Zobacz wątek - Wyjaśnienie

Wyjaśnienie

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

Wyjaśnienie

Postprzez Sirsm » 16/8/2013, 14:13

Co to oznacza że cross jest na tulei??
Avatar użytkownika
Sirsm
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 27/5/2013, 12:56
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez papek23 » 16/8/2013, 14:42

tuleja jest to cześc cylindra w której pracuje tłok i ona jest wymienialna
--->Klx 250 ---> CRF450R
papek23
Świeżak
 
Posty: 474
Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
Lokalizacja: Skrudzina / Nowy Sącz

Postprzez wawzon » 16/8/2013, 17:02

Nie kupuj moto z tuleją !!
KX250F
Avatar użytkownika
wawzon
Bywalec
 
Posty: 578
Dołączył(a): 4/8/2009, 10:36

Postprzez henio12323 » 16/8/2013, 19:40

dwie wypowiedzi i obie ani konkretne, ani do konca prawdziwe.

chodzi o to że generalnie cylindry są :
całe żeliwne
w całosci aluminiowe - z nałozoną warstwą nicasil'ową
aluminiowe z wprasowaną tuleją żeliwną.

crossówki nowoczesne z racji wysokiego wyżyłowania, są zazwyczaj składane na aluminiowych cylindrach pokrytych nicasilem. takie cylindry są drogie, ale zapewniają najlepszą żywotnosc, i prace, silnik lepiej oddaje ciepło itp itd.

potem jak przychodzi czas remontu, sporo ludzi chce oszczędzić i zamiast regenerować cylinder za 1000 zł albo kupowac nowy cylinder za 1200-2500 zł, wsadzają za 200-600 zł tuleje żeliwną, moto pracuje poprawnie, ale ma mniejszą moc, bardziej sie grzeje, w wyczynowych silnikach crossówek, czesto nie zdaje do kocna egzaminu, bo tłok zwłaszcza podczas docierania puchnie i sie zestaw szybko zaciera. z kolei luźniejsze pasowanie znacznie skraca zywotnosc i pogorsza osiągi, zwieksza spalanie. wiec jeżeli fabrycznie moto było na nicasilu i jest to sprzet wyczynowy to jak pisze wawzon - lepiej unikać. z kolei jak fabrycznie szło na tulei to nic złego bo i takie są.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Effendi » 16/8/2013, 19:43

Wady tulei są takie, że tłok mocniej trze o ścianki cylindra, co za tym idzie większe zużycie tłoka, tuleja też słabiej oddaje ciepło, motocykl też słabiej kręci się z dołu, tuleja jest niby tańsza od nicasilu, ale tłok trzeba wymieniać dużo częściej, dodatkowo tulejowany cylinder można wywalić bo nicasilu na to się nie nałoży.
Jeżdżę na KTM exc 450, a obok niego stoi Honda Transalp 650
Effendi
Świeżak
 
Posty: 248
Dołączył(a): 20/5/2013, 17:36
Lokalizacja: Białystok

Postprzez MJR128 » 16/8/2013, 20:28

Effendi napisał(a):Wady tulei są takie, że tłok mocniej trze o ścianki cylindra, co za tym idzie większe zużycie tłoka, tuleja też słabiej oddaje ciepło, motocykl też słabiej kręci się z dołu, tuleja jest niby tańsza od nicasilu, ale tłok trzeba wymieniać dużo częściej, dodatkowo tulejowany cylinder można wywalić bo nicasilu na to się nie nałoży.


Du.. Jaś pierdzi Staś. Z tulejowanego cylindra można znów wrócić do nicasilu i nie jest to żadnym problemem.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez Marcin1324 » 16/8/2013, 20:34

da się?? jak, bo nie rozumiem. Tuleja jest gruba może nawet 5mm i jak wyfrezują miejsce na tuleję, załóżmy że nominał cylindra to 50.00mm i zrobią miejsce na tuleje np. 55.00mm to jak potem nałożą nicasil? rozmiar będzie 54.50 to nie znajdziemy tłoka tak dużego. Dobrze myślę czy nie ?
Motorynka->Simson s51->Szukam...
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Postprzez kris514 » 16/8/2013, 20:37

Majster napisz coś więcej w jaki sposób, chyba że chodzi ci o zmianę cylindra?
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 16/8/2013, 20:44

można kupić wkładki nicasilowe, też tuleja, tylko że juz pokryta nicasilem. podobno lepsza opcja niż regenerowanie starego cylindra
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez MJR128 » 16/8/2013, 20:56

Tak henio jest to zwykle lepsza opcja niż regeneracja starego, bo ze starego aluminium często szybko odpryskuje nowy nicasil lub szybko się ściera.
Wkładka aluminiowa jest dopasowywana do rozmiaru cylindra, a następnie nakładany jest nicasil.
Wtedy nicasil nakładany jest na materiał, który nie uległ starzeniu poprzez zmiany temperatur w cylindrze.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez kris514 » 16/8/2013, 21:07

hmm ciekawe to jeszcze cena takiego czegoś :D
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez MJR128 » 16/8/2013, 21:24

169 zł drożej od normalnego nicasilowania.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez Marcin1324 » 16/8/2013, 21:44

hmm, a to się w ogóle opłaca może w 2t, ale w 4t raczej nie.
Motorynka->Simson s51->Szukam...
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Postprzez henio12323 » 17/8/2013, 18:11

w 4T w crossówkach rzadko kiedy sie opłaca w ogóle regenerować cylinder, stary mozna sprzedać za pare groszy, a nowy jest w cenie regeneracji. i ma sie oryginał 100% sprawdzony itp itd. z regeneracjami zawsze istnieje szansa, że się może cos komuś nie udać :d a kupując oryginał tłok i cylinder moto posłuzy najdłuzej
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr