[Poradnik] Jak zablokować moto na A2
Posty: 2
• Strona 1 z 1
[Poradnik] Jak zablokować moto na A2
Witam. Dzisiaj zablokowałem moją GPZ500S. Nie wiem jeszcze ile ma koni ponieważ na hamowni zawitam w przyszłym tyg. Nie mogłem wrzucić zdjęć na forum wiec daje linki do pobrania. A teraz o blokowaniu:
1.Najpierw ściągamy z moto siodło i bak. Powinno to wyglądać tak http://www.sendspace.com/file/7prci3
2. Po zdjęciu baku ukazują nam się dwie linki:gazu i zwrotna. Linkę gazu zaznaczyłem na czerwono i to na niej zakładamy blokadę http://www.sendspace.com/file/ldjx5k
3.A teraz o samej blokadzie. Ja użyłem metalowej kostki o wymiarach szer. 4mm, dł. 4mm wys. 4mm w której nawierciłem otwór o średnicy 3mm i w ściance nad otworem nawierciłem drugi o średnicy 2mm i lekko za gwintowałem tak aby dało się wkręcić śrubkę. Jedną ściankę trzeba rozciąć (jak na foto) tak aby linka weszła ponieważ na jej końcu jest metalowa kulka i nie włożymy blokady normalnie. Jeśli ktoś nie umie zrobić tego sam to zostaje mechanik albo tokarz. Foty http://www.sendspace.com/file/tngmvt
http://www.sendspace.com/file/clzlp3
http://www.sendspace.com/file/j7pwan
http://www.sendspace.com/file/3v0wh2
http://www.sendspace.com/file/nc0xf5
4. Założenie blokady nie jest łatwe ponieważ mamy trudny dostęp do linki. Dobrze jest mieć drugą osobę do pomocy chociaż sami też powinniśmy dać radę (mi pomagał tata). Tak to powinno wyglądać po założeniu http://www.sendspace.com/file/y3601q
5. Ustawienie blokady to niestety metoda prób i błędów. Blokadę zakładamy 1-1,5 cm od końca pancerzyka, składamy wszystko i testujemy. Jeśli jest źle rozbieramy ustawiamy i tak aż do uzyskania oczekiwanego rezultatu. Mój kręci się do 7,5 tyś obr/min. Nie sprawdzajcie obrotów na luzie tylko na 1 biegu. Na hamowni mamy 3 próby (bynajmniej w Kielcach) więc gdy koni jest za mało/dużo możemy rozebrać moto i wyregulować.
6. Po zablokowaniu udajemy się da hamownie, potem z wykresem do stacji diagnostycznej zrobić przegląd z odpowiednią adnotacją o zmianie mocy silnika i na końcu ze wszystkimi papierami udajemy się do wydziału komunikacji zarejestrować moto. UWAGA!!! W różnych miastach wymagane są różne dokumenty.
6.Koszta:
-blokada to koszt paru złoty za materiały. Jeśli ktoś nie zrobi jej sam to nie wiem ile ktoś policzy sobie za jej wykonanie.
-hamownia (100 zł ale ceny mogą się różnić w zależności od miast)
-przegląd ok. 60 zł.
-rejestracja 60 zł jeśli nie musimy zmieniać tablic,110 (chyba) ze zmianą tablic, i jeśli motocykl już jest zarejestrowany to zmiana w dokumentach kosztuje chyba 35 zł.
Poradnik zrobiony na podstawie blokowania Kawasaki GPZ500S z 1994r. W zależności od marki i/lub modelu motocykla wymiary blokady mogą się różnić. Nie biorę odpowiedzialności za działanie blokady i za to czy motocykl zostanie zarejestrowany. Zastrzegam sobie prawo do tego poradnika i zabraniam kopiowania bez zgody autora. Jeśli moderator uzna poradnik za pomocny proszę o podpięcie. Pozdrawiam
Przenoszę do odpowiedniego według mnie działu- mechanika. Co do tego czy to może się sprawdzić czy nie- nie wypowiadam się bo się nie znam, jednak dobrze by było jeśli wypowiedziałby się ktoś kto wie czy według przepisów tak zablokowany motocykl spełni wymogi kat. A2. kravec
1.Najpierw ściągamy z moto siodło i bak. Powinno to wyglądać tak http://www.sendspace.com/file/7prci3
2. Po zdjęciu baku ukazują nam się dwie linki:gazu i zwrotna. Linkę gazu zaznaczyłem na czerwono i to na niej zakładamy blokadę http://www.sendspace.com/file/ldjx5k
3.A teraz o samej blokadzie. Ja użyłem metalowej kostki o wymiarach szer. 4mm, dł. 4mm wys. 4mm w której nawierciłem otwór o średnicy 3mm i w ściance nad otworem nawierciłem drugi o średnicy 2mm i lekko za gwintowałem tak aby dało się wkręcić śrubkę. Jedną ściankę trzeba rozciąć (jak na foto) tak aby linka weszła ponieważ na jej końcu jest metalowa kulka i nie włożymy blokady normalnie. Jeśli ktoś nie umie zrobić tego sam to zostaje mechanik albo tokarz. Foty http://www.sendspace.com/file/tngmvt
http://www.sendspace.com/file/clzlp3
http://www.sendspace.com/file/j7pwan
http://www.sendspace.com/file/3v0wh2
http://www.sendspace.com/file/nc0xf5
4. Założenie blokady nie jest łatwe ponieważ mamy trudny dostęp do linki. Dobrze jest mieć drugą osobę do pomocy chociaż sami też powinniśmy dać radę (mi pomagał tata). Tak to powinno wyglądać po założeniu http://www.sendspace.com/file/y3601q
5. Ustawienie blokady to niestety metoda prób i błędów. Blokadę zakładamy 1-1,5 cm od końca pancerzyka, składamy wszystko i testujemy. Jeśli jest źle rozbieramy ustawiamy i tak aż do uzyskania oczekiwanego rezultatu. Mój kręci się do 7,5 tyś obr/min. Nie sprawdzajcie obrotów na luzie tylko na 1 biegu. Na hamowni mamy 3 próby (bynajmniej w Kielcach) więc gdy koni jest za mało/dużo możemy rozebrać moto i wyregulować.
6. Po zablokowaniu udajemy się da hamownie, potem z wykresem do stacji diagnostycznej zrobić przegląd z odpowiednią adnotacją o zmianie mocy silnika i na końcu ze wszystkimi papierami udajemy się do wydziału komunikacji zarejestrować moto. UWAGA!!! W różnych miastach wymagane są różne dokumenty.
6.Koszta:
-blokada to koszt paru złoty za materiały. Jeśli ktoś nie zrobi jej sam to nie wiem ile ktoś policzy sobie za jej wykonanie.
-hamownia (100 zł ale ceny mogą się różnić w zależności od miast)
-przegląd ok. 60 zł.
-rejestracja 60 zł jeśli nie musimy zmieniać tablic,110 (chyba) ze zmianą tablic, i jeśli motocykl już jest zarejestrowany to zmiana w dokumentach kosztuje chyba 35 zł.
Poradnik zrobiony na podstawie blokowania Kawasaki GPZ500S z 1994r. W zależności od marki i/lub modelu motocykla wymiary blokady mogą się różnić. Nie biorę odpowiedzialności za działanie blokady i za to czy motocykl zostanie zarejestrowany. Zastrzegam sobie prawo do tego poradnika i zabraniam kopiowania bez zgody autora. Jeśli moderator uzna poradnik za pomocny proszę o podpięcie. Pozdrawiam
Przenoszę do odpowiedniego według mnie działu- mechanika. Co do tego czy to może się sprawdzić czy nie- nie wypowiadam się bo się nie znam, jednak dobrze by było jeśli wypowiedziałby się ktoś kto wie czy według przepisów tak zablokowany motocykl spełni wymogi kat. A2. kravec
Barton Fighter 50 -> Kawasaki GPZ 500S -> Kawasaki Ninja ZX7R
- Crank
- Świeżak
- Posty: 105
- Dołączył(a): 24/4/2012, 13:45
- Lokalizacja: Kielce (TKI)
Posty: 2
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości