Zobacz wątek - Cezet 350, Jawa TS 350 Tuning?...

Cezet 350, Jawa TS 350 Tuning?...

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Cezet 350, Jawa TS 350 Tuning?...

Postprzez rutek15 » 27/10/2013, 19:15

Witam, chciałbym dowiedzieć się czegoś na temat Jawy TS 350 i Cezety 350 czy jest możliwość modyfikacji silników tych motocykli co można stuningować żeby osiągnąć więcej mocy?...
w jaki sposób można zwiększyć osiągi tych silników?... jeśli ktoś zna się na tym to proszę o odpowiedź.
pozdrawiam.
rutek15
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 4/7/2013, 19:30
Lokalizacja: Białystok


Postprzez henio12323 » 28/10/2013, 10:56

hehe można wszystko nawet turbo załozyc tylko po co ? szkoda psuć juz praktycznie klasyka... odpuść sobie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez rutek15 » 28/10/2013, 16:12

nikt tutaj nie mówi o psuciu tylko o w miarę dobrym podrasowaniu silnika oczywiście nie do przesady bo sprzęt ma być na kilka sezonów (zawieszenie, hamulce itp. mam zrobione świetnie). szukam czegoś na ten temat i nic nie mogę znaleźć może ktoś z was mi pomorze?...
rutek15
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 4/7/2013, 19:30
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Artur_ » 28/10/2013, 16:54

j/w - to jest klasyk i chyba każdemu się ciśnie na myśl, że lepiej doprowadzić to do stanu oryginalnego, sprzedać za dobrą kasę i kupić coś cywilizowanego do psucia i zajeżdżania ;)
Artur_
Świeżak
 
Posty: 358
Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez Rafixen » 28/10/2013, 17:04

Poprzednicy mają rację, nie niszcz tego tylko doprowadź do dobrego stanu. Sprzedaj to i kup coś innego do zajeżdżenia i tuningowania.
Serce bije w tempie obrotów maszyny :)
Rafixen
Świeżak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 7/6/2013, 20:38
Lokalizacja: Okolice Krasnegostawu

Postprzez rutek15 » 28/10/2013, 17:52

panowie jawa to jest świetny motocykl i nie zamierzam go psuć...
tych motocykli miałem w bród każdą jawę sprowadzałem zepsutą i robiłem remont po kilku tygodniach sprzedawałem w dobrym stanie czasami nawet traciłem na tym i tak jak wcześniej napisałem "chciałbym dowiedzieć się czegoś na temat Jawy TS 350 i Cezety 350 czy jest możliwość modyfikacji silników tych motocykli co można stuningować żeby osiągnąć więcej mocy?..." przypomniałem też że moto ma być na kilka sezonów i nie do sprzedaży tylko do własnego posiadania, nie przypominam sobie żebym pisał coś o zajeżdżaniu...
rutek15
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 4/7/2013, 19:30
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Black-Ghost » 28/10/2013, 17:59

Jeszcze za małolata jak miałem Ts-ke to gdzies obiło mi sie o uszy że można dać inny gaźnik i rozwiercić trochę cylindry.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez henio12323 » 28/10/2013, 23:06

wszystko mozna ;D zalezy jakie chcesz efekty i ile masz na to kasy, japonskie gaźniki, plus robione na zamówienie wydechy i ppodkręcony zapłon, słyszałem o montowaniu CDI i o mega poprawie kultury pracy całego silniczka, wiec te 3 rzeczy i juz moto bedzie zdecydowanie lepiej pracowało, potem mozna ingerować w silnik, zwiększenie stopnia spręzania, powiększanie kanałów, ewentualnie pobawienie sie i zmniejszenie przestrzeni w korbie jakimis wypełnieniami. kazda z wymienionych rzeczy doda coś. potem jak juz ktoś lubi rzeźby mozna dawac zawory na dolocie i wydechu tylko to juz są przeróbki dosyc skomplikowane i moim zdaniem bezsensowne dla tego typu maszyn, żeby jak wspomniałeś mieć dla siebie i sobie polatać i nie zajeżdzać, bo jak juz robic konkret i wyciskanie kilkuset %mocy z fabrycznego silnika to raczej na zloty jako pokaz albo jakiś sport ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez rutek15 » 29/10/2013, 18:13

efekty chce jak najlepsze i oczywiście jakie by były tego koszty?...
rutek15
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 4/7/2013, 19:30
Lokalizacja: Białystok

Postprzez henio12323 » 30/10/2013, 14:04

gaźnik 300 zł wydech 300-1000 zł najbiedniej, CDI też chyba za 300 zł załozyc mozna. zabawy ze spręzaniem i cylindrem 100-200 zł wypełnienia wału ciezko mi powiedziec kilka stówek kolejnych na pewno. plus remont całego silnika na lepszych częsciach wiec 1000-1500 zł. dorobienie zaworów zaleznie od goscia który by przerabiał czyli 2 motocykle bys pewnie kupił w cenie tuningu ;P gdzie mozna kupic japonska maszynke i mieć od razu większą moc bez zadnego wkładu
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez rutek15 » 30/10/2013, 20:19

jeśli zwiększysz stopień sprężania to przypadkiem nie uzyskasz zjawiska stuku?... Stopień sprężania w Jawie jest optymalny dla paliwa na którym pracują te silniki czy zwiększając ciśnienie w komorze spalania przypadkiem nie pogorszysz pracy silnika?...
rutek15
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 4/7/2013, 19:30
Lokalizacja: Białystok

Postprzez henio12323 » 30/10/2013, 22:20

oczywiscie że w końcu bedzie spalanie stukowe i bedzie trzeba stosować przynajmniej wysokooktanowe paliwko żeby zapobiec temu. - coś za coś. kombinując musisz sporo rzeczy po prostu przerabiać, to samo jak wysokie osiągi zwiększą grzanie silnika i trzeba mysleć nad poprawą chłodzenia itp itd.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez rutek15 » 31/10/2013, 22:04

właśnie zastanawiałem się nad chłodzeniem... a przeróbka okien w cylindrach jest opłacalna?... czy nie warto tego ruszać?... mam pytanie też co do cezety jaki gaźnik najlepiej by tam pasował?... jeśli bym tam wstawił od jakiejś 500 lub 600 i do tego zapłon elektroniczny aby uzyskać silniejsze napięcie i lepszą iskrę na cylindrach czy to ma sens?...
rutek15
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 4/7/2013, 19:30
Lokalizacja: Białystok

Postprzez henio12323 » 1/11/2013, 00:14

napisałem przecież wyzej o oknach... to 2T wiec zastosowac lepiej gaźnik od 2T jakiejs hondy CRM 250 itp sensu nie ma o czym kazdy pisał od początku
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez rutek15 » 1/11/2013, 17:01

chodzi mi o to czy nie będzie skutków ubocznych?... typu gorsza praca silnika lub coś w tym stylu?...
rutek15
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 4/7/2013, 19:30
Lokalizacja: Białystok

Postprzez henio12323 » 1/11/2013, 21:58

nie będzie, ale bedzie trzeba zgrać wszystko ze sobą co łatwe nie jest
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez rutek15 » 3/11/2013, 21:56

spodziewam się trudności, powracając do gaźnika to od 250 nie będzie za mała dawka paliwa?... bo jednak to jest 350 i dwa gary a nie jeden
rutek15
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 4/7/2013, 19:30
Lokalizacja: Białystok

Postprzez mirekm71 » 7/11/2013, 09:00

Rece opadaja. Jezdzac spokojnie motocyklem czeskim od nowosci robil max 60 000 km przebiegu. Po remoncie jezdzac spokojnie 80-100 km/h jego przebieg wynosi ok 30 000. Remont nie jest tani bo szlif i tloki ok 400zl, wal podobnie a rozbierajac wymieniasz uszczelnienia i kilka lozysk wiec remont wyjdzie z 1500zl lekko. To jest bilans posiadania 22 kM i korzystania z 10 kM. Jakiekolwiek wieksze wykorzystanie juz zawartej w silniku mocy jeszcze obnizy jego zywotnosc wiec oznacza to, ze ten silnik mie jest baza do tunningu. Jesli ktos tego nie rozumie to znaczy, ze nigdy nie mial ani nie remontowal jawy wiec nie ma sensu ciagnac tego tematu. Kolega kupil jakiegos niedobitka bez papierow za 500zl i kombinuje jak tu zostac pasierbkiem za nieduza kase. Nie tedy droga.

Jedyny gaznik, ktory ponoc cos poprawia pochodzi od rd350 ale to tylko ponoc. Dobry oryginalny gaznik nie ma jako takich wad. Zaplon elektroniczny tez d...y nie urywa a te same osiagi zrobisz na platynkach tylko moze byc ciut slabszy dol i czesty serwis. Byly na necie rozne filmy z przerobek i na forum jawacz.pl.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr