Kilka pytan od poczatkujacego
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Kilka pytan od poczatkujacego
Jako ze jest to moj pierwszy post na tym forum to przede wszystkim witam Was goraco
Mam 17 lat, jakis czas temu zakupilem Yamahe TZR 50 z 2008 roku, ktora ma mi teorytycznie posluzyc przez dwa sezony. Zaznaczam, ze jestem kompletnie zielony, jest to moj pierwszy jednoslad poza rowerem i w zwiazku z tym mam pare pytan:
1. Czy to normalne ze miedzy 4 i 5 oraz 5 i 6 biegiem czasami wskakuje luz? A jesli nie to czego to moze byc wina i jak temu zaradzic?
2. Jest jakis sposob na sprawdzenie poziomu paliwa, jako ze nie ma tu wskaznika? Czy to normalne ze po przelaczeniu na rezerwe trzeba poczekac ok. 5 minut zeby zapalic?
3. Przy odpalaniu czesto musze dodac troche gazu, inaczej nie chce palic. Przejsc sie z tym do mechanika?
4. Co z czesciami typu klocki hamulcowe i plynami? Co ile powinno sie je wymieniac oraz w jaki sposob spuscic olej i plyn chlodniczy zeby wlac nowy?
5. Czy jesli motocykl stoi w garazu to powinno sie jakos specjalnie nim zaopiekowac przez zime?
Dzieki jak ktos doczytal do konca, prosze o odpowiedzi

1. Czy to normalne ze miedzy 4 i 5 oraz 5 i 6 biegiem czasami wskakuje luz? A jesli nie to czego to moze byc wina i jak temu zaradzic?
2. Jest jakis sposob na sprawdzenie poziomu paliwa, jako ze nie ma tu wskaznika? Czy to normalne ze po przelaczeniu na rezerwe trzeba poczekac ok. 5 minut zeby zapalic?
3. Przy odpalaniu czesto musze dodac troche gazu, inaczej nie chce palic. Przejsc sie z tym do mechanika?
4. Co z czesciami typu klocki hamulcowe i plynami? Co ile powinno sie je wymieniac oraz w jaki sposob spuscic olej i plyn chlodniczy zeby wlac nowy?
5. Czy jesli motocykl stoi w garazu to powinno sie jakos specjalnie nim zaopiekowac przez zime?
Dzieki jak ktos doczytal do konca, prosze o odpowiedzi

- aeswing
- Świeżak
- Posty: 48
- Dołączył(a): 17/9/2013, 00:26
1. Tak ten silnik tak ma.
2. Jedynie na oko po otwarciu wlewu. Jeżeli wypaliłeś wszystkie paliwo z gaźnika to musi on nalecieć więc jest to normalne.
3. Jeżeli odpalasz zimny i bez ssania to jest to normalne jeżeli na ciepłym to powinien załapać. Nie szkodzi to silnikowi ale na wiosnę idź do mechanika i niech Ci zrobi czyszczenie i regulację gaźnika.
4. Klocki wymieniasz jak się kończą nikt nie poda Ci co ile bo zależy to tylko od ich jakości i twojego stylu jazdy. Płyn w chłodnicy co 2 lata przeważnie ale po kupnie powinieneś wymienić na nowy bo nie wiadomo co tam jest. Spuszcza sie najniższą śrubą na pompie wody. Jest ona po prawej stronie silnika i dochodzi do niej jeden wąż na imbus 5 bądź 6. Płyn hamulcowy też co 2 lata i olej w skrzyni co roku spuszczasz śrubą którą znajduje się na dole silnika pewnie na 17 lub 19 klucz.
5. Przed zimną zaleca się spuścić paliwo z gaźnika bądź je wypalić. Najlepiej podnieść motocykl w taki sposób by nie stał na ziemi na kołach i zarazem amortyzatory nie były napięte. Jeżeli nie masz takiej możliwości to co jakiś czas musisz przekręcić koła by opony się nie odkształciły.
a najlepiej przeczytaj to http://www.scigacz.pl/Garazowanie,motoc ... e,282.html
2. Jedynie na oko po otwarciu wlewu. Jeżeli wypaliłeś wszystkie paliwo z gaźnika to musi on nalecieć więc jest to normalne.
3. Jeżeli odpalasz zimny i bez ssania to jest to normalne jeżeli na ciepłym to powinien załapać. Nie szkodzi to silnikowi ale na wiosnę idź do mechanika i niech Ci zrobi czyszczenie i regulację gaźnika.
4. Klocki wymieniasz jak się kończą nikt nie poda Ci co ile bo zależy to tylko od ich jakości i twojego stylu jazdy. Płyn w chłodnicy co 2 lata przeważnie ale po kupnie powinieneś wymienić na nowy bo nie wiadomo co tam jest. Spuszcza sie najniższą śrubą na pompie wody. Jest ona po prawej stronie silnika i dochodzi do niej jeden wąż na imbus 5 bądź 6. Płyn hamulcowy też co 2 lata i olej w skrzyni co roku spuszczasz śrubą którą znajduje się na dole silnika pewnie na 17 lub 19 klucz.
5. Przed zimną zaleca się spuścić paliwo z gaźnika bądź je wypalić. Najlepiej podnieść motocykl w taki sposób by nie stał na ziemi na kołach i zarazem amortyzatory nie były napięte. Jeżeli nie masz takiej możliwości to co jakiś czas musisz przekręcić koła by opony się nie odkształciły.
a najlepiej przeczytaj to http://www.scigacz.pl/Garazowanie,motoc ... e,282.html
-
mati22252 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 805
- Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
- Lokalizacja: Żagań/ Poznań
1. Ten typ silnika tak ma
2. Jest sposób którego używam. Wkładam jakiś patyk (np) i widzę mniej więcej na ile mi starczy. A to że po 5 min dalej nie pali jest normalne. Polecam przełączyć na ssanie i dmuchnąć w bak i zapali szybciej
3. Trzeba wyregulować gaźnik jeśli paląc na ciepło musisz dodawać gazu.
4. Wszystko wymieniaj w zimie (ja tak robiÄ™).
5. Ja tylko spuszczam paliwo i stoi całą zimę i nic mu nie jest.

2. Jest sposób którego używam. Wkładam jakiś patyk (np) i widzę mniej więcej na ile mi starczy. A to że po 5 min dalej nie pali jest normalne. Polecam przełączyć na ssanie i dmuchnąć w bak i zapali szybciej

3. Trzeba wyregulować gaźnik jeśli paląc na ciepło musisz dodawać gazu.
4. Wszystko wymieniaj w zimie (ja tak robiÄ™).
5. Ja tylko spuszczam paliwo i stoi całą zimę i nic mu nie jest.
- Cracku
- Świeżak
- Posty: 91
- Dołączył(a): 22/6/2013, 16:08
- Lokalizacja: Åšwidnica
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 10 gości