Zobacz wątek - [CBR600RR PC37] Silnik dławi się przy 3tyś obrotów

Reklama

NAS Analytics TAG

[CBR600RR PC37] Silnik dławi się przy 3tyś obrotów

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

[CBR600RR PC37] Silnik dławi się przy 3tyś obrotów

Postprzez BeniCBR » 24/9/2013, 13:26

Witam
Mam następujący problem z moją Hondzią, otóż motocykl stał kilka miesięcy nieodpalany, w międzyczasie musiałem wymontować z niej ECU, wymieniłem filtr powietrza oraz wymontowałem owiewki (przy wymontowaniu czaszy musiałem odłączyć wtyczkę licznika, po odłączeniu jej i przekręceniu kluczyka, licznik nie zapala się, samego motocykla nie próbowałem odpalać).
Wszystko zmontowałem wczoraj do kupy przy okazji wymieniłem płyn chłodniczy, moto pięknie odpaliło, cud miód, niestety problem pojawił się po przekręceniu manetki.
Przy spokojnym odkręcaniu manetki silnik idealnie wkręca się na obroty, nic nie dławi.
Natomiast w momencie kiedy raptownie odkręcę manetkę do końca i przytrzymam w tej pozycji, silnik wkręca się na 2700 obrotów i przez kilka sekund obroty wahają się miedzy 2700 a 3000, po czym w momencie gdy przekroczą lekko 3000 silnik wkręca się już bez żadnych problemów do końca skali.
Co ciekawe dzieje się tak TYLKO po maksymalnym odkręceniu manetki, wystarczy odkręcać kilka milimetrów mniej niż maksymalnie jest możliwe i silnik zachowuje się idealnie.
Jako, że moto stało z prawie pustym bakiem, pomyślałem, że to może być jakiś syf z baku, niestety po napełnieniu baku i dodaniu środka do przeczyszczenia wtrysku, problem nadal występuje.

Poniżej zamieszczam video, problem najlepiej jest widoczny w minucie 1:29.

https://www.youtube.com/watch?v=dY7hdpyVamI (otwórz link)

Z góry dziękuję za pomoc.
Ostatnio edytowano 24/9/2013, 22:39 przez BeniCBR, łącznie edytowano 1 raz
BeniCBR
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 24/9/2013, 13:03


Postprzez Vergon » 24/9/2013, 21:34

Po co wymontowywałeś ECU?
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez BeniCBR » 24/9/2013, 22:35

ECU znajduje się bezpośrednio nad airboxem (a właściwie na nim), żeby wymienić filtr powietrza musiałem otworzyć airbox, a bez odłączenia ECU (dwa zwoje kabli) nie mogłem zdjąć pokrywy airboxa. W sumie mogłem próbować na siłę zdjąć pokrywę, bez odłączenia ECU, ale wolałem nie ryzykować uszkodzenia okablowania.

całość wygląda tak:
Obrazek

Czy ECU po odłączeniu mogło się rozprogramować ?
Nie wiem czy to ważne, ale przed odłączeniem ECU nie odłączyłem akumulatora.
BeniCBR
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 24/9/2013, 13:03



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr