Wymiana płynu chłodniczego Yamaha R6 2000 rok
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Wymiana płynu chłodniczego Yamaha R6 2000 rok
Mam pytanie odnosnie wymiany płynu.. aby go wymienić w tym modelu muszę spuścić płyn z chłodnicy, ze zbiorniczka wyrównawczego, a czy muszę spuszczać płyn z pompy? Tam trzeba chyba tylko odkręcić jedną śrubę..
I ewentualnie czy jest możliwość zapowietrzenia układu chłodzenia przez nieumiejętną wymianę? I jaki płyn zastosować do tego modelu?
Najlepiej jakby mi ktoś krok po kroku wytłumaczył co i jak.. Nie jestem mechanikiem, a do mechanika, czy serwisu Yamahy mam daleko..
I ewentualnie czy jest możliwość zapowietrzenia układu chłodzenia przez nieumiejętną wymianę? I jaki płyn zastosować do tego modelu?
Najlepiej jakby mi ktoś krok po kroku wytłumaczył co i jak.. Nie jestem mechanikiem, a do mechanika, czy serwisu Yamahy mam daleko..
- Enkeiz
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 26/7/2013, 21:24
- Lokalizacja: Nowa Sól
Witam,
Niestety musisz spuścić płyn z pompy w innym wypadku nie zlejesz całego.
-Zdejmujesz owiewki ;]
-luzujesz jedną śrubę w pompie ja wykręcam całą tylko ostrożnie bo siknie podstawiasz naczynko i czekasz aż cały płyn zleci (oczywiście musisz odkręcić korek w chłodnicy również)
-Zakręcasz wszystko wlewasz nowy płyn do chłodnicy odpalasz moto z odkręconym korkiem chłodnicy czekasz z 5min aż moto się zagrzeje i pójdzie płyn w obieg zakręcasz korek uzupełniasz zbiorniczek wyrównawczy i gotowe :]
Jeżeli zrobisz w taki oto sposób nie zapowietrzysz układu generalnie niema nic prostszego tylko trzeba się nagimnastykować nie wiem jak jest w R6 ale CBR ma to trochę bez sensu zrobione bo wlew do chłodnicy jest zaraz pod ramą i trzeba wlewać lejkiem ewentualnie opuścić chłodnicę ale ja już nie chciałem się bawić lejek i po sprawie ;]
Płyn nie może być to borygo czy petrygo chodzi o temp. wrzenia która musi być około 135 stopni bez problemu kupisz taki płyn na stacji benzynowej a i zwróć uwagę czy nadaje się do chłodnic aluminiowych ale teraz większość pod tym względem jest uniwersalne ja ostatnio lałem płyn shella ale to nie jest wyznacznik byłem akurat na tej stacji. ;]
Niestety musisz spuścić płyn z pompy w innym wypadku nie zlejesz całego.
-Zdejmujesz owiewki ;]
-luzujesz jedną śrubę w pompie ja wykręcam całą tylko ostrożnie bo siknie podstawiasz naczynko i czekasz aż cały płyn zleci (oczywiście musisz odkręcić korek w chłodnicy również)
-Zakręcasz wszystko wlewasz nowy płyn do chłodnicy odpalasz moto z odkręconym korkiem chłodnicy czekasz z 5min aż moto się zagrzeje i pójdzie płyn w obieg zakręcasz korek uzupełniasz zbiorniczek wyrównawczy i gotowe :]
Jeżeli zrobisz w taki oto sposób nie zapowietrzysz układu generalnie niema nic prostszego tylko trzeba się nagimnastykować nie wiem jak jest w R6 ale CBR ma to trochę bez sensu zrobione bo wlew do chłodnicy jest zaraz pod ramą i trzeba wlewać lejkiem ewentualnie opuścić chłodnicę ale ja już nie chciałem się bawić lejek i po sprawie ;]
Płyn nie może być to borygo czy petrygo chodzi o temp. wrzenia która musi być około 135 stopni bez problemu kupisz taki płyn na stacji benzynowej a i zwróć uwagę czy nadaje się do chłodnic aluminiowych ale teraz większość pod tym względem jest uniwersalne ja ostatnio lałem płyn shella ale to nie jest wyznacznik byłem akurat na tej stacji. ;]
CBR f4i sport
-
malomi - Bywalec
- Posty: 829
- Dołączył(a): 5/7/2013, 11:47
A ze zbiorniczka wyrównawczego płyn osobno wylać, czy zleci po odkręceniu śruby spustowej w pompie.. A i czy przed spuszczaniem płynu moto zagrzać czy na zimnym spuszczać? I czy w trakcie spuszczania moto na chwilkę odpalić żeby pompa wypompowała płyn?
- Enkeiz
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 26/7/2013, 21:24
- Lokalizacja: Nowa Sól
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości