Zobacz wątek - Honda crf 250 2008 r przygotowanie motoru przez cały sezon
NAS Analytics TAG

Honda crf 250 2008 r przygotowanie motoru przez cały sezon

Enduro, Cross
_________

Honda crf 250 2008 r przygotowanie motoru przez cały sezon

Postprzez matrix1441 » 23/10/2013, 20:56

Witam posiadam Hondę Crf 250 2008r jest mój pierwszy tego typu cross. Wcześniej byłem posiadaczem cross enduro . Sprawa do was wygląda następująco potrzebuje tabeli lub wypowiedzi gościa który zna się na moto crossie i nie jest amatorem. A wiec :

1. Potrzebuje dokładnych informacji :
- jaki olej będzie dobry dla mojego motoru , co ile mh trzeba wymieniać ( jeżdżę amatorsko nie po torze ) , ile ml powinno się wlać .
- jakim preparatem , lub jakieś domowe sposoby czyszczenia filtra powietrza , czym go nasączać
- słyszałem coś o zaworach podobno objawy są takie że motor zaczyna nie palić od kopa , jak uniknąć tego czy są jakieś sposoby żeby sprawdzić samemu czy zawory są na tyle luźne żeby można je zawieś do mechanika . A nie zawozić np co 15 mh żeby sprawdził czy są rozregulowane czy nie i wziął za to kasę (w razie wymiany kiedyś jakie zawory kupić tytanowe czy stalowe)
- jakie paliwo będzie dobre dla naszego silnika zwykła 95 czy 98 Power
- siada podobno w tych motorach kosz sprzęgłowy jak szybko zorientować się i wymienić zanim będzie za późno ( jaki kosz sprzęgłowy najlepiej kupić )
- na co zwrócić uwagę żeby wydłużyć żywotność silnika.
- technika odpalenia ( wcześniej miałem elektryczny starter )
- mile widziane rady od zawodników tego sportu przed jazdą lub po ?

Na te pytania chciał bym znać odpowiedz dużo wiem o sposobie użytkowania takich motocyklów ale nie zaszkodzi wymienić się zdaniami z innymi . Czy jest taka tabela właśnie kiedy się wymienia olej jakie śrubki powinny być dokręcane kluczem dynamometrycznym itd.
matrix1441
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 7/3/2009, 19:02


Postprzez henio12323 » 23/10/2013, 21:30

no jestem amatorem wiec nie mam prawa sie wypowiedzieć ?

1) kazdy syntetyczny bedzie dobry dobrany pod warunki atmosferyczne wg tabeli z ksiÄ…zki serwisowej. najpopularniejszy motul 300V
2) woda z proszkiem do prania lub chemią typu dimer, ( woda wrzatek i niech sobie poleży ) potem płukanie w wodzie z mydłem i jest czysty, mozna też prać w benzynie jak nie jakis chinski filtr. czym nasączac płynem oczywiscie, jakim w zasadzie obojętne elf jest słaby, reszta ok. najtaniej wychodzi lany z puszki ( nie sprej ) valvoline super płyn zrobił
3) zaworki to podstawowy serwis jednym z skutków jest głosniejsza praca silnika, gorsze odpalanie lub dobre odpalanie na zimno a trudne na ciepłym silniku. w ksiązce serwisowej masz opisane co ile to robic i jak. ogólnie nie jest trudne, dostajesz sie do pokrywy zaworów sciągasz ją i ustawiasz wał w odpowiednim połozeniu i mierzysz luz, jak jest za duzy/mały to musisz wtedy dobrać odpowiednie płytki. i je wymienić,
4) naszego ? czy twojego ? obojętne jakie zalejesz
5) przy przeglądzie widać czy sie robią ząbki ( wżery) na koszu które są powodowane wybijaniem rowków przez tarcze sprzęgowe, po prostu widzisz, czujesz że sprzegło gorzej pracuje. mozna jeździc tak cały czas tylko po prostu sprzęgło moze nie łapać jak trzeba
6) żeby rozgrzewac ale nie przegrzewać silnika, regularnie dbac o eksploatacje bo wbrew pozorom czesty serwis wychodzi taniej niz serwisowanie po tym jak cos strzeli. jazda motocyklem zgodnie z przeznaczenien
7) odchylasz kopke w prawo, stawiasz prawÄ… stope na dzwignie kopki, energicznie naciskasz dzwignie - motocykl jest odpalony :)
8) nie jestem zawodnikiem wiec co sie bede męczył :P

9) te wszystkie tabelki to sie nazywa ksiązka serwisowa! załatw sobie taką i rozwiejesz 99% wątpliwości
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez kris514 » 23/10/2013, 21:39

śrubki wszystkie :D a sila podana jest w serwisowce tylko kto.normalny dokreca plastiki kluczem dynamometrycznym xd

Zawory mozesz sam regulowac to nie jest trudne

Filtr albo w benzynie albo w srodkach czystosci typu plyn do naczyn i goraca woda

95 spokojnie wystarczy

Sprzeglo ? Zbyt pozno na co? Ogolnie jak szarpie przy ruszaniu to najczesciej kosz jest winny

Olej castrol r4 wystarczy

Technika odpalania na zimnym jesli wszystko jest ok to ssanie i kopiesz, jesli ma problemy z odpalaniem.to mozna silnik ustawic ( naciskasz kopke az minie najwiekszy opor, cofasz ja i mocno kopiesz, mozna tez z 3-5 razy podpompowac gazem (bo tam jest pompka w gazniku) i odpalac bez gazu
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez matrix1441 » 23/10/2013, 22:21

No dzięki Klucz dynamometryczny to raczej do głowicy itd do takich rzeczy nie miałem tutaj na myśli plastików :D Gdzie można kupić taką książkę serwisową ? Albo pobrać do wydrukowania bo trochę drogie te książki po internecie 100 parę zł
matrix1441
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 7/3/2009, 19:02

Postprzez kris514 » 24/10/2013, 07:06

wydaje mi sie ze bede mial cos takiego na chomiku link nizej
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na górê