motor dla drobnej i niskiej kobiety
Posty: 20
• Strona 1 z 1
motor dla drobnej i niskiej kobiety
Witam, chciałabym zasięgnąć porady...otóż jestem bardzo niska, 156 cm, i drobna - 47kg. Czy jest szansa na jakiś motor...? Czy dać sobie spokój, zanim naprawdę się wkręcę w poszukiwania dodam, że nogi chyba mam całkiem długie jak na mój wzrost, długość nogawki inseam 70cm. Interesują mnie głównie cruisery, honda shadow, yamaha virago...Czy jest wśród Was jakaś pani o podobnych gabarytach, lub ktoś, kto takową motocyklistkę zna?
byłabym bardzo wdzięczna za info.
pzdr
byłabym bardzo wdzięczna za info.
pzdr
-
l_esprit - Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 16/10/2013, 00:57
- Lokalizacja: Warszawa
Ale jakiej klasy to ma byc moto i do czego? Szukasz symulacji choppera, 125ccm za karton wodki, czy niesmiganego 1,8litra na weekendowe wypady motocyklowe w Alpy?
Sprawdz przyklejony post po dalsze wskazowki?
Sprawdz przyklejony post po dalsze wskazowki?
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Ahh...przepraszam za niekonkretne pytanie, wpadłam tu nocną porą, pierwszy raz z resztą.
Głownie chodzi mi o to, czy jest tu ktoś mniej więcej mojej postury, kto radzi sobie na cruiserze (tzn jakaś pani). Z nogami do ziemi raczej nie będzie problemu, natomiast z odległością do kierownicy, wagą motoru chyba będzie problem. Musiałabym mieć coś lekkiego i pytanie kolejne czy np. 210kilo to ok dla kobiety 47 kilo czy za ciężki...
Ale uściślając wg przyklejonego postu:
- doświadczenie zerowe, dopiero myślę o prawku A (no i chcę się z grubsza dowiedzieć, czy jest sens będąc tak drobną osobą)
- lat 28, 47kg, 156cm
- chciałabym jeździć do pracy kilka razy w tyg (20km mam do pracy, Warszawa, korki etc), weekendowe wypady za miasto, raz na 3-4 mies wyjazd w trasę typu 300km tam i z powrotem za kilka lat mogłabym zabierać na wycieczki córkę
- w sezonie wychodzi z 7tys km Å‚Ä…cznie wszystkiego
- na sam motocykl mogłabym przeznaczyć ok 8 tysięcy, na ciuchy do 2,5 tys.
- budżet na utrzymanie - taki aby palił z 4-6 na 100
- jak pisałam wcześniej, cruisery podobają mi się, np. yamaha XV 750 virago z 1994, może być coś nawet o mniejszej pojemnośći, ale bez przesady, dźwięk musi być odpowiedni na prędkości mi nie zależy specjalnie
Hehe jeszcze zmierzyłam sobie rękę, 56 cm od pachy do czubków palców sięgnę, czy nie sięgnę??? oto jest pytanie.
pzdr i dzięki
tak jak już Ci napisali: edytuj posty. kravec
Głownie chodzi mi o to, czy jest tu ktoś mniej więcej mojej postury, kto radzi sobie na cruiserze (tzn jakaś pani). Z nogami do ziemi raczej nie będzie problemu, natomiast z odległością do kierownicy, wagą motoru chyba będzie problem. Musiałabym mieć coś lekkiego i pytanie kolejne czy np. 210kilo to ok dla kobiety 47 kilo czy za ciężki...
Ale uściślając wg przyklejonego postu:
- doświadczenie zerowe, dopiero myślę o prawku A (no i chcę się z grubsza dowiedzieć, czy jest sens będąc tak drobną osobą)
- lat 28, 47kg, 156cm
- chciałabym jeździć do pracy kilka razy w tyg (20km mam do pracy, Warszawa, korki etc), weekendowe wypady za miasto, raz na 3-4 mies wyjazd w trasę typu 300km tam i z powrotem za kilka lat mogłabym zabierać na wycieczki córkę
- w sezonie wychodzi z 7tys km Å‚Ä…cznie wszystkiego
- na sam motocykl mogłabym przeznaczyć ok 8 tysięcy, na ciuchy do 2,5 tys.
- budżet na utrzymanie - taki aby palił z 4-6 na 100
- jak pisałam wcześniej, cruisery podobają mi się, np. yamaha XV 750 virago z 1994, może być coś nawet o mniejszej pojemnośći, ale bez przesady, dźwięk musi być odpowiedni na prędkości mi nie zależy specjalnie
Hehe jeszcze zmierzyłam sobie rękę, 56 cm od pachy do czubków palców sięgnę, czy nie sięgnę??? oto jest pytanie.
pzdr i dzięki
tak jak już Ci napisali: edytuj posty. kravec
-
l_esprit - Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 16/10/2013, 00:57
- Lokalizacja: Warszawa
Edytuj posty, nie pisz jednego pod drugim.
Motocykl na korki i cruiser to dwie różne bajki niestety. Cruisery są szersze niż inne klasy motocykli. Do tego są jednymi z cięższych maszyn. Na niedzielną przejażdżkę super sprawa.
Motocykl na korki i cruiser to dwie różne bajki niestety. Cruisery są szersze niż inne klasy motocykli. Do tego są jednymi z cięższych maszyn. Na niedzielną przejażdżkę super sprawa.
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
Ewentualnie Suzuki LS 650, fajny oldscoolowy single, ale nie wiem czy podłapie się pod A2. Wiem że pojemność większa, ale mocy to w porywach 32 KM ma:) Waży 160 kg na sucho więc nie powinnaś tu dać radę. Wysokość siedzenia 70 cm. Stosunek mocy do masy: 0.1938 KM/kg. Internety mówią że pali około 5 l.
EDIT:
Wpasowuje się w A2, sprawdziłem:
"[...] motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW (47,59KM) i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla"
LS 650 na sucho ma stosunek mocy do masy około 0,14 kW/kg.
EDIT:
Wpasowuje się w A2, sprawdziłem:
"[...] motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW (47,59KM) i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla"
LS 650 na sucho ma stosunek mocy do masy około 0,14 kW/kg.
-
Iwantcookie - Świeżak
- Posty: 71
- Dołączył(a): 13/8/2013, 14:27
- Lokalizacja: Kraków
Witaj
Może ja się wypowiem na ten temat bo dosyć długo "siedziałem" w chopperach/cruiserach.
Shadowki (nowe) i Dragstary bym sobie odpuścił tak samo jak pojemności 125/250, są po prostu sporawe, a małe pojemności po sezonie sprzedasz.
Widzę, że koleżanka podała Virago 750. Virago są to chopeery małe gabarytami. Ja bym na Twoim miejscu celował bardziej w Virago 535, które ostatnio staniały, nie wiem czemu. Jest to bardzo malutka maszyna na której na pewno dasz sobie radę, jeśli chcesz to przedstawię Ci jak się spisuje Virago 535. Sam nie jeździłem, ale interesowałem się tym chopperkiem i rozmawiałem z wieloma ludźmi o nich.
Kolega powyżej podał LS 650. Jest to chopperek podobny gabarytowo do Virago 535, z tym że LS ma 1 cylinder, więc bardzo fajnie można przerobić na bobbera:D
Jednak najlepiej jak by koleżanka sama dosiadła Virago 750. Myślę, że sięgniesz, ale ręki sobie nie dam uciąć
A opinie Virago mają bardzo dobre, dużo części to o to, że to "bubel" nie trzeba się martwić.
Może ja się wypowiem na ten temat bo dosyć długo "siedziałem" w chopperach/cruiserach.
Shadowki (nowe) i Dragstary bym sobie odpuścił tak samo jak pojemności 125/250, są po prostu sporawe, a małe pojemności po sezonie sprzedasz.
Widzę, że koleżanka podała Virago 750. Virago są to chopeery małe gabarytami. Ja bym na Twoim miejscu celował bardziej w Virago 535, które ostatnio staniały, nie wiem czemu. Jest to bardzo malutka maszyna na której na pewno dasz sobie radę, jeśli chcesz to przedstawię Ci jak się spisuje Virago 535. Sam nie jeździłem, ale interesowałem się tym chopperkiem i rozmawiałem z wieloma ludźmi o nich.
Kolega powyżej podał LS 650. Jest to chopperek podobny gabarytowo do Virago 535, z tym że LS ma 1 cylinder, więc bardzo fajnie można przerobić na bobbera:D
Jednak najlepiej jak by koleżanka sama dosiadła Virago 750. Myślę, że sięgniesz, ale ręki sobie nie dam uciąć
A opinie Virago mają bardzo dobre, dużo części to o to, że to "bubel" nie trzeba się martwić.
Shadow 125-->Kawasaki ER-5-->Suzuki SV650S--> Honda CBF 600NA
-
fasoliusz - Bywalec
- Posty: 509
- Dołączył(a): 11/1/2013, 20:33
- Lokalizacja: Sochaczew
Bardzo dziękuję Wam za odpowiedzi, zarówno suzuki LS650 jak i Virago 535 podobają mi się. Kwestia tylko wagi, chyba suzuki ważący 160 będzie lepszy. A już myślałam, że motor pozostanie dla mnie w sferze marzeń...myliłam się dzięki raz jeszcze, bardzo mi pomogliście.
pzdr
pzdr
-
l_esprit - Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 16/10/2013, 00:57
- Lokalizacja: Warszawa
Ale dlaczego miałby się mieścić w kategorii A2? Według nowych przepisów kategoria A w pełnym wymiarze jest dostępna od 24 lat, a Pani napisała, że ma 28 więc nie widzę problemu Życzę powodzenia w szukaniu maszyny odpowiedniej dla Ciebie
Nie odkładaj marzeń na później, odkładaj NA marzenia
-
Sweetbloody - Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 9/10/2013, 20:56
- Lokalizacja: Kielce
W zasadzie kategoria A2 z tego co mi wiadomo jest dla osób po 18 roku życia i ma na celu ograniczenie mocy motocykla dla młodych osób. Zasady zdawania są takie same z tym, że różni się tylko moc motocykla na którym zdaje się egzamin. Więc chyba dużej różnicy pomiędzy zdaniem A a A2 nie powinno być, a skoro koledzy pisali, że typ za jakim się rozglądasz jest nieco szerszy co za tym idzie pewnie inny w obsłudze wydaje mi się, że zdanie od razu kategorii A na większą pojemność mogłoby Ci ułatwić sprawę Ale ja jeszcze sama nie jeżdżę , więc tak czysto teoretycznie mówię
Nie odkładaj marzeń na później, odkładaj NA marzenia
-
Sweetbloody - Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 9/10/2013, 20:56
- Lokalizacja: Kielce
Możliwe , że tak było Ja na Twoim miejscu to bym A2 nie brała pod uwagę, szkoda później płacić drugi raz jeżeli byś się zdecydowała na zaliczanie całego A Ja nie będę miała wyjścia, więc A2 muszę się przemęczyć ale jeżeli jest możliwość to lepiej iść na A
Nie odkładaj marzeń na później, odkładaj NA marzenia
-
Sweetbloody - Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 9/10/2013, 20:56
- Lokalizacja: Kielce
A dziękuję bardzo Podpis bardzo jak dla mnie praktyczny, bo na maszynę oszczędzam każdy grosz, no poza tym co wydaję na siłownię by było mi łatwiej z moto Baardzo mnie to motywuje, polecam gdzieś zapisać i sobie!
Nie odkładaj marzeń na później, odkładaj NA marzenia
-
Sweetbloody - Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 9/10/2013, 20:56
- Lokalizacja: Kielce
Sweetbloody napisał(a): Więc chyba dużej różnicy pomiędzy zdaniem A a A2 nie powinno być
Teoretycznie tak, praktycznie już nie koniecznie, trochę jednak łatwiej ogarnąć i przyzwyczaić się do mniejszej mocy . Ale co do samego prawka, jeżeli jest możliwość wskoczenia od razu na kat. A, nie bawił bym się w żadne półśrodki, jeżeli ktoś się boi od razu wsiadać na coś poważniejszego to kupi na początek słabszego "kunia", a później bez zmartwień o upgrade uprawnień, zamieni na docelowy sprzęt.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
No w praktyce na pewno jest różnica, jak wiadomo jest to inna moc jednak waga motocykla zwykle jest jakoś do siebie zbliżona więc po prostu też uważam , że szkoda by się wybierać na kategorię A2
Nie odkładaj marzeń na później, odkładaj NA marzenia
-
Sweetbloody - Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 9/10/2013, 20:56
- Lokalizacja: Kielce
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość