Kilka problemów z KLX 650c
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Kilka problemów z KLX 650c
Kupiłem niedawno Kawasaki KLX 650c 1994r. z paroma drobnymi usterkami, ale na "chodzie"
Ogólnie jeśli rozrusznik załapie to pali na dotyk czy zimny czy ciepły, ma przejechane 55 tysi, nie dymi i motor wydaje się być zdrowy, ale bierze nieco oleju. Na oko 50ml na 100km. Niedawno wymienione miał wszystkie łańcuchy, koło zamachowe i podobno filtry.
Mianowicie pierwszy z problemów to taki, ze są problemy z elektryką i jakis mechanik się już tym zajmował, ale nie skończył. Rozrusznik nie zawsze łapie i słychać klikanie pod siedzeniem przy naciskaniu startera. Zimny zwykle łapie za pierwszym razem, ale jesli gdzieś mi motor zgaśnie to często później mam problemy z odpaleniem i słychać to klikanie. Może to wina zbyt cienkich kabli poprowadzonych od aku do rozrusznika?
Drugi problem to taki, że strzela z tłumika po przegazowaniu. A dziś po przejechaniu ok. 50km motor zaczął sie krztusić, strzelać z tłumika na niskich obrotach, aż w końcu zgasł. Zapalił przejechałem 2km i znowu gaśnie. Czy to może być problem z regulacja zaworów czy może gaźnika, który dostaje zbyt dużo paliwa, krztusi motor i zalewa? Z rury było nieco bardziej niż zwykle czuć paliwo.
Bardzo prosze o jakieś porady. To dosyć rzadki model na polskim rynku i trudno cokolwiek znaleźć po polsku. Pozdro

Mianowicie pierwszy z problemów to taki, ze są problemy z elektryką i jakis mechanik się już tym zajmował, ale nie skończył. Rozrusznik nie zawsze łapie i słychać klikanie pod siedzeniem przy naciskaniu startera. Zimny zwykle łapie za pierwszym razem, ale jesli gdzieś mi motor zgaśnie to często później mam problemy z odpaleniem i słychać to klikanie. Może to wina zbyt cienkich kabli poprowadzonych od aku do rozrusznika?
Drugi problem to taki, że strzela z tłumika po przegazowaniu. A dziś po przejechaniu ok. 50km motor zaczął sie krztusić, strzelać z tłumika na niskich obrotach, aż w końcu zgasł. Zapalił przejechałem 2km i znowu gaśnie. Czy to może być problem z regulacja zaworów czy może gaźnika, który dostaje zbyt dużo paliwa, krztusi motor i zalewa? Z rury było nieco bardziej niż zwykle czuć paliwo.
Bardzo prosze o jakieś porady. To dosyć rzadki model na polskim rynku i trudno cokolwiek znaleźć po polsku. Pozdro
- Funkee!
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 5/10/2013, 19:03
- Lokalizacja: Wyszków
Może to wina zbyt cienkich kabli poprowadzonych od aku do rozrusznika?
Może.
Ogólnie do przeglądu jest gaźnik, głowica i cylinder.
Pobór oleju nie bierze się znikąd i nie da się tego wyjaśnić żadnymi teoriami, że tak ma być.
Jeśli chcesz tym dłużej jeździć to zrób przegląd.
Nigdy nie ufaj sprzedawcy.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
A moze aku siedzi i ladowania nie ma? Kliknie raz i tyle czy jak z kolatki?
Pewnie przydała by ci się serwisówka :
http://chomikuj.pl/godzillaaaa/Motoryza ... s*c5*82ugi)/Kawasaki/4t
Pewnie przydała by ci się serwisówka :
http://chomikuj.pl/godzillaaaa/Motoryza ... s*c5*82ugi)/Kawasaki/4t
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Rozrusznik klika pod siedzeniem cały czas jak naciskam, ale nie kręci. Losowo sie załącza, czasem prawie zawsze odpala, a czasem 10 min naciskam starter i nic tylko te klikanie, aż w końcu załapie. Najpierw zobacze czy rozrusznik będzie kręcił jak podłącze pod aku od samochodu na grubszych kablach. Jak będzie palił to wymienie kable i zobacze co będzie sie działo
Serwisówke mam, ale jest dość skomplikowanie wszystko opisane i po ang, wiec wolałbym, żeby ktoś kto się zna nim zajął. Może znacie kogoś kto w okolicach Warszawa-Wyszków kto się tym zajmuje?
A może ktoś zna te usterki? Akurat rozrusznik mnie mniej niepokoi niż te zalewanie silnika i strzelanie z rury
Gaźnik sprawdze i spróbuje sam ustawić, ale z głowicą czy cylindrem pewnie sobie nie poradze. Sprawdze jeszcze ciśnienie sprężania przy najbliższej okazji i może coś się wyjaśni
Serwisówke mam, ale jest dość skomplikowanie wszystko opisane i po ang, wiec wolałbym, żeby ktoś kto się zna nim zajął. Może znacie kogoś kto w okolicach Warszawa-Wyszków kto się tym zajmuje?
A może ktoś zna te usterki? Akurat rozrusznik mnie mniej niepokoi niż te zalewanie silnika i strzelanie z rury

- Funkee!
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 5/10/2013, 19:03
- Lokalizacja: Wyszków
najczestrza przyczyna takiego klikania jest slaby akumulator (i od niego bym zacza), gaznik bym rozebral porownal dysze iglice i srubki z serwisowka, luzy zaworowe sa latwieksze niz gaznik wiec predzej sobie z tym poradzisz
tylko jakby trzeba bylo ruszac sruby trzymajace walek to pamietaj zeby dokrecac je kluczem dynamometrycznym z sila podaba w serwisowce

sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Problem z ksztuszeniem rozwiązany. Gaźnik był do regulacji, ale nadal wydaje mi się, że jest jakoś mało mocy. Wiecej jak 130km/h nie chce jechać. Motor ma 57 tysi, nie dymi, nie ma problemów z odpalaniem o ile rozrusznik załapie, filtr powietrza k&n.
Największą moc odczuwam mędzy 3500-4500rpm, a wg. serwisówki największy moment i moc jest przy 5500-6000, więc coś tu nie gra. No i ten rozrusznik... ostatnio przez tydzień raz mi zakręcił i odpalił, a tak to z pychu go palę, ale jak gdzieś zgaśnie w błocie to kaplica :/ Akumulator wymieniłem i to samo. Zna ktoś ten problem? Mi się wydaje, że to kabel po prawie 20 latach zaśniedział albo sie poprzepalał, bo co jak co, ale przez kabel od rozrusznika idzie moc minimum 400W. Wolę sie dopytać zanim zacznę coś robić, bo może ktoś coś wie, a nie bardzo ogarniam elektryke.
Największą moc odczuwam mędzy 3500-4500rpm, a wg. serwisówki największy moment i moc jest przy 5500-6000, więc coś tu nie gra. No i ten rozrusznik... ostatnio przez tydzień raz mi zakręcił i odpalił, a tak to z pychu go palę, ale jak gdzieś zgaśnie w błocie to kaplica :/ Akumulator wymieniłem i to samo. Zna ktoś ten problem? Mi się wydaje, że to kabel po prawie 20 latach zaśniedział albo sie poprzepalał, bo co jak co, ale przez kabel od rozrusznika idzie moc minimum 400W. Wolę sie dopytać zanim zacznę coś robić, bo może ktoś coś wie, a nie bardzo ogarniam elektryke.
- Funkee!
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 5/10/2013, 19:03
- Lokalizacja: Wyszków
no to weź kabel inny chociazby taki z auta do odpalania drugiego samochodu, zrób obejście od plusa do plusa przy rozruszniku, jak nadal nie bedzie kręcił to nie kwestia kabla tylko samego rozrusznika ( zakładając ze jak napisałes aku jest 100% sprawny i naładowany ) a co do regulacji - moze wraz nie jest odpowiednio wyregulowany
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Sprawa wygląda teraz tak, że motocykl zachowuję się jakby miał z 20 koni, a nie 45. Wg serwisówki najwyższy moment powyżej 5000rpm, a mi przy takich obrotach moto w ogóle "nie idzie" Kiedyś zbierał sie do 150km/h bez problemu, a teraz max. 100km/h. Wg serwisówki kąt wyprzedzainia powinien wyglądać tak: Ignition timing: 5° BTDC @1300 r/min (rpm) to 31° BTDC @3000 r/min (rpm)
Czy jest możliwe, że kąt jest na stałe ustawiony na 5 stopni i dlatego nie ma mocy? Poza tym motor sprawny, nie dymi, pali na dotyk, pracuje równo, czasem tylko po przygazowaniu strzela z rury, ale wydaje mi się, że to wina właśnie tego zapłonu, bo gaźnik był czyszczony. Nie przepala paliwa na wysokich obrotach, bo jest zły kąt i strzela w rure. Mogę mieć racje? Wie ktoś coś na ten temat?
Na stronie: http://www.junak.comuv.com/swieca.html
jest napisane o okopconej świecy i skutki: "Skutki:
Trudności z rozruchem na zimno, gwałtowne otwieranie przepustnicy powoduje zduszanie silnika, nierówna praca silnika, po przejechaniu 5-10km silnik słabnie aż w końcu gaśnie."
Wszystko u mnie się zgadza oprócz problemów z rozruchem na zimno. Może kąt zapłonu jest stały, świeca się nie dogrzewa i stąd te problemy? Swięcę wymieniałem i jest to samo.
Zrobiłem zdjęcia i pomierzyłem oporność CDI. Moduł jak widać cały poklejony, wychodzą z niego 2 konektory i 2 kabelki, które były podłączone do akumulatora (czarny masa, a czerwony do bezpiecznika)
Wszystkie oporności w normie jak na 1 zdjęciu oprócz pinu oznaczonego "R". Z tym pinem tam gdzie powinno być między 2, a 8 jest 150 albo nawet 1500. Przy innych też ogromna oporność albo w ogóle brak przejścia. Czy może to być przyczyną?
Jeśli chodzi o rozrusznik to okazało się, że przekaźnik. Na nowym kręci aż miło
https://www.dropbox.com/s/jhbporiw9pgq9me/1111111111111.jpg (otwórz link)
https://www.dropbox.com/s/sldzc38njf1l6pp/IMG_20140212_170616.jpg (otwórz link)
https://www.dropbox.com/s/jy1qfoz4imkrsmk/IMG_20140212_170630.jpg (otwórz link)
Czy jest możliwe, że kąt jest na stałe ustawiony na 5 stopni i dlatego nie ma mocy? Poza tym motor sprawny, nie dymi, pali na dotyk, pracuje równo, czasem tylko po przygazowaniu strzela z rury, ale wydaje mi się, że to wina właśnie tego zapłonu, bo gaźnik był czyszczony. Nie przepala paliwa na wysokich obrotach, bo jest zły kąt i strzela w rure. Mogę mieć racje? Wie ktoś coś na ten temat?
Na stronie: http://www.junak.comuv.com/swieca.html
jest napisane o okopconej świecy i skutki: "Skutki:
Trudności z rozruchem na zimno, gwałtowne otwieranie przepustnicy powoduje zduszanie silnika, nierówna praca silnika, po przejechaniu 5-10km silnik słabnie aż w końcu gaśnie."
Wszystko u mnie się zgadza oprócz problemów z rozruchem na zimno. Może kąt zapłonu jest stały, świeca się nie dogrzewa i stąd te problemy? Swięcę wymieniałem i jest to samo.
Zrobiłem zdjęcia i pomierzyłem oporność CDI. Moduł jak widać cały poklejony, wychodzą z niego 2 konektory i 2 kabelki, które były podłączone do akumulatora (czarny masa, a czerwony do bezpiecznika)
Wszystkie oporności w normie jak na 1 zdjęciu oprócz pinu oznaczonego "R". Z tym pinem tam gdzie powinno być między 2, a 8 jest 150 albo nawet 1500. Przy innych też ogromna oporność albo w ogóle brak przejścia. Czy może to być przyczyną?
Jeśli chodzi o rozrusznik to okazało się, że przekaźnik. Na nowym kręci aż miło

https://www.dropbox.com/s/jhbporiw9pgq9me/1111111111111.jpg (otwórz link)
https://www.dropbox.com/s/sldzc38njf1l6pp/IMG_20140212_170616.jpg (otwórz link)
https://www.dropbox.com/s/jy1qfoz4imkrsmk/IMG_20140212_170630.jpg (otwórz link)
- Funkee!
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 5/10/2013, 19:03
- Lokalizacja: Wyszków
motocykl zachowuje ci sie tak przez to że tłok już bedzie miał za duże luzy i dlatego bieże Ci aż 50 ml na 100km a skutkiem jest utrata mocy :/ a próbowałeś odpalic moto podłączając rozrusznik z + akumulatora? moze wina nie leży w rozruszniku
--->Klx 250 ---> CRF450R
- papek23
- Świeżak
- Posty: 474
- Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
- Lokalizacja: Skrudzina / Nowy SÄ…cz
Skoro po czyszczeniu gaznika chodzil dobrze to moze ma jakis syf w zbiorniku i zawala gaznik. Wyczysc jeszczeraz i zaloz filtr. Cykanie po wcisnieciu guzika startera to przekaznik rozrusznika. Moze sie jeszcze uda wyczyscic styki a jak nie to wymien.
Jakbys ten watek zalozyl w dziale mechaniki to szybciej uzyskał byś pomoc.
Jakbys ten watek zalozyl w dziale mechaniki to szybciej uzyskał byś pomoc.
-
mirekm71 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1150
- Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
- Lokalizacja: Brzeg
Rozrusznik już sprawny, okazał się przekaźnik.
@papek23
Może jakieś tam luzy ma, ale sprężanie jest w normie. Na 99% to ten moduł albo coś innego z zapłonem. Wszystkie inne pomiary rezystancji w normie. Tylko Moduł ma jakieś duże rezystancje na pinie "R". CDI kosztuje 400-700zł dlatego staram sie upewnić, żeby kasy w błoto nie wyrzucić, ale jestem juz chyba pewny, że do moduł, więc pewnie kupie.
@papek23
Może jakieś tam luzy ma, ale sprężanie jest w normie. Na 99% to ten moduł albo coś innego z zapłonem. Wszystkie inne pomiary rezystancji w normie. Tylko Moduł ma jakieś duże rezystancje na pinie "R". CDI kosztuje 400-700zł dlatego staram sie upewnić, żeby kasy w błoto nie wyrzucić, ale jestem juz chyba pewny, że do moduł, więc pewnie kupie.
- Funkee!
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 5/10/2013, 19:03
- Lokalizacja: Wyszków
albo szukaj w swojej okolicy kogos kto ma takie moto ;D i zagadaj o przełożenie modułu
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Kupiłem ProgCdi M3.0+ i w sobotę sprawdzę jak to w końcu działa na większym silniku. Zaprogramowałem mape podobą do oryginalnej co nie było łatwe na dwuznakowym wyświetlaczu i mam już plan jak to połączyć
Zarobiłem konektory z zalacza komputerowego http://www.imagic.pl/files//20843/ZASILACZE/molex.jpg (otwórz link) , żeby nie niszczyć starego sprzętu. Jeśli się uda i silnik będzię zadowalająco pracować rozbiorę ogyginalny moduł, pomierzę i zrobię zdjęcia. Może komuś się jeszcze przyda taka wiedza 


- Funkee!
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 5/10/2013, 19:03
- Lokalizacja: Wyszków
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości