Zobacz wątek - Kompresja a remont silnika.

Kompresja a remont silnika.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

Kompresja a remont silnika.

Postprzez didus1 » 13/9/2013, 18:55

Witam!

Chciałbym dowiedzieć się jak to jest z remontem silników w crossówkach 2t (tłok itd.). Czy można nadchodzący remont wywnioskować ze spadku kompresji w silniku? Czy raczej kompresja nie ma tu znaczenia. Dla przykładu mój ktm ma teraz kompresję ponad 10 psi, chociaż był jeżdżony ponad dwa sezony (co prawda bardzo delikatnie oraz bardziej rekreacyjnie). Zastanawiam się czy może po prostu przy dobrej kompresji i ogólnym stanie silnika (nie kopci, ma moc) - strzelić niespodziewanie tłok.

Pozdrawiam.
didus1
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 12/9/2013, 19:01


Postprzez mati22252 » 13/9/2013, 20:25

Przy wymianach tłoka z pierścieniami nie koniecznie chodzi o spadek kompresji tylko właśnie o ochronę przed awarią jaka mogą powodować pękające pierścienie czy inne zmęczone materiały. Poza tym taki cylinder powinien być honowany (nacinany) więc jego film olejowy jest gorszej jakości co powoduje przyspieszone zużycie pierścieni i samej gładzi cylindra co powoduje przegrzania i prowadzi do zatarcia. Jest jeszcze parę zależnych ale głównie skraca to ogólna wytrzymałość innych części i prowadzi do większych wydatków niż pozornie zachowane pieniądze.
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań

Postprzez henio12323 » 13/9/2013, 22:05

tak jak kolega napisał. a ja dodam od siebie tak - w wyczynówkach trudno zmierzyc dokładnie kompresje. a jak nawet to czy tłok jest nowy czy na wykonczeniu kompresja bedzie wręcz identyczna. dopiero jak jest spadek kompresji - swiadczy to o tym że tłok jest w stanie agonalnym! wiec jak juz spada to na remont za późno. w sensie że powinienes zrobic go wczesniej. 2 sezony wylatane - szczerze wymienił bym ten tłok profilaktycznie sprzet jest wyczynowy, i nawet jak sie pyrka to przebieg leci. potem jak strzli uszkodzi nicasil to nie bedzie do wymiany tłok za 300 zł tylko cylinder i tłok za 1k-2,5K zł.

dolataj sobie na spokojnie do zimy i na zime rozbierz silnik ewentualne zleć to komus niech ogarnie jak wygląda wymieni co trzeba. i jak pisałem tłok profilaktycznie nawet jak wygląda super to bym wymienił. potem na wiosne wyjedziesz sprawdzonym moto i bez strachu ze ci zaraz gdzieś strzeli

i tak jak kolega napisał dodam, że nie wymieniając często tylko złudnie oszczedzasz, bo cały czas luz miedzy tłokiem sie powieksza, a tłok coraz bardziej drga coraz szybciej zuzywając obie powierzchnie ( swoją i cylindra) i po prostu powyciera ci sie nicasil mimo że latasz nawet rekreacyjnie, a moto super jeździ. z cylindra robi sie zwykle jajo wtedy, i wyciera sie nadmiernie nicasil. i zamiast kilku tłoków wylatujesz 2 tłoki i cylinder do regeneracji/wymiany.

na przyszłosc - pisz w dziale offroad
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25955
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr