Zobacz wątek - motor dla drobnej i niskiej kobiety

motor dla drobnej i niskiej kobiety

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, rosiboj, lagiboy, Landryss25, kravec, andy7, Boshi, Black-Ghost

motor dla drobnej i niskiej kobiety

Postprzez l_esprit » 16/10/2013, 01:10

Witam, chciałabym zasięgnąć porady...otóż jestem bardzo niska, 156 cm, i drobna - 47kg. Czy jest szansa na jakiś motor...? Czy dać sobie spokój, zanim naprawdę się wkręcę w poszukiwania :P dodam, że nogi chyba mam całkiem długie jak na mój wzrost, długość nogawki inseam 70cm. Interesują mnie głównie cruisery, honda shadow, yamaha virago...Czy jest wśród Was jakaś pani o podobnych gabarytach, lub ktoś, kto takową motocyklistkę zna? :D

byłabym bardzo wdzięczna za info.
pzdr
Avatar użytkownika
l_esprit
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 16/10/2013, 00:57
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez jasnoksieznik » 16/10/2013, 09:15

Ale jakiej klasy to ma byc moto i do czego? Szukasz symulacji choppera, 125ccm za karton wodki, czy niesmiganego 1,8litra na weekendowe wypady motocyklowe w Alpy?
Sprawdz przyklejony post po dalsze wskazowki?
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez malomi » 16/10/2013, 09:16

CBR f4i sport
Avatar użytkownika
malomi
Bywalec
 
Posty: 829
Dołączył(a): 5/7/2013, 11:47

Postprzez l_esprit » 16/10/2013, 10:43

Ahh...przepraszam za niekonkretne pytanie, wpadłam tu nocną porą, pierwszy raz z resztą.
Głownie chodzi mi o to, czy jest tu ktoś mniej więcej mojej postury, kto radzi sobie na cruiserze (tzn jakaś pani). Z nogami do ziemi raczej nie będzie problemu, natomiast z odległością do kierownicy, wagą motoru chyba będzie problem. Musiałabym mieć coś lekkiego i pytanie kolejne czy np. 210kilo to ok dla kobiety 47 kilo czy za ciężki...

Ale uściślając wg przyklejonego postu:
- doświadczenie zerowe, dopiero myślę o prawku A (no i chcę się z grubsza dowiedzieć, czy jest sens będąc tak drobną osobą)
- lat 28, 47kg, 156cm
- chciałabym jeździć do pracy kilka razy w tyg (20km mam do pracy, Warszawa, korki etc), weekendowe wypady za miasto, raz na 3-4 mies wyjazd w trasę typu 300km tam i z powrotem ;) za kilka lat mogłabym zabierać na wycieczki córkę
- w sezonie wychodzi z 7tys km łącznie wszystkiego
- na sam motocykl mogłabym przeznaczyć ok 8 tysięcy, na ciuchy do 2,5 tys.
- budżet na utrzymanie - taki aby palił z 4-6 na 100
- jak pisałam wcześniej, cruisery podobają mi się, np. yamaha XV 750 virago z 1994, może być coś nawet o mniejszej pojemnośći, ale bez przesady, dźwięk musi być odpowiedni ;) na prędkości mi nie zależy specjalnie


Hehe jeszcze zmierzyłam sobie rękę, 56 cm od pachy do czubków palców sięgnę, czy nie sięgnę??? oto jest pytanie.

pzdr i dzięki

tak jak już Ci napisali: edytuj posty. kravec
Avatar użytkownika
l_esprit
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 16/10/2013, 00:57
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez SkoQ » 16/10/2013, 10:53

Edytuj posty, nie pisz jednego pod drugim.

Motocykl na korki i cruiser to dwie różne bajki niestety. Cruisery są szersze niż inne klasy motocykli. Do tego są jednymi z cięższych maszyn. Na niedzielną przejażdżkę super sprawa.
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez l_esprit » 16/10/2013, 11:13

ok już pomińmy te korki.... głownie chodzi mi o moje gabaryty. Znasz kogoś mojej postury, kto radzi sobie na cruiserze?
Avatar użytkownika
l_esprit
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 16/10/2013, 00:57
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez kello » 16/10/2013, 12:45

Myślę, że z takimi gabarytami możesz spojrzeć na Kawasaki EL 250 na początek. Wygląda "armaturowo" :), ma fajny silnik, był to model bardzo chwalony w prasie swego czasu.
kello
Świeżak
 
Posty: 165
Dołączył(a): 26/6/2013, 14:25

Postprzez l_esprit » 16/10/2013, 13:18

WOW! wszystko wskazuje na to, że ten model jest dla mnie idealny :D wielkie dzięki!
Avatar użytkownika
l_esprit
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 16/10/2013, 00:57
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Iwantcookie » 16/10/2013, 13:46

Ewentualnie Suzuki LS 650, fajny oldscoolowy single, ale nie wiem czy podłapie się pod A2. Wiem że pojemność większa, ale mocy to w porywach 32 KM ma:) Waży 160 kg na sucho więc nie powinnaś tu dać radę. Wysokość siedzenia 70 cm. Stosunek mocy do masy: 0.1938 KM/kg. Internety mówią że pali około 5 l.

EDIT:
Wpasowuje się w A2, sprawdziłem:

"[...] motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW (47,59KM) i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla"

LS 650 na sucho ma stosunek mocy do masy około 0,14 kW/kg.
Avatar użytkownika
Iwantcookie
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 13/8/2013, 14:27
Lokalizacja: Kraków

Postprzez fasoliusz » 16/10/2013, 14:39

Witaj
Może ja się wypowiem na ten temat bo dosyć długo "siedziałem" w chopperach/cruiserach.
Shadowki (nowe) i Dragstary bym sobie odpuścił tak samo jak pojemności 125/250, są po prostu sporawe, a małe pojemności po sezonie sprzedasz.
Widzę, że koleżanka podała Virago 750. Virago są to chopeery małe gabarytami. Ja bym na Twoim miejscu celował bardziej w Virago 535, które ostatnio staniały, nie wiem czemu. Jest to bardzo malutka maszyna na której na pewno dasz sobie radę, jeśli chcesz to przedstawię Ci jak się spisuje Virago 535. Sam nie jeździłem, ale interesowałem się tym chopperkiem i rozmawiałem z wieloma ludźmi o nich.
Kolega powyżej podał LS 650. Jest to chopperek podobny gabarytowo do Virago 535, z tym że LS ma 1 cylinder, więc bardzo fajnie można przerobić na bobbera:D

Jednak najlepiej jak by koleżanka sama dosiadła Virago 750. Myślę, że sięgniesz, ale ręki sobie nie dam uciąć :D
A opinie Virago mają bardzo dobre, dużo części to o to, że to "bubel" nie trzeba się martwić.
Shadow 125-->Kawasaki ER-5-->Suzuki SV650S--> Honda CBF 600NA
Avatar użytkownika
fasoliusz
Bywalec
 
Posty: 509
Dołączył(a): 11/1/2013, 20:33
Lokalizacja: Sochaczew

Postprzez l_esprit » 17/10/2013, 14:57

Bardzo dziękuję Wam za odpowiedzi, zarówno suzuki LS650 jak i Virago 535 podobają mi się. Kwestia tylko wagi, chyba suzuki ważący 160 będzie lepszy. A już myślałam, że motor pozostanie dla mnie w sferze marzeń...myliłam się ;) dzięki raz jeszcze, bardzo mi pomogliście.

pzdr
Avatar użytkownika
l_esprit
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 16/10/2013, 00:57
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Sweetbloody » 17/10/2013, 21:34

Ale dlaczego miałby się mieścić w kategorii A2? Według nowych przepisów kategoria A w pełnym wymiarze jest dostępna od 24 lat, a Pani napisała, że ma 28 więc nie widzę problemu :) Życzę powodzenia w szukaniu maszyny odpowiedniej dla Ciebie :)
Nie odkładaj marzeń na później, odkładaj NA marzenia
Avatar użytkownika
Sweetbloody
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 9/10/2013, 20:56
Lokalizacja: Kielce

Postprzez l_esprit » 17/10/2013, 21:37

Może A2 łatwiej zrobić czy coś ;) muszę poczytać. Bo ten suzuki fajny :)
Avatar użytkownika
l_esprit
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 16/10/2013, 00:57
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Sweetbloody » 17/10/2013, 21:41

W zasadzie kategoria A2 z tego co mi wiadomo jest dla osób po 18 roku życia i ma na celu ograniczenie mocy motocykla dla młodych osób. Zasady zdawania są takie same z tym, że różni się tylko moc motocykla na którym zdaje się egzamin. Więc chyba dużej różnicy pomiędzy zdaniem A a A2 nie powinno być, a skoro koledzy pisali, że typ za jakim się rozglądasz jest nieco szerszy co za tym idzie pewnie inny w obsłudze wydaje mi się, że zdanie od razu kategorii A na większą pojemność mogłoby Ci ułatwić sprawę :) Ale ja jeszcze sama nie jeżdżę , więc tak czysto teoretycznie mówię :)
Nie odkładaj marzeń na później, odkładaj NA marzenia
Avatar użytkownika
Sweetbloody
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 9/10/2013, 20:56
Lokalizacja: Kielce

Postprzez l_esprit » 17/10/2013, 21:48

Ale masz rację, faktycznie lepiej od razu zrobić A niż bawić się w to na dwa razy ;) a kolega może przeczytał 18 zamiast 28 :D
Avatar użytkownika
l_esprit
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 16/10/2013, 00:57
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Sweetbloody » 17/10/2013, 21:51

Możliwe , że tak było :D Ja na Twoim miejscu to bym A2 nie brała pod uwagę, szkoda później płacić drugi raz jeżeli byś się zdecydowała na zaliczanie całego A :) Ja nie będę miała wyjścia, więc A2 muszę się przemęczyć ale jeżeli jest możliwość to lepiej iść na A :)
Nie odkładaj marzeń na później, odkładaj NA marzenia
Avatar użytkownika
Sweetbloody
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 9/10/2013, 20:56
Lokalizacja: Kielce

Postprzez l_esprit » 17/10/2013, 21:53

btw: fajny masz podpis :D chyba zacznę się tego trzymać ;] pozdrawiam

Koleżanko to nie temat na takie posty. Babskie pogawędki na pw proszę ;) // Boshi
Avatar użytkownika
l_esprit
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 16/10/2013, 00:57
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Sweetbloody » 17/10/2013, 21:56

A dziękuję bardzo :) Podpis bardzo jak dla mnie praktyczny, bo na maszynę oszczędzam każdy grosz, no poza tym co wydaję na siłownię by było mi łatwiej z moto ;) Baardzo mnie to motywuje, polecam gdzieś zapisać i sobie! :D
Nie odkładaj marzeń na później, odkładaj NA marzenia
Avatar użytkownika
Sweetbloody
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 9/10/2013, 20:56
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Glenroy » 17/10/2013, 22:09

Sweetbloody napisał(a): Więc chyba dużej różnicy pomiędzy zdaniem A a A2 nie powinno być


Teoretycznie tak, praktycznie już nie koniecznie, trochę jednak łatwiej ogarnąć i przyzwyczaić się do mniejszej mocy :). Ale co do samego prawka, jeżeli jest możliwość wskoczenia od razu na kat. A, nie bawił bym się w żadne półśrodki, jeżeli ktoś się boi od razu wsiadać na coś poważniejszego to kupi na początek słabszego "kunia", a później bez zmartwień o upgrade uprawnień, zamieni na docelowy sprzęt.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2831
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez Sweetbloody » 17/10/2013, 22:12

No w praktyce na pewno jest różnica, jak wiadomo jest to inna moc jednak waga motocykla zwykle jest jakoś do siebie zbliżona więc po prostu też uważam , że szkoda by się wybierać na kategorię A2 :)
Nie odkładaj marzeń na później, odkładaj NA marzenia
Avatar użytkownika
Sweetbloody
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 9/10/2013, 20:56
Lokalizacja: Kielce



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr