Jak rozpoznać uzkodzenie chłodnicy?
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Jak rozpoznać uzkodzenie chłodnicy?
Witam!
Mam Kawasaki ZXR 400 i noszę się z zamianą wymiany chłodnicy, bo traci płyn, a w zasadzie to obecnie dolewaną wodę. Z tym że nie cieknie nic jak motocykl stoi w garażu, bo nie zaobserwowałem żadnych mokrych plam, czy kałuż pod spodem. Za to jak jadę i silnik wchodzi na wyższe obroty, no generalnie przy większej już torchę prędkości wycieka. Widzę te kropelki gdieśtam uciekające poza tym mogę zaobserwować, że mam wilgotne kolano;p. Czy to uszkodzenie chłodnicy na pewno czy może to wynikać z czegoś innego jakiś przewodów czy coś? Pytam, bo nie chcę niepotrzebnie wymienić chłodnicy i nie zlikwidować problemu.
Pozdrawiam i dziękuję z góry za odpowedź
Mam Kawasaki ZXR 400 i noszę się z zamianą wymiany chłodnicy, bo traci płyn, a w zasadzie to obecnie dolewaną wodę. Z tym że nie cieknie nic jak motocykl stoi w garażu, bo nie zaobserwowałem żadnych mokrych plam, czy kałuż pod spodem. Za to jak jadę i silnik wchodzi na wyższe obroty, no generalnie przy większej już torchę prędkości wycieka. Widzę te kropelki gdieśtam uciekające poza tym mogę zaobserwować, że mam wilgotne kolano;p. Czy to uszkodzenie chłodnicy na pewno czy może to wynikać z czegoś innego jakiś przewodów czy coś? Pytam, bo nie chcę niepotrzebnie wymienić chłodnicy i nie zlikwidować problemu.
Pozdrawiam i dziękuję z góry za odpowedź
- ash
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 12/7/2007, 14:57
- Lokalizacja: Częstochowa
Ja bym zaczął od sprawdzenia węży i połączeń.
Jak silnik pracuje to wtedy woda zaczyna krążyć i gdzies znajduje miejsce na wyciek. Może to nie ma znaczenia, ale które kolano masz mokre.
btw, są chyba do chłodnic jakieś uszczelniacze co się wlewa, szkoda odrazu wymieniać całość.
Jak silnik pracuje to wtedy woda zaczyna krążyć i gdzies znajduje miejsce na wyciek. Może to nie ma znaczenia, ale które kolano masz mokre.
btw, są chyba do chłodnic jakieś uszczelniacze co się wlewa, szkoda odrazu wymieniać całość.
- zoltar
- Świeżak
- Posty: 115
- Dołączył(a): 9/6/2007, 16:48
- Lokalizacja: Warszawa
no własnie prawe, a w zasadzie to torche pod kolanem chyba
A po prawej stornie jest tych węży jakiś wiecej.
A jak na luzie będzie chodzil, ewentualnie jak pokrece troche manetką to też zacznei krążyć ? aby np sprawdzić gdzie dokladniej wycieka czy cos?
A po prawej stornie jest tych węży jakiś wiecej.
A jak na luzie będzie chodzil, ewentualnie jak pokrece troche manetką to też zacznei krążyć ? aby np sprawdzić gdzie dokladniej wycieka czy cos?
- ash
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 12/7/2007, 14:57
- Lokalizacja: Częstochowa
Musisz sprawdzić to "organoleptycznie". Zdjąć owiewki motocykla, odpalić go, pomęczyć trochę i poobserwować, gdzie masz wyciek płynu chłodzącego. Raczej chłodnice w ten sposób same z siebie się nie uszkadzają. Częściej właśnie węże gumowe lub siemeringi czy uszczelki pompy wody. Może być też tak że uszkodzoną możesz mieć uszczelkę pod głowicą silnika, ale bez dokładnych oglądzin motocykla nikt Ci nic napewno nie powie.
- BadYunior
- Świeżak
- Posty: 137
- Dołączył(a): 26/8/2005, 13:42
- Lokalizacja: Warszawa i okolice
dokładnie, ja bym tak zrobił, niech pochodzi sobie na luzie, i oczywiście pododawaj trochę gazu, powinno zacząć kapać, wtedy na pewno znajdziesz wyciek.
Może być też tak że coś pod wpływem temperatury dopiero się rozszerza i powstaje wyciek. A może z pod korka chłodnicy ci wylatuje w czasie jazdy. Chyba z prawej strony jest wlew ?
Może być też tak że coś pod wpływem temperatury dopiero się rozszerza i powstaje wyciek. A może z pod korka chłodnicy ci wylatuje w czasie jazdy. Chyba z prawej strony jest wlew ?
- zoltar
- Świeżak
- Posty: 115
- Dołączył(a): 9/6/2007, 16:48
- Lokalizacja: Warszawa
Zatem tak:
Po ściągnięiu owiewki, i pokręceniu trochę manetkę na luzie przed garażem okazało się, że całość cieknie korkiem ;| . Ja nawet wcześniej podejrzewałem, że może korkiem uciekać, ale myślałem, że aż tyle by nie uciekało. Zatem pytanie, nie ma ktoś może zbędnego korka od chłodncy do Kawasaki ZXR 400?
A tak przy okazji to zwróciłem uwagę od razu, na jeszcze jedną rzecz. Nie pobiera chyba wogóle albo minimalnie jakoś bardzo wody ze zbiorniczka wyrównawczego. To może być spowodowane tym, że wycieka korkiem, jest zatem nieszczelna tam ta chłodnica z góry, a wężyk do zbiorniczka wychodzi tuż pod korkiem ?
Po ściągnięiu owiewki, i pokręceniu trochę manetkę na luzie przed garażem okazało się, że całość cieknie korkiem ;| . Ja nawet wcześniej podejrzewałem, że może korkiem uciekać, ale myślałem, że aż tyle by nie uciekało. Zatem pytanie, nie ma ktoś może zbędnego korka od chłodncy do Kawasaki ZXR 400?

A tak przy okazji to zwróciłem uwagę od razu, na jeszcze jedną rzecz. Nie pobiera chyba wogóle albo minimalnie jakoś bardzo wody ze zbiorniczka wyrównawczego. To może być spowodowane tym, że wycieka korkiem, jest zatem nieszczelna tam ta chłodnica z góry, a wężyk do zbiorniczka wychodzi tuż pod korkiem ?
- ash
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 12/7/2007, 14:57
- Lokalizacja: Częstochowa
Więc problem w tym wypadku może być bardziej skomplikowany. Czemu wycieka korkiem? Jest uszkodzony mechanicznie? Czy gumowa uszczelka pod tależykiem jest sparciała czy wygląda na dobrą? Czy szyjka wlewu do chłodnicy jest uszkodzona? Wiesz, co by się nie okazało, że robi się ciśnienie w układzie na tyle wysokie, że wywala płyn. A to z kolei by śwaiadczyć mogło o walniętej uszczelce pod głowicą... A może poprostu był/jest zapowietrzony układ???
- musieli
- Świeżak
- Posty: 211
- Dołączył(a): 27/3/2007, 09:01
- Lokalizacja: Wa-wa zone
Dokładnie. Te dwie rzeczy. Po pierwsze czy układ nie jest zapowietrzony, a w szczególności pompa wody a po drugie uszczelka pod głowicą. Chociaż w tym ostatnim przypadku nawet po nagrzaniu z rury wydechowej mógłbyś zauważyć wydobywającą się parę wodną (chociaz to zalezy od wielkości wycieku). Ale te rzeczy możesz sprawdzić dopiero po upewnieniu się że wszystko jest w porządku z korkiem.
- BadYunior
- Świeżak
- Posty: 137
- Dołączył(a): 26/8/2005, 13:42
- Lokalizacja: Warszawa i okolice
Korek jak dla mnie jest w stanie kiepskim, pary nie obserwuje z rury wydobywającej się, więc chyba nie uszczelka pod głowicą, z tego co piszecie, jeśli rozumiem. A jak sprawdzić czy układ nie jest zapowietrzony?
Nie wiecie, czy korek do chłodnicy to dostać mogę tylko po innej chłodnicy tego samego typu, czy gdzieś można takie cudo znaleść?
Nie wiecie, czy korek do chłodnicy to dostać mogę tylko po innej chłodnicy tego samego typu, czy gdzieś można takie cudo znaleść?
- ash
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 12/7/2007, 14:57
- Lokalizacja: Częstochowa
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości