Tulejowanie silnika czy drugi piec?
Posty: 25
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Tulejowanie silnika czy drugi piec?
Witam , czy robił ktoś tulejowanie cylindrów w motocyklu sportowym i opowie jak się to teraz mu sprawuje , użytkuje i jakie koszta? W ogóle czy warto tulejowac czy lepszym rozwiązaniem jest szukanie drugiego pieca?
Ciśnienie słabe na cylindrach i dmucha mocno do odmy czy gdyby był pęknięty nicasil również dmuchałoby do skrzyni a z niej do odmy?
Ciśnienie słabe na cylindrach i dmucha mocno do odmy czy gdyby był pęknięty nicasil również dmuchałoby do skrzyni a z niej do odmy?
-
Stany89 - Świeżak
- Posty: 93
- Dołączył(a): 25/12/2012, 16:07
zalezy czy silnik fabrycznie na nicasilu czy żeliwie, jak żeliwo nie ma problemu. jak nicasil - odpuscił bym sobie, moto sporo straci, moze sie przegrzewać no i koszt remontu mimo że duzo taniej niz w przypadku nicasilowania to nadal drogo, i lepiej dołozyc i kupic nowy piec. znajomy w wyczynowym singlu miał to tuleja sie obsuneła jakies 3 mm kto wie co by sie stało przy dłuzszej eksploatacji, niewykluczone ze po prostu była źle dopasowana do cylindra. ja generalnie miałem stycznosc głownie w crossówkach z wsadzaniem tulei i nigdy nie wychodziło na plus no moze poza zaoszczędzeniem pozornie kasy podczas remontu
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
rozumiem ja gadałem z gościem który tulejuje no i mówi ze chłopaki lataja nawet i po torach hym koszty jakies 2200zł razem z robotą i tulejowaniem, plus nowa uszczelka pod głowicę.
Jakie powinno być ciśnienie na zimnym silniku żeby był coś wart i było warto go kupić?
Jakie powinno być ciśnienie na zimnym silniku żeby był coś wart i było warto go kupić?
-
Stany89 - Świeżak
- Posty: 93
- Dołączył(a): 25/12/2012, 16:07
12 atm na zimnym na ciepłym silniku pomiar będzie mniejszy?
jeśli chodzi o mój stary silnik to zaczynając od lewej na pierwszym 6 atm na nastepnych 7 lub 7,5 po próbie olejowej podbiło o 1-1,5 atmosfery rozumiem że nie są to pierścienie , podejrzewam pęknietą gładź cylindrów lub zawory , lecz zaworki były zrobione w tym sezonie.
Znalazłem w przypadku r6 to:
Compression pressure (at sea
level)
Minimum
1300 kPa (13.0 kg/cm2,
13.0 bar)
Standard
1550 kPa (15.5 kg/cm2,
15.5 bar)
Maximum
1600 kPa (16.0
jeśli chodzi o mój stary silnik to zaczynając od lewej na pierwszym 6 atm na nastepnych 7 lub 7,5 po próbie olejowej podbiło o 1-1,5 atmosfery rozumiem że nie są to pierścienie , podejrzewam pęknietą gładź cylindrów lub zawory , lecz zaworki były zrobione w tym sezonie.
Znalazłem w przypadku r6 to:
Compression pressure (at sea
level)
Minimum
1300 kPa (13.0 kg/cm2,
13.0 bar)
Standard
1550 kPa (15.5 kg/cm2,
15.5 bar)
Maximum
1600 kPa (16.0
-
Stany89 - Świeżak
- Posty: 93
- Dołączył(a): 25/12/2012, 16:07
Ja ostatnio klientowi w r6 00r tuleje pakowałem bo pękła na 1 garze efekt bardzo dobry założone nowe pierścienie silnik ma już 2 tys zrobione i żadnych niepokojących objawów. Bloki w r6 są specyficzne ponieważ jak roztaczaliśmy pod tuleje okazało sie że w środku są puste przestrzenie mam gdzieś zdj zrobione tego, dla tego też między innymi pękają. Inna kwestią jest fakt że mało zakładów chce to robić. W moim przypadku koszt zatulejowania wyszedł 800 zł (samo tulejowanie)
- piotrp
- Świeżak
- Posty: 83
- Dołączył(a): 27/11/2011, 10:53
- Lokalizacja: Kraków
W linku zdjęcie wykonanych tuleji dla zainteresowanych
http://s1.zmniejszacz.pl/115/20130914_1 ... 996846.jpg

http://s1.zmniejszacz.pl/115/20130914_1 ... 996846.jpg
- piotrp
- Świeżak
- Posty: 83
- Dołączył(a): 27/11/2011, 10:53
- Lokalizacja: Kraków
Mnie głównie ciekawi jakie wychodzi ciśnienie po remoncie , jesli robić to od razu nowe pierścienie plus , planowanie głowicy, nowe uszczelniacze zaworowe inaczej chyba bez sensu roboty.
Kwestia ile to wytrzyma i ile wybije atmosfer ?
Na jakim oleju docierać silnik? Mineralny a dopiero później olej docelowy?
Kwestia ile to wytrzyma i ile wybije atmosfer ?
Na jakim oleju docierać silnik? Mineralny a dopiero później olej docelowy?
-
Stany89 - Świeżak
- Posty: 93
- Dołączył(a): 25/12/2012, 16:07
ja wymieniałbym piec i się nie bawił w kombinacje, ze starego sprzedasz skrzynie i inne graty i wyjdziesz bez ogromnych kosztów... my ostatnio wyrwaliśmy silnik do horneta 900 z deklami alternatorem i crashpadami za 1200zł
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! 

-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
widzisz masz racji trochę pare gratów da się sprzedać , skrzynie bym zosatwił bo w każdej chwili lubi padać. poza tym jeśli kupisz nie wiadomo kiedy może ponownie peknąć nicasil , pozatym dwójka jeśli byłby silnik ogarnięty to można brac i sprawdzony. Z drugiej strony jeśli zrobisz tuleje plus od razu zajrzyj w środek ogarniesz dwójkę , zawory , nowe pierścienie to kwestia tuleji ile wyrzyma a silnik masz już zrobiony co prawda koszta większe ale może i więcej pojeździ.
-
Stany89 - Świeżak
- Posty: 93
- Dołączył(a): 25/12/2012, 16:07
Pragne panowie dodać że kupić piec do r6 z tych lat poniżej 2.5 tys to już niezły wyczyn kupić igłe graniczy z cudem. te silniki mają już ponad 10 lat obstawiając że przeciętna maszyna w sezonie robi 6 tys km to po tym czasie silniki są trupami;) Co do tuleji myśle że jeśli ktoś to dobrze wykona ma to latać co do ciśnienia silniczek na zimnym pakował 13 więc myśle że jest to bardzo dobry wynik oczywiście na zimnym silniku
- piotrp
- Świeżak
- Posty: 83
- Dołączył(a): 27/11/2011, 10:53
- Lokalizacja: Kraków
piotrp pytanko do Ciebie ponieważ to robiłeś , czy zawsze należy włożyć nowe pierścienie jeśłi stare są jeszcze ok ?
Jak wyglądały tłoki w tej r6 co robiłeś nie były poprzypalane?
Ile mniej więcej km trzeba coś takiego docierac jeśli damy nowe pierścienie , plus tulejowanie a ile w przypadki gdy wrzucimy same tuleje i zostanie na starych pierścieniach?
Na jakim oleju docieranie? I czy szlif głowicy konieczny jest czy po prostu zakłądamy tą która zdjeliśmy i do przodu.
Jak wyglądały tłoki w tej r6 co robiłeś nie były poprzypalane?
Ile mniej więcej km trzeba coś takiego docierac jeśli damy nowe pierścienie , plus tulejowanie a ile w przypadki gdy wrzucimy same tuleje i zostanie na starych pierścieniach?
Na jakim oleju docieranie? I czy szlif głowicy konieczny jest czy po prostu zakłądamy tą która zdjeliśmy i do przodu.
-
Stany89 - Świeżak
- Posty: 93
- Dołączył(a): 25/12/2012, 16:07
Kolego w tym silniku co robiłęm było zrobione wszystko tuleje pierścienie planowana głowica docierane zawory nowy łańcuszek rozrządu a nawet wodzik od 2 biegu bo był przytarty:p Jak powiedziałeś bez sensu jest robienie samych tulei.
Najlepiej zmienić pierścienie niech sie dotrą równo z gładzią cylindra, co do oleju ja zalałem motulem 5100 10w40
Nie piszemy posta pod postem, używamy opcji "edytuj" MLV
Najlepiej zmienić pierścienie niech sie dotrą równo z gładzią cylindra, co do oleju ja zalałem motulem 5100 10w40
Nie piszemy posta pod postem, używamy opcji "edytuj" MLV
- piotrp
- Świeżak
- Posty: 83
- Dołączył(a): 27/11/2011, 10:53
- Lokalizacja: Kraków
Posty: 25
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości