Zobacz wątek - Pierwszy motocykl do 20tyś, naked.

Pierwszy motocykl do 20tyś, naked.

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, rosiboj, lagiboy, Landryss25, kravec, andy7, Boshi, Black-Ghost

Pierwszy motocykl do 20tyś, naked.

Postprzez nakedp » 17/9/2013, 18:36

Chciałbym kupić sobie motocykl do jazdy po Krakowie i na niewielkie dystanse poza miastem.

Mam 183cm wzrostu, 75kg wagi.
Doświadczenie zerowe.

Interesuje mnie tylko i wyłącznie jakiś naked.
Pierwsze co wpadło mi w oko to triumph street triple 675r.
Naczytałem się sporo pozytywnych recenzji i pochlebnych komentarzy na temat tej maszyny.
Ponoć ma bardzo elastyczny silnik, jest lekka, przyjemnie się prowadzi i daje dużo frajdy.

Domyślam się, że zaraz pojawią się komentarze odnośnie mojego doświadczenia.
Wydaje mi się jednak, że czy kupię 250cc, 500cc, czy 700cc, to bez zdrowego rozsądku tak samo szybko mogę się zabić na każdej maszynie.

Kwota na ubranie to 5000.
nakedp
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 17/9/2013, 18:29


Re: Pierwszy motocykl do 20tyś, naked.

Postprzez Glenroy » 17/9/2013, 19:07

nakedp napisał(a):Chciałbym kupić sobie motocykl do jazdy po Krakowie i na niewielkie dystanse poza miastem.

Mam 183cm wzrostu, 75kg wagi.
Doświadczenie zerowe.

Interesuje mnie tylko i wyłącznie jakiś naked.
Pierwsze co wpadło mi w oko to triumph street triple 675r.
Naczytałem się sporo pozytywnych recenzji i pochlebnych komentarzy na temat tej maszyny.
Ponoć ma bardzo elastyczny silnik, jest lekka, przyjemnie się prowadzi i daje dużo frajdy.

Domyślam się, że zaraz pojawią się komentarze odnośnie mojego doświadczenia.
Wydaje mi się jednak, że czy kupię 250cc, 500cc, czy 700cc, to bez zdrowego rozsądku tak samo szybko mogę się zabić na każdej maszynie.

Kwota na ubranie to 5000.


Triumph fajny, ale ponad 100KM to zdecydowanie dużo za dużo, może się fajnie prowadzić, może być lekki, elastyczny, frajdę daje praktycznie każdy motocykl, ale jego moc po prostu Cię przerośnie, możesz być najbardziej na świecie opanowanym człowiekiem, nie zmieni to faktu, że po miesiącu-dwóch poczujesz się dziwnie pewnym siebie i zaczniesz odkręcać, wtedy może okazać się, że masz za dużo, te 40KM za dużo i albo wrócisz z pełnymi portkami, albo zostaniesz na asfalcie, popatrz lepiej za czymś pokroju XJ6, ER6, do miasta dwucylindrowe ER6 zdecydowanie wspaniały sprzęt.

Akurat to czy kupisz małą czy dużą pojemność ma ogromne znaczenie, nawet bez zdrowego rozsądku, uwierz mi, że przyspieszenie do 100km/h w 5 a 3 sekundy to ogromna różnica. Nie masz doświadczenia, na tak mocnym sprzęcie, jeżdżąc po mieście, możesz wylądować w bagażniku jakiegoś samochodu, zanim zdążysz dobrze puścić sprzęgło.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2831
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez Black-Ghost » 17/9/2013, 21:54

BMW F800R ze względu na fabryczny wyświetlacz biegów (przydatny w mieście) Silnik też zdecydowanie bardziej skrojony do jazdy po większych aglomeracjach niż na trasy. Jakość wykonania na bardzo dobrym poziomie, wygląd może się podobać lub nie ale tak jak inne sprzęty tej marki ciężko pomylić z innymi motocyklami. Ew alternatywą było by Kawasaki ER6n z tym że widać nawet gołym okiem że kawa jest zrobiona bardziej budżetowo niż F800R.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez nakedp » 17/9/2013, 22:04

Glenroy, dziękuję za obszerną wypowiedź.

W takim razie skłaniam się do xj6, podoba mi się bardziej od er6. To BMW w ogóle nie podoba mi się z wyglądu (co też jest dla mnie ważne) i do tego jest dosyć drogie z tego co widze.

Czy ktoś ma jeszcze jakieś propozycje?
nakedp
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 17/9/2013, 18:29

Postprzez jaroaro » 17/9/2013, 22:29

O ile mi wiadomo Triumph również ma wyświetlacz biegów ale faktycznie może być zbyt mocny dla kogoś bez doświadczenia.
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: się biorą wszy

Postprzez Black-Ghost » 18/9/2013, 01:25

Pierwsze słyszę aby Triumph zamontował seryjnie do któregoś ze swoich moto wyświetlacz biegów. Pokaż mi to ;) 4cylindrowce średnio nadają się do miasta bo raczej słabo ciągną z dołu. Poza miastem to inna bajka 8)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez jaroaro » 18/9/2013, 13:48

Pokazuję:
Obrazek

i bieg włączony:

Obrazek

To mi właśnie wygląda na wyświetlacz biegów :wink:
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: się biorą wszy

Postprzez SkoQ » 18/9/2013, 17:50

wow fajna sprawa :D zastanawiałem się nad dorobieniem czegoś takiego ale szybko mi przeszło ;) fabrycznie bardzo spoko, szczególnie jak trzeba dużo mielić.
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez Black-Ghost » 18/9/2013, 23:28

No to zwracam honor :) Tylko powiedz mi panie od którego rocznika jest wyświetlacz biegów w tym triumph-ie?
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez jasnoksieznik » 19/9/2013, 11:42

W Triplu z 2013 na pewno jest. Jezdzilem testowo i wyswietlacz byl.
Triumph dopiero od tego roku ma opcje ABSu, ale to juz raczej 40k PLN.

Gdzies we wnetrznosciach forum jest moj topic z kwietnia-maja 2013, gdzie mialem podobna zagwozdke - poszukaj, moze Ci sie przydac, bo co prawda budzet mialem bardziej elastyczny, ale wzrost i typ moto byl ten sam.

XJ6 na pewno warto sprobowac joko czterocylindrowca, ER-6 jest fajne, jesli wibracje przy 4-5k obrotow Ci nie przeszkadzaja (u mnie cale siedzenie wpadalo w rezonans i masowalo du*.*ke).
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez jaroaro » 19/9/2013, 12:49

Wydaje mi się że od początku produkcji czyli 2007. Ja mam z 2009, a poza dostępnymi kolorami te wersje chyba się niczym nie różniły. Od 2010r o ile się nie mylę dodali jeszcze wskaźnik ilości paliwa. Ja mam tylko lampkę rezerwy. Jak sprawa wygląda z innymi modelami, niestety nie wiem. Nie wiem od kiedy triumph wprowadził wyświetlacz biegów. Tak swoją drogą autor chyba wycofał się dyskusji.
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: się biorą wszy

Postprzez Black-Ghost » 19/9/2013, 16:01

No to rzeczywiście się zgadzam że ten triumph może być fajną alternatywą do miasta.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Re: Pierwszy motocykl do 20tyś, naked.

Postprzez RSSSS » 19/9/2013, 17:12

nakedp napisał(a):Domyślam się, że zaraz pojawią się komentarze odnośnie mojego doświadczenia.
Wydaje mi się jednak, że czy kupię 250cc, 500cc, czy 700cc, to bez zdrowego rozsądku tak samo szybko mogę się zabić na każdej maszynie.


Koledzy mają rację, nie da się nie odwijać! Ze swojego krótkiego doświadczenia powiem,że co najwyżej da radę powstrzymać się od odwijania w miejscach, gdzie jest duży ruch, czy ktoś może wyjechać ale kawałek pustej drogi i wszyscy ogniują.

Też polecam XJ6, dobrze wygląda, dobra pozycja i to jest żwawy sprzęt.

Pozdr
BMW S1000RR
Avatar użytkownika
RSSSS
Bywalec
 
Posty: 666
Dołączył(a): 9/6/2013, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Black-Ghost » 19/9/2013, 22:41

XJ6 to żwawy sprzęt? Wyczytałeś to w podręczniku dla akwizytorów? :lol: :D :o Mamy chyba dwa inne pojęcia słowa "żwawy" ;)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez RSSSS » 20/9/2013, 07:29

Black-Ghost napisał(a):XJ6 to żwawy sprzęt? Wyczytałeś to w podręczniku dla akwizytorów? :lol: :D :o Mamy chyba dwa inne pojęcia słowa "żwawy" ;)


Zapomniałeś, że rozmawiamy o moto dla początkującego, więc żwawy jest z punktu widzenia kogoś takiego jak autor wątku, a nie z punktu widzenia ludzi, którzy jeżdżą na SS.

Pozdr.
BMW S1000RR
Avatar użytkownika
RSSSS
Bywalec
 
Posty: 666
Dołączył(a): 9/6/2013, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez sebaglik79 » 20/9/2013, 10:04

To prawda, super sprawa z tym wyświetlaniem biegów. W tym roku się zastanawiałem na wyborem skutera i szerze się przyznam, że bardzo mnie zainteresowała ta wiadomość :D


jaroaro napisał(a):Pokazuję:
Obrazek

i bieg włączony:

Obrazek

To mi właśnie wygląda na wyświetlacz biegów :wink:
sebaglik79
 

Postprzez nakedp » 20/9/2013, 11:01

Panowie... cóż mogę dodać? Posłucham się Waszych rad i kupie xj6.
Pośmigam na nim z 2 sezony i może wtedy kupię tego triumpha, który strasznie mi się podoba :)
nakedp
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 17/9/2013, 18:29

Postprzez malomi » 20/9/2013, 13:14

Dobra decyzja ;]
Przyczepności LwG
CBR f4i sport
Avatar użytkownika
malomi
Bywalec
 
Posty: 829
Dołączył(a): 5/7/2013, 11:47

Postprzez Black-Ghost » 20/9/2013, 13:16

Jak już zdecydowałeś się na Yamahe to może zerknij na MT-03 ;) Znajomy takiego miał i bardzo sobie to chwalił w mieście.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez nakedp » 20/9/2013, 14:02

Dzięki, ale xj6 gdzieś bardziej mi się podoba.
nakedp
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 17/9/2013, 18:29

Następna strona


Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr