Gaźnik a wtrysk
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Gaźnik a wtrysk
Witam mam pytanie czym różni się CBR 125 na gaźniku a wtrysku ?
1.Są jakieś różnice w mocy ?
2.Są jakieś różnice w spalaniu ?
3.Która jest mniej awaryjna ?
4.Którą CBR byście wybrali ?
5.Jakie jeszcze są inne różnice ?
Pozdrawiam : Rafał
P.S: Jeśli temat w złym dziale to przepraszam i proszę o przeniesienie
1.Są jakieś różnice w mocy ?
2.Są jakieś różnice w spalaniu ?
3.Która jest mniej awaryjna ?
4.Którą CBR byście wybrali ?
5.Jakie jeszcze są inne różnice ?
Pozdrawiam : Rafał
P.S: Jeśli temat w złym dziale to przepraszam i proszę o przeniesienie

- Rafixen
- Świeżak
- Posty: 73
- Dołączył(a): 7/6/2013, 20:38
- Lokalizacja: Okolice Krasnegostawu
Wtrysk, jest dużo tańszy w eksploatacji niż gaźnik, nie musisz niczego czyścić, regulować, synchronizować, a żeby to zrobić dobrze, trzeba mieć na oku warsztat, który na prawdę potrafi to robić, wtryskiwaczami zarządza komputer więc odchodzą spore koszty serwisu gaźników. Zazwyczaj też silnik na wtrysku mniej pali.
Technicznie, wtrysk przy wysokich prędkościach obrotowych traci sprawdność i nie rozpyla już tak dobrze paliwa, gaźniki zapewniają lepszą dawkę w całym zakresie obrotów, o ile właśnie są dobrze zestrojone.
Ogólnie jeżeli miał bym możliwość wyboru, wybrał bym sprzęt już na wtrysku bo w porównaniu z gaźnikami ma jednak więcej zalet niż wad.
Technicznie, wtrysk przy wysokich prędkościach obrotowych traci sprawdność i nie rozpyla już tak dobrze paliwa, gaźniki zapewniają lepszą dawkę w całym zakresie obrotów, o ile właśnie są dobrze zestrojone.
Ogólnie jeżeli miał bym możliwość wyboru, wybrał bym sprzęt już na wtrysku bo w porównaniu z gaźnikami ma jednak więcej zalet niż wad.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Przez to, że wtrysk jest dokładniejszy spalanie jest niższe przy tych samych osiągach, odpada serwis. Mieszanka jest obliczana przez komputer na podstawie odczytów z sondy lambda. Wtrysk jest nowocześniejszy i dokładniejszy, nie zastanawiał bym się zbytnio.
Wtrysk paliwa w tych silnikach zapewnia lepszą kontrolę dawkowania paliwa w porównaniu z rozwiązaniami gaźnikowymi (dokładniejsze sterowanie wtryskiwaczami przez odpowiedni układ sterujący, obecnie powszechnie - przez komputer sterujący pracą silnika) i lepsze wymieszanie z powietrzem (przez rozpylenie pod znacznym większym ciśnieniem i w lepszych warunkach, w porównaniu do gaźnika), co pozwala na jego lepsze (zupełne i całkowite) spalenie przy mniejszym współczynniku nadmiaru powietrza.
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
W przypadku takiej pyrkawki jak CBR 125 gaźnik jest o wiele lepszy.
Zrobiłem taką CBR"ką 10kkm więc wiem co mówię.
Gaźnik jesteś w stanie samemu rozebrać wyczyścić, wyregulować itp. W brew temu co wszyscy mówią gaźnikowe palą jednak mniej.
Kolega miał CBR na wtrysku i jemu paliła zawsze o 300-500ml/100km paliwa więcej.
Zrobiłem taką CBR"ką 10kkm więc wiem co mówię.
Gaźnik jesteś w stanie samemu rozebrać wyczyścić, wyregulować itp. W brew temu co wszyscy mówią gaźnikowe palą jednak mniej.
Kolega miał CBR na wtrysku i jemu paliła zawsze o 300-500ml/100km paliwa więcej.
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
-
fincher - Bywalec
- Posty: 822
- Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45
My mówimy o ogólnych danych a nie o Twoim jednym kumplu który nie oszukujmy się mógł mieć posrane cokolwiek innego, albo jakieś jaja z sondą.
Ja mówię na podstawie tego co sam widziałem, na podstawie tego co słyszałem od osób jeżdżących, i mechaników na podstawie własnych doświadczeń gdzie kumpel miał F4 a ja mam F4 na wtrysku, oraz tego co udało mi się wyczytać tu i tam. Pół litra paliwa, mogło równie dobrze wynikać z różnicy użytkowania sprzętu i temperamentu kierowcy.
Gaźnik jak się znasz to sobie samemu rozbierzesz i wyczyścisz, i wyregulujesz, racja. Ale we wtrysku nie robisz nic
Więc gdzie tu plus ?
Ja mówię na podstawie tego co sam widziałem, na podstawie tego co słyszałem od osób jeżdżących, i mechaników na podstawie własnych doświadczeń gdzie kumpel miał F4 a ja mam F4 na wtrysku, oraz tego co udało mi się wyczytać tu i tam. Pół litra paliwa, mogło równie dobrze wynikać z różnicy użytkowania sprzętu i temperamentu kierowcy.
Gaźnik jak się znasz to sobie samemu rozbierzesz i wyczyścisz, i wyregulujesz, racja. Ale we wtrysku nie robisz nic

Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
Dla mnie to plus, bo lubię sobie przy tym usiąść i się pobawić
A takto odpada taki element zabawy, któy nieraz potrafi doprowadzić do białej gorączki a jak się w końcu zrobi dobrze to jest jakaś tam satysfakcja, bo jeździć jak jest dobrze to każy umie ale samemu coś zrobic już nie koniecznie

A takto odpada taki element zabawy, któy nieraz potrafi doprowadzić do białej gorączki a jak się w końcu zrobi dobrze to jest jakaś tam satysfakcja, bo jeździć jak jest dobrze to każy umie ale samemu coś zrobic już nie koniecznie

DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
-
fincher - Bywalec
- Posty: 822
- Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45
1.Są jakieś różnice w mocy ?
gaźnik ma to do siebie że mozna go fajniej wyregulować samemu, z wtryskiem żeby uzyskać ten sam efekt musisz zrobic sporo zabiegów, rozwiercanie, strojenie pod kompem itp itd
2.Są jakieś różnice w spalaniu ?
wtrysk jest ekonomiczniejszy
3.Która jest mniej awaryjna ?
ciezko powiedziec, ktos pisze że odchodzi serwis wtrysków - nie prawda, wtryski tak samo trzeba czyscic co jakiś czas, jedynie odchodzi regulacja która dla amatora moze byc uciązliwa w przypadku gaźnika. z drugiej strony jak zawiedzie wtrysk to moto jest unieruchomione, a gaźnik ? tam sie w sumie nie ma co zepsuć, kiedys poleciałem taką 125 w 4t w trase po 200 km u kumpla syfu jakiegos zassało z paliwem i gaźnik wymontowalismy i wyczyscilismy w kilkanascie minut, w przypadku wtrysku było by to niemozliwe bez wiekszej ilosci sprzętu
4.Którą CBR byście wybrali ?
nie wiem
5.Jakie jeszcze są inne różnice ?
gaźnik ma to do siebie że mozna go fajniej wyregulować samemu, z wtryskiem żeby uzyskać ten sam efekt musisz zrobic sporo zabiegów, rozwiercanie, strojenie pod kompem itp itd
2.Są jakieś różnice w spalaniu ?
wtrysk jest ekonomiczniejszy
3.Która jest mniej awaryjna ?
ciezko powiedziec, ktos pisze że odchodzi serwis wtrysków - nie prawda, wtryski tak samo trzeba czyscic co jakiś czas, jedynie odchodzi regulacja która dla amatora moze byc uciązliwa w przypadku gaźnika. z drugiej strony jak zawiedzie wtrysk to moto jest unieruchomione, a gaźnik ? tam sie w sumie nie ma co zepsuć, kiedys poleciałem taką 125 w 4t w trase po 200 km u kumpla syfu jakiegos zassało z paliwem i gaźnik wymontowalismy i wyczyscilismy w kilkanascie minut, w przypadku wtrysku było by to niemozliwe bez wiekszej ilosci sprzętu
4.Którą CBR byście wybrali ?
nie wiem
5.Jakie jeszcze są inne różnice ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
fincher napisał(a):Dla mnie to plus, bo lubię sobie przy tym usiąść i się pobawić![]()
A takto odpada taki element zabawy, któy nieraz potrafi doprowadzić do białej gorączki a jak się w końcu zrobi dobrze to jest jakaś tam satysfakcja, bo jeździć jak jest dobrze to każy umie ale samemu coś zrobic już nie koniecznie
To zależy czy ktoś chce CBR'kę żeby na niej jeździć czy ktoś chce sobie odbywać praktyki mechanika w domu. Równie dobrze mógł byś powiedzieć, kup rozwaloną MZ'tkę, będziesz sobie mógł podłubać i ponaprawiać w domu. Chłopak szuka moto do jazdy, a nie do serwisowania.
Różnice oczywiście są, ale to nie jest tak, że gaźniki są beznadziejne i tak dalej. Tego oczywiście nie powiedziałem, bo sam jeździłem na gaźnikach. Zwyczajnie gaźniki są fajne, ale wtrysk jeszcze lepszy

Ustawić wtrysk można chociażby używając PC bez paprania się bawisz się mieszanką w dowolny sposób wgrywając dowolną mapę jaka Ci pasuje

Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
SkoQ napisał(a):
To zależy czy ktoś chce CBR'kę żeby na niej jeździć czy ktoś chce sobie odbywać praktyki mechanika w domu. Równie dobrze mógł byś powiedzieć, kup rozwaloną MZ'tkę, będziesz sobie mógł podłubać i ponaprawiać w domu. Chłopak szuka moto do jazdy, a nie do serwisowania.
SkoQ napisał(a):Różnice oczywiście są, ale to nie jest tak, że gaźniki są beznadziejne i tak dalej.
Tak to właśnie zabrzmiało, że są do niczego i jeśli posiadasz motocykl na gaźnikach to więcej on stoi niż jeździ, odnosząc się to pierwszego cytatu.
Ogólnie jedno i drugie rozwiązanie ma zarówno zalety jak i wady, o których wspomniano wyżej, jednak pierwsze modele w których zastosowano wtryskiwacze niestety posiadały 'problemy wieku dziecięcego'
Ale porównując nowoczesne wtryskiwacze do starych gaźników to chyba wiadomo co w tym starciu będzie górowało

-
Screamer - Świeżak
- Posty: 175
- Dołączył(a): 26/8/2010, 18:05
Zwyczajnie po przeczytaniu postu finchera zwątpiłem, jak można podawać to że przy jednym się grzebie a przy drugim nie za zaletę.
To coś jakby powiedzieć w kawach pękały ramy, ale to w sumie dobrze można sobie ją samemu zespawać od nowa, a ja lubię spawać sobie sam ramy :/ kompletnie z tyłka argument.
To coś jakby powiedzieć w kawach pękały ramy, ale to w sumie dobrze można sobie ją samemu zespawać od nowa, a ja lubię spawać sobie sam ramy :/ kompletnie z tyłka argument.
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
fincher napisał(a):Nie napisałem że się ciągle grzebie, tylko że można to zrobić samemu w swoim garażu bez specjalnego sprzętu.
A czy wakuometr aby nie jest specjalnym sprzetem ktory tak naprawde sluzy chyba tylko do tego

Roznice sa chyba preferencyjne, gaznik daje nieco lesza odpowied na gaz vs chronmy srodowisko wtrysk. Jedni wola samemu grzebac w motocyklach i bawic sie gaznikami twierdzac, ze jak cos pojdzie nie tak to sami ogarna, inni lubia lac i jezdzic a jak cos sie popsule to leciec do serwisu bo samemu to niewiele sie zdziala bez komputera. Przy zmianie wydechu gaznik mozna zrobic samemu, wtrysk ... trzeba leciec do serwisu. Ile razy zmienia sie wydechy? Ile razy pada komputer/wtrysk podczas podczas posiadania przez jednego wlasciciela?Dlaczego jednym podoba sie honda a innym yamaha? Kwestia preferencji. Znam kilku ludzi ktorzy jezdzili gaznikami, przesiedli sie na wtryski a nastepnie wrocili kilka lat w tyl do gaznika bo tak lubia. Czy kazdy chcialby i potrafilby zserwisowac swoj motocykl 2x w roku?
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
-
rosiboj - Moderator
- Posty: 2217
- Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
- Lokalizacja: mam wiedziec?
a po co wakuometr do singla ? 

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości