkownika
Stany89
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 25/12/2012, 16:07

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na gr