Zobacz wątek - motocykl dla "dużego" chłopa do okolol 6, 00 pln

motocykl dla "dużego" chłopa do okolol 6, 00 pln

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, rosiboj, lagiboy, Landryss25, kravec, andy7, Boshi, Black-Ghost

motocykl dla "dużego" chłopa do okolol 6, 00 pln

Postprzez -turek- » 30/10/2013, 06:38

Na początek się ładnie witam z kolegami. :)

Teraz do rzeczy.
Poszukuje motocykla przede wszystkim ekonomicznego, gdyż ma służyć do codziennych dojazdów do pracy - około 50 km w obie strony.

Obecnie śmigam na użyczonym przez kolegę XJ900S Div.

Moje kilometry na 2 oo to około 20 000 km z tym, że 18 000 w latach 1996-1999, a obecny sezon 2 000 :)
Mam 35 latek, jedyne 190 cm wzrostu i ok 100 kg "żywca" :)

Generalnie moto ma służyć jak już napisałem do latania codziennego do pracy i z powrotem, ale planowane są kilkudniowe wypady w dalsze trasy - także z "plecaczkiem".

Licząc codzienne dojazdy do roboty oraz wycieczki z plecakiem, to sądzę, że sezonowo wyjdzie mi około 8 do 10 000.

Budżet na chwilę obecną zaplanowany jest na około 6500 PLN, ale jak będzie zacny okaz w dobrych pieniądzach to rozważę "dokładkę". Cuchy prawie skompletowane Kask Nolan N90S, kurtka Modeka WULF, rękawice SECA, spodnie i buty - zakup planowany w tym okienku zimowym :).

Budżet sezonowy na utrzymanie moto w ciągłej dyspozycji to oczywiście najlepiej gdyby sprowadzał się do koniecznego przeglądu przygotowawczego do sezonu, a później tylko lać E95 i kręcić manetką :)

Jeśli zaś chodzi o typ motocykla, który preferuję to szosowo-turystyczny. Myślałem więc o młodszym bracie XJ900S czyli o XJ600S lub o Transalp 600V/650V.

Proszę szanowne grono o pomoc w wyborze motocykla nie koniecznie z tych przeze mnie preferowanych - może jest jeszcze jakiś inny motocykl godny uwagi.
pozdrawiam
Turek
-turek-
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 30/10/2013, 06:13
Lokalizacja: Świdnik


Postprzez Carbonowy » 8/11/2013, 13:21

XJ600 moze być pod Ciebie za słaby a Transalpa raczej w tej cenie nieznajdziesz
Proponuje zwykłego solidnego Bandita 600 !
czy eska czy enka to jzu zalezy od Twojego gustu oraz od tego czy jezdzisz do pracy po terenach miejsckich czy cały czas trasa pozamiastem....
Suzuki GS500 > Suzuki GSF600 > Honda CBR600F > Honda CBF1000
Avatar użytkownika
Carbonowy
Świeżak
 
Posty: 114
Dołączył(a): 29/8/2013, 13:20
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez skidmarks » 8/11/2013, 16:26

A czego nie chcesz Diversiona 900 model po 96r. (możliwe ze takim jeżdziłes) ?

Wał kardana, duze nadwozie.

Przy wzroscie 190cm (ja mam 2cm mniej) Bandit 600 moze nie jest z tych niskich ale jakiś wąski. Długonodzy maja niewygodnie.

Co do Xj 600. Miałem okazje przejechać sie 4 czy 5 egzemplarzami. Wibracje irytują mrowiąc ciało. Nie jest to " V-dwójkowe" - good vibration ;)

Do tego gorsze wykonanie sprzeta w porównaniu z XJ900.


Podsunął bym ci Yamahe FZS 600 Fazer. Konapa pozycja za sterami dla dużego w porzadku.

Ma obszerną owiewkę (jeżdząc do roboty codziennie jak ja to robie) to ważne w deszczu

Mocny i ekonomiczny silnik. Wyrabiające sie zawiasy z pasażerką. Oraz hamulce z czołówki stawki w tamtych latach. W porównianiu z XJ 900 to tak jakbyś kotwice xzahaczył o latarnie uliczną ;)

Bije te dwie Yamahy XJ-oty: konstrukcja nowoczesną (masa/moc, chłodzenie wodą, 6 biegowa skrzynia, zawiasy, rozmiar opon )

Poza tym mnóstwo dostępnych gratów z drugiej ręki (el. nadwozia, skrzynie, dekle, rurki itd) Jest tego na tyle ze mozna negocjować ceny ;)

Motocykle co ci opisałem albo miałem albo pojeździłem na tyle aby je poznać.
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1401
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez Carbonowy » 8/11/2013, 18:19

skidmarks napisał(a):A czego nie chcesz Diversiona 900 model po 96r. (możliwe ze takim jeżdziłes) ?

Wał kardana, duze nadwozie.

Przy wzroscie 190cm (ja mam 2cm mniej) Bandit 600 moze nie jest z tych niskich ale jakiś wąski. Długonodzy maja niewygodnie.

Co do Xj 600. Miałem okazje przejechać sie 4 czy 5 egzemplarzami. Wibracje irytują mrowiąc ciało. Nie jest to " V-dwójkowe" - good vibration ;)

Do tego gorsze wykonanie sprzeta w porównaniu z XJ900.


Podsunął bym ci Yamahe FZS 600 Fazer. Konapa pozycja za sterami dla dużego w porzadku.

Ma obszerną owiewkę (jeżdząc do roboty codziennie jak ja to robie) to ważne w deszczu

Mocny i ekonomiczny silnik. Wyrabiające sie zawiasy z pasażerką. Oraz hamulce z czołówki stawki w tamtych latach. W porównianiu z XJ 900 to tak jakbyś kotwice xzahaczył o latarnie uliczną ;)

Bije te dwie Yamahy XJ-oty: konstrukcja nowoczesną (masa/moc, chłodzenie wodą, 6 biegowa skrzynia, zawiasy, rozmiar opon )

Poza tym mnóstwo dostępnych gratów z drugiej ręki (el. nadwozia, skrzynie, dekle, rurki itd) Jest tego na tyle ze mozna negocjować ceny ;)

Motocykle co ci opisałem albo miałem albo pojeździłem na tyle aby je poznać.


XJ900 = duża masa czyli manewrowanie takie sobie

Fazer to bardzo dobry pomysł aczkolwiek niższy od bandita (kobiety 165cm siegają stopami do ziemi czyli obawiam się ze na gabaryty kolegi jest już taki naciagany
Suzuki GS500 > Suzuki GSF600 > Honda CBR600F > Honda CBF1000
Avatar użytkownika
Carbonowy
Świeżak
 
Posty: 114
Dołączył(a): 29/8/2013, 13:20
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Glenroy » 8/11/2013, 18:37

Carbonowy napisał(a):XJ900 = duża masa czyli manewrowanie takie sobie

To zależy bardziej od środka cieżkości danego sprzętu, jak dobrze poczytasz specki, to dobrze będzie, jeżeli motocykle w danej klasie będą rózniły się o 10kg. Wyskość środka ciężkości będzie miała tutaj większe znaczenie.

Carbonowy napisał(a):Fazer to bardzo dobry pomysł aczkolwiek niższy od bandita (kobiety 165cm siegają stopami do ziemi czyli obawiam się ze na gabaryty kolegi jest już taki naciagany


Mam 186cm wzrostu i fazer jest jak szyty na miarę, jedyne co warto przy takim wzroście zrobić, to zainwestować w akcesoryjną, wyższą szybę, a jeżeli nie zależy Ci na fajnym logo producenta, to turystyczna MGG kosztuje coś koło 150zł ;).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2831
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr