Wyjaśnienie
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Wyjaśnienie
Co to oznacza że cross jest na tulei??
-
Sirsm - Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 27/5/2013, 12:56
- Lokalizacja: Warszawa
dwie wypowiedzi i obie ani konkretne, ani do konca prawdziwe.
chodzi o to że generalnie cylindry są :
całe żeliwne
w całosci aluminiowe - z nałozoną warstwą nicasil'ową
aluminiowe z wprasowaną tuleją żeliwną.
crossówki nowoczesne z racji wysokiego wyżyłowania, są zazwyczaj składane na aluminiowych cylindrach pokrytych nicasilem. takie cylindry są drogie, ale zapewniają najlepszą żywotnosc, i prace, silnik lepiej oddaje ciepło itp itd.
potem jak przychodzi czas remontu, sporo ludzi chce oszczędzić i zamiast regenerować cylinder za 1000 zł albo kupowac nowy cylinder za 1200-2500 zł, wsadzają za 200-600 zł tuleje żeliwną, moto pracuje poprawnie, ale ma mniejszą moc, bardziej sie grzeje, w wyczynowych silnikach crossówek, czesto nie zdaje do kocna egzaminu, bo tłok zwłaszcza podczas docierania puchnie i sie zestaw szybko zaciera. z kolei luźniejsze pasowanie znacznie skraca zywotnosc i pogorsza osiągi, zwieksza spalanie. wiec jeżeli fabrycznie moto było na nicasilu i jest to sprzet wyczynowy to jak pisze wawzon - lepiej unikać. z kolei jak fabrycznie szło na tulei to nic złego bo i takie są.
chodzi o to że generalnie cylindry są :
całe żeliwne
w całosci aluminiowe - z nałozoną warstwą nicasil'ową
aluminiowe z wprasowaną tuleją żeliwną.
crossówki nowoczesne z racji wysokiego wyżyłowania, są zazwyczaj składane na aluminiowych cylindrach pokrytych nicasilem. takie cylindry są drogie, ale zapewniają najlepszą żywotnosc, i prace, silnik lepiej oddaje ciepło itp itd.
potem jak przychodzi czas remontu, sporo ludzi chce oszczędzić i zamiast regenerować cylinder za 1000 zł albo kupowac nowy cylinder za 1200-2500 zł, wsadzają za 200-600 zł tuleje żeliwną, moto pracuje poprawnie, ale ma mniejszą moc, bardziej sie grzeje, w wyczynowych silnikach crossówek, czesto nie zdaje do kocna egzaminu, bo tłok zwłaszcza podczas docierania puchnie i sie zestaw szybko zaciera. z kolei luźniejsze pasowanie znacznie skraca zywotnosc i pogorsza osiągi, zwieksza spalanie. wiec jeżeli fabrycznie moto było na nicasilu i jest to sprzet wyczynowy to jak pisze wawzon - lepiej unikać. z kolei jak fabrycznie szło na tulei to nic złego bo i takie są.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Wady tulei są takie, że tłok mocniej trze o ścianki cylindra, co za tym idzie większe zużycie tłoka, tuleja też słabiej oddaje ciepło, motocykl też słabiej kręci się z dołu, tuleja jest niby tańsza od nicasilu, ale tłok trzeba wymieniać dużo częściej, dodatkowo tulejowany cylinder można wywalić bo nicasilu na to się nie nałoży.
Jeżdżę na KTM exc 450, a obok niego stoi Honda Transalp 650
- Effendi
- Świeżak
- Posty: 248
- Dołączył(a): 20/5/2013, 17:36
- Lokalizacja: Białystok
Effendi napisał(a):Wady tulei są takie, że tłok mocniej trze o ścianki cylindra, co za tym idzie większe zużycie tłoka, tuleja też słabiej oddaje ciepło, motocykl też słabiej kręci się z dołu, tuleja jest niby tańsza od nicasilu, ale tłok trzeba wymieniać dużo częściej, dodatkowo tulejowany cylinder można wywalić bo nicasilu na to się nie nałoży.
Du.. Jaś pierdzi Staś. Z tulejowanego cylindra można znów wrócić do nicasilu i nie jest to żadnym problemem.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
da się?? jak, bo nie rozumiem. Tuleja jest gruba może nawet 5mm i jak wyfrezują miejsce na tuleję, załóżmy że nominał cylindra to 50.00mm i zrobią miejsce na tuleje np. 55.00mm to jak potem nałożą nicasil? rozmiar będzie 54.50 to nie znajdziemy tłoka tak dużego. Dobrze myślę czy nie ?
Motorynka->Simson s51->Szukam...
-
Marcin1324 - Świeżak
- Posty: 388
- Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
- Lokalizacja: Wisła
Majster napisz coś więcej w jaki sposób, chyba że chodzi ci o zmianę cylindra?
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
można kupić wkładki nicasilowe, też tuleja, tylko że juz pokryta nicasilem. podobno lepsza opcja niż regenerowanie starego cylindra
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Tak henio jest to zwykle lepsza opcja niż regeneracja starego, bo ze starego aluminium często szybko odpryskuje nowy nicasil lub szybko się ściera.
Wkładka aluminiowa jest dopasowywana do rozmiaru cylindra, a następnie nakładany jest nicasil.
Wtedy nicasil nakładany jest na materiał, który nie uległ starzeniu poprzez zmiany temperatur w cylindrze.
Wkładka aluminiowa jest dopasowywana do rozmiaru cylindra, a następnie nakładany jest nicasil.
Wtedy nicasil nakładany jest na materiał, który nie uległ starzeniu poprzez zmiany temperatur w cylindrze.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
hmm ciekawe to jeszcze cena takiego czegoÅ› 

sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
169 zł drożej od normalnego nicasilowania.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
-
Marcin1324 - Świeżak
- Posty: 388
- Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
- Lokalizacja: Wisła
w 4T w crossówkach rzadko kiedy sie opłaca w ogóle regenerować cylinder, stary mozna sprzedać za pare groszy, a nowy jest w cenie regeneracji. i ma sie oryginał 100% sprawdzony itp itd. z regeneracjami zawsze istnieje szansa, że się może cos komuś nie udać :d a kupując oryginał tłok i cylinder moto posłuzy najdłuzej
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości