Zobacz wątek - Pierwszy cieżki motocykl jaki wybrać?

Pierwszy cieżki motocykl jaki wybrać?

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, rosiboj, lagiboy, Landryss25, kravec, andy7, Boshi, Black-Ghost

Pierwszy cieżki motocykl jaki wybrać?

Postprzez JustHero » 16/9/2013, 22:33

Witam chcę zakupić motocykl na następny sezon.
Będzie to mój pierwszy ciężki motocykl
A więc mam 180 cm wzrostu i 70 kg wagi na oku mam Suzuki GSX 750f w związku z tym mam kilka pytań
Hmm czy ten moto nie jest dla mnie za duży,ciężki?
motocykl raczej do jazdy na co dzień od czasu do czasu z pasażerem.
Budżet to jakieś 4,5 tyś na sam motocykl
Jak z jego startem z miejsca,jaka jego prędkość maksymalna oraz spalanie?
Czy jest wygodny dla kierowcy jak i pasażera?
Motocykl spodobał mi się od razu jak go zobaczyłem
Na uwadze mam jeszcze Hondę CBR600 a może ktoś z was doradzi mi jakiś motocykl powyżej 600ccm i cenie nie przekraczającej góra 4,700 zł
Dodam tylko tyle że nie jestem niedzielnym kierowcą i lubię wyciągać z maszyny tyle ile fabryka dała.Komentarze typu "Taki motocykl na początek to samobójstwo" proszę sobie darować chcę po prostu się dowiedzieć czy warto inwestować w te Suzuki
JustHero
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 16/9/2013, 21:35


Postprzez Starski » 16/9/2013, 22:48

Poświęcę się i odpiszę, reszta pewnie dostała piany z aparatu gębowego na widok twojego postu :lol:

Po 1.
viewtopic.php?t=49590

Po 2.
Naucz się korzystać z wyszukiwarek internetowych, ponieważ dane techniczne motocykla może znaleźć średnio ogarnięty orangutan.

Po 3.
SkoQ napisał(a):Jak wsiądziesz na coś większego przy Twoim doświadczeniu to rzeczywiście nie zmienisz już moto, być może już nigdy nie zmienisz... być może nie dożyjesz kupna ziemi pod budowę... rozumiesz ?

Masz parcie na duże maszyny, naucz się najpierw jeździć, bo w tym momencie jesteś jak dziecko które dwa razy trzymało w rękach procę, a chce żeby dać mu miniguna do ręki. Nawet nie wyobrażasz sobie co to znaczy przyspieszenie do steki w 3 sekundy. Rozsądek okazuje się nie tylko na drodze ale też przy wyborze maszyny, ktoś kto ma olej w głowie kupuje motocykl który jest mocą dostosowany do jego umiejętności. Ty masz parcie na coś największego co tylko uda Ci się znaleźć w Twojej kasie, i daruj ale jest to nie rozsądek i patrzenie w przyszłość ale skrajna głupota Smile Dobrze chłopaki mówią, nie kupuj bezwypadkowego moto, w Twoi rękach i tak długo nie będzie bezwypadkowe. Nie ogarniesz, i tyle ode mnie Smile


Po 4.
Z takim budżetem polecam XJ600s, GS 500, GPZ500.

Po 5.
Taki motocykl na początek to samobójstwo.
Moto na A2: GS 500, NX 650, XT 660, YBR 250, Ninja 250R
Avatar użytkownika
Starski
Świeżak
 
Posty: 349
Dołączył(a): 25/1/2013, 14:30

Postprzez JustHero » 16/9/2013, 22:56

Ehh od ponad roku śmigam Suzuki GS 500E no i teraz chcę coś większego więc to nie jest tak że w komarka od razu na bestię no może GS 500 to nie GSX 750 no ale co nieco wiem.Jak widać ktoś tu mnie nie zrozumiał chciałem rady co to motocykla a nie rady jak się nie zabić z resztą moje życie mój problem nie ty będziesz miał mnie na sumieniu.
JustHero
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 16/9/2013, 21:35

Postprzez Boshi » 16/9/2013, 22:56

Z tym budżetem na pewno warto :lol:

Nam wisi twoje życie, gorzej jak zabijesz osobę postronną.
Zastrzeżenia na PW.
Avatar użytkownika
Boshi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2349
Dołączył(a): 22/7/2010, 16:21

Postprzez JustHero » 16/9/2013, 23:00

Rozumiem ale wierzcie lub nie sam jadę inaczej niżeli z pasażerem wolę sam zginąć i nie mieć nikogo na sumieniu po prostu chciałem się dowiedzieć czy w dzisiejszych czasach opłaca się kupować takiego "staruszka"
JustHero
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 16/9/2013, 21:35

Postprzez Starski » 16/9/2013, 23:23

Jakbyś się dostosował do podwieszonego tematu to było by szybciej i precyzyjniej, no ale cóż.. Według mnie za taki geld nie warto kupować nic szybszego, CBR kupisz, ale najwyżej f2. Dozbieraj drugie tyle plus dwa tysiące i możesz myśleć o czymś w miarę porządnym.
Moto na A2: GS 500, NX 650, XT 660, YBR 250, Ninja 250R
Avatar użytkownika
Starski
Świeżak
 
Posty: 349
Dołączył(a): 25/1/2013, 14:30

Postprzez SkoQ » 16/9/2013, 23:25

Starski dzięki za cytat ;)

JustHero, no widzisz, a gdybyś napisał tak jak Pan Bóg przykazał (czyt. moderator) zgodnie z formularzem, na czym jeździłeś ile przejeździłeś to była by od początku inna rozmowa. Gs'ka to dobra nauka a dla niektórych już docelowe moto, więc raczej nie zabijesz się na GSX600F. O ile będzie w dobrym stanie, 4,5 tys. no sorka ale nie poszalejesz...
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez JustHero » 16/9/2013, 23:40

No dobrze przyznaję się mój błąd.Tak swoją drogą GSX600F nie chcę bo jest bynajmniej dla mnie brzydka ja chcę GSX 750f 1994r lub coś w tym samym przedziale cenowym tylko nie GSX600F.Widziałem ogłoszenia GSX 750f 1994 za 4,200 zł jest to coś warte czy to tylko dojechany trup ?
JustHero
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 16/9/2013, 21:35

Postprzez cekaj_no » 17/9/2013, 07:11

Nie ma reguły. Może być padło, z może być jeszcze całkiem dobry motor. Mi udało się kupić gsx750f za 2300zł tylko dlatego ze nie jeździł. Po standardowych zabiegach typu wymiana swieć, filtrów, regulacji zaworów gaźników, poprawienie linek gazu sprzęgła oraz poprawieniu styków motor hula. Włożyłem dodatkowo 500zł ale wszystko robiłem sam. Inna sprawa, że widać że motocykl po przygodach i malowany, ale o ile jedzie prosto i nie ma zadnych spawów to jest chyba ok. Inna sprawa, że ten motocykl nie nadaje się za bardzo do wyciskania ile fabryka dała na drogach. Hamulce conajwyżej takie sobie i ciężki. Na koło bez strzału ze sprzęgła też nie pojdzie. Tak czy inaczej nie wydaje mi się ona przesadą po gs500.
cekaj_no
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 4/12/2011, 16:27

Postprzez JustHero » 17/9/2013, 16:32

Aha no w końcu ktoś odpowiedział z sensem.Ostatnie pytanie czy ten motocykl hmm czy odczuje dużą zmianę przesiadając się z GS na GSX tzn przyśpieszenie,zrywność itp?
JustHero
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 16/9/2013, 21:35

Postprzez Black-Ghost » 17/9/2013, 16:40

Szału nie bedzie ale na pewno odczujesz dużo większą elastyczność ;)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez JustHero » 17/9/2013, 16:52

No i kurczę mam dylemat czy kupować czy zostać przy starym dobrym GS 500.Lub ostateczna opcja HONDA CBR 600 F2 dużo lżejsza od GSX no i pewnie lepiej wkręca się na obroty i w zakręty hehe...
JustHero
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 16/9/2013, 21:35

Postprzez Black-Ghost » 17/9/2013, 16:56

Gdybym miał do wyboru GSX750F a CBR 600F2 kupił bym cebre bo nie jest tak toporna jak gixefa. Miałem okazje pojeździć GSX600F od znajomego i ze sportem nie ma kompletnie nic wspólnego.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez JustHero » 17/9/2013, 17:17

Niby tak dziwne jest to że CBR ma więcej koni a gorsze osiągi od GSX niby to turystyk ale nie wygląda.Kumpel miał przez jakiś czas Aprilia Pegaso 650 no i to można nazwać turystykiem tylko duża krowa z niej osiągi średnie ale w teren idealna.A co to CBR hmmm słyszałem ze są bardziej awaryjne od GSX a może to tylko jakieś plotki.
JustHero
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 16/9/2013, 21:35

Postprzez Black-Ghost » 17/9/2013, 17:20

:o Gdzieś to wyczytał? :lol: :D
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez JustHero » 17/9/2013, 17:21

Ale co dokładnie? :P
JustHero
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 16/9/2013, 21:35

Postprzez Black-Ghost » 17/9/2013, 17:22

Ogólnie te głupoty które wypisałeś w poprzednim poście :D
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez JustHero » 17/9/2013, 17:29

Osiągi oglądałem na stronach co mnie trochę zdziwiło bo CBR waży 184 kg a GSX 234 kg tak bynajmniej pisało V-max CBR = 240 a GSX = 250.No a o tym że awaryjna na pewnym forum pisał jeden raczej fanboy Kawy bo stwierdził żebym brał Kawasaki Ninja bo Honda CBR to awaryjny szmelc.
JustHero
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 16/9/2013, 21:35

Postprzez Black-Ghost » 17/9/2013, 17:36

Ogólnie jeśli myślisz że osiągi motocykla oznaczają suche dane tech w tym (V-max) To masz nikłe pojęcie o jeździe :D Oprócz samego silnika motocykl ma jeszcze inne ważne cechy: Prowadzenie za które odpowiada zawieszenie i geometria, Hamowanie oraz sama pozycja na motocyklu ;)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez JustHero » 17/9/2013, 17:42

No tak bardziej przemawia do mnie CBR moim zdaniem lepsza pozycja podczas jazdy (bardziej sportowa).A co do GSX ehh chyba będzie musiał mi wybaczyć może kiedyś zakupie.Chociaż szczerze gdybym miał trochę więcej kaski to bez wahania kupił bym Kawasaki ZX-7R ehh moje marzenie.GSX trochę odstrasza mnie swoją wagą a u nas zakrętów pełno no i dziur jeszcze więcej.Póki co poczytam o CBR to chyba na tyle dzięki za rady. : >
JustHero
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 16/9/2013, 21:35

Następna strona


Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na gr