Zobacz wątek - Jak rozpoznać uzkodzenie chłodnicy?
NAS Analytics TAG

Jak rozpoznać uzkodzenie chłodnicy?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Jak rozpoznać uzkodzenie chłodnicy?

Postprzez ash » 12/7/2007, 15:16

Witam!
Mam Kawasaki ZXR 400 i noszę się z zamianą wymiany chłodnicy, bo traci płyn, a w zasadzie to obecnie dolewaną wodę. Z tym że nie cieknie nic jak motocykl stoi w garażu, bo nie zaobserwowałem żadnych mokrych plam, czy kałuż pod spodem. Za to jak jadę i silnik wchodzi na wyższe obroty, no generalnie przy większej już torchę prędkości wycieka. Widzę te kropelki gdieśtam uciekające poza tym mogę zaobserwować, że mam wilgotne kolano;p. Czy to uszkodzenie chłodnicy na pewno czy może to wynikać z czegoś innego jakiś przewodów czy coś? Pytam, bo nie chcę niepotrzebnie wymienić chłodnicy i nie zlikwidować problemu.
Pozdrawiam i dziękuję z góry za odpowedź
ash
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 12/7/2007, 14:57
Lokalizacja: Częstochowa


Postprzez zoltar » 12/7/2007, 20:06

Ja bym zaczął od sprawdzenia węży i połączeń.
Jak silnik pracuje to wtedy woda zaczyna krążyć i gdzies znajduje miejsce na wyciek. Może to nie ma znaczenia, ale które kolano masz mokre.
btw, są chyba do chłodnic jakieś uszczelniacze co się wlewa, szkoda odrazu wymieniać całość.
zoltar
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 9/6/2007, 16:48
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez ash » 12/7/2007, 22:27

no własnie prawe, a w zasadzie to torche pod kolanem chyba
A po prawej stornie jest tych węży jakiś wiecej.
A jak na luzie będzie chodzil, ewentualnie jak pokrece troche manetką to też zacznei krążyć ? aby np sprawdzić gdzie dokladniej wycieka czy cos?
ash
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 12/7/2007, 14:57
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez musieli » 13/7/2007, 08:37

Wow... :shock: Bracie, jeśli nie jesteś w stanie stwierdzić, gdzie jest wyciek z obiegu to zaprowadź moto do serwisu... Nikt za pośrednictwem netu nie jest w stanie dać Ci miarodajnej odpowiedzi gdzie wycieka...
musieli
Świeżak
 
Posty: 211
Dołączył(a): 27/3/2007, 09:01
Lokalizacja: Wa-wa zone

Postprzez BadYunior » 13/7/2007, 10:46

Musisz sprawdzić to "organoleptycznie". Zdjąć owiewki motocykla, odpalić go, pomęczyć trochę i poobserwować, gdzie masz wyciek płynu chłodzącego. Raczej chłodnice w ten sposób same z siebie się nie uszkadzają. Częściej właśnie węże gumowe lub siemeringi czy uszczelki pompy wody. Może być też tak że uszkodzoną możesz mieć uszczelkę pod głowicą silnika, ale bez dokładnych oglądzin motocykla nikt Ci nic napewno nie powie.
BadYunior
Świeżak
 
Posty: 137
Dołączył(a): 26/8/2005, 13:42
Lokalizacja: Warszawa i okolice

Postprzez zoltar » 13/7/2007, 13:30

dokładnie, ja bym tak zrobił, niech pochodzi sobie na luzie, i oczywiście pododawaj trochę gazu, powinno zacząć kapać, wtedy na pewno znajdziesz wyciek.
Może być też tak że coś pod wpływem temperatury dopiero się rozszerza i powstaje wyciek. A może z pod korka chłodnicy ci wylatuje w czasie jazdy. Chyba z prawej strony jest wlew ?
zoltar
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 9/6/2007, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez ash » 13/7/2007, 13:53

Zatem tak:
Po ściągnięiu owiewki, i pokręceniu trochę manetkę na luzie przed garażem okazało się, że całość cieknie korkiem ;| . Ja nawet wcześniej podejrzewałem, że może korkiem uciekać, ale myślałem, że aż tyle by nie uciekało. Zatem pytanie, nie ma ktoś może zbędnego korka od chłodncy do Kawasaki ZXR 400? :P
A tak przy okazji to zwróciłem uwagę od razu, na jeszcze jedną rzecz. Nie pobiera chyba wogóle albo minimalnie jakoś bardzo wody ze zbiorniczka wyrównawczego. To może być spowodowane tym, że wycieka korkiem, jest zatem nieszczelna tam ta chłodnica z góry, a wężyk do zbiorniczka wychodzi tuż pod korkiem ?
ash
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 12/7/2007, 14:57
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez musieli » 13/7/2007, 14:09

Więc problem w tym wypadku może być bardziej skomplikowany. Czemu wycieka korkiem? Jest uszkodzony mechanicznie? Czy gumowa uszczelka pod tależykiem jest sparciała czy wygląda na dobrą? Czy szyjka wlewu do chłodnicy jest uszkodzona? Wiesz, co by się nie okazało, że robi się ciśnienie w układzie na tyle wysokie, że wywala płyn. A to z kolei by śwaiadczyć mogło o walniętej uszczelce pod głowicą... A może poprostu był/jest zapowietrzony układ???
musieli
Świeżak
 
Posty: 211
Dołączył(a): 27/3/2007, 09:01
Lokalizacja: Wa-wa zone

Postprzez BadYunior » 13/7/2007, 14:26

Dokładnie. Te dwie rzeczy. Po pierwsze czy układ nie jest zapowietrzony, a w szczególności pompa wody a po drugie uszczelka pod głowicą. Chociaż w tym ostatnim przypadku nawet po nagrzaniu z rury wydechowej mógłbyś zauważyć wydobywającą się parę wodną (chociaz to zalezy od wielkości wycieku). Ale te rzeczy możesz sprawdzić dopiero po upewnieniu się że wszystko jest w porządku z korkiem.
BadYunior
Świeżak
 
Posty: 137
Dołączył(a): 26/8/2005, 13:42
Lokalizacja: Warszawa i okolice

Postprzez ash » 13/7/2007, 21:53

Korek jak dla mnie jest w stanie kiepskim, pary nie obserwuje z rury wydobywającej się, więc chyba nie uszczelka pod głowicą, z tego co piszecie, jeśli rozumiem. A jak sprawdzić czy układ nie jest zapowietrzony?
Nie wiecie, czy korek do chłodnicy to dostać mogę tylko po innej chłodnicy tego samego typu, czy gdzieś można takie cudo znaleść?
ash
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 12/7/2007, 14:57
Lokalizacja: Częstochowa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na górê