Wymiana cylindra? Czy można?
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Wymiana cylindra? Czy można?
Witam.
Jestem tu nowy, więc jeśli pisze temat w złym dziale to proszę o przeniesienie.
Sprawa ma się następująco. Jest od niedawna dumnym posiadaczem Yamahy WR 125 X z 2009 roku. Ma mi ona wystarczyć na 6 lat, więc warto troszkę kasy w nią zainwestować. Wymyśliłem, że sposobem na zwiększenie mocy będzie włożenie innego cylindra pasującego do mojego silnika. Chodzi mi o 150, 180 lub 200 cm3. Np coś takiego: http://www.moto125.pl/p/203/407/sportow ... amaha.html
Moje pytanie brzmi następująco. Czy wymiana cylindra (przez osobę ogarniętą) może w przyszłej jeździe coś uszkodzić? Mam na myśli jakiś wałek, skrzynie, sprzęgło ... cokolwiek.
Jeśli tak, to co warto jeszcze wymienić z cylindrem, aby nic się nie stało.
Z góry dziękuje wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam.
Jestem tu nowy, więc jeśli pisze temat w złym dziale to proszę o przeniesienie.
Sprawa ma się następująco. Jest od niedawna dumnym posiadaczem Yamahy WR 125 X z 2009 roku. Ma mi ona wystarczyć na 6 lat, więc warto troszkę kasy w nią zainwestować. Wymyśliłem, że sposobem na zwiększenie mocy będzie włożenie innego cylindra pasującego do mojego silnika. Chodzi mi o 150, 180 lub 200 cm3. Np coś takiego: http://www.moto125.pl/p/203/407/sportow ... amaha.html
Moje pytanie brzmi następująco. Czy wymiana cylindra (przez osobę ogarniętą) może w przyszłej jeździe coś uszkodzić? Mam na myśli jakiś wałek, skrzynie, sprzęgło ... cokolwiek.
Jeśli tak, to co warto jeszcze wymienić z cylindrem, aby nic się nie stało.
Z góry dziękuje wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam.
- Maliniak7995
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 3/9/2013, 20:15
uszkodzić nie, ale zmniejszyć żywotność tak. wszystko po kolei dostaje w tyłek, od korbowodu po zębatke tylną kończąc, większa moc, wiekszy moment obrotowy to większe obciązenia przenoszone przez cały wał, wszystkie łozyska, sprzegło, skrzynie biegów, łancuch tylne zebatka czy nawet opona szybciej bedzie sie zuzywała. kwestia tylko o ile szybciej. w przypadku takiej przeróbki tego silnika, moim zdaniem zywotnosc nie spadnie drastycznie, wiec nie ma co sie bawic od razu w wymiane 90% silnika, one fabrycznie są na tyle nie wyżyłowane że spoko mozna wykręcic kilka kucy, i nie stracic na żywotnosci 50% przebiegu. uzywaj normalnie motocykla, lej lepszy olej, zmieniaj na czas to moto spoko ci pohula dłuuugo. jak bedziesz dbał to nie powinien przez ten okres sie posypać. no o ile nie zaczniesz wykorzystywać 110% potencjału
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Tylko mam już przebieg 18 000km. Więc po jakim czasie po wymianie mogę się spodziewać wymiany jakiejś części silnika?
- Maliniak7995
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 3/9/2013, 20:15
ciezko powiedzieć. zalezy jak dbałeś do tej pory. jak silnik przykładowo wytrzyma 50 tyś średnio ostrej jazdy, to lajtownej moze wytrzymać 80 tysiecy. a ostrego katowania 500 kilometrów. rozbierznosci są stosunkowo ogromne. i trudno cokolwiek przewidywać nie wiedząc w jakim stanie są teraz częsci
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 9 gości