REKLAMACJA - proszÄ™ o pomoc... SHARK S900c
Posty: 13
• Strona 1 z 1
REKLAMACJA - proszÄ™ o pomoc... SHARK S900c
Witam wszystkich serdecznie
mam mały problem z takowym kaskiem, mianowicie...
podczas jazdy (około 208 km/h) wyrwało mi szybkę, zareklamowałem kask, spisałem odpowiedni protokół reklamacyjny, opis sytuacji i została zaznaczona opcja "zwrot kasy"
dziś dostałem telefon, że kask został naprawiony i jest do odbioru.
I teraz mam mieszane uczucia, bo nie mam zamiaru śmigać w naprawionym kasku, który nie spełnił moich oczekiwań - tu chodzi o moje bezpieczeństwo, jaką mam gwarancje że sytuacja sie nie powtórzy? a 2 miesiące temu kolega miał taka samą sytuacje z tym modelem. Wole dołożyć kase i kupić coś konkretnego... można jakoś z tego wybrnąć? jakieś pomysły?
dzięki wszystkim za ewentualna pomoc... Pozdrawiam Krystian

mam mały problem z takowym kaskiem, mianowicie...
podczas jazdy (około 208 km/h) wyrwało mi szybkę, zareklamowałem kask, spisałem odpowiedni protokół reklamacyjny, opis sytuacji i została zaznaczona opcja "zwrot kasy"
dziś dostałem telefon, że kask został naprawiony i jest do odbioru.
I teraz mam mieszane uczucia, bo nie mam zamiaru śmigać w naprawionym kasku, który nie spełnił moich oczekiwań - tu chodzi o moje bezpieczeństwo, jaką mam gwarancje że sytuacja sie nie powtórzy? a 2 miesiące temu kolega miał taka samą sytuacje z tym modelem. Wole dołożyć kase i kupić coś konkretnego... można jakoś z tego wybrnąć? jakieś pomysły?
dzięki wszystkim za ewentualna pomoc... Pozdrawiam Krystian
- Luker26
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 17/9/2013, 22:27
to nie sklep podejmuje decyzjÄ™ tylko diler.
obsluga sklepu co najwyżej może wnioskować.
skoro diler uznał, ze naprawa jest tańsza niż zwrot kasy, zwłaszcza, ze bedzie dalej kask spełniał wszelkie parametry, to kupujący musi sie z tym pogodzić.
obsluga sklepu co najwyżej może wnioskować.
skoro diler uznał, ze naprawa jest tańsza niż zwrot kasy, zwłaszcza, ze bedzie dalej kask spełniał wszelkie parametry, to kupujący musi sie z tym pogodzić.
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
Najpewniej będzie jak wykonasz telefon do rzecznika praw konsumenta, bądź do urzędu ochrony konkurencji i konsumenta. Oni tam siedzą w tych przepisach to na pewno Ci podpowiedzą co i jak napisać - jeśli byś chciał się odwołać od ich decyzji.
- bartek9120
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 18/8/2008, 13:12
- Lokalizacja: Olsztyn
bartek9120 nie wprowadzaj go w błąd tworząc złudną nadzieję.
art. 8 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (2002) jest warunkiem ostrym
1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymaÅ‚ od kupujÄ…cego żądanie okreÅ›lone w ust. 1, nie ustosunkowaÅ‚ siÄ™ do tego żądania w terminie 14 dni, uważa siÄ™, że uznaÅ‚ je za uzasadnione.”
4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.
Stosownie do tego zwrot kasy jest wyrazem dobrej woli. Sprzedawca (nie jest to tożsame z personelem sklepu) ustalił, ze dokonanie naprawy jest dla niego tańsze. Naprawy dokonano.
Nie ma więc jaichkolwiek podstaw do odstąpienia umowy, która byłaby powiązana ze zwrotem kasy.
Jedyne co autor tematu może, to wystapić o zwrot poniesionych dodatkowo kosztów np: dojazd, opłata za usługę kurierską.
Jeśli dokładnie ta sama usterka powtórzyłaby się po raz wtóry, dopiero wówczas mozna by wystąpić z wnioskiem o odstąpienie od umowy na zasadach okręslonych przez kodeks cywilny.
art. 8 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (2002) jest warunkiem ostrym
1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymaÅ‚ od kupujÄ…cego żądanie okreÅ›lone w ust. 1, nie ustosunkowaÅ‚ siÄ™ do tego żądania w terminie 14 dni, uważa siÄ™, że uznaÅ‚ je za uzasadnione.”
4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.
Stosownie do tego zwrot kasy jest wyrazem dobrej woli. Sprzedawca (nie jest to tożsame z personelem sklepu) ustalił, ze dokonanie naprawy jest dla niego tańsze. Naprawy dokonano.
Nie ma więc jaichkolwiek podstaw do odstąpienia umowy, która byłaby powiązana ze zwrotem kasy.
Jedyne co autor tematu może, to wystapić o zwrot poniesionych dodatkowo kosztów np: dojazd, opłata za usługę kurierską.
Jeśli dokładnie ta sama usterka powtórzyłaby się po raz wtóry, dopiero wówczas mozna by wystąpić z wnioskiem o odstąpienie od umowy na zasadach okręslonych przez kodeks cywilny.
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
Dzięki wszystkim za odp.
sytuacja wygląda następująco - odebrałem naprawiony kask, ale zamontowali ta samą MEGA porysowaną szybkę, którą zgubiłem w trakcie jazdy :/ żenada! dzisiaj napisałem stosowne odwołanie (m.in. zwrot kasy) i czekam na odpowiedz, bede martwił sie później.
Ciekawostka: dzisiaj w intermotors sprzedawca pokazał mi oprócz mojego inne 3 reklamacje na kaski SHARK w różnych przedziałach cenowych od 500 do 1000 zł, ja byłem jako 4 osoba reklamująca w tym dniu ;/ masakra. Albo poszła jakaś felerna partia albo ta firma to jedno wielkie "G"
Pozdrawiam i szerokości
Krystian

sytuacja wygląda następująco - odebrałem naprawiony kask, ale zamontowali ta samą MEGA porysowaną szybkę, którą zgubiłem w trakcie jazdy :/ żenada! dzisiaj napisałem stosowne odwołanie (m.in. zwrot kasy) i czekam na odpowiedz, bede martwił sie później.
Ciekawostka: dzisiaj w intermotors sprzedawca pokazał mi oprócz mojego inne 3 reklamacje na kaski SHARK w różnych przedziałach cenowych od 500 do 1000 zł, ja byłem jako 4 osoba reklamująca w tym dniu ;/ masakra. Albo poszła jakaś felerna partia albo ta firma to jedno wielkie "G"
Pozdrawiam i szerokości

- Luker26
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 17/9/2013, 22:27
madcap napisał(a):bartek9120 nie wprowadzaj go w błąd tworząc złudną nadzieję.
art. 8 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (2002) jest warunkiem ostrym
1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymaÅ‚ od kupujÄ…cego żądanie okreÅ›lone w ust. 1, nie ustosunkowaÅ‚ siÄ™ do tego żądania w terminie 14 dni, uważa siÄ™, że uznaÅ‚ je za uzasadnione.”
4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.
Stosownie do tego zwrot kasy jest wyrazem dobrej woli. Sprzedawca (nie jest to tożsame z personelem sklepu) ustalił, ze dokonanie naprawy jest dla niego tańsze. Naprawy dokonano.
Nie ma więc jaichkolwiek podstaw do odstąpienia umowy, która byłaby powiązana ze zwrotem kasy.
Jedyne co autor tematu może, to wystapić o zwrot poniesionych dodatkowo kosztów np: dojazd, opłata za usługę kurierską.
Jeśli dokładnie ta sama usterka powtórzyłaby się po raz wtóry, dopiero wówczas mozna by wystąpić z wnioskiem o odstąpienie od umowy na zasadach okręslonych przez kodeks cywilny.
Nikogo nie wprowadzam w błąd. Po prostu wskazuję możliwości uzyskania pomocy w jego sytuacji. Nie powiedziałem, że jak uderzy do ww instytucji to dostanie zwrot pieniędzy, więc twój wniosek o wprowadzaniu w błąd jest dość subiektywny. Niech chłopak kombinuje jak może, bo firmy kombinują naszym kosztem.
- bartek9120
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 18/8/2008, 13:12
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: REKLAMACJA - proszÄ™ o pomoc... SHARK S900c
Luker26 napisał(a):podczas jazdy (około 208 km/h) wyrwało mi szybkę
a 2 miesiące temu kolega miał taka samą sytuacje z tym modelem
W tym momencie wygrałeś internet, a archiwum X chyli czoła.
Wyobrażam sobie jak jedziesz 208km/h (dobrze, że nie 209km/h) zrywa Ci szybę z kasku i dzieję się coś zaje*scie niezwykłego, Twój kolega ma identyczny kask, pewnie jechał 207km/h i nagle...... wyrywa mu szybę

Niektóre chwile, zapomina się przez całe życie
-
power_bit - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1258
- Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
- Lokalizacja: Września
No sorry power_kit (tak brzmi lepiej) ale ja głupszego "gamonia" i "paprocha" od Ciebie jeszcze nie widziałem więc... idź się synek ogol albo pograj w GTA bo niepotrzebnie świecisz swoją inteligencją i błyskotliwością
bajo
przecytaj regulamin, jest w dziale hyde park.
proponuję się zacząć stosować do niego.
tym razme poprzestaję na takim ostrzeżeniu.
po nastepnym tego rodzaju poście otrzymasz warna.
m.

przecytaj regulamin, jest w dziale hyde park.
proponuję się zacząć stosować do niego.
tym razme poprzestaję na takim ostrzeżeniu.
po nastepnym tego rodzaju poście otrzymasz warna.
m.
- Luker26
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 17/9/2013, 22:27
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości