Zobacz wątek - turystyk na początek do 5000 tys.

turystyk na początek do 5000 tys.

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, rosiboj, lagiboy, Landryss25, kravec, andy7, Boshi, Black-Ghost

turystyk na początek do 5000 tys.

Postprzez erykstaniec » 31/10/2013, 16:36

Potrzebuję motor :) Potrzebuję go by dojeżdżać prawie codziennie 75 km do pracy. Dodam że będzie to mój pierwszy motor mam 33 lata, 65 kilo i 180cm wzrostu. Traktuję motor raczej jako narzedzie więc nie mam zamiaru się w nim zakochiwać - oczekuję raczej że nie będzie się psuł i w miarę szybko i komfortowo dowiezie mnie do miejsca pracy. Liczę na jak najmniejsze koszty eksploatacji.
Liczę na wasze rady bo jestem raczej zielony w temacie. Dajcie również info czy będę potrzebował jakiś magicznych ciuchów do jazdy i radę jaki kask wybrać. Mój budżet to 5000 aczkolwiek jeżeli optymalnie byłoby wydać np. 7000 bo koszty eksloatacji byłyby dużo niższe i z czasem by się zwróciły to jestem jak najbardziej otwarty na propozycje.
Dzięki za poważne odpowiedzi

pozdrawiam Eryk
erykstaniec
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 31/10/2013, 16:14
Lokalizacja: Katowice


Postprzez Artur_ » 31/10/2013, 17:01

Turystyk ma być tylko na asfalt, czy również do zjechania z niego? Jakie prędkości na asfalcie? Generalnie, czy ma być w stronę Hondy VFR, Yamahy XTZ, kredensów typu BMW RS, czy lżejszej odmiany gatunku typu Honda Deauville, a może w ogóle w inną stronę, np maxi skuter?
Artur_
Świeżak
 
Posty: 358
Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez Glenroy » 31/10/2013, 17:03

Suzuki GS500
Honda CB500
Kawasaki ER-5
Yamaha XJ600
ewentualnie Suzuki GSF600 Bandit, ale to już bliżej tych 7 raczej ;)

Do tego dolicz sobie konieczną konieczność, czyli kask, rękawiczki, buty, jeżeli na prawdę prawie codziennie chcesz pokonywać te 75km do pracy, to jakiś średni tekstyl albo jakiś moto jeans i kurtka do tego, tańsza na pewno będzie tekstylna, będą bardzo przydatne, chociażby ze względu na to, że pogoda lubi się zmieniać i mało przyjemnie jedzie się zmokniętemu czy wyheblonemu w jakiś wietrzny dzień, w trasie nawet przy wyższych temperaturach, momentami może być Ci po prostu zimno ;).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2831
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez SkoQ » 31/10/2013, 18:26

mam do sprzedania GS'a :D haha

A tak serio to myślę, że przede wszystkim przydała by się jakaś dobra owiewka, bo nie ujmując GS'ce i reszcie klasy 500 no szału do walki z wiatrem tam nie ma.
bandzior którego kolega wyżej podał jest fajnym pomysłem.

Moja propozycje to motocykle turystyczno-sportowe które w codziennym użytku fajnie się sprawdzają:
Suzuki GSXF 600 popularnie zwane jajkiem
Suzuki SV 650s z przed 2003 roku ze względu na cenę. Fajne w trasie, niskie spalanie, i świetne również do miasta bo bardzo wąskie.
Honda VFR swego rodzaju odpowiednik GSXF'ki u Hondy
Kawa ZZR zwana zygzakiem, to co wyrzej od Kawasaki
Jeśli miał bym szukać czegoś wygodniejszego, i bardziej w długie trasy, to ogarnął bym translapa, może kawe ZR7s, no i często zapominana przez wszystkich suzuki xf 650 freewind.

Myślę, że masz trochę oglądania i czytania o maszynkach :)
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez Marsjanin » 31/10/2013, 22:26

Spalanie SVki to tak różnie, ale generalnie w trybie mieszanym - troszkę trasy, troszkę przypałowania + małe miasteczko = 5,5l/100km. Gabarytami idealnie byś pasował. W okolicy 6000-6500 tys. dorwiesz w miarę zdrową wersję na gaźniku, ewentualnie kwestie estetyczne do poprawki - ale to różnie bywa.
MT-07
Avatar użytkownika
Marsjanin
Bywalec
 
Posty: 797
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48

Postprzez kello » 1/11/2013, 10:09

Jeśli ma to być pierwszy motocykl i szukasz niezawodnej maszyny o najniższych kosztach eksploatacji na codzienne dojazdy do pracy do idealny będzie GS500F czyli wersja z owiewką. Tanie części, tania eksploatacja (komplet dobrych opon kosztuje tyle co jedna do sportowej 600, silnik chłodzony powietrzem), pełno tanich zamienników i części używanych na allegro. Za 7 tyś. powinieneś w zimę znaleźć coś ciekawego.
kello
Świeżak
 
Posty: 165
Dołączył(a): 26/6/2013, 14:25

Postprzez Carbonowy » 8/11/2013, 13:18

jeju, niedoradzajcie chłopakowi takich ciężkich maszyn dla początkujacego jak VFR!

objeżdziłem kilkadziesiąt maszyn w swoim długim życiu i proponowałbym Ci popierwsze coś w wersji z owiewką a po drugie to o pojemności 500 max 600 czyli:

Honda CB500
Yamaha XJ600
Kawasaki GPZ500
Suzuki GS500
Suzuki GS500 > Suzuki GSF600 > Honda CBR600F > Honda CBF1000
Avatar użytkownika
Carbonowy
Świeżak
 
Posty: 114
Dołączył(a): 29/8/2013, 13:20
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez BenYzgl » 10/11/2013, 20:35

Jeżeli na dojazdy do pracy, po asfalcie z tanią eksploatacją, niezawodnością i niskim spalaniem - CB500 jest b. dobrym pomysłem, parę razy była już polecana. Ze swojej strony mogę szczerze polecić. Uwzględniając posiadany budżet nic tylko szukać.
Avatar użytkownika
BenYzgl
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 3/11/2013, 23:11

Postprzez Black-Ghost » 11/11/2013, 00:11

Owiewka zawsze się przyda więc GPZ 500 :)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr