Zobacz wątek - naprawa-koszty

naprawa-koszty

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

naprawa-koszty

Postprzez lavrence » 11/10/2013, 13:43

Witam, mam pytanie dotyczące kosztów napraw. Otóż posiadam Honde vfr 750 rc36I w której jest parę mankamentów do naprawy i czy byłby ktoś miły kto oszacował by po krótce kosztorys napraw które chce wykonać?
Mam do naprawy kosz sprzęgła z tymi 3 sprężynkami (nie jestem pewny jak to się dokładnie nazywa), wymiana płyny chłodniczego, oleju, filtrów oleju i paliwa, świec, regulacja zaworów i gaźników, być może przydałaby sie wymiana w ogóle rozrządu (słychać delikatne dzwonienie/terkotanie).
W drugiej kolejności chciałbym się zająć wymianą skrzyni biegów (poprzedni właściciel "skrzywdził" 2bieg przez co ciężko wchodzi powyżej 6tyś obrotów) i plastiki-praktycznie wszystkie są do wymiany.
Co prawda wszystko to chciałbym zrobić dopiero na wiosnę jednak chciałbym poznać koszta teraz żeby wiedzieć ile zbierać kasy... Dodam że nie muszą to być koniecznie części z górnej półki gdyż jeżdżę bardziej turystycznie niż wyczynowo więc nie potrzebuje jakości i kosztów Moto GP :p
Z góry dziękuję wszystkim za odpowiedź.
Avatar użytkownika
lavrence
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2/8/2013, 16:17
Lokalizacja: Milicz


Postprzez RUTRA.RD » 15/10/2013, 07:12

terkot to rozrząd tylko czy masz na kolach czy łańcuch ? jak lancuch to do wymiany

zawory tam masz v2 to do 300 zl plus plytki, jesli na łańcuszku rozrząd to masz 2 wiec 300-400 lancuszek, gazniki 150zl swiece ze 100 olej filtr do 200zl, plyn i filtr to moze do 150zl sie zmieścisz, tylko co z ta dwojka, wedlug mnie to najpierw na niej sie skoncentruj
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez zagi81 » 15/10/2013, 20:41

VFR 750 to jest silnik V4 a nie V2
zagi81
Świeżak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 13/1/2013, 19:02
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Postprzez RUTRA.RD » 16/10/2013, 11:43

wiem wiem v2 razy 2
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez wojtas82 » 16/10/2013, 11:52

lenistwo górą. aleledrogo.pl i 3/4 info masz. części z dolnej półki sobie daruj, lawety są drogie a to jest rzeźbienie w gów..e. ale bogatemu wszytko wolno. sorki za ironie ale takie jest moje zdanie :)
wojtas82
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 6/10/2013, 09:49
Lokalizacja: pomiechówek

Postprzez Rokendrol » 16/10/2013, 16:01

Honda VFR to jest motocykl z górnej półki, o czym mój portfel już zdążył się wielokrotnie przekonac.
Synchronizacja gaźników z czyszczeniem w porządnym serwisie 500 zł, regulacja zaworów też w tych okolicach (bo V4). W motorze jest rozrząd na kołach zębatych - rozwiązanie najdroższe z możliwych w produkcji i naprawie, ale nie do zajechania. Nie słyszałem, żeby jakikolwiek użytkownik Hondy VFR wymieniał rozrząd albo go naprawiał. Koszt głowicy - ok. 5 000 zł, no chyba, że jakaś używka.
Jeżeli masz do tego uszkodzoną skrzynię biegów i sprzęgło do roboty, i na dodatek chcesz części z górnej półki, to licz koszty w tysiącach PLN.
Najgorsze jest to, że właściwie nie ma zamienników (jeżeli chodzi o części, a nie płyny)
i trzeba 90% części kupowac oryginalne Hondy. Dla przykładu uszczelki tłoczków hamulcowych (4 gumki) kosztują 160 zł. Do tego na pocieszenie dodam, że łożyska do kół Honda robi niewymiarowe i trzeba kupic oryginalne. Łożyska na przednie koło jeszcze da się zastąpic jakimiś zamiennikami, ale łożyska do tylnego koła nigdzie nie kupisz jak tylko w Hondzie i kosztują one 1000 zł. Jak nie wierzysz, to napisz do Hondy ile kosztują różne części. Ja się przekonałem, że akurat VFR nie jest na moją kieszeń.
Reszta części eksploatacyjnych podobnie jak w innych motocyklach o podobnej pojemności, czyli na dobre opony ok. 1000-1500 zł, sprzęgło: 500 zł, napęd: 500 zł.
Powodzenia.
Rokendrol
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 12/4/2013, 22:03
Lokalizacja: zachodniopomorskie



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr