Motocykl turystyczny kat. A2 dla poczÄ…tkujÄ…cego
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Motocykl turystyczny kat. A2 dla poczÄ…tkujÄ…cego
Witam
Właśnie zaczynam kategorie A2(@edit), i szukam motocykla (do 47KM), który nada się do weekendowych i wakacyjnych wypraw na daleki dystans.
Jedyne czego szukam w takim motocyklu to niezawodność oraz niskie koszty eksploatacji. Koszt samego motocykla może wynieść maks 4000zł (na całą zabawę z motocyklem chce przeznaczyć 6000zł, czyli motocykl + pierwszy serwis + kask + ubezpieczenie/rejestracja).
Słyszałem od 2 modelach:
Suzuki DR650
oraz
Yamaha XT600Z Tenere
ale ta Yamaha występuje w kilku wersjach i nie wiem czy na pewno będzie miała te 47KM. Chętnie usłyszę propozycję innych motocykli.
Z góry dziękuje za odpowiedzi
Właśnie zaczynam kategorie A2(@edit), i szukam motocykla (do 47KM), który nada się do weekendowych i wakacyjnych wypraw na daleki dystans.
Jedyne czego szukam w takim motocyklu to niezawodność oraz niskie koszty eksploatacji. Koszt samego motocykla może wynieść maks 4000zł (na całą zabawę z motocyklem chce przeznaczyć 6000zł, czyli motocykl + pierwszy serwis + kask + ubezpieczenie/rejestracja).
Słyszałem od 2 modelach:
Suzuki DR650
oraz
Yamaha XT600Z Tenere
ale ta Yamaha występuje w kilku wersjach i nie wiem czy na pewno będzie miała te 47KM. Chętnie usłyszę propozycję innych motocykli.
Z góry dziękuje za odpowiedzi
Ostatnio edytowano 29/10/2013, 23:41 przez qwerty01, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
- qwerty01
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 8/10/2013, 10:53
ale A1 nie obejmuje takich motocykli
Kategoria A1 – wstÄ™pniak do motocyklizmu, pozostajÄ…cy mniej wiÄ™cej taki sam, jak aktualnie. O uprawnienie pierwszego stopnia mogÄ… starać siÄ™ osoby od16 roku życia, a prawko takie daje możliwość kierowania:
a) motocyklem o pojemności skokowej silnika nieprzekraczającej 125 cm3, mocy nieprzekraczającej 11 kW (15KM) i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,1 kW/kg, (zarąbane z http://motormania.com.pl/porady/nowe-pr ... a1-a2-i-a/ )
Kategoria A1 – wstÄ™pniak do motocyklizmu, pozostajÄ…cy mniej wiÄ™cej taki sam, jak aktualnie. O uprawnienie pierwszego stopnia mogÄ… starać siÄ™ osoby od16 roku życia, a prawko takie daje możliwość kierowania:
a) motocyklem o pojemności skokowej silnika nieprzekraczającej 125 cm3, mocy nieprzekraczającej 11 kW (15KM) i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,1 kW/kg, (zarąbane z http://motormania.com.pl/porady/nowe-pr ... a1-a2-i-a/ )
Riders on the strom
-
Nepri - Świeżak
- Posty: 191
- Dołączył(a): 9/3/2011, 18:30
- Lokalizacja: Warszawa
DR650 kupisz w wersji sprzed SE, a więc problemy olejowe, z którymi trzeba sobie umieć radzić, a jeśli poprzedni właściciel(e) o to nie dbał, to głowica i wałki mogą być do wyje...nia. Poczytaj o tym na forum suzukidr.pl Do listy możesz jeszcze dodać Hondę NX650 dominator, czasami trafi się fajna sztuka.
Co do XT600Z Tenere, to jest to najmocniejsza wersja silnikowa XT600, ale w A2 się mieści - 46KM. Dwa lata temu szukając turystycznego enduro do 7tys.PLN skończyłem właśnie na XT600Z za 4.5kPLN, bo na DR650SE wtedy to była za mała kwota (chodziły po 10kPLN wzwyż), a do tego trzeba było taką DRę ubrać w duży baniak, a to kolejne 1.5kPLN. Zmieniałem z KLE 500, który był za ciężki, w terenie nie dawał rady i wiecznie rył osłoną silnika, co raz skończyło się dziurą w misce olejowej (otwórz link), do tego miał tylko 15l zbiornik, co już na pierwszej wyprawie dało mi się we znaki. W budżecie mieściła się również nowsza tenerka XTZ660Z, ale odpuściłem, bo cięższa, ma mniejszy baniak, mniejsze skoki zawiasu, tył koło 17' i generalnie w stosunku do KLE 500 zyskałbym tylko prześwit, kilka kg mniejszą wagę i trochę większy zbiornik
Ze względu na dostępność i ceny części (również używane), nic lepszego do turystyki niż XT600Z w tej kwocie nie znajdziesz. Co ma tenerka, a czego nie ma konkurencja:
- koła 21/18' (tylko XT600 z tamtych lat ma z tyłu 18')
- silnik nie do zaje...nia z dużą chłodnicą oleju
- duży zbiornik 23l
- mało pali (tutaj masz statystyki mojej sztuki (otwórz link)), co w połączeniu z dużym baniakiem daje zasięg ponad 500km
- duże skoki zawieszeń, przód regulowany ciśnieniem, tył z regulacją odbicia i napięcia wstępnego
- duży prześwit
- sucha miska olejowa
- gleboodporność (nie trzeba go dociążać gmolami)
- podwójne gały, który po zmianie na polskie wesemy (otwórz link) robią dzień z nocy
Porównując np z NX650 niby XT jest nieco cięższy, ale NX bez gmoli to proszenie się o wydatki na plastiki, a po doliczeniu ich ciężaru wychodzi to samo. NX jednak ma mały baniaczek, a akcesoryjny trudno dostać. XT600Z waży 185kg już po zatankowaniu 23l, co daje ok 167.5kg na sucho, co da się zmniejszyć przez zmianę wydechu (3-4kg mniej), zmiany oryginalnego akumulatora na li-jon (kolejne 2.5kg mniej), wywalenia setów pasażera (2kg) itd
Oczywiście mówimy tu o turystyce poza asfaltowej, bo na asfalt lepiej celować w kloca 250kg, sztywniejszego i z mniejszymi skokami zawiasu, który sprawdzi się lepiej, bo nie będzie wężykował po załadowaniu, a i prędkość na autostradach będzie faktycznie autostradowa. XT600, NX650, DR650 itp czują się jak ryba w wodzie w warunkach, gdzie większość zawraca https://www.youtube.com/watch?v=Vdgjxc_N3Sc
Poszukaj na forum yamahaxt.pl w dziale sprzedam ogłoszenia użytkownika Ony - wystawił jakiś czas temu swoją tenerkę, ale później się wycofał, bo przestała odpalać, ale w przypadku XT600 to będzie pierdołka do bardzo szybkiego ogarnięcia. XTtek był fajnie dłubnięty przez pewnego podróżnika, siedzą tam zawiasy z TT600R (przód UPS, tył Ohlins, wszystko full regulowane). Kwota mieściła się w 4000PLN, więc jak znalazł.
Co do XT600Z Tenere, to jest to najmocniejsza wersja silnikowa XT600, ale w A2 się mieści - 46KM. Dwa lata temu szukając turystycznego enduro do 7tys.PLN skończyłem właśnie na XT600Z za 4.5kPLN, bo na DR650SE wtedy to była za mała kwota (chodziły po 10kPLN wzwyż), a do tego trzeba było taką DRę ubrać w duży baniak, a to kolejne 1.5kPLN. Zmieniałem z KLE 500, który był za ciężki, w terenie nie dawał rady i wiecznie rył osłoną silnika, co raz skończyło się dziurą w misce olejowej (otwórz link), do tego miał tylko 15l zbiornik, co już na pierwszej wyprawie dało mi się we znaki. W budżecie mieściła się również nowsza tenerka XTZ660Z, ale odpuściłem, bo cięższa, ma mniejszy baniak, mniejsze skoki zawiasu, tył koło 17' i generalnie w stosunku do KLE 500 zyskałbym tylko prześwit, kilka kg mniejszą wagę i trochę większy zbiornik
Ze względu na dostępność i ceny części (również używane), nic lepszego do turystyki niż XT600Z w tej kwocie nie znajdziesz. Co ma tenerka, a czego nie ma konkurencja:
- koła 21/18' (tylko XT600 z tamtych lat ma z tyłu 18')
- silnik nie do zaje...nia z dużą chłodnicą oleju
- duży zbiornik 23l
- mało pali (tutaj masz statystyki mojej sztuki (otwórz link)), co w połączeniu z dużym baniakiem daje zasięg ponad 500km
- duże skoki zawieszeń, przód regulowany ciśnieniem, tył z regulacją odbicia i napięcia wstępnego
- duży prześwit
- sucha miska olejowa
- gleboodporność (nie trzeba go dociążać gmolami)
- podwójne gały, który po zmianie na polskie wesemy (otwórz link) robią dzień z nocy
Porównując np z NX650 niby XT jest nieco cięższy, ale NX bez gmoli to proszenie się o wydatki na plastiki, a po doliczeniu ich ciężaru wychodzi to samo. NX jednak ma mały baniaczek, a akcesoryjny trudno dostać. XT600Z waży 185kg już po zatankowaniu 23l, co daje ok 167.5kg na sucho, co da się zmniejszyć przez zmianę wydechu (3-4kg mniej), zmiany oryginalnego akumulatora na li-jon (kolejne 2.5kg mniej), wywalenia setów pasażera (2kg) itd
Oczywiście mówimy tu o turystyce poza asfaltowej, bo na asfalt lepiej celować w kloca 250kg, sztywniejszego i z mniejszymi skokami zawiasu, który sprawdzi się lepiej, bo nie będzie wężykował po załadowaniu, a i prędkość na autostradach będzie faktycznie autostradowa. XT600, NX650, DR650 itp czują się jak ryba w wodzie w warunkach, gdzie większość zawraca https://www.youtube.com/watch?v=Vdgjxc_N3Sc
Poszukaj na forum yamahaxt.pl w dziale sprzedam ogłoszenia użytkownika Ony - wystawił jakiś czas temu swoją tenerkę, ale później się wycofał, bo przestała odpalać, ale w przypadku XT600 to będzie pierdołka do bardzo szybkiego ogarnięcia. XTtek był fajnie dłubnięty przez pewnego podróżnika, siedzą tam zawiasy z TT600R (przód UPS, tył Ohlins, wszystko full regulowane). Kwota mieściła się w 4000PLN, więc jak znalazł.
- Artur_
- Świeżak
- Posty: 358
- Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
- Lokalizacja: Zabrze
Dziękuje za odpowiedź.
Z tego co napisałeś, wynika że najlepsza opcja to Yamaha XT600Z. Jest jednak problem z dostępem, bo prawie nikt już nie sprzedaje tego motocykla. Napisałem do użytkownika "Ony", jak na razie czekam na odpowiedź.
Co do turystyki to raczej na pewno taka bardziej "bezdrożna", szczególnie że Polska jest w niedalekim zasięgu pięknych krajów z tak pięknymi widokami.
Chociaż pewnie znajdę na forum to zapytam się. Jaki jest koszt przejechania (oczywiście Yamaha XT600Z) ok. 10 000 km w sezonie(nawet mniej bo raczej tak długich wyjazdów nie planuje, a jeździć codziennie)? Nie mam stałego źródła dochodów i na motocykl(oprócz paliwa) mogę przeznaczyć ok 1000zł na sezon. Czy to starczy?
Z tego co napisałeś, wynika że najlepsza opcja to Yamaha XT600Z. Jest jednak problem z dostępem, bo prawie nikt już nie sprzedaje tego motocykla. Napisałem do użytkownika "Ony", jak na razie czekam na odpowiedź.
Co do turystyki to raczej na pewno taka bardziej "bezdrożna", szczególnie że Polska jest w niedalekim zasięgu pięknych krajów z tak pięknymi widokami.
Chociaż pewnie znajdę na forum to zapytam się. Jaki jest koszt przejechania (oczywiście Yamaha XT600Z) ok. 10 000 km w sezonie(nawet mniej bo raczej tak długich wyjazdów nie planuje, a jeździć codziennie)? Nie mam stałego źródła dochodów i na motocykl(oprócz paliwa) mogę przeznaczyć ok 1000zł na sezon. Czy to starczy?
- qwerty01
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 8/10/2013, 10:53
Moto szukaj spokojnie i z głową, na pewno się znajdzie. Nie tak dawno były dwie świetne sztuki po remontach i restauracji.
Co do kosztów, to tego nie da się jednoznacznie określić. Olej co 6000km to ok 100zł, do tego przegląd roczny (65zł?), opony zużywają się różnie i różne można kupić, sprzęt ma lata, więc coś czasami trzeba pogrzebać i włożyć kilka PLNów. Mój obecny sezon (tak słabego jeszcze nie miałem) to 892 PLN na 6316 km, w tym m.in. kompletny zestaw napędowy, zmiana oleju, klocki hamulcowe, opona przód, ubezpieczenie i drobne naprawy typu cięgno sprzęgła, czy przekaźnik świateł.
Za to pierwszy sezon, to totalna miazga, bo aż 4272 PLN na 11903 km, ale w tym remont góry silnika (ok 1500zł z olejami na docieranie), kilka opon, dostosowanie motocykla pod siebie (kanapa, wydech itp), akumulator, regler, zmiana przednich reflektorów, kupę dodatkowego szpeju wyprawowego, kilka mandatów , rejestracja, podatki, ubezpieczenia OC, NNW, podróżne i na wjeździe do Kosowa, przeplot tylnego koła na excela z mocnymi szprychami itd. - robiłem pod siebie wyprawówkę i trochę przesadziłem
kufa mogłem nie zaglądać w notatki, bo teraz będzie mi szkoda go sprzedać przez kolejne dwa lata A już zacząłem snuć plany na KTMa 640 Adv.
Co do kosztów, to tego nie da się jednoznacznie określić. Olej co 6000km to ok 100zł, do tego przegląd roczny (65zł?), opony zużywają się różnie i różne można kupić, sprzęt ma lata, więc coś czasami trzeba pogrzebać i włożyć kilka PLNów. Mój obecny sezon (tak słabego jeszcze nie miałem) to 892 PLN na 6316 km, w tym m.in. kompletny zestaw napędowy, zmiana oleju, klocki hamulcowe, opona przód, ubezpieczenie i drobne naprawy typu cięgno sprzęgła, czy przekaźnik świateł.
Za to pierwszy sezon, to totalna miazga, bo aż 4272 PLN na 11903 km, ale w tym remont góry silnika (ok 1500zł z olejami na docieranie), kilka opon, dostosowanie motocykla pod siebie (kanapa, wydech itp), akumulator, regler, zmiana przednich reflektorów, kupę dodatkowego szpeju wyprawowego, kilka mandatów , rejestracja, podatki, ubezpieczenia OC, NNW, podróżne i na wjeździe do Kosowa, przeplot tylnego koła na excela z mocnymi szprychami itd. - robiłem pod siebie wyprawówkę i trochę przesadziłem
kufa mogłem nie zaglądać w notatki, bo teraz będzie mi szkoda go sprzedać przez kolejne dwa lata A już zacząłem snuć plany na KTMa 640 Adv.
- Artur_
- Świeżak
- Posty: 358
- Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
- Lokalizacja: Zabrze
Mi najbardziej z tej półki podoba sie Suzuki XF650 Freewind - silnik DRki ale wygląda duuzo ładniej a d otego w tanszych cenach chodzą, co myslicie o tym modelu??
Suzuki GS500 > Suzuki GSF600 > Honda CBR600F > Honda CBF1000
-
Carbonowy - Świeżak
- Posty: 114
- Dołączył(a): 29/8/2013, 13:20
- Lokalizacja: Warszawa
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości