Yamaha Yz125; YZF250 Kilka pytan
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Yamaha Yz125; YZF250 Kilka pytan
Witam mam zamiar kupic pierwszego crossa jeden z wymienionych wyzej. Nastawilem sie na 125ke tansza w utrzymaniu itd ale z tego co wyczytalem jest bardzo paliwozerna. Nie martwie sie o koszta benzyny a o to ze nie bede wstanie zbytnio oddalic sie od domu bo zaraz skonczy sie paliwo. Wyczytalem ze 4T sa mniej paliwozerne ale nie znalazlem zadnych danych, (pewnie ich nie ma ;p) o ile mniej. Moglbym zjechac na stacje zatankowac i spowrotem w pole ale czy w 2T lanie benzyny i dolewanie oleju bezposrednio do baku, to dobry pomysl?
Czy mozecie mi jak to wyglada w praktyce, wiem ze nie mozna tego zmiezyc dokladnie ale nawet subiektywne opinie, spostrzezenia sie przydadza zebym mial jako taki obraz ile mth jestescie w stanie przejechac na tych dwuch motorkach. Bede sie dopiero uczyl wiec nie zamierzam doginac na zlamanie karku raczej spokojna jazda po polach wzniesieniach zeby nauczyc sie prawidlowej techniki.
Z gory Dzieki za wszystkie odpowiedzi
Czy mozecie mi jak to wyglada w praktyce, wiem ze nie mozna tego zmiezyc dokladnie ale nawet subiektywne opinie, spostrzezenia sie przydadza zebym mial jako taki obraz ile mth jestescie w stanie przejechac na tych dwuch motorkach. Bede sie dopiero uczyl wiec nie zamierzam doginac na zlamanie karku raczej spokojna jazda po polach wzniesieniach zeby nauczyc sie prawidlowej techniki.
Z gory Dzieki za wszystkie odpowiedzi

- Jaceno
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 30/8/2013, 22:45
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Co do tworzenia mieszanki bezpośrednio w baku, to jest zły pomysł, taką mieszankę trzeba dobrze wymieszać, w przeciwnym razie olej osiądzie na dnie i z początku może dostawać zbyt bogatą mieszankę, a na koniec zbyt ubogą, co potem kończy się zatarciem. Można twierdzić, że podczas jazdy się wymiesza, ale kto w to wierzy ? Sam robiąc mieszankę do któregoś z 2-paka namacham się ostro, aby porządnie ją wymieszać, i nigdy nie stosowałem takich praktyk tworzenia mieszanki w baku.
Ceny remontów 2-paka i 4-paka są podobne, tylko okres remontowania się wydłuża w przypadku 4-paka.
Co do spalania to bardzo ciężko jest powiedzieć, tego jak samemu nie sprawdzisz, tego ci nikt dokładnie nie powie, jest ogrom czynników, które znacząco wpływają na ilość spalania mieszanki.
Jeżeli zamierzasz ujeżdżać tylko i wyłącznie po polach, to wybór "Full'a" to niezbyt dobry pomysł, jeżeli chcesz mieć większy zasięg, polecałbym Enduro, ale to już twój wybór, ja cię tylko i wyłącznie naprowadzam.
Ceny remontów 2-paka i 4-paka są podobne, tylko okres remontowania się wydłuża w przypadku 4-paka.
Co do spalania to bardzo ciężko jest powiedzieć, tego jak samemu nie sprawdzisz, tego ci nikt dokładnie nie powie, jest ogrom czynników, które znacząco wpływają na ilość spalania mieszanki.
Jeżeli zamierzasz ujeżdżać tylko i wyłącznie po polach, to wybór "Full'a" to niezbyt dobry pomysł, jeżeli chcesz mieć większy zasięg, polecałbym Enduro, ale to już twój wybór, ja cię tylko i wyłącznie naprowadzam.
-
Street4Fun - Bywalec
- Posty: 503
- Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
Kupuj yzfe kumpel ma do sprzedania po remoncie wiele nie pojeździł http://tablica.pl/oferta/sprzedam-yamah ... 3jskL.html
Co do remontów to tak, może uśrednić:
Tłok- 100 mth
Korba- 2 tłoki
olej- 8 mth (kumpel od yzfy zmieniał co 4 jazdy)
zawory- też co 8 mth
Wymieniać zawory- Jak trzeba
Ale oczywiście to takie średnie czasy zawsze to inaczej wychodzi
Ps. co do spalania to przy jego jeździ no ciężko powiedzieć, ale bak starczał żeby pojeździć cały dzień i zostawało czasem.
Co do remontów to tak, może uśrednić:
Tłok- 100 mth
Korba- 2 tłoki
olej- 8 mth (kumpel od yzfy zmieniał co 4 jazdy)
zawory- też co 8 mth
Wymieniać zawory- Jak trzeba

Ale oczywiście to takie średnie czasy zawsze to inaczej wychodzi

Ps. co do spalania to przy jego jeździ no ciężko powiedzieć, ale bak starczał żeby pojeździć cały dzień i zostawało czasem.
Motorynka->Simson s51->Szukam...
-
Marcin1324 - Świeżak
- Posty: 388
- Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
- Lokalizacja: Wisła
skoro chcesz latać dalej od domu to po co szukasz crossówek ? kup sobie enduro, mniej palą, mają zazwyczaj większej pojemnosci bak, i 10X wygodniejsze są do jazdy po lesie nic crossówka która jest stworzona na tor crossowy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Chcialbym w przyszlosci polatac sobie po torze, ale nie ukrywam ze glownie jazda w terenie mnie interesuje. A co polecicie z enduro w 2T i 4T ? Moj budzet to 7-8 tys bez stroju oczywiscie. Czy silniki 2T 125 i 4T 250 sa porownywalne jak te w crossach czy roznica jest znaczna ?
EDIT:
Troche poszperalem i spodobala mi sie Husqvarna TE 250, co myslicie ? [/list]
EDIT:
Troche poszperalem i spodobala mi sie Husqvarna TE 250, co myslicie ? [/list]

- Jaceno
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 30/8/2013, 22:45
bardzo dobry motor, zaczeli robić zamienniki korby i jest ok z częściami, i są tanie.
Motorynka->Simson s51->Szukam...
-
Marcin1324 - Świeżak
- Posty: 388
- Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
- Lokalizacja: Wisła
tak 125 w 2T i 250 w 4T są porównywalne. to że chcesz głownjie latać w terenie, a czasem wskoczyć na tor nie wyklucza z kupna hard enduro, bo ja mam harda i wiekszosc czasu spędzam na torze crossowym i spoko daje rade.
te jak kolega wyzej napisał, sprzet spoko aby tylko wyrwać zadbaną sztuke
te jak kolega wyzej napisał, sprzet spoko aby tylko wyrwać zadbaną sztuke
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości