Zobacz wątek - Przedłużki do lusterek

Przedłużki do lusterek

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

Przedłużki do lusterek

Postprzez polskiAlvaro » 25/9/2013, 21:24

Witam,
Od zakupu Sv-ki denerwuje mnie widoczność, a raczej jej brak w lusterkach. Wykonałem więc szybki projekt przedłużki do takowych, mniej więcej wygląda to tak:

Obrazek (otwórz link)



Wymiary to 70x15 mm, x=10 mm, materiał to stal nierdzewna, chyba, że ktoś ma pomysł na inny.
Pierwsza kwestia dotyczy ewentualnych ewidentnych błędów.
Druga to wykonanie tego kawałka żelaza, orientuje się ktoś w cenie za jednostkowe wykonanie tego?
Pozdrawiam
polskiAlvaro
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 5/8/2013, 17:17
Lokalizacja: Poznań/Śrem


Postprzez fasoliusz » 25/9/2013, 22:08

Witaj
Ja w swojej ER'ce też miałem problemy z widocznością.
Przerobiłem lusterka w prosty sposób.
Przeciąłem je tam gdzie są najdłuższe. Następnie wspawałem między te części "pręt" o tej samej średnicy, wyszlifowałem i zamiast malować to włożyłem to w folie termokurczliwą i jest git.
Shadow 125-->Kawasaki ER-5-->Suzuki SV650S--> Honda CBF 600NA
Avatar użytkownika
fasoliusz
Bywalec
 
Posty: 509
Dołączył(a): 11/1/2013, 20:33
Lokalizacja: Sochaczew

Postprzez mati22252 » 25/9/2013, 23:06

To jest S czy N ? Jeżeli n to będzie Ci to zachodzić na klamki więc ograniczy to ich funkcjonalność. A do S chyba musiałby być wkład-wpust.
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań

Postprzez polskiAlvaro » 26/9/2013, 11:29

Co do wspawania pręta, to bardzo dobry pomysł, jednak w moim przypadku nie do zrealizowania, ponieważ mam nieregularne kształty lusterek, tzn. ich najdłuższych części pomiędzy lusterkiem ,a mocowaniem, więc ten pomysł będzie nie do zrealizowania ;)

Jest to wersja N, na szybko mierzyłem dopuszczalną długość tego w obawie przed ogarniczeniem obsługi klamek. Wymiary które podałem to są raczej już maksymalne.
Planuje montować to nie równolegle do kierownicy, a z odchyleniem jakiś 25-30 stopni w stronę przodu, właśnie z względu na nachodzenie na klamki ;)
polskiAlvaro
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 5/8/2013, 17:17
Lokalizacja: Poznań/Śrem

Postprzez Repsol » 26/9/2013, 12:46

Może tutaj coś podpatrzysz lub skopiujesz:

http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40 ... c=1&_gtc=1
2 x ZX6R
Avatar użytkownika
Repsol
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 7/4/2008, 10:19

Postprzez polskiAlvaro » 26/9/2013, 23:41

Popatrzyłem trochę na inne produkty, i wprowadziłem kilka zmian:

Otwór jest nagwintowany tylko ze strony mocowania lusterka
Całość jest nachylona pod kątem 15,5 stopnia, co odsuwa lusterka od manetek oraz nieznacznie poprawia zakres widzenia.


Wygląda to teraz tak:

Obrazek (otwórz link)

Uploaded with ImageShack.us (otwórz link)

Zastanawia mnie jeszcze kwestia przenoszenia drgań, czy przypadkiem nie okaże się, że po zamontowaniu tego nie zobaczymy w lusterku wibracji, które zupełnie zniwelują korzyści lepszej widoczności.

Pozdrawiam
polskiAlvaro
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 5/8/2013, 17:17
Lokalizacja: Poznań/Śrem

Postprzez mati22252 » 27/9/2013, 02:55

Każde wydłużenie i wprowadzenie połączeń rozłącznych obniża sztywność konstrukcji. Kosz wykonania czegoś takiego na obrabiarkach nie po znajomości w ilości jednostkowej wyniesie pewnie około 50zł za sztukę z materiałem.
Nie wiem czy nie taniej będzie Ci kupić takie coś tylko musisz dobreć gwint i masz sprawdzoną konstrukcję nie ograniczającą klamek.
http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... zia%C5%82y

Idąc całkiem po taniości kupujesz dwie mufy do gwintów pod odpowiedni gwint lusterek dodatkowo płaskownik 7-8 mm.
Płaskownik wycinasz na wymiar jaki potrzebujesz np dla poszerzenia lusterek o 50 mm na gwincie 10mm wycinasz prostokąt 70 mm x 18-20 ładnie zaokrąglasz krawędzie papierem ściernym, wiercisz z jednej strony otwór 10,4-10,6mm z drugiej dospawasz tą mufę malujesz i masz gotowy uchwyt za mniej niż 10 zł. Zakładam, że masz jakieś narzędzia a pospawa Ci to ktoś migomatem jeżeli nie posiadasz.
Wiadomo poświęcisz na każdy element około 30 minut ale nie dość że taniej to jeszcze jaka satysfakcja.
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań

Postprzez polskiAlvaro » 27/9/2013, 12:28

Zabrałem się za to sam, ponieważ nie mogłem znależć takich takich na allegro, a te które znajdowałem miały zaporowe ceny ;D Wpisywałem po prostu liczbe mnogą 'przedłużki' ;p

Zdecyduje się na zarzucenie tego projektu i kupno gotowych.
Dzieki bardzo za pomoc, temat można zamknąć :)
polskiAlvaro
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 5/8/2013, 17:17
Lokalizacja: Poznań/Śrem



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr