Zobacz wątek - Jaki sprzęt na A2 ?

Jaki sprzęt na A2 ?

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, rosiboj, lagiboy, Landryss25, kravec, andy7, Boshi, Black-Ghost

Jaki sprzęt na A2 ?

Postprzez StunteR9 » 21/8/2013, 07:30

- Jakie masz doświadczenie: Na swoim motorowerze (Benzer Yankee 50) mam przejechane lekko ponad 6 000. Teraz szukam jego następcy.

- Wiek, waga, wzrost: 18 lat, 70 kg, 183 cm

- Do jakich celów chcesz używać motocykla: jazda na co dzień (70%), do szkoły (codziennie), po mieście (10%), dłuższe trasy z kumplami (co miesiąc trasa około 200 km)

- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie? (koło 5,6 k)

- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach? na motocykl przeznaczone mam do około 9 k, na strój będę odkładał po zakupie motocykla.

- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie? koło 400 zł.

- Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe, nakedy, turystyki, enduro: SPORTOWE

- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę? honda cbr 250r, kawasaki ninja 250r, honda nsr 250.

- Inne: ważne by można było jeździć tym motocyklem na prawo jazdach A2.
Avatar użytkownika
StunteR9
Świeżak
 
Posty: 40
Dołączył(a): 19/8/2013, 08:18
Lokalizacja: Zbiczno


Postprzez mateuszm12311 » 21/8/2013, 09:19

Jak ty chcesz jeździć po 5000 km w sezonie mając 400 zł na utrzymanie ? wtf

Co do tematu to wybrałbym ninje 250 ;p albo gs 500 fajny na A2, ale to już naked.
mateuszm12311
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 2/6/2013, 10:50
Lokalizacja: Podkarpacie

Postprzez Boeye » 21/8/2013, 09:52

Witam
za miesiąc chciałbym się zapisać na prawko A2 i chciałem się was zapytać jakie polecacie dla mnie moto Wzrost 183cm waga 83kg Wiek prawie 18. Motocykl chciałbym używać do jazdy po mieście i może od czasu do czasu do małego terenu i raz w roku na jakiś większy wypad z kumplami. Na moto mogę wydać max 12 tyś zł a jeśli chodzi o ubiór to rodzice mi dają kasę. Na utrzymanie moto w sezonie mogę wydać max 600zł. Mnie interesują motocykle Enduro/Supermoto moją uwagę przyciągnęły Suzuki Drz 400. Dodam że dużo jeździłem na skuterze ale była okazja polatać na Apce rs 125. Pozdrawiam
Boeye
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 21/8/2013, 09:39

Postprzez Screamer » 21/8/2013, 12:00

Boeye
lepiej załóż nowy temat ale w Twoim przypadku najpierw zrób prawko i potem pomyśl, bo jeszcze sporo może się zmienić
Avatar użytkownika
Screamer
Świeżak
 
Posty: 175
Dołączył(a): 26/8/2010, 18:05

Postprzez Boeye » 21/8/2013, 12:20

Screamer Wątpię aby wciągu jednego miesiąca dużo się zmieniło
Boeye
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 21/8/2013, 09:39

Postprzez Black-Ghost » 21/8/2013, 13:49

To śmiało bierz DRZ400 najlepiej w wersji SM.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez PrzemoCBR » 21/8/2013, 13:51

W takim budżecie masz już sporo sprzętów do wyboru.
Ja osobiście jeździłem na GS500 i muszę przyznać super motocykl.
Bajecznie proste kierowanie, szybka nauka jazdy na sprzęcie oraz dynamika klasyfikują według mnie ten motocykl do jednego z najlepszych dla początkującego kierowcy.
Dla przykładu: http://allegro.pl/suzuki-gs-500-f-niepo ... 96095.html
Co prawda motocykl nie jest mistrzem bezawaryjności ale czego oczekiwać po motocyklu, który kupi się za małe pieniądze (już od 5k możesz znaleźć całkiem ładną sztukę), ale dostęp do części i ich śmiesznie ceny są kapitalne.
Co ci się zepsuje (nie często będziesz miał okazje do odkrycia zepsutej części) to kilka minut w internecie i masz już część.
Czy to nową czy używaną. Zapomniałem dodać, że gs500 można kupić rówież obudowanego w owiewki
:http://allegro.pl/suzuki-gs-500-f-gs500f-obnizony-i3477569764.html.
Ale nie wyglądają one zbyt ładnie. No ale kto co lubi.
No chyba, że preferujesz motocykle z owiewką. A to już inna sprawa.
Według mnie jednym z najlepszych obudowanych motocykli do 9k jest Kawasaki Ninja 250.
Zrywny, szybki (jak na tą pojemność) najmniejszy motocykl sportowy "zielonych"
Dla przykładu: http://allegro.pl/kawasaki-ninja-ex-zx- ... 86331.html
Jest też Kawasaki GPZ 500s.
http://otomoto.pl/kawasaki-gpz-500s-M3587444.html

Pozdrawiam Przemo
Honda CBR 1100xx Blackbird + Power Comand
PrzemoCBR
Świeżak
 
Posty: 40
Dołączył(a): 19/8/2013, 17:47
Lokalizacja: Dys

Postprzez StunteR9 » 21/8/2013, 16:54

Gustuje w motocyklach obudowanych. Kawasaki ninja całkiem nieźle się prezentuje, a co myślicie o Hondzie CBR 250r lub NSR 250 ? ale już chyba wykraczają poza mój budżet.
Cagiva Mito 125
Avatar użytkownika
StunteR9
Świeżak
 
Posty: 40
Dołączył(a): 19/8/2013, 08:18
Lokalizacja: Zbiczno

Postprzez PrzemoCBR » 21/8/2013, 17:18

Co do NSR 250 nic mi nie wiadomo, nie spotkałem się nigdy z tym motocyklem.
Natomiast do Cebry 250 musiałbyś dołożyć trochę.
Jest to motocykl 1-cylindrowy który ma całkiem sporą moc: 26,4 km i moment też niczego sobie: 23,8 Nm.
Honda ma też nawet dobry dół, wg. mnie lepszy niż ninja 250.
Jednak jakby porównać nową Cebre 250 z ninja 300. Kawa wygrałaby.
Co prawda 50 ccm na pierwszy rzut oka nie robi różnicy ale podczas jazdy łatwo to wyczuć.
Honda CBR 1100xx Blackbird + Power Comand
PrzemoCBR
Świeżak
 
Posty: 40
Dołączył(a): 19/8/2013, 17:47
Lokalizacja: Dys

Postprzez StunteR9 » 22/8/2013, 07:27

ale ninja 300 to już rocznik 2013 więc trochę trzeba by było zabulić za taki sprzęt, no tak samo z hondą cbr :/
Pozostaje więc ninja 250. Jeśli ktoś cokolwiek wie na temat ninjy 250 niech się wypowie. Muszę mieć pewność w wyborze odpowiedniego motocykla.
Cagiva Mito 125
Avatar użytkownika
StunteR9
Świeżak
 
Posty: 40
Dołączył(a): 19/8/2013, 08:18
Lokalizacja: Zbiczno

Postprzez Brekekeks » 22/8/2013, 10:01

Mam Ninję 250, rocznik '86. Po 6000km na 50tce Ninja będzie moim zdaniem za słaba, celuj w GS-a. Ja nabiłem już ok 5000km i chcę zmieniać. Chociaż w sumie do jazdy typowo miejskiej jest ok, trasy powyżej 150-200km już męczą, chociaż zrobiłem nim kilka razy po 400-500km. Daje radę ale nie polecam tego doświadczenia:) Jeśli chcesz to mogę Ci ją pchnąć za 3.5k, ale bardziej polecałbym Ci jakąś 500tkę.
Growing old is mandatory. Growing up is optional.
Brekekeks
Świeżak
 
Posty: 457
Dołączył(a): 14/10/2010, 17:10
Lokalizacja: Kielce

Postprzez PrzemoCBR » 22/8/2013, 12:47

Brekekeks napisał(a):ale bardziej polecałbym Ci jakąś 500tkę.

Zgadzam się z Brekekeksem. Kup sobie 500. Szybko się nauczysz i nie znudzi Ci się po 1 sezonie (ponieważ z przesiadki z Benzera na załóżmy GS'a w 1 sezon 500 nie opanujesz tak aby Ci się znudziła).
Za to na GS'ie bez problemu nauczysz się podstawowych czynności, których za bardzo w 50 nie spotkasz.
A jeżeli gustujesz tak jak już napisałeś w obudowanych motocyklach to wybierz GS500f.
Obudowany GS500e. Lepiej wyglądający wg. mnie a wszystko takie same.
Honda CBR 1100xx Blackbird + Power Comand
PrzemoCBR
Świeżak
 
Posty: 40
Dołączył(a): 19/8/2013, 17:47
Lokalizacja: Dys

Postprzez StunteR9 » 22/8/2013, 14:23

A jakieś inne propozycje niż suzuki mieszczące się w 35 KW ? Mam jakiś uraz do suzuki :)
Cagiva Mito 125
Avatar użytkownika
StunteR9
Świeżak
 
Posty: 40
Dołączył(a): 19/8/2013, 08:18
Lokalizacja: Zbiczno

Postprzez PrzemoCBR » 22/8/2013, 15:19

Honda CB500 :D.
Ale żarty na bok.
Jest też Honda XL Varadero 125. Mały turystyk.
Jest jednym z największych motocykli w swojej klasie i daje przedsmak jazdy "dorosłą" maszyną.
Świetnie nadaje się do pierwszych jazd, jest gleboodporna, nawet plastikowe osłony wychodzą z upadków bez większego szwanku. Lecz aby poczuć przyjemność jazdy, trzeba się wkręcić na bardzo wysokie obroty. Czasami można narzekać na zbyt miękkie zawieszenie, choć można pochwalić zaś małą Varadero za niewielką awaryjność i dobre hamulce. I co ważne, wygląda na bardziej poważny motocykl. Ale jest to 125 więc nie wiem czy na Ciebie (jeżeli chcesz mocniejsze motocykle) nie będzie za słaba.

Następną propozycją (również 125) jest Cagiva Mito.
Włoski stylowy sportowiec stanowi mocną konkurencję dla "japończyków". Jest to "motocykl z duszą". Uważam go za najlepszy, najszybszy i najmocniejszy ze wszystkich 125. Zalety to m.in. hamulce i dobre światła. Jednak pozycja za kierownicą jest trochę męcząca na dłuższych dystansach. Słyszałem pare opowiastek o awaryjnym silniku, ale trzeba wziąć pod uwagę, że dwusuwy wymagają częstszej wymiany tłoka i awaryjność może być wynikiem zaniedbań użytkownika.
Spore spalanie, nawet 7,5 l/100 km, Cagiva Mito nadrabia moim zdaniem wielką przyjemnością z jazdy. Niskie siodło (770 mm) sprzyja niższym motocyklistom. Zdarzają się awarie termostatu i czujnika oleju w dozowniku. Jednocylindrowy silnik generuje 30 KM przy 11000 obr/min.
Ceny nie są powalające. Lecz niełatwo dorwać dobrą, zadbaną sztukę.

Większe motocykle to m.in. Yamaha YBR250.

Ale z tego wszystkiego ja kupiłbym Ninje 250R.
Najwięcej przyjemności z jazdy i nie jest wcale taka droga.

Pozdrawiam
Honda CBR 1100xx Blackbird + Power Comand
PrzemoCBR
Świeżak
 
Posty: 40
Dołączył(a): 19/8/2013, 17:47
Lokalizacja: Dys

Postprzez Boshi » 22/8/2013, 17:36

Mając możliwość jazdy na 500 pchać się w 125 to nie zbyt trafny pomysł.. Szczególnie z tą Cagivą. Możesz wziąć coś mocniejszego i zblokować do odpowiedniej mocy, np XJ600 , czy to ci się opłaci- sam zdecyduj.
Zastrzeżenia na PW.
Avatar użytkownika
Boshi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2349
Dołączył(a): 22/7/2010, 16:21

Postprzez PrzemoCBR » 22/8/2013, 18:35

Jest też Kawasaki Zephyr 550 (rok produkcji: 1991-1999). Moje pierwsze prawdziwe moto.
Ale to już sprzęt wyglądający nieco archaicznie o najbardziej nostalgicznym designie ze wszystkich starych nakedów.
Z drugiej strony Zephyr ma jedną zasadniczą wadę. Mianowicie zawieszenie było bardzo miękkie i potrafi dobić, a przy jeździe z pasażerem i bagażem na pewno dobije.
Kolejną wadą tym razem dotyczącą silnika jest to, że uszczelka pod deklem rozrządu jest papierowa, czyli jednorazowa.
Konieczność jej każdorazowej wymiany podnosi koszt regulacji zaworów. Wprawdzie można kupić ją taniej w zamienniku, ale gorzej jest z metalowo-gumowymi półpierścieniami zaślepiającymi w głowicy otwory technologiczne powstałe przy obróbce gniazd wałków rozrządu. Gdy są one uszkodzone, co widać dopiero po zdjęciu dekla, konieczna będzie ich wymiana, a można kupić tylko oryginalne. I koszt regulacji zaworów wzrasta o połowę. Trzeba więc osłuchać głowicę, czy zawory nie hałasują za bardzo. Jeśli tak, oznacza to konieczność ich regulacji, a więc spory koszt już na wstępie. W Zephyrach 550 o dużych przebiegach może hałasować sprzęgło, a konkretnie łańcuch sprzęgłowy. Oczywiście można tak dalej jeździć, widziałem kiedyś Zephyra z przebiegiem 160 tys. z głośnym łańcuchem. Bezpieczniej będzie go wymienić, tyle że nie będzie to tanie.
Hałasować może również łańcuch rozrządu. Lecz odgłosy obu łańcuchów rozróżni tylko wprawne ucho.
Ale jego usterki to mankament wszystkich Kaw z lat 90.
Lecz pamiętaj, jeśli hałasy z rozgrzanego silnika są dość głośne, takiego Zephyra lepiej sobie odpuścić.
Uwagę przykuwa również podatny na korozję wydech, więc przy zakupie, warto abyś dokładnie go obejrzał.
Jedną z zalet Zaphyra jest mocny silnik (jak na 500), ale tylko trochę różni się od GS'a i CB.

Pozdrawiam
Honda CBR 1100xx Blackbird + Power Comand
PrzemoCBR
Świeżak
 
Posty: 40
Dołączył(a): 19/8/2013, 17:47
Lokalizacja: Dys

Postprzez StunteR9 » 23/8/2013, 14:22

Jakies inne propozycje wiekszych pojemnosci z mozliwoscia jazdy na a2 ? Te srednio przypadly mi do gustu. Najlepiejzrocznika ponad 2005
Cagiva Mito 125
Avatar użytkownika
StunteR9
Świeżak
 
Posty: 40
Dołączył(a): 19/8/2013, 08:18
Lokalizacja: Zbiczno

Postprzez PrzemoCBR » 23/8/2013, 14:42

A proszę Cię bardzo.
Honda Shadow 750.
Silnik: V2
Pojemność silnika: 745 cm³
Moc maksymalna: 44 KM/5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 62 Nm/3250 obr/min
Prędkość maksymalna: 153km/h (może to i mało ale kto krążownikiem szos tyle nagina)
Ten motocykl dopiero oddaje charakter jeźdźcy.
A kopa też swojego ma. W końcu 62 Nm to wynik całkiem spory.
Dla przykładu: http://otomoto.pl/honda-vt-750-c2-M3767051.html

Albo Honda NX 650 Dominator.
Typ silnika: chłodzony powietrzem, 4-suwowy, 1-cylindrowy
Pojemność: 644 cm³
Stopień sprężania: 8,3:1
Układ zasilania: gaźnik
Maks. moc: 45 KM / 6000 obr/min
Maks. moment obrotowy: 56 Nm / 5000 obr/min
Przeniesienie napędu: Łańcuch O-Ring
Pojemność zbiornika paliwa: 13 litrów
Koło przednie: 21 cali, szprychowane
Koło tylne: 17 cali, szprychowane
Opona przednia: 90/90 R21
Opona tylna: 120/90 R17
Zawieszenie przednie: 41-milimetrowy widelec, skok 220 mm
Zawieszenie tylne: z regulacją napięcia wstępnego, skok 195 mm
Hamulce przednie: pojedynczy tarczowy 256 mm, zaciski 2-tłoczkowe
Hamulce tylne: bębnowe
Dla przykładu: http://otomoto.pl/honda-nx-honda-domina ... 24169.html

Pozdrawiam
Honda CBR 1100xx Blackbird + Power Comand
PrzemoCBR
Świeżak
 
Posty: 40
Dołączył(a): 19/8/2013, 17:47
Lokalizacja: Dys



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na gr