Zobacz wątek - róznica po miedzy gpz 500 a er5
NAS Analytics TAG

róznica po miedzy gpz 500 a er5

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

róznica po miedzy gpz 500 a er5

Postprzez Marycha1576 » 20/8/2013, 19:47

Witam mam pytanie jak jest róznica w silniku po miedzy er5 a gpz wiem ze gpz ma ten sam silnik 2 cylindy itd a ma pare koni wiecej.Czy er5 jest zablkokowana czy seryjnie je robia takie słabe??
Avatar użytkownika
Marycha1576
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 12/11/2011, 13:33
Lokalizacja: Kadłub


Postprzez fasoliusz » 20/8/2013, 20:07

ER-5 ma 50koni, zablokowana 34. Blokada najczęściej jest na gaźnikach, konkretnie to na przepustnicy.
GPZ ma inne wałki rozrządu i dysze główną w gaźnikach 130mm a ER-5 102mm.
Tylko taką znam różnice.
Shadow 125-->Kawasaki ER-5-->Suzuki SV650S--> Honda CBF 600NA
Avatar użytkownika
fasoliusz
Bywalec
 
Posty: 509
Dołączył(a): 11/1/2013, 20:33
Lokalizacja: Sochaczew

Postprzez Marycha1576 » 20/8/2013, 22:33

Aha czyli nie da sie nic zrobic w er 5 zeby miała te pare koni wiecej jak gpz??
Avatar użytkownika
Marycha1576
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 12/11/2011, 13:33
Lokalizacja: Kadłub

Postprzez fasoliusz » 20/8/2013, 22:48

Dać to się da wszystko.
Jednak wątpię żeby było to opłacalne.
Ja bym nie ruszał ER'ki bo jak pozmieniasz to rama, hamulce itp. mogą nie dawać rady..
Shadow 125-->Kawasaki ER-5-->Suzuki SV650S--> Honda CBF 600NA
Avatar użytkownika
fasoliusz
Bywalec
 
Posty: 509
Dołączył(a): 11/1/2013, 20:33
Lokalizacja: Sochaczew

Postprzez Glenroy » 21/8/2013, 15:32

fasoliusz napisał(a):Ja bym nie ruszał ER'ki bo jak pozmieniasz to rama, hamulce itp. mogą nie dawać rady..


Hamulce mogą jeszcze bardziej nie dawać rady? :roll:
Ogólnie ER jest za miękki, żeby cokolwiek w nim modyfikować, rama sztywnością nie powala, hamulce są jakby ich nie było i każdy konik na kole więcej, będzie te problemy mnożył x2.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez Marycha1576 » 21/8/2013, 21:20

To lepiej wszystko zostawie po staremu :)
Kawasaki er5
Avatar użytkownika
Marycha1576
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 12/11/2011, 13:33
Lokalizacja: Kadłub

Postprzez Karol20 » 22/8/2013, 03:28

Najlatwiej to sprzedac er i kupic gpz'te. :)

Jakby nie to ze trafilem troche wiecej kasy i sv'ke to bym sie nawet nad gpz'ta nie zastanawial.
Suzuki SV650s k7
Karol20
Bywalec
 
Posty: 595
Dołączył(a): 11/7/2012, 19:16

Postprzez fasoliusz » 22/8/2013, 11:43

Karol
Nie wiem czy to tak wszystko ładnie pięknie, bo w moim przypadku jestem zmuszony jeździć ER'ka z tego względu, że ER'ki często są w prosty sposób blokowane na 25kW i w tedy można śmigać na kat. A2.
Ostatnio edytowano 22/8/2013, 15:19 przez fasoliusz, łącznie edytowano 2 razy
Shadow 125-->Kawasaki ER-5-->Suzuki SV650S--> Honda CBF 600NA
Avatar użytkownika
fasoliusz
Bywalec
 
Posty: 509
Dołączył(a): 11/1/2013, 20:33
Lokalizacja: Sochaczew

Postprzez Screamer » 22/8/2013, 14:47

gpz były też blokowane i to w fabrycznie więc można nią też spokojnie jeździć na a2 ;)
Avatar użytkownika
Screamer
Świeżak
 
Posty: 175
Dołączył(a): 26/8/2010, 18:05

Postprzez fasoliusz » 22/8/2013, 15:19

A to nie wiedziałem, dzięki za info.
A może wiesz czy tak samo jak ER-5? Czyli na przepustnicach?
Shadow 125-->Kawasaki ER-5-->Suzuki SV650S--> Honda CBF 600NA
Avatar użytkownika
fasoliusz
Bywalec
 
Posty: 509
Dołączył(a): 11/1/2013, 20:33
Lokalizacja: Sochaczew

Postprzez SkoQ » 22/8/2013, 20:24

haha pierwszy raz słyszałem o hamulcach w ER-5 :) panowie to są spowalniacze :D
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez Screamer » 22/8/2013, 21:37

między innym na gaźniku, a reszte niestety trzeba tłumaczyć :wink:

Obrazek
Avatar użytkownika
Screamer
Świeżak
 
Posty: 175
Dołączył(a): 26/8/2010, 18:05

Postprzez fasoliusz » 23/8/2013, 10:52

SkoQ napisał(a):haha pierwszy raz słyszałem o hamulcach w ER-5 :) panowie to są spowalniacze :D


Szczerze to ja nie wiem czego Wy się czepiacie tych hamulcy.
Piszecie, że są takie straszne, a zapewne nie mieliście awaryjnego hamowania nimi, bądź pewno większość nie jeździła ER'ka tylko się naczytała głupot i pitoli.
Nie są one aż tak straszne i jak do tej pory na nie nie narzekam, kilka razy miałem awaryjne i się spisały.
Shadow 125-->Kawasaki ER-5-->Suzuki SV650S--> Honda CBF 600NA
Avatar użytkownika
fasoliusz
Bywalec
 
Posty: 509
Dołączył(a): 11/1/2013, 20:33
Lokalizacja: Sochaczew

Postprzez Karol20 » 23/8/2013, 11:06

A moze to ty nie jezdziles niczym z porzadnymi hamulcami i nie wiesz jak maja dzialac?
Suzuki SV650s k7
Karol20
Bywalec
 
Posty: 595
Dołączył(a): 11/7/2012, 19:16

Postprzez Glenroy » 23/8/2013, 14:25

fasoliusz napisał(a):Szczerze to ja nie wiem czego Wy się czepiacie tych hamulcy.
Piszecie, że są takie straszne, a zapewne nie mieliście awaryjnego hamowania nimi, bądź pewno większość nie jeździła ER'ka tylko się naczytała głupot i pitoli.
Nie są one aż tak straszne i jak do tej pory na nie nie narzekam, kilka razy miałem awaryjne i się spisały.


Jeździłem ER-5 w poprzednim sezonie, hamulce są straszne, awaryjnie hamowałem chociażby ćwicząc hamowanie, samemu było jeszcze jak Cię mogę, ale jak z tyłu zasiadała moja lepsza połówka, to każde byle hamowanie wymagało zmówienia najpierw dziesiątki różańca, awaryjnego nie życzył bym największemu wrogowi. Nawet w porównaniu z pierwszymi XJ600, które też miały jedną tarczę z przodu, ER po prostu kuleje. Kolega jeździ teraz moją ER i po wymianie na oplot trochę się poprawiło, ale nadal hamuje jak mój rower ;)
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez fasoliusz » 23/8/2013, 16:36

Karol20 napisał(a):A moze to ty nie jezdziles niczym z porzadnymi hamulcami i nie wiesz jak maja dzialac?


Jeździłem wieloma motocyklami i wiem jak mają działać.

Nie mówię tu, że te hamulce są jakieś super dobre i że nie powinny być lepsze.
Jednak mam u siebie stalowy oplot to może dla tego tak na nie nie narzekam.
Jak na razie się na nich nie zawiodłem i mam nadzieję, że się nie zawiodę, chociaż nie zaprzeczam mogły by być lepsze.
Shadow 125-->Kawasaki ER-5-->Suzuki SV650S--> Honda CBF 600NA
Avatar użytkownika
fasoliusz
Bywalec
 
Posty: 509
Dołączył(a): 11/1/2013, 20:33
Lokalizacja: Sochaczew



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr